Przedstawiamy Wam drugi artykuł z serii Analiza postaci League of Legends. Tym razem skupimy się na twardzielu, który może "popalić" wielu przeciwnikom na górnej linii Przed Wami Volibear - Ryk grzmotu! Ogólne przedstawienie czarów, polecane runy, specjalizacje, budowy bohatera, wady i zalety, a także "countery", czyli przeciwnicy z którymi Volibear radzi sobie dobrze/źle na linii - te wszystkie informacje znajdziecie poniżej. Zapraszamy zatem do lektury i dodawania swoich komentarzy z własnymi opiniami.

Czary Volibeara:

Wybraniec Burzy

Pasywna umiejętność Volbeara jest niezwykle pomocna zarówno w dżungli i na linii. Polega ona na zregenerowaniu 30% życia naszego bohatera. Włącza się, gdy jego pasek życia spada poniżej trzydziestu procent - cooldown wynosi 120 sekund.


Q: Pędzący Grom

Markowe zagranie Volibeara. Przy aktywacji otrzymuje on 45% zwiększonej prędkości ruchu na czas czterech sekund. W tym czasie po kliknięciu w przeciwnika przerzuca go za siebie zadając 25/50/75/100/125 obrażeń.


W: Szał

Pasywna umiejetność: Volibear zyskuje 8% prędkości ataku - łączy się to maksymalnie 3 razy. Umiejętność aktywna: gdy Volibear ma już naładowany "pasyw" gryzie przeciwnika w postaci 90/140/190/240/290 obrażen + 20% własnego maksymalnego życia.


E: Donośny Ryk

Volibear "wykrzykuje", dzięki czemu zadaje 60/95/130/165/200 (+60% AP) i spowalnia przeciwnika o 30% na trzy sekundy. Jeśli chodzi o potwory to dostają one "przestraszenia". Połączenie tego czaru z Q daje naprawdę świetny efekt.


R: Szpony Gromu

Świetne "ulti" do teamfightów. Polega na zadawaniu ekstra obrażeń do podstawowych ataków Volibeara (75/115/155 (+30% AP). Obrażenia otrzymują maksymalnie czterej przeciwnicy w pobliżu, a sam czar trwa 12 sekund.

Przedstawione zostały Wam czary, którymi posługuje się Volibear. W tym poradniku skupimy się na grze na górnej linii, na dżunglerów przyjdzie jeszcze czas w naszych analizach. Volibear jest bardzo dobrym tankiem, a do tego liczba punktów jego życia wykorzystywana jest do czaru "W". Ponieważ nie była to postać, która została wypuszczona razem z grą, kosztuje on nadal 6300IP (975RP). Ciekawostka: Volibear został oddany do użytku 29 listopada 2011 roku. Od tego czasu pojawiło się mnóstwo sposobów na grę nim, ale ładowanie w niego HP jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o specjalizację to istnieje kilka możliwości - 19/11/0 , 9/21/0 , 0/9/21. To zależy kogo spotkamy na własnej linii - jeśli nieznamy przeciwnika to decyzja wyboru defensywy (9/21/0) jest wręcz konieczna.

Czary dodatkowe:

/

O Błysku nie ma co się rozpisywać, jest to czar niezbędny nie tylko dla Volibeara, ale dla 99% postaci League of Legends. Jeśli chodzi o wybór drugiego czaru to trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie jak bardzo agresywnie lub defensywnie grać będziemy. Warto zastanowić się nad Duchem, który zapewnia niemal stu procentowy pościg za przeciwnikiem, co jest ważne dla tej postaci, gdy samo Q nie wystarcza, by dogonić naszego rywala na linii. Jest niezwykle przydatne do inicjacji teamfightów. Można także zauważyć, że niektórzy wybierają Uzdrowienie, ale osobiście nie polecam tego czaru, nie przyda się tak bardzo jak pozostałe.

