Każdego roku, niedługo po zakończeniu Mistrzostw Świata, w League of Legends pojawiają się ogromne zmiany. Aktualizacje przedsezonowe zazwyczaj wywracają grę do góry nogami i wszyscy gracze muszą poświęcić dobre kilka dni, aby znów móc zrozumieć co dzieje się na Summoner's Rift. Wczoraj na forum produkcji Riot Games opis nadchodzących zmian zaprezentował Mark "RiotScruffy" Yetter, który jest prowadzącym projektantem rozgrywki.
Po pierwsze comebacki będą łatwiejsze do wykonania i bardziej satysfakcjonujące. Deweloperzy LoL-a tłumaczą to tym, że gracze niejednokrotnie narzekali na to, iż często już w 10. minucie rozgrywki wiadomym jest, że szanse na zwycięstwo są znikome. Producenci chcą jednak, aby nawet w sytuacji słabej wczesnej fazy potyczki gracze czuli, że mogą jeszcze podnieść się z kolan i rozmyślali nad planem comebacku, zamiast wyczekiwać momentu, w którym można się poddać. Oczywiście wygranie na swoich liniach nadal będzie dawać sporą przewagę, ale przegrywająca drużyna będzie miała więcej narzędzi do wrócenia do rozgrywki.
Co ciekawe faza walki na liniach zostanie nieco wydłużona i postacie zazwyczaj zakończą ją mając jeden pełny przedmiot. Nie od dziś wiadomo, że ten etap gry jest niesamowicie ważny, dlatego też producenci LoL-a chcą sprawić, aby był on bardziej stabilnym segmentem każdej gry, w którym gracze będą mogli wykorzystać swoje umiejętności indywidualne zanim dojdzie ona do środkowego oraz późnego etapu. Deweloperzy chcą również, aby postacie mogły lepiej spełniać się w poszczególnych rolach i być ważną częścią walk drużynowych.
Dodatkowo rozgrywki, których los jest już przesądzony, będą kończyć się szybciej. Mimo że producenci popularnej moby chcą, aby comebacki były łatwiejsze, to jednak mają zamiar wprowadzić zmiany, które pozwolą na szybsze kończenie potyczek, gdy dana drużyna ma ogromną przewagę. Zmiany mają pomóc skrócić czas meczów tak, aby gracze nie musieli męczyć się i tracić czas w teoretycznie i tak wygranej już rozgrywce.
Zmianom ulegną także runy. Po wysłuchaniu opinii społeczności Riot Games ma zamiar oddzielić statystyki od wyboru run i wprowadzić prosty i bezpośredni wybór dokładnych statystyk, które chcemy dla danego bohatera. Ponadto w przedsezonie znów zobaczymy lekkie modyfikacje najsilniejszych oraz najmniej używanych run.
Warto jednak zauważyć, że Riot Games tym razem nie zmieni dżungli, co miało miejsce każdego roku. Deweloperzy nie chcą wprowadzać aż tak ogromnych modyfikacji, bowiem gra przekształciła się już wystarczająco przez ostatnie kilka miesięcy.