Patch 15.5 szałem wzmocnień

Twórcy TFT ostatnimi czasy niesamowicie lubują się w buffowaniu. W ubiegłej aktualizacji poprawiono w ten sposób dziesięciu bohaterów, lecz równolegle zbliżonej ich liczbie się nie poszczęściło. Tym razem jednak mamy niemal wyłącznie zmiany na korzyść jednostek. Osłabienia w wersji 15.5 dotknęły bowiem tylko Viego, w dodatku o bardzo nieznaczne 0,05 punktów szybkości ataku, łatwe do pokrycia za pomocą Guinsoo's Rageblade'a. W kategorii wzmocnień jedynym reprezentantem postaci o cenie jednego złota jest zaś Kennen, któremu zwiększono leczenie kosztem obrażeń. Dostajemy też zwiększoną szybkość ataku Gangplanka i nieco wzmocnione obrażenia Katariny.

Po stronie jednostek o koszcie trzech złota otrzymaliśmy aż osiem modyfikacji. Ahri i Jayce będą bić więcej za pomocą umiejętności specjalnych. Neeko ma zmniejszony koszt zaklęcia i zwiększoną redukcję obrażeń, podczas gdy Swain zwiększone leczenie. Kompleksowe zmiany dotknęły też wszystkich potworów przyzywanych przez Lulu. Kog'Maw bije szybciej i mocniej. Usunięto mu jednak mechanikę zwiększania poziomu, przez co jego AP i szybkość ataku pozostają na stałym poziomie. Podobnie sprawy się mają u Smoldera oraz Rammusa. Ten ostatni w rekompensacie otrzymał jednak dużo więcej wytrzymałości.

"Czwórki" otrzymują aż pięć wzmocnień. Na start powrót do chwały odstawionej nieco do lamusa Ashe dzięki zwiększonym obrażeniom. Niestety jednak liczba jej strzał nie skaluje się już z szybkością ataku. Warto więc rozważyć zamianę ukochanego przez wszystkich Guinsoo na inne opcje. Akali dostała konkretnego boosta do obrażeń. Samira będzie się bardziej skupiać na jednostkach bliżej niej, co niestety nieco osłabia jej użyteczność jako zabójcę prowadzących. Volibear z kolei będzie bił nieco szybciej. To samo tyczy się też Yuumi, która ponadto otrzymała więcej siły rażenia, niestety kosztem dość solidnej dawki nieuchronnych obrażeń.

Widzimy tutaj lekki trend wzmacniania magów, albowiem następna w kolejności jest Seraphine ze zwiększoną wytrzymałością. Listę zamyka zaś Braum i jego znaczące buffy obrażeń obszarowych.

Pozostałe zmiany w wersji 15.5

W gronie zmian niedotyczących cech znalazły się między innymi wzmocnienia Edgelordów pod względem obrażeń. The Crew zaś będzie ich zadawało nieco mniej przy użyciu swojego sterowca. Kompleksowe modyfikacje zaś po raz kolejny przytłoczyły swoim ciężarem Crystal Gambit. Zdaje się, że deweloperzy nie do końca są w stanie ich precyzyjnie zbalansować. W patchu 15.5 mamy być w stanie skuteczniej utylizować wypłaty na początkowych etapach gry lub posiłkując się cechą jako wsparcie w kompozycji. Niekoniecznie jednak całokształt zmian wyjdzie na dobre skupianiu się tylko wokół nich.

Całkiem sporo dzieje się też wokół przedmiotów i augmentów. Co najważniejsze jednak zgodnie z niedawnymi zapowiedziami z gry znikną niektóre power upy. Część z nich nie znajdowała bowiem zbyt wielu zwolenników. Otwiera to okno na potencjalnie nowe wzmocnienia w przyszłości.

Więcej informacji na temat aktualizacji przeczytacie na oficjalnej stronie Teamfight Tactics. Historię zmian możecie zaś prześledzić tutaj.