Minionej nocy firma Riot Games zablokowała na kilka godzin rozgrywki rankingowe, by wprowadzić na wszystkie serwery kolejną aktualizację. Ta oznaczona została numerem 4.18. Pracownicy Riotu bez wątpienia dużo pracy włożyli w balans postaci. Zmienione zostały wartości umiejętności chociażby pupularnego ostatnio w jungli Kha'Zixa. Do gry wprowadzony został także odmieniony Sion, Nieumarły Niszczyciel.

Bohaterowie
Sion Wraz z wydaniem patcha 4.18 pojawi się Sion Nieumarły Niszczyciel. Sprawdźcie jego prezentację, aby uzyskać informacje o rozgrywce, i artykuł informacyjny, aby dowiedzieć się, jak nad nim pracowaliśmy. Znajdziecie tam również zapowiedź, która pomoże poznać jego historię.
Akali Akali jest jedną z postaci, która w przypadku zyskania przewagi, całkowicie obchodzi swoje słabości, zyskując silniejszą odporność z Osłony Zmierzchu. Akali z przewagą zamienia się w wytrzymałą zabójczynię, która wskakuje w sam środek walki, wytrzymuje wszystkie obrażenia dzięki Osłonie Zmierzchu i morduje łatwych do zabicia przeciwników. Zamiast całkowicie usuwać jej mechanizm obronny, chcieliśmy, żeby Akali zachowywała się bardziej jak ninja, stąd właśnie skupienie się na niewidzialności i zwinności. Umożliwia to także wzmocnienie odpowiedniego sposobu kontrowania Akali (ujawnienie jej po ukryciu i pokonanie), danie jej bardziej tematycznej mechaniki, jednocześnie zachowując skupianie się na okazjach do zabicia celów. Mówiąc prosto: ma to być osłabienie, ale mamy nadzieję, że grający Akali skupią się bardziej na ciekawych zagraniach, które mogą zrobić dzięki tej nowej mechanice.

W – Osłona Zmierzchu
NOWOŚĆ - TERAZ BARDZIEJ JAK NINJA Osłona Zmierzchu daje +20/40/60/80/100% prędkości ruchu za każdym razem, gdy Akali się ukryje. Premia szybko maleje w ciągu sekundy.
USUNIĘTO - KOMU POTRZEBNA ODPORNOŚĆ Akali nie zyskuje silniejszej odporności na magię oraz pancerza, gdy znajduje się w Osłonie Zmierzchu.
Anivia Chcemy pomóc nowym graczom, którzy sięgają po Anivię, aby łatwiej im było zrozumieć, jak prawidłowo używać tej postaci.

Q – Błyskawiczny Mróz
NOWOŚĆ - OGŁUSZAJĄCY WSKAŹNIK Błyskawiczny Mróz posiada teraz wskaźnik, który pokazuje zasięg ogłuszenia.
NOWOŚĆ - OGŁUSZAJĄCA PRZEJRZYSTOŚĆ Błyskawiczny Mróz posiada teraz lodową chmurę przy efekcie cząsteczkowym, która pokazuje zasięg ogłuszenia (tylko grający Anivią to widzi).
Azir Ocenianie siły nowego bohatera przy premierze z reguły sprawia problemy, zwłaszcza, że musimy mieć na uwadze to, jak gracze opanowują nową postać, ogólną rozgrywkę oraz, w przypadku Azira, jak kodowanie umiejętności sprawdza się w milionie różnych meczów (oraz interakcji). Wszystkie powyższe rzeczy wpisują się także w kolejne kroki, które musimy podjąć, aby pomóc (albo osłabić) temu bohaterowi. W przypadku Azira zauważyliśmy drobne rzeczy, które mogłyby mu pomóc podczas fazy walki w alejach, ale nie będziemy brać się za nic poważniejszego, dopóki te poprawki nie zostaną uwzględnione.

Ogólne
PODSTAWOWE OBRAŻENIA OD ATAKU 43 pkt. ⇒ 47 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU 0,556 ⇒ 0,600 pkt.

