Dziś na publiczne serwery Fortnite'a pojawiła się najnowsza aktualizacja wprowadzająca do gry dziewiąty już sezon. Epic Games standardowo już przygotowało zatem masę modyfikacji do swojej produkcji, które bez dwóch zdań znacząco odmienią sposób rozgrywania meczów. W sztandarowym tytule studia Epic Games pojawił się m.in. karnet bojowy z masą ciekawych nagród, nowe lokacje na mapie oraz wiele interesujących dodatków do trybu kreatywnego i Ratowania Świata.

Karnet bojowy sezonu dziewiątego

Wraz z nowym sezonem w grze pojawił się nowy karnet bojowy, standardowo już z setką nagród – po jednej na każdy osiągnięty poziom. Jak zapewniają producenci Fortnite'a, nagrody te będą wyjątkowe, a zdobywając kolejne poziomy będziemy mogli otrzymać na przykład podwójne kilofy, robo-kicię, zabawkę latający dysk i inne. Uzyskanie setnego poziomu zostanie nagrodzone sprawdzonym w ogniu walki strojem progresywnym: Mściciel. Absolutną nowością karnetu sezonu dziewiątego są Fortbajty – gracze będą mogli wykorzystać wskazówki i znajdować je na mapie, aby zdobyć nagrody karnetu i odkrywać tajemnice nowego sezonu w grze Epic Games. Karnet bojowy zakupić będzie można za kwotę 950 V-dolców.

Strumienie powietrzne (battle royale)

fot. Epic Games/Fortnite

W produkcji Epic Games pojawiła się nowa opcja błyskawicznego przemieszczania się po lokacjach. Od teraz na mapie będziemy mogli znaleźć specjalne strumienie powietrzne, których prąd będzie nas transportować do innych miejsc. Gracze szybujący z prądem strumienia powietrznego mogą przyspieszać i dowolnie zmieniać kierunek. Aby przyspieszyć należy użyć przycisków lub drążków ruchu, a dodatkowo możemy eksperymentować z falowaniem w górę i dół, co oczywiście również może pomóc nam poruszać się szybciej. Co ciekawe, pociski i pojazdy także mogą wlecieć w strumień powietrzny, a więc w najbliższych tygodniach rozgrywki Fortnite'a mogą być niesamowicie zaskakujące.

Nowe lokacje (battle royale)

fot. Epic Games/Fortnite

Nowy sezon oczywiście oznacza kolejne modyfikacje na mapie Fortnite'a. Po wybuchu wulkanu pojawiły się na niej chociażby Neo-Wykrzywione oraz Mega Market.

Menadżer potworów (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Epic Games dodało również nowe opcje czatu głosowego, które już są dostępne w menu wyspy. Od teraz można współdzielić jeden kanał niezależnie od drużyny lub wybrać osoby, z jakimi będzie się rozmawiać w trakcie gry.

Neo-Wykrzywione (tryb kreatywny)

Do trybu kreatywnego zawitały futurystyczne zestawy gotowców i galerii, abyście mogli zbudować swoją własną wersję owej lokacji. W Fortnicie pojawiło się sześć nowych gotowców z Neo-Wykrzywionych, a także trzy nowe galerie budynków. Dodatkowo do dyspozycji mamy też galerię rekwizytów, samochodów, hologramów, a także chodniki, drzewa i kwiaty.

Latająca platforma (tryb kreatywny)

W grze pojawił się także zupełnie nowy przedmiot, czyli Latająca Platforma. Będziemy mogli umieścić ją w dowolnym miejscu i będzie ona pomagać nam w budowaniu w powietrzu.

Zespół bohaterów (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

W sezonie dziewiątym gracze będą mogli wziąć udział w nowych i unikatowych misjach symulacyjnych burzowej tarczy, gdzie będą mogli sprawdzić jak długo ich umocnienia wytrzymają napór niszczycielskich symulacji. Gry wojenne pojawią się we wszystkich biomach, a wraz z naszymi postępami w sezonie producenci będą dodawać kolejne. Na początek jednak do dyspozycji będziemy mieć następujące gry wojenne: Rozrzuceni, Gorące punkty, Odmowa oraz Strefa Bezpieczeństwa.

