Epic Games wprowadziło na serwery Fortnite: Battle Royale kolejną aktualizację. W nowym patchu oznaczonym numerem v7.20 znajdziemy m.in. Rewolwer z lunetą, Aktywator ponownego rozkładania lotni, nowy tryb okresowy, a także wyzwanie Ratowania Świata i kolejne dodatki do trybu kreatywnego. Doczekaliśmy się także wielu poprawek rozgrywki oraz interfejsu, o które domagali się gracze.

Rewolwer z lunetą (Battle Royale)

Do Fortnite'a zawitała kolejna broń. Od teraz w popularnym battle royale'u będziemy mogli korzystać z pistoletu snajperskiego, bo chyba tak możemy nazwać połączenie rewolweru z lunetą. Nowa broń będzie dostępna w wariantach epickim oraz legendarnym, a znaleźć będziemy mogli ją w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia oraz automatach do sprzedaży przedmiotów. Mimo swoich względnie małych gabarytów, rewolwer z lunetą korzysta ze średnich nabojów i będzie zadawać od 42 do 44 punktów obrażeń.

fot. Epic Games/Fortnite

Aktywator ponownego rozkładania lotni (Battle Royale)

Opcja ponownego rozkładania lotni powraca do Fortnite'a, lecz tym razem w postaci przedmiotu. Aktywator będzie zajmować pole w ekwipunku i będziemy mogli znaleźć go zupełnie jak inne pozostałe łupy. Włączenie aktywatora nie będzie wymagać szukania go w ekwipunku i wybierania go – wystarczy nacisnąć w powietrzu przycisk skoku. Aktywator będzie można znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, automatach do sprzedaży przedmiotów oraz w lamach zaopatrzeniowych i będzie dostępny tylko w klasie: rzadki.

fot. Epic Games/Fortnite

Jednostrzałowiec (Tryb okresowy)

Epic Games przygotowało także zupełnie nowy tryb okresowy, w którym grawitacja będzie obniżona, a każdy uczestnik rozgrywki będzie miał zaledwie 50 punktów zdrowia. W grze znajdziemy tylko i wyłącznie snajperki oraz bandaże. Wysokie skoki oraz celne strzały ze snajperek – czy może być coś bardziej widowiskowego w Fortnicie? Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w tym trybie jedyną bronią palną będą sztucery oraz snajperki, za wyjątkiem samopowtarzalnych wariantów broni snajperskich. Usunięto także panele odbijające, a przerwy w burzy zostały znacznie skrócone we wszystkich fazach rozgrywki.

Styl farmy (Tryb kreatywny)

Święta Bożego Narodzenia są już za nami, a każdy z nas nie może się już doczekać wiosennej pogody. Twórcy Fortnite'a najwidoczniej również chcą wprowadzić nas w wiosenny okres, implementując w trybie kreatywnym możliwość zbudowania wiejskiej, zielonej farmy. Do gry dodano sześć gotowców farmy i galerii farmy, a więc teraz będziemy mogli zbudować swój wymarzony dom na wsi.

fot. Epic Games/Fortnite

Mróznite Wyzwanie trzecie – Święta Nowej Fali (Ratowanie Świata)

Nadchodzi trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite, czyli Święta Nowej Fali. W nowym wyzwaniu gracze będą musieli pokonywać określoną liczbę wrogów danego typu, aby odblokowywać kolejne fale wielkich hord wrogów. Do nagród za trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite należą: Sztandar wyzwania nr 3, Rubieżniczka Królowa Lodu oraz Śnieżynkowe talony. Święta Nowej Fali będą dostępne od 17 stycznia, od godziny 1:00 czasu polskiego.

fot. Epic Games/Fortnite

Król Lodu i Królowa Lodu (Ratowanie Świata)

W Fortnite pojawią się także nowi, arystokratyczni bohaterowie. Od teraz będziemy mogli kupić Króla Lodu w sklepie okolicznościowym, a Królową Lodu odblokujemy poprzez wykonanie wyzwania Mróznite z tego tygodnia. Król Lodu jest legendarnym wariantem podklasy Fikser, natomiast Królowa Lodu to wariant podklasy Napastnik. Zdobyć obie postacie będziemy mogli od 17 stycznia, od godziny 1:00 czasu polskiego.