Bierna – Dziedzictwo Shurimy
DWÓCH AZIRÓW?! Naprawiono błąd, który sprawiał, że dwóch Azirów mogło przywołać Słoneczny Dysk w tym samym miejscu.
BRAK SŁOŃCA DLA CIEBIE Naprawiono błąd, który sprawiał, że inni gracze mogli wycelować w aktywator Słonecznego Dysku umiejętnościami (np. Osłoną Lee Sina) lub powiedziano im, że mogą tam kliknąć, ale w rzeczywistości nie mogli, przez co robili się smutni.
TAKTYCZNE KLIKANIE Zmniejszono klikalny rozmiar Słonecznego Dysku o 20%.

Q – Piaskowy Szturm
LENIWY PRACOWNIK Naprawiono błąd, który sprawiał, że przemieszczenie nieaktywnych żołnierzy w zasięg walki za pomocą Piaskowego Szturmu nie aktywowało ich ataku poprawnie, co zaowocowało obrażeniami równymi 0.
SZTURMUJCIE DALEJ Naprawiono błąd, który sprawiał, że piaskowi żołnierze Azira nie mogli przekroczyć muru, gdy zabrakło im odrobiny dystansu.

W – Powstańcie! NIEZŁA POPRAWKA WZMOCNIENIA Naprawiono błąd, który sprawiał, że gdy wielu żołnierzy atakowało wiele celów często zadawali zmniejszone obrażenia. Musimy to podkreślić: jest to duża zmiana wzmocnienia.
WSZYSCY RAZEM TAŃCZYLI Naprawiono błąd, który sprawiał, że tańczenie psuło podstawowe ataki żołnierzy Azira.

E - Ruchome Piaski
NEWZABIERZ MNIE ZE SOBĄ Jeśli Azir użyje Ruchomych Piasków na żołnierzu, który aktualnie porusza się po Piaskowym Szturmie, dołączy do żołnierza w jego wyprawie.
NIE MOGĘ ICH ODRÓŻNIĆ Naprawiono błąd, który sprawiał, że Azir nie przemieszczał odpowiedniego żołnierza w niektórych sytuacjach.
GOTÓW DO DROGI Naprawiono błąd, który sprawiał, że naciśnięcie E zaraz po W czasami nie zadziałało. Teraz możecie spokojnie używać W+E (a nawet W+Q+E, co da jeszcze lepszą kombinację)!

R – Zdobycz Imperatora
TO SKOMPLIKOWANE Naprawiono wiele błędów ze Zdobyczą Imperatora. Umiejętność nie powinna już:
Wielokrotnie zadawać obrażeń.
Wielokrotnie odbijać celów.
Przypierać celów do ścian.
Nie przemieszczać celów przez ścianę.
Nie przerywać ładowania umiejętności.
Niszczyć tarcze magii i nadal odrzucać przeciwników.
I wiele więcej!

Świadomość błędu WKRÓTCE Jesteśmy świadomi, że Słoneczny Dysk Azira aktualnie nie zwiększa obrażeń. Poprawimy to w patchu 4.19.
Ezreal Patrz wyżej. Chcemy trochę wzmocnić Eza, aby dawał sobie radę we współczesnym League of Legends.

Bierna – Wzmacniająca Siła Czarów
CZAS DZIAŁANIA WZMOCNIENIA 5 sekund ⇒ 6 sekund

Q – Mistyczny Strzał
UWAGA: Ta zmiana została już wprowadzona, jednak opis umiejętności w grze nie został jeszcze zmieniony. Poprawimy to jak najszybciej. Dzięki!
CAŁKOWITE SKALOWANIE OBRAŻEŃ OD ATAKU 1,0 ⇒ 1,1 pkt.
Gankplank Wyjaśniamy: ta zmiana nie wzmacnia Gangplanka w poważny sposób, ale wprowadzenie konsystencji do Kanonady było czymś, co mogliśmy zrobić bez poważniejszych zmian w jego stylu gry.

