Na ten dzień czekały miliony graczy z całego świata. To dziś o 10:00 Epic Games wypuściło najnowszą aktualizację Fortnite, do którego zawitał sezon 5. Zobaczymy w nim nowy pojazd, biomy i dużo więcej nowości, które przedstawimy poniżej.
Terenowy wózek golfowy (Battle Royale)
|
fot. Epic Games/Fortnite |
|
Pierwszą wyróżnioną przez twórców nowością jest dodanie terenowego wózka golfowego. Pomieści on całą ekipę, a po drifcie jeszcze zwiększy swoją prędkość! To nie wszystko co będzie on oferował, gdyż jego dach będzie działał jak panel odbijający, a pasażerowie na tylnym siedzeniu będą mogli pomóc przeskakiwać przez przeszkody.
Szczeliny (Battle Royale)
|
fot. Epic Games/Fortnite |
|
Innym dodatkiem, który zawita do 5. sezonu są szczeliny. Epic Games zapowiada je następująco: "Sprawdźcie swoją odwagę i wkroczcie w szczelinę. To będzie naprawdę dzika jazda". Na liście zmian nie ma o nich szczegółów, więc pozostaną one do czasu uruchomienia tajemnicą.
Hordobicie (Ratowanie Świata)
|
fot. Epic Games/Fortnite |
|
Wraz z nowym sezonem Hardobicie wraca do kampanii Ratowanie Świata. Tym razem rozgrywka odbywać się będzie na pustyni, która będzie nieco mniejsza od poprzednich map, dzięki czemu gracze nie będą musieli ciągle biegać od bazy do bazy między falami, a zamiast tego będą mieli więcej czasu na budowanie i tworzenie przedmiotów. Gracze będą także otrzymywać obrażenia podczas przebywania w Burzy, która będzie resetować się po każdej fali.
Bohaterowie Dzikiego Zachodu (Ratowanie Świata)
|
fot. Epic Games/Fortnite |
|
W płatnej części Fortnite'a zobaczymy także kilka nowych postaci – Bohaterów Dzikiego Zachodu, którzy będą dostępni w trakcie trwania wydarzenia Wyjazd w trasę.
Bronie skałkowe (Ratowanie Świata)
|
fot. Epic Games/Fortnite |
|
Kolejną znaczącą zmianą w Ratowaniu Świata jest dodanie broni skałkowych. W ich skład wchodzą Stara Betsy – celny i potężny karabin z magazynkiem na jeden nabój, Pojedynkowicz – powolny rewolwer, ciężka strzelba Dragon, kosa Haczyk oraz Pan Hukacz, czyli powolna i ciężka pałka o ogromnej sile odrzucania.
Inne znaczące zmiany
Ogólne
|
- Po wyświetleniu się komunikatu „Otrzymujesz zaproszenie do ekipy” można już natychmiast zaakceptować zaproszenie, bez konieczności otwierania wyszukiwarki ekip;
- Zaktualizowano kod konsolowy, by shadery zużywały mniej pamięci. Zmniejsza to rozmiary aktualizacji i skraca czasy ładowania;
- Zoptymalizowano układ plików, by zredukować czasy ładowania na wszystkich platformach.
|
Battle Royale
|
Bronie i przedmioty
- Strzelby będą ukazywać w obrębie celownika, ile śrucin trafiło w cel;
- Zmieniono wzorzec rozrzutu strzelby, by był stały i nie zawierał losowości;
- Po strzale ze strzelby przez bardzo krótki czas nie można wystrzelić z innej strzelby;
- Ograniczono wspomaganie celowania w sztucerze podczas celowania do poziomu karabinów snajperskich strzelających nabojami;
- Zmieniono charakterystykę redukcji obrażeń pistoletu maszynowego z tłumikiem, by odpowiadała innym pistoletom maszynowym;
- Redukcja obrażeń będzie się odtąd zaczynać na 24 m, a nie 28;
- Obrażenia są zmniejszone do 80% przy trafieniach z odległości 35 m (wcześniej 85% przy 47.5 m);
- Obrażenia są zmniejszone do 65% przy trafieniach z odległości ponad 50 m (wcześniej 75% przy ponad 70 m).
Rozgrywka
- Terenowy wózek golfowy (TWG)
- Nowy terenowy wózek golfowy pomieści cały oddział.
- Po drifcie jedzie jeszcze szybciej.
- Dach działa jak panel odbijający.
- Pasażerowie na tylnym siedzeniu terenowego wózka golfowego mogą pomóc przeskakiwać przez przeszkody. Należy wychylić się do tyłu i jednocześnie puścić, by skakać wyżej. Aby wychylić się do tyłu, należy przytrzymać S na klawiaturze lub przechylić ku sobie drążek kontrolera.
- Zaktualizowano mapę:
- Nowy obszar: Pustynia
- Nowa lokacja: Oaza Odpoczynku
- Nowa lokacja: Golfowe Gniazdko
- Pojawiło się także kilka nowych nienazwanych lokacji na mapie.
- Środki kręgów 7, 8 i 9 burzy mogą teraz przesuwać się w losowych kierunkach, a nie tylko kurczyć. Zbliżająca się burza będzie przemieszczać się i kurczyć.