fot. Epic Games/Fortnite

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Rewolwer z lunetą
    • Dostępny w wariantach epickim i legendarnym.
    • Korzysta ze średnich nabojów.
    • Zadaje 42/44 pkt. obrażeń każdym strzałem.
    • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Dodano aktywator lotni – przedmiot pozwalający na ponowne rozłożenie lotni.
    • Aktywator lotni będzie zajmować pole w ekwipunku i będzie go można znaleźć tak, jak pozostałe łupy.
    • Włączenie aktywatora lotni nie wymaga wybrania go. Wystarczy nacisnąć w powietrzu przycisk skoku.
      • Klasa rzadkości: rzadki.
      • Aktywator lotni ma 10 użyć.
      • Każde ponowne rozłożenie zużywa jedno użycie. Po wykorzystaniu wszystkich użyć przedmiot zniknie.
      • Rozłożenie lotni nie zużywa użycia, jeśli gracz skorzysta jednocześnie z panelu skokowego, szczeliny na wynos lub odrodzi się w trybie okresowym.
      • Można go znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, automatach do sprzedaży przedmiotów oraz w lamach zaopatrzeniowych.
  • Poprawki miniguna:
    • Dodano mechanikę przegrzania broni. Przegrzanie następuje po ok. 6 sekundach ciągłego ognia.
    • Skrócono czas rozkręcania o 37%.
    • Zaktualizowano dźwięki miniguna.
  • Zmiany kolorów klas rzadkości
    • Zmieniono klasę rzadkości balonów z epickiej na rzadką.
    • Zmieniono klasę rzadkości śmierdzibomby z epickiej na rzadką.
    • Zmieniono klasę rzadkości karabinu szturmowego z lunetą z rzadkiej/epickiej na niepospolitą/rzadką.
  • Następujące bronie mają teraz identyczną trajektorię strzału, co ciężki karabin snajperski:
    • Czterotaktowy karabin snajperski
    • Karabin snajperski z tłumikiem
    • Samopowtarzalny karabin snajperski
    • Sztucer
  • Celność pierwszego strzału działa teraz poprawnie nawet przy oblodzeniu stóp i podczas jazdy na tyrolce.
  • Zmniejszono rozmiar środkowej kropki celownika karabinów z lunetami. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której gracz spudłuje mimo dokładnego wycelowania.
  • Dostosowano szanse na pojawienie się pułapki
    • Zwiększono szansę na pojawienie się pułapek w łupach luzem z 3,98% do 4,73%.
    • Przytulne ognisko
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,26% do 0,73%.
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 6.63% do 15,47%.
    • Panel skokowy
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,53% do 0,98%.
      • Zwiększono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 13.25% do 20,77%.
    • Wieżyczka strzelnicza
      • Zmniejszono szansę na pojawienie się w łupach luzem z 0,8% do 0,73%.
      • Zmniejszono szansę na pojawienie się w Łupolamach z 20.42% do 15,47%.
  • Zmniejszono limit małych osłon w stosie z 10 do 6.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który czasami uniemożliwiał zmianę broni, gdy gracz wystrzelił Przysysak podczas rozbicia pojazdu lub użycia przedmiotu w ruchu.
  • Usunięto błąd powodujący opóźnienie możliwości strzału po wyrzuceniu Przysysaka.
  • Usunięto możliwość jazdy na Przysysaku lub popchnięcia nim gracza, ponieważ gracze mogli się dzięki temu poruszać na tyle szybko, że powodowali błędy sieciowe.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający niszczenie balonów przez eksplozje.
  • Usunięto błąd powodujący dziwaczne skalowanie rozmiaru dynamitu po podniesieniu i odrzuceniu go.
  • Gdy gracz zginie z powodu wykrwawienia się po powaleniu, odległość likwidacji jest mierzona do pierwotnego miejsca powalenia, a nie do miejsca, w którym gracz ostatecznie uległ likwidacji.
  • Usunięto błąd umożliwiający karabinom z lunetami szybsze osiągnięcie pełnej celności, niż zamierzono.
  • Usunięto błąd sprawiający, że położenie środkowej kropki celownika lunety nie pokrywało się z położeniem kropki celownika bez użycia lunety.
  • Gracze wykonujący emotkę na wyspie startowej nie będą już jej kontynuować po wyskoczeniu z busa bojowego.
  • Przy skoku z busa bojowego, lotnie i parasole nie będą już wyświetlane nierówno.
  • Odrzucenie dynamitu nie będzie już przerywane, jeśli gracz zmieni broń lub wsiądzie do pojazdu.
  • Komunikat o likwidacji nie pochwali już gracza za likwidację bez lunety w sytuacjach, gdy gracz skorzystał z lunety.

