Riot Games przyzwyczaiło nas do wprowadzania aktualizacji do League of Legends mniej więcej co dwa tygodnie. Zazwyczaj łatki te zawierały zmiany w balansie bohaterów lub przedmiotów, ale pomijając patch przedsezonowy i międzysezonowy, nigdy nie były to ogromne modyfikacje, które kompletnie zmieniałyby rozgrywkę. Tym razem deweloperzy LoL-a zdecydowali się znacząco namieszać w grze i w patchu o numerze 8.4 wdrożyli kilka naprawdę intrygujących zmian.

Prawdopodobnie najbardziej interesującą modyfikacją w tej aktualizacji jest usunięcie Noża Tropiciela. Zmiana ta zrewolucjonizuje dotychczasowy sposób rozgrywania początkowej fazy potyczki nie tylko w profesjonalnych, ale także w amatorskich spotkaniach. Do niedawna największy wpływ na budowanie wizji mieli dżunglerzy, a to wszystko za sprawą Noża Tropiciela, dzięki któremu mogliśmy ustawiać totemy wizji. Od dziś w League of Legends zawodnicy preferujący grę w lesie będą mogli wybrać jeden z dwóch przedmiotów – albo Ostrze Łowcy, albo Szablę Zwadźcy.

Riot postanowił także zmienić sporo przedmiotów z mocą umiejętności. Echo Luden nie będzie już dawać dodatkowej prędkości ruchu, zamiast tego kupując je otrzymamy dodatkowe 500 many oraz spory procent skrócenia czasu odnowienia. Podobnie będzie w przypadku Hextech GLP-800, bowiem ten przedmiot również zapewni nam skrócenie czasu odnowienia. To samo tyczy się Kosturu Archanioła, lecz on doda nam o wiele więcej many, niż dotychczas. Jeśli zaś chodzi o Udrękę Liandry'ego, to dodana została nowa unikalna bierna cecha. Od patcha 8.4 zadawanie obrażeń bohaterom zwiększa nasze obrażenia o 2% na sekundę, dopóki jesteśmy w walce, co z czasem może zwiększyć się aż do maksymalnego 10%. Kolejnym odmienionym przedmiotem jest Morellonomicon, któremu usunięto bierny zwrot many oraz dodano stałe 15 pkt. przebicia odporności na magię.

Ponadto do gry zostały dodane trzy nowe przedmioty*.

Kula Zagłady

Przepis: Rubinowy Kryształ + Wzmacniająca Księga + 665 szt. złota
Łączny koszt: 1500 szt. złota
Moc umiejętności: 25 pkt.
Zdrowie: 200 pkt.
Unikalne bierne: Śmiertelny Dotyk: +15 pkt. stałego przebicia odporności na magię

Zaklinacz Zaklęć

Przepis: Eteryczny Duszek + Absurdalnie Wielka Różdżka + 700 szt. złota
Łączny koszt: 2800 szt. złota
Moc umiejętności: 100 pkt.
Prędkość ruchu: 10%
Unikalne bierne: Zaklęcia rzucane przez pobliskich sojuszników i wrogów ładują Zaklinacza Zaklęć do pewnego limitu (maks. 100)
Unikalne użycie: Zyskujesz maksymalnie 30% stopniowo zanikającej prędkości ruchu i 100 pkt. mocy umiejętności na 4 sek., zależnie od liczby zużytych ładunków (60 sek. odnowienia).

Bliźniacze Cienie

Przepis: Czarci Kodeks + Eteryczny Duszek + 650 szt. złota
Łączny koszt: 2400 szt. złota
Moc umiejętności: 60 pkt.
Prędkość ruchu: 7%
Sskrócenie czasu odnowienia: 10%
Unikalne użycie: Widmowa Pogoń: Przyzywa 2 Upiorne Duchy, które gonią pobliskich wrogich bohaterów. Jeśli Duchy dotrą do celu, ujawnią go i Nawiedzą. Nawiedzeni wrogowie zostają spowolnieni o 40% na maks. 5 sek. w zależności od tego, jak daleko zawędrowały duchy. (90 sek. odnowienia).
* - Bliźniacze Cienie były już przedmiotem w League of Legends, ale zostały usunięte w patchu 5.22.

Warto także spojrzeć na niektórych bohaterów, którzy we wczorajszym patchu zostali dotknięci najciekawszymi zmianami. Zacznijmy od Zoe, czyli jednej z najbardziej znienawidzonych przez graczy postaci. Ostatnie narzekania społeczności w końcu doprowadziły do potężnych osłabień. Do najważniejszych zmian zdecydowanie należą: zmniejszenie obrażeń z Gwiezdnej Piłeczki (Q), stwory nie będą dłużej upuszczały Teleportacji, Senna Bańka Kłopotów (E) nie będzie już skracać swojego czasu odnowienia w przypadku, gdy uśpi bohatera, a użycie Oczyszczenia lub Rtęciowej Szarfy na Senności zapobiegnie także uśpieniu.

Ważne modyfikacje zostały wprowadzone także w przypadku Rengara, który bez dwóch zdań znów stanie się popularny wśród graczy. Jego Dzikość (Q) zostało przywrócone do stanu sprzed kilku aktualizacji i od teraz będzie resetować atak i zwiększać prędkość dwóch kolejnych ataków. Zmniejszono natomiast zasięg wykrywania wrogów podczas użycia jego superumiejętności. Kolejnymi ciekawymi zmianami cieszyć może się Volibear. Miś z Freljordu będzie miał teraz większą prędkość ruchu po użyciu Pędzącego Gromu (Q), czas odnowienia Szału (W) zostanie skrócony o połowę, jeżeli zostanie użyty na stworach, a Donośny Ryk (E) będzie odrzucał trafionych wrogów do tyłu i zadaje więcej obrażeń postaciom, które są w powietrzu lub w trakcie doskoku.

Więcej szczegółowych informacji związanych ze zmianami wprowadzonymi w aktualizacji o numerze 8.4 możecie znaleźć pod tym adresem.