- Od sezonu 5 wyzwania progresywne nie będą już ograniczone do jednego sezonu. Można będzie odtąd kończyć je we własnym tempie.
- Wyzwania progresywne będą odtąd wymagać określonej ilości PD i nie będą już zależne od poziomu graczy w sezonie.
- Wyzwania tygodniowe będą odtąd podzielone na dwie części, darmową i związaną z karnetem bojowym. Pierwsze trzy wyzwania będą dostępne za darmo, a ostatnie cztery wyłącznie dla posiadaczy karnetu bojowego. Ukończenie wyzwań tygodniowych nadal będzie wymagać czterech wyzwań.
- Powaleni gracze będą odtąd mieć mniejszy model kolizyjny. Dotychczas ich model kolizyjny miał wysokość stojącej postaci, co uniemożliwiało im wczołganie się pod drzwi i w niektórych przypadkach blokowało kolizję budynku. Gracze, którzy zostali powaleni, gdy kucali, po odrodzeniu także będą w pozycji kucznej.
- Korzystanie z emotek będzie odtąd przerywać sprint.
- Gracze będą odtąd mogli do trzech razy na mecz zdobyć PD (30 PD, 10 PD, 10 PD) za reanimowanie towarzyszy w trybach okresowych 50 na 50 graczy oraz Drużyny po 20 graczy.
- Celownik broni będzie odtąd delikatnie zanikać przy przeładowywaniu, po wyczerpaniu amunicji lub przy zmianie broni.
- Kamera gracza będzie odtąd pokazywać otoczenie nad wodą przy przechodzeniu przez jeziora.
Dźwięk
- Dodano unikatową muzykę tła do nowego obszaru pustynnego.
- W przyszłych aktualizacjach na mapie znajdzie się więcej unikatowej muzyki tła!
- Zmniejszono poziom głośności dźwięku pomyślnego ukończenia wyzwania karnetu bojowego.
- Przeprojektowano brzmienie interfejsu i zaktualizowano dźwięki przycisków i elementów interfejsu.
|
Ratowanie Świata
|
Ogólne
- Umarł Hit Ekranu, niech żyje Wyjazd w Trasę! Talony Hitu Ekranu zostały wymienione na ekranolamy – po jednej za każde 500 talonów z jedną dodatkową ekranolamą za talony pozostałe na koncie po wymianie.
- Zaktualizowano sklep tygodniowy, by miał w ofercie Re-profity oraz niepospolite i rzadkie Profity+.
- Od 17 lipca Ratowanie Świata będzie można przez ograniczony czas kupić w promocyjnej cenie w wersjach Xbox, PS4 i PC. Podczas wyprzedaży powrócą limitowany pakiet Fundatora, a także wersja Super Deluxe pakietu.
- Kody dla znajomych z pakietów Fundatora zostały usunięte i zamienione na talony legendarnej lamy ze skrytki trolla.
- W wersji 5.0 wszyscy obecni Fundatorzy, w zależności od poziomu Fundatora, otrzymają od nas talony w ramach podziękowania za to, że są z nami.
Misje i systemy
- Hordobicie wraca do gry!
- Hordobicie przenosi się na pustynię! Tutejsza mapa jest nieco mniejsza i wymaga od graczy mniej biegania od bazy do bazy między falami, co daje więcej czasu na budowanie i tworzenie przedmiotów.
- Hordobicie wprowadza do gry nowe zachowanie Burzy. Odpieraj fale wrogów, podczas gdy nadciąga Burza.
- Gracze otrzymują obrażenia podczas przebywania w Burzy.
- Burza resetuje się po każdej fali.
- Misje Hordobicia będą się odtąd odblokowywać na podstawie twoich postępach w misjach burzowej tarczy lub postępach w misjach hordy w kampanii. Oznacza to, że gracze, którzy grają w Twine Peaks, mogą spodziewać się, że cała mapa Hordobicia będzie dla nich dostępna. Indywidualne wyzwania w ramach misji hordy nadal jednak muszą być odblokowywane w odpowiedniej kolejności.
- Zredukowano ogólną liczbę dostępnych na mapie misji Hordobicia z 16 do 9.
- Liczba wyzwań w misjach hordy została ustalona na 5. Wcześniej liczba wyzwań wahała się od zaledwie 3 do nawet 8.
- Zmniejszono liczbę fal wrogów na wyzwanie hordy z 10 do 8.
- Skrócono maksymalny czas trwania fali z 6 do 4 minut.
- Przedmioty wypadające z wrogów i skrytki z przedmiotami zostały wyłączone w misjach Hordobicia.
- Wprowadzono zmiany w dostępności zasobów podczas Hordobicia:
- Misje Hordobicia będą odtąd zapewniać podstawowe niepospolite karabin szturmowy oraz miecz pierwszego poziomu, co ma pomóc graczom we wczesnych misjach Hordy.
- Początkowe rezerwy amunicji zostały zwiększone, by dopasować je do podwyższonego poziomu trudności pierwszej misji hordy.