Rozgrywka

  • Ulepszenia tyrolki
    • Dodano możliwość zmiany kierunku przy użyciu przycisków ruchu. Wystarczy, że podczas jazdy na tyrolce przesuniecie się w pożądanym kierunku – nie musicie skakać!
    • Zamiast ruszać od razu z maksymalną prędkością, gracze teraz przyśpieszają stopniowo, aż do osiągnięcia prędkości maksymalnej.
    • Ponownie włączono efekty zniszczeń w czasie jazdy na tyrolce.
      • Gracze przed uchwyceniem tyrolki niszczą pobliskie budowle graczy, co oczyści trasę zjazdu.
  • Dodano trzecie miejsce po przecinku w ustawieniach czułości myszki/kontrolera, co umożliwi dokładniejsze dostosowanie tej wartości.
  • Aby pomóc graczom w sytuacjach, gdy ściany buduje się głównie pod ziemią, dodaliśmy opcję, która spowoduje wybudowanie kolejnego elementu za darmo na górze poprzedniego.
    • Aktywuje się ona w sytuacji, gdy nad ziemię wystaje mniej niż 30% ściany.
  • Czułość kontrolera
    • Zmiany czułości w trybie budowania teraz mają wpływ również na tryb edycji.
  • Edycja budowli nie będzie już przerywać strzałów z broni ani ciosów kilofem.
  • Rosnąca kukurydza nie blokuje już strzałów z broni.
  • Edycja budowli rozpoczyna się teraz bez potrzeby oczekiwania na odpowiedź serwera. Spowoduje to uniknięcie efektu pustych strzałów przed edycją i poprawi płynność gry.
    • Potwierdzenie edycji nadal wymaga wysłania danych do serwera i wpływ na nie ma wysokość pingu lub wydajność serwera.
  • Obrażenia przy zderzeniu gracza z pojazdem będą teraz uwzględniać osłony, zamiast bezpośrednio zmniejszać zdrowie gracza.
  • Jeśli samolot wybuchnie z jakiegokolwiek powodu, zada teraz obrażenia pasażerom i pilotom. Obrażenia te nie ignorują już osłon.
  • Nieustające dabowanie trwa teraz jeszcze dłużej – 11 godzin w lobby zamiast 10.
  • Poprawiono grafikę mapy, by lepiej odzwierciedlała położenie graczy i znaczników.
  • Tekstury rekwizytów używanych przez emotki są teraz wczytywane z wyprzedzeniem, co zmniejszy szansę, że tablica wyników lub inne emotki używające rekwizytów użyją ich wersji o niższej rozdzielczości.
  • Pasażerowie Burzolotu X-4 mogą teraz opuścić samolot przytrzymując przycisk, podobnie jak piloci.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że ponowne rozkładanie lotni nie działało przy opuszczaniu Burzolotu.
  • Usunięto błąd sprawiający, że animacja rzutu granatem nie była odtwarzana do końca w sytuacji, gdy gracz widział innych rzucających granaty.
  • Poprawiono długość podglądu wielu emotek w lobby, aby można było wysłuchać całego podkładu muzycznego.
  • Ukończenie wyzwania dziennego „Zagraj ze znajomym” teraz poprawnie zalicza się na konto innych wyzwań, które wymagają ukończenia wyzwań dziennych.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zniszczenie boomboxa z niektórych odległości.
  • Usunięto kilka problemów związanych z tyrolkami
    • Gracze nie będą już rzucani po mapie ani nie będą się zacinać w nieprawidłowym stadium animacji.
    • Dodano czas odnowienia, który pomoże uniknąć sytuacji, w których gracze o niewielkim opóźnieniu sieci będą przenikać przez obszar kolizji tyrolki podczas serii skoków.
    • Magnes tyrolki nie pozostaje już nad głowami graczy.
    • Gracze nie upadają już po zderzeniu z budowlami przeciwników.
    • Gracze nie puszczają już tyrolki pod ostrym kątem w sytuacji pogorszonych warunków sieciowych.
  • Naprawiono problem sprawiający, że gracze otrzymywali czasem podwójne obrażenia od uderzeń, gdy uderzał w nich Burzolot X-4.
  • Obrażenia przy strzelaniu do wieżyczek są teraz poprawnie wyświetlane jako obrażenia wieżyczki, a nie gracza.

Wydarzenia

  • Dokonaliśmy znacznych przeróbek systemów turniejowych, aby dostosować je do nowych funkcji. Zamierzamy zorganizować serię wydarzeń testowych na niewielką skalę, by wypróbować te aktualizacje z udziałem większej liczby graczy.
    • Testy będziemy przeprowadzać etapami, dopóki nie będziemy pewni, że nowe funkcje spełniają nasze oczekiwania. Wtedy znów zaczniemy regularnie organizować turnieje dla wszystkich graczy.
  • Starsze turnieje zostaną tymczasowo usunięte z zakładki wydarzeń na konsoli Switch i urządzeniach mobilnych.
    • Dane dotyczące tych turniejów zostały zachowane i powrócą one na te platformy w przyszłości.
  • Gracze będą teraz automatycznie usuwani z meczu, gdy po likwidacji spędzą 60 sek. w trybie obserwatora.

Dźwięk

  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosu uszkodzenia osłony podczas strzelania lub trafienia przez kolegę z drużyny.
  • Lotnie posiadające własny podkład muzyczny mogą odtwarzać go w lobby na potrzeby przesłuchania.
  • Obniżono głośność Burzolotu X-4.
  • Obniżono głośność boomboxa.
  • Dodano charakterystyczny odgłos odbijania się dynamitu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący ucinanie muzyki na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
  • Poprawiono błędny odgłos dopalacza Tarana na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.
  • Wstawiono brakujące odgłosy strzałów z karabinu szturmowego z lunetą słyszane ze średniej lub dużej odległości.
  • Poprawiono zbyt głośne tło dźwiękowe obszarów zimowych na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

Intefejs

  • Dostosowano ikony amunicji w ekwipunku, by nadać im bardziej realistyczny wygląd.
  • Zasoby budowlane obserwowanych graczy są teraz widoczne.