R – Kanonada
CIĘŻKO WYCELOWAĆ Z ARMATY Kule armatnie spadają teraz falami, które zadają obrażenia na całym obszarze co sekundę. Pojedyncze kule armatnie nie mają już własnych obszarów obrażeń.
CZAS ODNOWIENIA 120/115/110 sek. ⇒ 125/110/95 sek
Kha'Zix Mimo że Kha'Zix zawsze był trudnym robalem do zrównoważenia, chcieliśmy opowiedzieć, w jaki sposób do niego podchodzimy. Jeżeli nie interesuje was długi kontekst dla pojedynczej zmiany Kha'Zixa, przejdźcie dalej. UWAGA: ta dyskusja zrobi się trochę skomplikowana!

A więc. Kha'Zix ponownie stał się popularnym zabójcą, ale nie oznacza to automatycznie, że osłabimy go. Według nas, gdy ktoś staje się popularny w rozgrywkach na wysokim poziomie / profesjonalnych, zauważamy, że zaczynają uwypuklać się pewne cechy, które cenią profesjonalni gracze: siła, skuteczność oraz niezawodność. W związku z tym uważnie przyglądamy się popularnym bohaterom w profesjonalnych rozgrywkach, ale naszym celem jest zrozumienie, czy są po prostu dobrym wyborem w aktualnej mecie czy może są po prostu lepsi (lub bardziej niezawodni) niż ich konkurenci.

W przypadku Kha'Zixa, Q zostało zaprojektowane jako główne narzędzie do zabijania celów i niezwykle ważne jest, aby zachować to zastosowanie ze względu na dobro rozgrywki / osobowość bohatera. Jednakże, aktualnie Kha rozwija W jako pierwszą ewolucję (i maksymalizuje poziomy), ale wciąż oczekuje, że będzie w stanie zachowywać się jak zabójca (bez rozwijania i skupiania się na swoim głównym narzędziu do zabijania). Nie mamy nic przeciwko temu, że gracze rozwijają W jako pierwsze, ale oznacza to, że będą musieli coś poświęcić, jak chociażby stracić trochę mocy ofensywnej w zamian za użyteczność / możliwość nękania. Niestety, nie sprawdziło się to, ponieważ Kha'Zix jest wciąż bardzo skutecznym zabójcą, jednocześnie zyskując wszystkie zalety wyewoluowanego W.

To wszystko mówi nam jedną z dwóch rzeczy: a) użyteczność i siła rozwiniętego W są zbyt niezawodne w połączeniu z innymi umiejętnościami Kha'Zixa, więc może zyskać wszystko, co najlepsze, maksymalizując swoją użyteczność, i jednocześnie być niezwykle groźnym zabójcą. Lub b) wyewoluowane Q Kha'Zixa jest zbyt słabe, aby używać go jako głównej umiejętności, więc jest zmuszony do maksymalizowania/ewoluowania W, aby pozostać skutecznym w grze, ale nie chce tego robić. Podejrzewamy, że pierwszy przypadek jest bardziej prawdopodobny (i odzwierciedla to nasza zmiana).

Ciężko uwierzyć, że bohater jest „zbyt słaby”, jeżeli jest stale wybierany w meczach, gdzie siła i niezawodność są najważniejszymi cechami. Na koniec zapewniamy: uważamy, że rozgrywka Kha'Zixa jest w porządku, więc nie planujemy wprowadzać żadnych drastycznych zmian, po prostu chcieliśmy wyjaśnić, jak podejmujemy decyzje podczas pracy.

W – Kolec Pustki
OBRAŻENIA 75/115/155/195/235 pkt. ⇒ 80/110/140/170/200 pkt.
Lucian Gdy zmienialiśmy Luciana w patchu 4.12, martwiliśmy się, że będzie zbyt słaby podczas fazy walki w alejach (ha!), więc trochę go wzmocniliśmy, aby nie został w tyle. Jednakże od tego momentu Lucian stał się jednym z najlepszych nękających w alejach, a do tego może być bardzo potężny w późnej fazie gry. Dzięki tym zmianom Lucian będzie musiał poważnie się zastanowić, zanim zacznie być agresywny w alei.