- Ilości materiałów budowlanych, amunicji i składników do tworzenia, które gracze otrzymywali po ulepszeniu drzewka zdolności, zostały zmniejszone w całym drzewku zdolności hordy.
- Dostępne są misje alarmowe Hordobicia:
- Nagroda w postaci talonów Wyjazdu w Trasę, za które kupić można lamy z Trasy.
- Nagroda w postaci punktów hordy, które można wykorzystać do zakupu węzłów w drzewku zdolności hordy.
- Limit: 10 dziennie.
- Progresywne zadania Hordobicia pojawiają się w dzienniku zadań w kategorii Wydarzenie: Wyjazd w Trasę i zapewniają:
- Talony Wyjazdu w Trasę.
- V-dolce
- Zasoby potrzebne do zmiany profitów.
- Wybór epickich lub legendarnych Bohaterów Dzikiego Zachodu.
- Wyjątkowe sztandary Hordobicia.
- W ramach nagrody za powtarzalne zadania niezbędne do ukończenia Hordobicia, gracze będą mieli do wyboru: PD bohatera, PD schematu lub PD ocaleńca.
- Materiały niezbędne do korzystania z Przerzutnika Profitów będą odtąd pojawiać się w misjach Hordobicia. Grajcie misje hordy, by zdobyć re-profit lub profit+ w ilościach większych od tych, jakie zapewniają misje kampanii.
- Włączono misje alarmowe zmutowanej burzy.
- Dostępne są także żywiołowe misje alarmowe.
- Lamy z Trasy są już dostępne! Koszt to 500 talonów z Trasy za jedną lamę. Zapewnia co najmniej jedną skałkową broń lub bohatera z Dzikiego Zachodu o klasie epickiej lub lepszej!
- Poprawiono następujące nagrody z misji alarmowych:
- Podpałka, elektryzator, zmrażacz: zwiększono o 100%.
- Re-profit: zwiększono o 50%.
- Profit+: zwiększono o 30-33%.
- Re-profit i profit+ będą odtąd nagrodami w misjach w Burzy.
Bohaterowie
Zmieniono zdolności bohaterów i poprawiono ogólny bilans mocy zdolności w stosunku do mocy broni, pułapek i innych przedmiotów bojowych i użytkowych.
Bronie i przedmioty
- Młot Wal d’Mar został dodany do sklepu okolicznościowego:
- Młot o potężnej sile powolnych, zamaszystych ataków.
- Cios z Doskoku: Silny atak z doskokiem do wybranego wroga, który rani i odrzuca wszystkich pobliskich wrogów.
- Dodano zestaw broni skałkowych, dostępnych w lamach z Trasy:
- Stara Betsy: Potężny i celny karabin z magazynkiem mieszczącym jeden nabój. Kopie niczym muł.
- Pojedynkowicz: Powolny rewolwer o dużej sile odrzutu, który zadaje duże obrażenia przy trafieniu w głowę i odrzuca cele.
- Dragon: Ciężka strzelba o krótkim zasięgu, która zadaje wrogom obrażenia i odrzuca ich w obrębie stożka.
- Haczyk: Powolna i ciężka kosa o zamaszystym ataku i z Wirującym Atakiem.
- Pan Hukacz: Powolna, ciężka pałka o ogromnej sile odrzucania i ataku Home Run.
- Przypływ Adrenaliny
- Zwiększono wartość leczenia z 180 do 215.
- Nalot
- Skrócono czas odnowienia z 300 do 215 sek.
- Latająca Wieżyczka
- Zmniejszono bazową szybkostrzelność Latającej Wieżyczki z 6 do 4 sek., a także ulepszoną szybkostrzelność z 10 do 6 sek.
- Latająca Wieżyczka będzie odtąd strzelać pociskami zadającymi obrażenia od energii. Obrażenia od uderzeń zostały usunięte.
- Zwiększono obrażenia bazowe Latającej Wieżyczki z 114 do 162.
- Mina zbliżeniowa
- Zwiększono obrażenia z 225 do 230.
- Zmniejszono czas odnowienia z 240 do 200 sek.
Rozgrywka
- Zwiększono skuteczność obrażeń od energii zadawanych pustakom żywiołów z 67% do 75%.
- Zwiększono bazową szybkość biegu z 365 do 410. Prędkość sprintu pozostaje bez zmian.
- Powaleni gracze mogą się odtąd poruszać.
- Dostosowano efekty wizualne stanu powalenia, by całość była bardziej przejrzysta.
- Do ukończenia zadań Trololo i Zemsta trolli będzie odtąd niezbędne grzmotnięcie tylko jednego trolla.
- Poniższe powtarzalne zadania są już dostępne i wynagradzać będą graczy zasobami potrzebnymi do zmiany profitów:
- Zagrożenie we mgle
- Niech świat stanie w ogniu
- Siły natury
- Pochówek w odmętach
- Powtarzalne zadania zabójczych Burz są już dostępne i wynagradzają graczy złotem.
Źródło: Epic Games
|
Aby zobaczyć pełną listę zmian wprowadzonych w aktualizacji 5.0, kliknij tutaj.