Poprawki błędów

  • Komunikaty dotyczące podnoszenia przedmiotów nie będą już wyświetlane podczas jazdy pojazdem, ponieważ opcja podnoszenia przedmiotów jest wtedy wyłączona.
  • Poprawiono komunikat błędu wyświetlany przy nieudanym zaproszeniu do znajomych.
  • Specjalne funkcje podglądu (ponowne odtworzenie, zmiana modelu, pełny ekran itp., dostępne podczas przeglądania elementów kosmetycznych) nie będą już znikać po otwarciu i zamknięciu okna czatu.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie czerwonego tła po otwarciu okna czatu podczas pełnoekranowego podglądu ekranu wczytywania.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie przypadkowych ekranów wczytywania zamiast wybranego podczas pełnoekranowego podglądu.

Społecznościowe

  • Gracze w trybie Battle Royale mogą teraz przyjmować zaproszenia do ekipy od grających w kampanię Ratowanie Świata i dołączać do już trwających gier.

Grafika i animacja

  • Puma i Zenit mają teraz własne pozy spoczynkowe w lobby.

Poprawki błędów

  • Rozmiar tarczy Czerwonego Rycerza i plecaka Kruka z zestawu Polarne Mrozy teraz dokładniej odpowiada ich pierwotnym wersjom.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający działanie reaktywnego efektu stroju Piekielny Szeryf podczas gry.
  • Poprawiono jakość emotki Wolne oklaski na urządzeniach mobilnych i konsoli Switch.

Powtórki

Poprawki błędów

  • Usunięto kilka błędów związanych z wczytywaniem powtórek, które mogły powodować wyświetlanie ekranu wczytywania w sytuacji, gdy nie było to potrzebne.

Wersja na urządzenia mobilne

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący przechodzenie w tryb celowania przy wysiadaniu z pojazdu.
  • Naprawiono turbo-budowanie podczas przytrzymywania dodatkowych przycisków budowania.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający kliknięcie przycisku dodania członków ekipy do znajomych w menu głównym na urządzeniach mobilnych.
  • Dodano przycisk interfejsu
    • Przycisk ten pojawia się po wejściu w ustawienia gry i pozwala wyłączyć pewne aspekty interfejsu.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Mroźna Forteca
    • Nowa wyspa w klimacie arktycznym, już z gotowymi budowlami.
    • Wyspa jest od razu gotowa do gry!
  • Ilustracje podglądu wysp są teraz wyświetlane na górze sekcji wyróżnionych wysp w centrum kreatywnym.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający pojawienie się portali prowadzących na wyspy, które zawierają wiele egzemplarzy danych elementów budowli lub rekwizytów.
  • Usunięto błąd pozwalający graczom opuszczać ich wyspy przy użyciu Smartfona, gdy przebywali wewnątrz budowli-gotowca.
  • Usunięto błąd pozwalający graczom zabierać przedmioty z wyspy do centrum kreatywnego.
  • Usunięto błąd sprawiający, że pułapki unosiły się w powietrzu po usunięciu podtrzymujących je ścian.

Rozgrywka

  • Dodano nową opcję „Wygrywa ostatni”, pozwalającą twórcom zdecydować, czy gra ma się zakończyć w momencie, gdy pozostanie tylko jeden gracz lub drużyna.
  • Dodano nową opcję odrodzeń, pozwalającą graczom określić, ile razy gracz może pojawić się w grze.
  • Dodano nową opcję lotu gracza, umożliwiającą latanie podczas gry lub gdy smartfon jest niedostępny.
  • Dodano nową opcję zmęczenia skokami, pozwalającą włączyć/wyłączyć obniżenie wysokości kolejnych skoków przy wykonaniu kilku skoków pod rząd.
  • Dodano nowe ustawienia grawitacji:
    • Wysoka i bardzo wysoka
  • Gdy gracz wybierze pułapkę w ekwipunku trybu kreatywnego, nowa pułapka pozostanie wybrana na pasku szybkiego dostępu.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wczytanie trybu kreatywnego w sytuacji błędu sieciowego.
    • Pierwsze wczytywanie może potrwać trochę dłużej, gdyż serwer musi naprawić problemy z wczytywaniem wyspy gracza.
  • Usunięto błąd umożliwiający pojazdom uszkadzanie budynków nawet wtedy, gdy świat gry był niezniszczalny lub gdy gracze nie mieli uprawnień do jego edycji.
  • Usunięto błąd powodujący zacinanie się animacji budowli, jeśli zostały one przesunięte przy użyciu Smartfona w trakcie animacji.
  • Usunięto błąd sprawiający, że ściany umieszczone przez graczy wyświetlały paski wytrzymałości częściej, niż zamierzono.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlanie pól na czerwono podczas gry.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne rozjaśnianie i ściemnianie obrazu na początku i pod koniec gry.

