Po strasznie dużych zmianach w poprzednim patchu, przychodzi czas na nieco mniejszy, lecz wciąż bardzo wyczekiwany. Od dłuższego czasu jednym z królów lasu jest Karthus, który w końcu otrzymuje osłabienia. Podobnie jest w przypadku Urgota, który rządzi na górnej alei. Oprócz tego zmieniono jedną z run, Zdobywcę, a także Złodzieja Esencji oraz dodano zaktualizowane efekty dźwiękowe i wizualne kilku postaci.

Zaczynając od zmian w bohaterach – nie wydają się one aż tak rewolucyjne, jak mogliśmy tego oczekiwać. Na kilka dni przed aktualizacją jeden z Rioterów poinformował, że dotkną one głównie tych herosów, którzy obecnie wiodą prym na Summoner's Rift. Owszem, doczekaliśmy się osłabienia przede wszystkim Karthusa, jednak nie wydaje się, żeby zmniejszenie obrażeń z jego Q wystarczyło. Ucierpiał również Lucian, który dzięki Opasce Przepływu Many mógł w szybki sposób zyskać przewagę nad przeciwnikiem. Od teraz koszt użycia jego W będzie większy, co ma nieco spowolnić ten proces.

Od długiego czasu górna aleja należy glównie do Urgota. Co prawda nie tak dawno temu on otrzymał osłabienia, ale jego siła na górnej alejce nie zmieniła się w żadnym stopniu. Kolejne nerfy mają za zadanie wyrównać szanse w walkach z tym herosem, gdyż zwiększono koszt użycia jego Q, a także osłabiono najważniejszą umiejętność w trakcie pojedynków, czyli W. Po ostatnich zmianach w przedmiotach niemalże zapomniano o Yasuo, któremu dopiero teraz zmniejszono podstawowe obrażenia, a także te z trafienia krytycznego na Q. Czołowy wspierający, Thresh, także doczekał się osłabienia w postaci zwiększonego kosztu many na Q oraz czasu odnowienia.

Ciekawą zmianę otrzymał najnowszy członek Ligi, Sylas. Jego Q było o wiele gorszym wyborem do maksowania niż W, dlatego też postanowiono je wzmocnić, a druga podstawowa umiejętność od teraz będzie dawać mniej zdrowia za użycie na przeciwniku. Zdolność ostateczna także otrzymała istotną zmianę, bowiem od teraz nie anuluje się ona po straceniu wizji na przeciwniku. Mniejsze wzmocnienia otrzymali m.in. Gnar, Trundle czy Hecarim.

Doczekaliśmy się w końcu reworka jednej z kluczowych run, Zdobywcy. Choć kilka postaci z niej korzystało w poprzedniej formie, to nie była ona aż tak optymalnym wyborem jak inne w drzewku Precyzji. Od teraz ataki oraz umiejętności dają dodatkową siłę adaptacyjną na trzy sekundy, a sam efekt kumuluje się do pięciu razy. Po pełnym naładowaniu część z obrażeń zamienia się w nieuchronne, które przywracają tyle samo punktów zdrowia.

Oprócz tych zmian wzmocniono Złodzieja Esencji, dodając kilka punktów obrażeń od ataku, a także uczyniono skrócenie czasu odnowienia unikalnym. Otworzono także Krąg Pretendenta oraz przygotowano do wprowadzenia nowych skórek – Origami Anivii oraz Origami Nunu i Willumpa. Pełny spis zmian znajdziecie w tym miejscu.