Runy:

9 x + 1,7% prędkości ataku
9 x + 1.41 pancerza
9 x +1.34 odporności na magię
3 x + 1,5% prędkości ruchu / 3 x +2,7 zdrowia co poziom (+48,6 na 18. poziomie bohatera)

Pamiętajmy, że wybór run i specjalizacji musi się uzupełniać, więc jeśli decydujemy się na wybór esencji dodający prędkości ruchu to czar Duch nie będzie już nam tak potrzebny. Jeśli chodzi o niebieskie i żółte runy to jednoznacznie używamy ich, by poprawić naszą defensywę, czyli pancerz i magię. Volibear podstawowo nie posiada dużej prędkości ataku, zatem by poprawić nasze "W" używamy run, które dodadzą nam ponad 10 procent. Esencja na życie w końcowej fazie gry, gdy już będziemy na osiemnastym poziomie doda nam w sumie prawie 150 życia.

Budowa:

/

Jeśli wraz z drużyną nie będziecie "skracać" przeciwnika w jego dżungli decyduj się na dodatkowy pancerz w postaci Lekkiej Szaty, który przyda się później do butów. Gdy nie będziesz "składać" Tabi Ninja, powróć do tradycyjnej budowy w postaci butów i trzech miksturek odnawiających życie.

/ + /

I tu kolejna pora na zastanowienie się. Gdy posiadamy jako przeciwnika na linii bohaterów używających magicznych obrażeń jak Nidalee, Vladimir czy Kennen i nie pozwalają nam porządnie farmić - czas zakupić Serce ze Złota i Obuwie Merkurego. Te buty zredukują nam o 35% czary takie jak spowolnienia, ogłuszenia czy uciszenia, a dodatkowo wzmacniają nas defensywnie w postaci odporności na magię.

+ / /

Gdy wchodzimy już w mid-game czas zacząć zadawać porządne obrażenia - zapewni nam to Plemienna Zbroja, czyli popularny Warmog. Jest to kosztowny przedmiot, ale dodaje nam tonę punktów życia. Pamiętajmy by jak najszybciej go "wymaksować" poprzez zbieranie zabójstw i asyst lub poprostu dzięki systematycznemu farmieniu.  Połączenie tego przedmiotu z Włócznią Atmy to idealne rozwiązanie, ale gdy w drużynie przeciwnej mamy więcej magów zostawmy jej zakup na późniejszy moment, a skupmy się na Koniec Rozumu (Wit's End).



Chcemy być nie do zabicia, zatem odporności na magię i pancerza nigdy dość. Zakupujemy w odpowiedniej dla danej sytuacji kolejności Lodowe Serce i Siłę Natury. To zapewni nam solidną postać do tankowania i inicjowania w teamfightach. Gdy jednak nie czujemy się pewnie - w końcowej części gry polecamy zakup Guardiana, który gdy zginiemy pozwoli nam "zmartwychwstać".

Zalety i wady Volibeara:

Zalety Wady
+ bardzo dobry tank - mało życia jako tank w początkowej fazie gry
+ może rewelacyjnie zainicjować teamfight - brak dobrego mechanizmu ucieczki (flash i "Q" nie wystarcza)
+ "Q" przydatne w wielu sytuacjach - niezbyt duże obrażenia, które zadaje (zwłaszcza na początku)
+ pasywna umiejętność

Z kim zawalczy, a z kim przegra Volibear na linii?

Wybieranie tej w postaci w ciemno może odbić nam się sromotną porażką, zatem decydujmy się na naszego bohatera, gdy znamy już własnego przeciwnika. Najlepiej samemu przetestować komu "dajecie radę", a z kim nie radzicie sobie na linii, ale chcemy przedstawić Wam listę potencjalnych przeciwników.

Volibear dobry vs: Irelia, Gangplank, Olaf, Udyr
Volibear średni vs: Rumble, Vladimir, Kennen
Volibear słaby vs: Lee Sin, Renekton, Teemo

To tyle jeśli chodzi o kolejny "odcinek" Analizy postaci League of Legends. Volibear omówiony, zapraszamy do grania nim i siania postrachu na topie! Za tydzień kolejna odsłona. Kogo tym razem mamy prześwietlić? Fizz, Fiora, Ziggs, Nautilius? Czekamy na Wasze opinie dotyczące artykułu, czego brakuje, a co jeszcze bardziej możemy rozbudować.