Narzędzia kreatywne i smarfton – poprawki błędów

  • Dodano opcję turbo-budowania w trybie kreatywnym
    • Możecie teraz przytrzymać przycisk umieszczania elementów, by bez przerwy dodawać nowe elementy i rekwizyty. Wystarczy się poruszać i wskazywać miejsce budowy.
    • Ta opcja wymaga włączenia opcji turbo-budowania w ustawieniach gry.
  • Dodano opcję turbo-usuwania
    • Teraz przytrzymując klawisz Delete można bez przerwy usuwać elementy budowli i rekwizyty.
    • Dodano nową opcję w ustawieniach gry – „Turbo-usuwanie w trybie kreatywnym”. Domyślnie jest ona włączona.
  • Do opcji wyrównywania do siatki dodano efekt graficzny, który pomoże w wizualizacji ustawienia elementów.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd pozwalający na edycję lub usuwanie obiektów przy użyciu Smartfona nawet wtedy, gdy nie udzielono graczowi uprawnień do edycji wyspy.
  • Usunięto błąd czasami powodujący znikanie innych ścian podczas kopiowania ściany przy użyciu Smartfona.
  • Usunięto błąd sprawiający, że gracz zachowywał Smartfon nawet po opuszczeniu wyspy, jeśli pozostawał w dopiero postawionym gotowcu.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowej wartości w interfejsie „Łupów”.
  • Usunięto błąd sprawiający, że hologram Smartfona blokował się w świecie gry po wklejeniu rekwizytu z włączoną opcją łupów.
  • Usunięto błąd sprawiający, że po obróceniu niektórych ścian z włączoną opcją wyrównywania do siatki nie można było na nich umieszczać pułapek.

Gotowce

  • Dodano 6 gotowców farmy i galerii farmy
  • Dodano 3 galerie lodowego zbocza
  • Dodano galerię dużych sześcianów

Urządzenia

  • Dodano opcje losowego generowania do generatora przedmiotów:
    • Ustawienie „Losowe” powoduje generowanie losowych przedmiotów z listy.
    • Ustawienie „Bez powtórzeń” będzie generować przedmioty w losowej kolejności, lecz nie powtórzy już stworzonego przedmiotu aż do wygenerowania wszystkich pozycji na liście. To ustawienie różni się od losowego tylko wtedy, gdy włączona jest opcja odradzania się przedmiotów.
  • Zmieniono nazwę urządzenia Strzelec na Wartownik.
  • Dodano nowe opcje Wartownika.
    • Dodano opcję ustawienia poziomu zdrowia i osłony.
    • Dodano opcję odradzania się.
    • Dodano opcje celności i zasięgu ataku.
    • Dodano opcję sposobu celowania, linii strzału oraz bliskości.
    • Dodano opcję adaptacyjnego celowania, która decyduje o tym, czy celność Wartownika zwiększa się z czasem.
    • Dodano oznaczenie zasięgu ataku, pojawiające się, gdy gracz stanie na panelu Wartownika.
  • Nowe urządzenie: Strefa Likwidacji
    • Pozwala graczowi ustawić strefę o wybranych rozmiarach, powodującą likwidację graczy, którzy wejdą w bezpośredni kontakt z nią podczas gry.
  • Generator przedmiotów zawiera teraz dodatkową amunicję do generowanych broni.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawną aktywację lub zniszczenie pułapek.
  • Usunięto błąd sprawiający, że metalowe lub drewniane podłogi częściowo przenikały przez generator przedmiotów.
  • Poprawki generatora przedmiotów.
    • Usunięto błąd sprawiający, że niektóre przedmioty z generatora nie wyświetlały wszystkich materiałów podczas cyklu podglądu.
    • Usunięto błąd powodujący nieuwzględnienie dodania przedmiotu do generatora w sytuacji, gdy gracz szybko doda kilka przedmiotów pod rząd.
    • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie nieprawidłowych efektów graficznych przy generatorze przedmiotów podczas gry.
    • Usunięto błąd powodujący zmianę wszystkich przedmiotów w generatorze na tę samą klasę rzadkości po zakończeniu gry lub wczytaniu wyspy.
    • Usunięto błąd powodujący szarpany ruch niektórych hologramów generatora przedmiotów podczas oglądania ich z bliskiej odległości.
  • Usunięto błąd sprawiający, że urządzenia startu graczy unosiły się w powietrzu po zakończeniu minigier.
  • Poprawki panelu startowego graczy.
    • Usunięto błędy graficzne dotyczące wyświetlania przydziału do drużyny na urządzeniach z Androidem.
    • Usunięto błąd powodujący odradzanie się graczy w centrum kreatywnym, jeśli panel startowy graczy był zablokowany.
    • Usunięto błąd czasami powodujący blokowanie graczy przy odradzaniu się w pozie swobodnego spadku.

Bronie i przedmioty

  • Dodano pary pistoletów
    • Dostępne w wariantach rzadkim i epickim.
    • Obrażenia bazowe: 41/43 pkt.
    • Korzystają ze średnich nabojów.
    • Obydwa pistolety strzelają jednocześnie.
    • Nie zużywają celności pierwszego strzału.
  • Dodano aktywator lotni – przedmiot pozwalający na ponowne rozłożenie lotni.