Historie nie z tego świata (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

W nowym wątku Historie nie z tego świata będziemy mogli spotkać stworzenie, jakiego baza dotąd nie widziała. Gracze będą od teraz mogli wziąć udział w polowaniu na potwora Loka, po którego ukończeniu otrzymamy Paleo-Lunę, czyli nową postać Dino-Ninja. Standardowy profit bohaterki to Pazury Jaszczura, które dodają 5,5% aktualnego poziomu zdrowia do obrażeń broni białęj, natomiast profit dowódcy wzmocnią obrażenia broni białej o 16,5% aktualnego zdrowia.

Garridan

fot. Epic Games/Fortnite

Do sklepu okolicznościowego trafił nowy bohater, czyli Czarny Rycerz Garridan. Nowego mitycznego Budowniczego będziecie mogli zakupić od 10 maja, godz. 2:00 czasu polskiego.

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Dodano strzelbę bojową
    • Półautomatyczna
      • Mieści 10 nabojów.
      • Wystrzeliwuje 9 śrucin na nabój. Obrażenia bazowe: 73/77/81 pkt.
      • Ma mały rozrzut i dużą szybkostrzelność.
      • Mnożnik trafienia w głowę: x 1,7.
      • Przeładowuje 2 naboje naraz.
    • Dostępna w wariantach rzadkim, epickim i legendarnym.
    • Można ją znaleźć w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Zmieniono uszkodzenia strzelby taktycznej
    • Zwiększono obrażenia bazowe z 66/70/74 do 71/75/79
  • Zmniejszono dostępność Tommy guna z 16.732% do 7.155%
  • Zmniejszono dostępność Łuku Bum Bum z 1.292% do .755%
  • Granaty wracają do gry
  • Czepiaki zostały wycofane z gry
  • Zakopany skarb został wycofany z gry
  • Strzelba pompka została wycofana z gry
  • Pułapka z zatrutymi strzałkami została wycofana z gry
  • Rewolwer z lunetą został wycofany z gry
  • Karabin szturmowy z tłumikiem został wycofany z gry
  • Termiczny karabin szturmowy został wycofany z gry
  • Balony zostały wycofane z gry

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Turbo-budowanie po zakończeniu lotu na lotni działa teraz prawidłowo.
  • Dźwięki i efekty obrażeń Śmierdzibomby nie były odtwarzane, jeśli gracz zadał te obrażenia sobie.
  • Naprawiono błąd, który powodował czasami, że gracze na Xboxie One po raz pierwszy używający Bomby Cienia nie stawali się niewidzialni.
  • Naprawiono błąd powodujący złe umieszczanie paneli skokowych w powietrzu.
  • Rozwiązano problemy z kamerą podczas korzystania z pirackiej armaty, powodowane przez opóźnienie sygnału sieciowego.
  • Efekty dźwiękowe używania karty restartu podczas oczekiwania na odnowienie furgonetki restartu nie są już odtwarzane w powtórkach.
  • Efekty dźwiękowe karty do furgonetki restartu nie są już słyszalne po rozłączeniu się członka oddziału.

