Serwis SuperData Research opublikował raport, w którym podsumował dochody wygenerowane przez poszczególne gry na rynku PC w 2016 roku. Pierwsze miejsce w zestawieniu zajął Overwatch i to nawet nie dziwi. Dziwi za to przewaga, jaką produkcja Blizzarda osiągnęła nad resztą stawki.
Overwatch szturmem wdarł się na wszystkie platformy, w tym komputery osobiste, z miejsca zdobywając oddaną rzeszę fanów. Produkcja od samego początku była oczkiem w głowie amerykańskiego producenta, co przełożyło się bezustanny kontakt deweloperów z graczami oraz branie pod uwagę ich komentarzy. W tej sytuacji, hitowy FPS musiał wygenerować ogromne dochody. Ale czy ktokolwiek spodziewał się, że będzie to 10% całego rynku?
Dzięki swojej produkcji Blizzard zarobił aż 585,6 miliona dolarów. Dla porównania, drugi pod tym względem Counter-Strike: Global Offensive wzbogacił swoich twórców już "tylko" o 257,2 miliona. Kolejne miejsca zajmują już tytuły nie nastawione na e-sport, takie jak Fallout czy Minecraft. Pierwsza piątka raportu prezentuje się następująco:
- Overwatch – 585,6 mln dolarów
- Counter-Strike: Globall Offensive – 257,2 mln dolarów
- Guild Wars 2 – 91 mln dolarów
- Minecraft – 88,7 mln dolarów
- Fallout 4 – 74,9 mln dolarów