Drużyny

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający budowanie na budowlach przeciwnej drużyny podczas edycji wyspy kreatywnej. Będzie to nadal niemożliwe w trakcie minigry.

Interfejs

  • Do interfejsu dodano komunikat pokazujący, jak rozpocząć grę na wyspie, gdy gracz znajdzie się na udostępnionej lub wyróżnionej wyspie.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że napis „Zużycie pamięci” nie był wyświetlany pośrodku wskaźnika zużycia pamięci.
  • Usunięto błąd czasami powodujący wyświetlenie gotowców w ekwipunku trybu kreatywnego w sytuacji, gdy gracz nie miał uprawnień do edycji.

Wydajność

  • Skrócono czas wczytywania trybu kreatywnego i zmiany wysp. W przyszłych aktualizacjach nastąpią kolejne ulepszenia.
  • Poprawiono wydajność generatorów minigier.
  • Poprawiono wydajność i zużycie pamięci dzięki odrzucaniu przed renderowaniem większej liczby obiektów bardzo oddalonych od gracza.

Poprawki błędów

  • Usunięto przypadki zacinania się gry podczas wyświetlania tekstu opisów.

Wersja na urządzenia mobilne

  • Naprawiono widoczność przycisku trybu kreatywnego podczas przebywania w pojazdach.

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite: Święta Nowej Fali
    • Wielkie hordy wrogów jednego rodzaju nadchodzą falami.
    • Gracze muszą zlikwidować określoną liczbę wrogów danego typu, aby przejść do następnej fali.
    • Dostępne od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Nagrody za trzecie wyzwanie tygodnia w Mróznite to:
    • Sztandar wyzwania nr 3
    • Rubieżniczka Królowa Lodu
    • Śnieżynkowe talony
  • 14 Dni Fortnite dobiegło końca i wchodzące w jego skład zadania nie są już dostępne.
  • Dodano nową strefę w Mróznite o mocy 128 dla zaawansowanych graczy.
    • Strefa ta będzie dostępna dla graczy, którzy dotarli do końca Twine Peaks.
    • W nagrodę za ukończenie wszystkich 30 fal Mróznite w strefie o mocy 128 możecie zdobyć nowy sztandar!
  • Zwiększono ilości PD, złota i talonów zdobywanych jako nagrody w Mróznite, szczególnie w późniejszych falach, aby zachęcić graczy do przetrwania jak najdłużej.
  • Na liście nagród w trudniejszych strefach Mróznite klucze transformacyjne i schematy zastąpi profit+ i re-profit.
  • Zmieniono wymóg ukończenia zadań obrony burzowej tarczy potrzebny do odblokowania stref Mróznite, by gracze napotykali na strefy o bardziej odpowiednim poziomie.
  • Zmiany na mapie misji
    • Misje nie są już blokowane przez stare zadania poboczne. Teraz można je odblokować, wykonując zadania należące do głównej kampanii.
    • Kluczowe misje fabularne nie mogą już zawierać misji alarmowych.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający zebranie odłamków anomalii graczom, którzy dołączyli do gry w trakcie jej trwania.
  • Usunięto błąd w misji dostarczenia bomby, co umożliwi graczom budowanie w górnej części wyrzutni.
  • Gracze dołączający lub powracający do gry z opóźnieniem nie otrzymają żadnej korzyści z aktywowanych pylonów Bluglutu.
  • Usunięto błąd dotyczący stabilizatora szczelin, uniemożliwiający wyłączenie graficznego efektu trafienia z lasera w momencie zniszczenia lasera.
  • Usunięto pylon poziomu trudności z misji obrony serwerów.
  • Misje uzupełnienia paliwa w bazie głównej mogą teraz zawierać misje alarmowe – misje w zmutowanej burzy oraz misje żywiołowe.
  • Poprawiono opcję trybu gry z innymi, by poprawnie uwzględniała graczy o wyższym wskaźniku mocy.

Interfejs

  • Gracze mogą sprawdzić, jakie przedmioty oferują możliwość resetu przy pomocy dolnego paska na ekranach zarządzania schematami i zarządzania bohaterami.
  • Dodano komunikat potwierdzenia po usunięciu przedmiotu z księgi kolekcji. Wyjaśnia on, że przedmiot został przeniesiony do ekwipunku gracza.
  • Do interfejsu dodano komunikat wskazujący klawisz wysiadania z pojazdu, gdy gracz korzysta z wieżyczki typu EWKA.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający odblokowanie niektórych menu w menu głównym, przez co gracze nie mogli dokonać postępów w kampanii fabularnej.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający ustawienie odpowiedniego stanu recyklingu/odprawienia w przyciskach podsumowania sklepu.
  • Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić poruszanie się po mapie.
  • Usunięto błąd wyświetlania zebranych punktów badań podczas otwierania i zamykania panelu szczegółów.
  • Poprawiono ekran zarządzania oddziałami ocaleńców – teraz przyciski zmiany oddziałów są ukrywane, gdy odblokowany jest tylko 1 oddział.
  • Wyłączono przycisk potwierdzenia ewolucji w sytuacji, gdy gracz najedzie kursorem na wyłączoną opcję ewolucji.
  • Sztandary na ekranie końca misji powinny już wyświetlać prawidłową ikonę i kolor u każdego gracza.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający zmianę celownika i stanu amunicji po użyciu Postawy Cienia.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie animacji przycisku uruchomienia zadania w nieodpowiednim momencie.
  • W pasku wyposażenia nie będzie się już pojawiać zastępcza ikona broni, jeśli gracz siedzący w wieżyczce typu EWKA wyrzuci broń lub przeznaczy ją do recyklingu.
  • Poprawiono formatowanie tekstu o długości fali w celach misji w Mróznite.
  • Gracze nie powinni już blokować się na ekranie końca gry po opuszczeniu misji obrony burzowej tarczy podczas gry.