E – Bezwzględny Pościg
KOSZT 0 pkt. many ⇒ 40/30/20/10/0 pkt. many
Nunu BEZWZGLĘDNA PRZEJRZYSTOŚĆ!

R – Zero Bezwzględne
BEZWZGLĘDNA PRZEJRZYSTOŚĆ Opis Zera Bezwzględnego pokazuje minimalne zadane obrażenia.
Talon Wciąż nie zmieniamy nazwy. Może w następnym patchu. Dźgnięcie w stopę?

E – Po Gardle
UPS Po Gardle prawidłowo przyznaje teraz asysty.
Tristana Przepraszamy, jeżeli powtarzamy to samo, co przy patchu 4.17, ale szukamy sposobów na zwiększenie liczby momentów słabości Tristany. Powtarzamy ponownie: mimo że te zmiany niekoniecznie odniosą skutek, mamy nadzieję, że zmuszenie Trist do częstszego korzystania z Szybkiego Ostrzału w celu zadawania obrażeń, co sprawi, że łatwiej będzie oszacować, kiedy ją atakować, a kiedy się wycofać.

Ogólne
PRĘDKOŚĆ ATAKU CO POZIOM +4% co poziom ⇒ +2,5% co poziom

Q – Szybki Ostrzał
CZAS DZIAŁANIA 7 sekund ⇒ 5 sekund
DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU Teraz daje 30/45/60/75/90% prędkości ataku ⇒ 50/70/90/110% prędkości ataku
Viktor WIELKIE NAPRAWY BŁĘDÓW

Q – Wyssanie Mocy SORKI, VIKTORZE OOA Dodatkowe obrażenia magiczne Wyładowania nie mogą trafić krytycznie.
NAPRAWA BŁĘDU Tarcza Viktora zostanie teraz prawidłowo zniszczona, gdy otrzyma on niewielkie obrażenia.
Wukong E – Cios Nimbu
STYL WUJU? Cios Nimbu nie wybierze drugiego celu, w który można wymierzyć, ale jest niewidzialny ze względu na mgłę wojny.
Yasuo Potężny prowadzący, jak Yasuo, powinien być słabszy we wczesnej fazie gry, aby przeciwnicy mogli wykorzystać okazję, zanim osiągnie on swój pełny potencjał. Aktualnie sytuacja tak nie wygląda, ponieważ Yasuo jest dość silny we wczesnej fazie gry, nawet jeżeli jego przeciwnik ma przewagę, a do tego doskonale się skaluje. Te zmiany mają na celu podkreślenie słabości yasuo we wczesnej fazie gry, łącznie z byciem łatwiejszym do zabicia, gdy jego umiejętność bierna nie jest aktywna, oraz, co ważniejsze, bycie bardziej podatnym na ganki, gdy za bardzo naciera i nie ma stworów, które może wykorzystać do doskoku w bezpieczne miejsce. Będziemy uważnie przyglądać się efektom tych zmian, ponieważ osłabienie wczesnej fazy gry prawie na pewno będzie miało wpływ na przebieg późniejszej.

gólne
PODSTAWOWE ZDROWIE 512 pkt. ⇒ 462 pkt.
PODSTAWOWA PRĘDKOŚĆ RUCHU 350 pkt. ⇒ 340 pkt.
Masowa zmiana tekstur cz. 2 Masowa zmiana tekstur: Blitzcrank, Brand, Evelynn, Graves, Nocturne, Olaf.
Aktualizacje portretów Aktualizacje portretów: Cho'Gath, Kog'Maw, Lee Sin.
   
Przedmioty
Omen Randuina OSTRZEŻENIE: Ze względu na błąd, ta zmiana obecnie nie działa (opis jest błędny, to wciąż 10%). Naprawimy to, gdy będzie to możliwe, i zaktualizujemy opis patcha. Przepraszamy!

