Wielka aktualizacja przedmiotów w patchu 14.5

Jeżeli polubiliście się z aktualnie dostępnymi przedmiotami, a gra wokół nich stała się dla was intuicyjna, korzystajcie z ostatnich chwil tego komfortu. Część z nich bowiem już wkrótce pożegna się z areną. Tym samym ostatni element ekwipunku dla wspierających, Redemption, zamieni się w Spirit Visage, które to będzie przyznawało nam aż 150 punktów zdrowia, 15 many, 10% wytrzymałości oraz 2,5% regeneracji zdrowia. To jednak sprawia, że z gry zniknie też podobny do niego Anima Visage.

Podobny los czeka Runaan's Hurricane, w którego miejsce wkroczy Kraken's Fury. Okraszony 25 punktami AD, 10% szybkości ataku, 20 punktami odporności na magię i 3% wzmocnienia AD za każdy zebrany ładunek stanie się z pewnością jednym z ulubionych wyborów dla prowadzących. Będzie się on bez wątpienia fenomenalnie sprawdzał z Guinsoo's Rageblade'em.

Statikk Shiv przeniesiony zostanie w sekcję artefaktów, gdzie będzie mógł błyszczeć w formie bardziej sytuacyjnego elementu wyposażenia postaci. Jako iż i tak głównie widzieliśmy go na jednostkach magicznych, zamiast niego dostaniemy Void Staffa. Wzmocni on nas o 35% AP, 15 punktów many, 10% szybkości ataku i 30% rozdarcia odporności na magię.

Mniejsze i większe reworki w wersji 14.5

W tej kategorii mamy aż trzy przedmioty. Każdy z nich spotka balans i/lub modyfikacje statystyk oraz właściwości – jak chociażby wspomniany wcześniej Guinsoo's Rageblade, który będzie dostawał 6% szybkości ataku na sekundę zamiast 5% co atak podstawowy. Ma to zapobiegać tak agresywnemu skalowaniu.

Sterak's Gage z kolei dostaje kosmiczny zastrzyk mocy. Dodatkowe 100 punktów życia, poprawione podwojeniem AD i do tego zupełnie nowy atrybut, czyli 10% wszechwampiryzmu. Trzeba to jednak było czymś przypłacić. Zdolność pasywna nie będzie już przydzielać dodatkowego AD. Zamiast tego wytrzymałość tarczy będzie zwiększona z 25% do aż 80%, spadających stopniowo na przestrzeni czterech sekund.

Guardbreaker nie tylko zmieni swoją nazwę na Striker's Flail, ale też część właściwości. Z jego repertuaru znika dodatkowe AP. Zamiast tego dostaniemy 15% szybkości ataku. Wzmocnienie obrażeń po trafieniu przeciwnika z tarczą również zostanie usunięte. W to miejsce obrażenia krytyczne będą przyznawać nam 5% wzmocnienia, które będzie kumulowane do trzech razy.

Nowe artefakty

Jak już wspomnieliśmy w pierwszym fragmencie tekstu, Statikk Shiv zmienia nieco swoją rolę w grze. Stanie się on przedmiotem bardziej unikatowym. Jako artefakt pozbawiony zostanie dodatkowej many ze swoich statystyk. Będzie zaś przyznawał o 10 AP więcej niż dotychczas i o 5% więcej szybkości ataku. Ciekawsza staje się też jego zdolność specjalna, która nie będzie już nakładać rozdarcia. Zamiast tego iskry będą zadawać 50 punktów obrażeń podstawowych, wzmocnionych o 50% AP bohatera jako bonus przeciwko czterem losowym przeciwnikom.

Kolejnym przedmiotem, który zasili repertuar artefaktów, jest Tytanic Hydra. Ma ona w pewien sposób wypełnić pustkę po Hurricane'ie. Ataki będą bowiem zadawać 3% maksymalnego HP nosiciela oraz 25% jego AD jako obrażenia fizyczne sąsiadującym z celem przeciwnikom. To wszystko w połączeniu z 300 punktami zdrowia, 15 AD oraz 15% szybkości ataku uczyni go idealnym wyborem na postacie takie, jak chociażby Renekton.

Co jeszcze czeka nas w patchu 14.5?

Wersja 14.5 wprowadzi też uproszczenie klasyfikacji zawartości kosmetycznej w TFT. Wszystkie rzadkie i epickie małe legendy będą podpięte pod kategorię standardową. Do szufladki z legendami wrzucone będą aktualnie kategoryzowane w ten sposób niemożliwe do ulepszenia legendy oraz podstawowe modele chibi i nieokiełznanych. Mityczne chibi i nieokiełznani będą zaś tymi, które reprezentują skórki bohaterów. Podobny zabieg dotknie też areny, wybuchy i portale. Przy tych ostatnich jednak ograniczeni jak na razie będziemy wyłącznie do standardowych i legendarnych poziomów.

Więcej szczegół dotyczących nadchodzących zmian przeczytacie na oficjalnej stronie gry. Omówienie aktualnej wersji Teamfight Tactics przeczytacie zaś tutaj.