Patch 15.4 redefiniuje role

Jednym z kluczowych punktów programu przy wprowadzaniu setu K. O. Coliseum były zmiany wokół ról postaci. Pojawiły się bowiem jasno określony metody ich działania i dystrybucji many. Nie wszystkie zmiany się jednak sprawdziły tak, jak należy. Dlatego też wersja 15.4 przetwarza wszystkich zabójców w wojowników. Tym zaś dodatkowo wprowadza poprawki. Zniknie wszechwampiryzm, a w jego miejscu pojawi się skalowanie prędkości ataku. Niesie to też za sobą poprawki niektórych postaci, by utrzymać pewien balans. Wśród nich będą dawni zabójcy: Katarina, Yasuo oraz Akali, a także takie jednostki, jak Braum, Lee Sin, Volibear, Darius czy Yone. Zmiany dotkną też po części priorytetów ataku tak, by to obrońcy byli atakowani, zanim postacie namierzą wojowników.

Balans cech

Aż osiem cech postaci powróciło w tym patchu na warsztat. Crystal Gambit, pomimo niedawnych modyfikacji, wciąż okazał się niesatysfakcjonujący. Dlatego też po ostatnio zmniejszonej liczbie rund niezbędnych do wypłaty teraz zwiększono też liczbę pozyskiwanych za każdą przegraną punktów. Zmniejszono jednak nieco mnożnik na każdym etapie rozgrywki. Bardziej złożone zmiany dotknęły też Luchadorów i Star Guardian. Ci pierwsi tracą swój najważniejszy atut. Mianowicie usunięta zostaje niewrażliwość z trakcie doskoku. Będą oni możliwi do obrania za cel, co oznacza, że tracimy gwarancję załadowania obszarowej kontroli tłumu. By to zrekompensować, zwiększono im jednak leczenie i zapewniono pewne mechaniki przetrwania. Dużo się też dzieje u Czarodziejek, których indywidualne premie zostały zwiększone kosztem pomniejszonych przeliczników zależnych od ilości bohaterek na planszy.

Bezpośrednie wzmocnienia dotkną Heavyweight, Wraith oraz Mighty Mech. W przypadku tanków dotknięte zostały jedynie poziomy zdrowia. Zwolennicy drugiej wymienionej frakcji zaś z pewnością ucieszy fakt, iż obrażenia pasywne zadawane przez cienie będzie zwiększona. W przypadku naszego mechatronicznego towarzysza zaś ponownie dostajemy wyłącznie odrobinę dodatkowych punktów życia.

Osłabienia Prodigy i Protectorów mogą nie wszystkim przypaść do gustu. Pierwsi z nich będą mieli ujednoliconą regenerację many dla całej drużyny do raptem jednego punktu. Przestaje się zatem opłacać składanie ich jako cechę wspierającą. W przypadku Obrońców jednak tracimy wyłącznie odrobinę wytrzymałości tarczy.

Jednostki w wersji 15.4

Dziesięć wzmocnień i osiem osłabień. Brzmi dość uczciwie. Na liście znajduje się wszystko od jednostek o koszcie jeden, po legendy. Nieusatysfakcjonowani będą z pewnością wielbiciele Malphite'a, który traci i zdrowie i odporność na magię. Dość solidnie obrywają też obrażenia Senny oraz Udyra. Pożądnie na wytrzymałości straci też Leona.

Ucieszą się zaś z pewnością zwolennicy The Crew, ponieważ zarówno Sivir, jak i Ziggs z Twisted Fatem otrzymują dość solidnego buffa mocy. Sporo wzmocnień występuje też, ponownie, w przypadku Crystal Gambit. Janna i Zyra dostają dodatkową moc umiejętności, podczas gdy Vi będzie nieco lepiej wyposażona w HP. Jakby tego było mało, Wraith zdaje się kierować bardziej w kierunku prowadzącego Malzahara. Już wcześniej był on dość silną jednostką. Zmniejszenie kosztu zaklęcia sprawia jednak, że jeszcze bardziej opłaca się go rozważać w kategoriach wbijania na trzy gwiazdki. Zmiany Poppy są nieco bardziej skomplikowane. Jej tarcza będzie się od teraz skalowała z punktami życia, podczas gdy obrażenia podstawowe i wtórne młota taką zdolność tracą. Będą one jednak bazowo znacznie silniejsze. Samira również będzie bić wyraźnie mocniej w pojedyncze cele.

Więcej na temat zmian w patchu 15.4 przeczytacie na oficjalnej stronie Teamfight Tactics. Więcej zmian dotyczących gry możecie zaś prześledzić tutaj.