Wydajność

  • Dostosowano efekty graficzne wyrzutni rakiet i granatnika w celu poprawy wydajności.
  • Dostosowano efekty śmierci pustaków w celu poprawy wydajności i usunięto błędy uniemożliwiające ich poprawne odtwarzanie.
  • Poprawiono wygląd mgły na konsolach Xbox One.

Bohaterowie

  • Król Lodu znajdzie się w sklepie okolicznościowym.
    • Legendarny wariant podklasy Fikser.
    • Dostępny od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.
  • Królowa Lodu będzie nagrodą za wyzwanie trzeciego tygodnia Mróznite.
    • Legendarny wariant podklasy Napastnik.
    • Można ją zdobyć od 17 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego, do 24 stycznia, godz. 1:00 czasu polskiego.
Uwaga: Każdy bohater stanie się unikatowy po wprowadzeniu funkcji wyposażenia bohaterów!
  • Każdy bohater, którego profity odporności na obrażenia zostały zmienione na profity pancerza w wersji 7.10, otrzyma opcję resetu.
    • Jeśli zdecydujecie się na zresetowanie bohatera, wróci on do 1 poziomu, a zainwestowane weń PD i materiały do ewolucji zostaną wam zwrócone.
    • Pamiętajcie, że opcja resetu przestanie być dostępna po zainwestowaniu kolejnych zasobów w danego bohatera lub po przeniesieniu go do księgi kolekcji.

Poprawki błędów

  • Lamy z Mocy Fragmentu Rubieżnika znów będą upadać na kolana po zniszczeniu.

Bronie i przedmioty

  • Elementy z opcją resetu (tj. zaktualizowane schematy i bohaterowie) mogą zostać zresetowane do 1 poziomu na ekranie podglądu przy użyciu funkcji resetu przedmiotów.
  • Przy recyklingu, odprawie bądź transformacji elementu, który został dostosowany na potrzeby balansu gry bądź w inny sposób zmieniony, gracze mogą otrzymać zwrot wszystkich zainwestowanych PD, profitu+ i materiałów do ewolucji.
    • Nie dotyczy to re-profitu wydanego na zmianę jednego profitu w inny.
    • Nie dotyczy to również Fluksu wydanego na podniesienie klasy rzadkości.
    • Opcja ta jest dostępna po zmianie schematu, bohatera lub innego elementu, np. w celu poprawy balansu gry. Takie elementy zostaną oznaczone jako posiadające możliwość resetu i będziecie mogli odzyskać zainwestowane w nie zasoby.
  • Zwiększono ilości re-profitu otrzymywane w nagrodę za:
    • Misje: +67%
    • Skrytki z profitami: +67%
    • Misje alarmowe: +55%
  • Zmniejszono o 40% ilość re-profitu potrzebną do zmiany nie-żywiołowych profitów.
  • Tworzenie przedmiotów z poziomu interfejsu będzie teraz w pierwszej kolejności zużywać przedmioty z najmniejszych stosów.
  • Umożliwiono reset łopaty Sześć Stóp Pod Ziemią, a także broni, których profity odporności na obrażenia zmieniono na profity pancerza.
    • Dotyczy to tylko broni na poziomie wyższym od 1 lub posiadających profity pancerza na poziomie wyższym od domyślnego w wersji 7.20.
    • Nie dotyczy to broni średniowiecznych, gdyż wprowadzono je już po zmianie mechaniki pancerza.
    • Jeśli zdecydujecie się na zresetowanie przedmiotu, wróci on do 1 poziomu, rzadkość wszystkich jego profitów powróci do poziomu początkowego, a zainwestowane w te ulepszenia PD, profit+ i materiały do ewolucji zostaną wam zwrócone.
    • Pamiętajcie, że opcja resetu przestanie być dostępna po zainwestowaniu kolejnych zasobów w daną broń lub po przeniesieniu jej do księgi kolekcji.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd powodujący ustalenie domyślnych profitów Grzmiącego Giermka.
  • LKM Cukierek Kukurydziany generuje teraz wibracje podczas strzelania.
  • Usunięto błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia kilkoma pierwszymi ciosami po wyposażeniu jej.
  • Usunięto błąd sprawiający, że broń biała nie zawsze zadawała obrażenia silnym atakiem po wyposażeniu jej.