Ponieważ potężni strzelcy szaleją w środkowej i późnej fazie gry, przywracamy trochę mocy Omenowi Randuina, aby obrońcy mieli więcej przedmiotów do wyboru, gdy będą chcieli ich skontrować.

ZMNIEJSZENIE PRĘDKOŚCI ATAKU 10% ⇒ 15%
   
Polecane tryby gry
  Nasz nowy polecany tryb gry, Hexakill: Twisted Treeline pojawi się później w tym patchu.
   
Bannery ogłoszeń w grze
  Ogłoszenia w grze otrzymały aktualizację graficzną w patchu 4.16. Przeczytaliśmy wasze opinie i wprowadzamy szereg zmian i poprawek, które będą miały na celu poprawienie czytelności ogłoszeń. Ze względu na przejrzystość.

PRZEJRZYSTOŚĆ Ogłoszenia zostały zmniejszone i umieszczone wyżej na ekranie.
WIĘCEJ PRZEJRZYSTOŚCI Zwiększono przezroczystość tła ogłoszeń.
JESZCZE WIĘCEJ PRZEJRZYSTOŚCI Z ogłoszeń usunięto imiona przywoływaczy ze względu na zwięzłość. W przypadku serii zabójstw zachowano je ze względu na możliwość przechwałek.
   
Menu opcji w grze
Wskaźnik głośności Dzięki naszemu nowemu silnikowi audio, zyskaliśmy możliwość stworzenia nowych suwaków głośności dla wielu istniejących efektów. Wprowadzamy suwak dla dźwięków otoczenia oraz suwak głośności pingów, o który często prosiliście. Te nowe opcje mają dać graczom więcej kontroli nad dźwiękiem w League of Legends.

- Dodano nowy suwak głośności dla pingów.
- Dodano nowy suwak głośności dla dźwięków otoczenia (np. ognisko przy czerwonym wzmocnieniu oraz wiatr na Howling Abyss).
   
Usunięcie Pando Media Booster
  Jak zapowiadaliśmy kilka tygodni temu, usuwamy Pando Media Booster z instalatora oraz patchera w tym patchu. Nie wiecie, o czym mowa? Pando to niefunkcjonująca usługa firm trzecich, której używaliśmy w celu przyspieszenia pobierania przez graczy.

Jeżeli Pando Media Booster znajduje się na waszym komputerze, po uruchomieniu League of Legends otrzymacie możliwość usunięcia go jednym kliknięciem. Nie korzystamy już z tej usługi, więc zalecamy jej usunięcie.

- Pando Media Booster został usunięty z instalatora i patchera.
- Gracze, posiadający go na swoich komputerach, otrzymają możliwość usunięcia go jednym kliknięciem.
   
Sugerowani gracze
  UŁATWIENIE GRUPOWANIA Lista sugerowanych graczy w poczekalniach poleca teraz znajomych znajomych, którzy obecnie są zalogowani i mogą grać.
   
Naprawione błędy
  - (Naprawiono w 4.17) Naprawiono poważne źródło błędów, które powodowało awarie gry, głównie dotykające grających na Macach. Nie rozwiąże to wszystkich awarii, ale pracujemy nad naprawą jak największej liczby tych problemów przy każdym patchu.
- Dużo poprawek Azira. Udajcie się do jego sekcji, aby poznać pełną listę!
- R - Demaciańska Sprawiedliwość Garena nie będzie anulować się jeśli cel wejdzie we mgłę wojny gdy Garen ją rzuca.
- Cofnięcie zakupu Rubinu Widzenia nie wpływa na zdolność Kamienia Widzenia do umieszczania totemów.
- Umiejętności blokowane przez tarcze magii nie aktywują już kradzieży życia ani wampiryzmu zaklęć.
- Poprawiono SI Bota Soraki, aby lepiej uwzględnić jej aktualizację rozgrywki.
- Soraka ponownie ma zalecane przedmioty w trybie ARAM.