Rozgrywka

  • Osobne ustawienia czułości celowania, lunety i budowania na kontrolerze są teraz wspólne dla kampanii Ratowanie Świata i trybu Battle Royale.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, który powodował, że pustaki mogły nie być widoczne w trybie obserwatora w Mróznite.
  • Usunięto błąd, który w rzadkich przypadkach mógł spowodować utratę kontroli nad postacią, jeśli gracz odrodził się podczas zmiany obserwowanej postaci.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie blokady stref po tym, jak inny gracz dołączył do drużyny w zakładce mapy.
  • Dodano obracający się symbol na polach stref, oznaczający pobieranie/przetwarzanie wskaźnika mocy graczy, którzy właśnie dołączyli do ekipy.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie półprzezroczystej czerwonej siatki podglądu ustawienia pułapek na ekranie końca misji u gracza, który opuścił Mróznite w trybie edycji.

Wrogowie

  • Usunięto świąteczne skórki z pustaków, czachomiotek, wysadzaczy i pustaczków.

Poprawki błędów

  • Poprawiono interakcję tarczy krzepkiego pustaka z pociskami:
    • Zdalne ładunki wybuchowe powinny już przyczepiać się do tarczy krzepkiego pustaka.
    • Granaty impulsowe teraz wybuchają natychmiast po zetknięciu się z tarczą krzepkiego pustaka.
    • Uderzenia bełtów z kuszy teraz działają na tarczę krzepkiego pustaka.
  • Usunięto błąd blokujący poprawne wyświetlenie uszkodzeń rogów Króla Burzy u gracza, który dołączył do gry z opóźnieniem.
  • Poprawiono rogi Króla Burzy, by nie powodowały kolizji po zniszczeniu ich.
  • Mimiki nie zapewniają już metalu po uderzeniu w nie kilofem lub Uderzeniem Burzącym.

Grafika i animacja

  • Ray z Larsem sprzątnęli już świąteczne ozdoby z bazy głównej i okolic.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne obracanie efektów graficznych niszczenia samochodów, co powodowało wyraźny podskok samochodu przy jego zniszczeniu.

Dźwięk

  • Dodano odgłosy futbolówki w Mróznite.
  • Dodano odgłos podniesienia danych osłaniacza.
  • Dostosowano odgłosy wybuchu granatu.
  • Dodano odgłosy wsiadania na deskolotkę i zsiadania z niej.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne odtwarzanie kwestii mówionych w niektórych zadaniach odkrywania w Dolinie Samowitości.
  • Usunięto błąd powodujący wyciszenie muzyki na ekranie wyników podczas opuszczania misji obrony burzowej tarczy bez jej ukończenia bądź porażki.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne odtwarzanie muzyki na ekranie porażki.
  • Usunięto błąd powodujący zapętlenie muzyki z ekranu wyniku.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający wyłączenie zapętlonego odgłosu hydrantu po zniszczeniu go.
  • Dodano odgłosy do menu pomocy.
  • Poprawiono odgłos wyposażenia karabinu lampowego.
  • Usunięto błąd powodujący odtwarzanie muzyki odkrywania po odwróceniu się od furgonetki Larsa.
  • Usunięto błąd powodujący wielokrotne odtwarzanie odgłosu porażki.

Ogólne

  • Opcja zmiany czułości pozwala teraz na większą dokładność ustawień.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne rozpoczęcie strzelania po wyjściu z trybu budowania z wciśniętym przyciskiem strzału.
  • Usunięto błąd uniemożliwiający poprawne wyświetlenie efektów strzału w powierzchnię wody, gdy robi to inny gracz.

Społecznościowe

  • Teraz można blokować graczy od razu z poziomu ich zaproszenia.

Poprawki błędów

  • Pasek przewijania czatu nie będzie się już pojawiać do czasu otwarcia okna czatu po raz pierwszy.
  • Usunięto błąd powodujący zablokowanie okna czatu w pozycji otwartej, co wymagało restartu gry.
  • Uruchomienie Fortnite na skutek przyjęcia zaproszenia w programie startowym Epic Games na komputerze PC lub Mac znów spowoduje próbę dołączenia gracza do odpowiedniej drużyny po rozpoczęciu gry.

Wydajność

  • Optymalizacje wątków procesora na konsoli Switch – poprawiono płynność podczas ostrej walki o ok. 10%.
  • Dokonano optymalizacji zużycia pamięci w trybie kreatywnym i Battle Royale, co powinno zredukować sytuacje nieoczekiwanego zamknięcia gry z powodu braku pamięci.
  • Poprawiono wydajność pojazdów i niektórych elementów kosmetycznych.
  • Skrócono czas wczytywania z dysku na konsoli Xbox/Android w trybie kreatywnym i Battle Royale, co powinno zredukować wystąpienia opóźnień w hierarchicznych poziomach szczegółów.
  • Poprawiono wydajność trybu kreatywnego i Battle Royale na urządzeniach z Androidem obsługujących sterownik Vulkan.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w wersji 7.20, kliknij tutaj.