Rozgrywka

  • Strumienie powietrzne
    • To tunele powietrzne, którego prąd transportuje graczy.
      • Gracze szybujący z prądem strumienia powietrznego mogą przyspieszać i zmieniać kierunek.
      • Używajcie przycisków lub drążków ruchu, by przyspieszyć. Eksperymentujcie z falowaniem w górę i w dół, by poruszać się szybciej.
    • To, w jaki sposób wylecą gracze opuszczający pierścień, zależy od prędkości ruchu i kąta wyjścia.
    • Pociski i pojazdy także mogą wlatywać w strumień powietrzny.
  • Dmuchawy
    • Potężne podmuchy powietrza, generowane przez te obiekty, mogą wyrzucać graczy na niewielkie wysokości. Zapewniają też niewrażliwość na obrażenia od upadku.
  • Fortbajty
    • Fortbajty to seria 100 czipów komputerowych do zebrania przez posiadaczy karnetu bojowego. W miarę powiększania kolekcji Fortbajtów, będziecie dekodować tajemniczą grafikę. Zbierzcie je wszystkie, by odblokować nagrody i odkryć sekrety sezonu 9.
    • Pierwszego dnia sezonu 9 do zebrania będzie 18 Fortbajtów. Każdego kolejnego dnia będzie pojawiać się co najmniej 1 nowy Fortbajt. Sprawdzajcie zakładkę wyzwań, by dowiedzieć się, które Fortbajty są obecnie dostępne i kiedy pojawią się inne.
    • Fortbajtów nie będziecie mogli zbierać po zakończeniu sezonu 9.
  • Rozłączeni gracze pozostają na mapie przez kolejne 60 s. Nadal mogą otrzymywać obrażenia, a za ich zlikwidowanie przyznawane są punkty.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie odzyskania zdrowia, jeśli gracz przerwał akcję używania przedmiotu jednorazowego tuż przed jej zakończeniem.
  • Podświetlanie kontrolera PS4 nie zawsze było dopasowane do koloru znaczka gracza podczas gry w oddziałach.
  • Gracze nie mogli korzystać z funkcji „Przytrzymaj, by zamienić”, jeśli przedtem podnieśli przedmiot normalnie.
  • Dostosowano turbo-budowanie, by działało lepiej, gdy występują problemy z połączeniem sieciowym.
  • Naprawiono błędy, które w pewnych warunkach zaburzały płynność ruchu.

Rotacja trybów okresowych

TRÓJKI

Klasyczne Battle Royale w oddziałach trzyosobowych.

NA BOGATO

Walczcie do samego końca korzystając z broni legendarnych!

JEDNOSTRZAŁOWIEC

Niska grawitacja. Każdy gracz ma 50 pkt. zdrowia. Z broni występują tylko snajperki, a z przedmiotów leczących tylko bandaże. Skaczcie wysoko i strzelajcie celnie!

Wydarzenia

    • Gracze, którym udało się już zakwalifikować do Fortnite World Cup, będą oznaczeni znaczkiem World Cup na tablicach rankingowych.
    • Tablice rankingowe mają teraz przycisk służący do sortowania meczów w zależności od tego, jak wielu graczy z czołówki bierze w nich udział. Pomoże to rozpoznać, które z toczących się gier są najważniejsze dla rankingu.
    • Ikony punktacji w meczach Areny i weekendowych rozgrywkach turniejowych, które można zobaczyć w interfejsie, różnią się od siebie.

Wydajność

  • Zwiększono płynność rozgrywki na konsoli Nintendo Switch, szczególnie gdy na ekranie znajduje się wiele postaci.
  • Usunięto kilka przyczyn znikania bohaterów po swobodnym spadku.

Dźwięk

  • Lepsze udźwiękowienie sytuacji taktycznej w budowlach stworzonych przez graczy:
    • Dodano nowy, głośniejszy dźwięk uderzenia kilofem przez wroga w promieniu około jednego pola do wznoszenia budowli.
    • Dźwięk zniszczenia ściany przez wroga znajdującego się w pobliżu gracza/za graczem jest teraz wyraźniejszy/głośniejszy.
  • Poprawiono dźwięki wybuchów: krótsze, wyższe i dynamiczniejsze odgłosy, dzięki którym eksplozje brzmią wyraźniej i bardziej wybuchowo.

Interfejs

Poprawki błędów i ulepszenia

    • Tekst „Zamień” nie będzie już wyświetlany w interfejsie podnoszenia elementów po podniesieniu przez gracza zasobów ponad limit.
    • Początkowy licznik ostrzegający przed burzą nieprawidłowo wskazywał 0.
    • Obserwatorzy i widzowie powtórek mogą już zgłaszać graczy.
    • Naprawiono błąd, który powodował, że zaproszenia do ekipy nie pojawiały się w interfejsie, jeśli gracz wypisał się z konta i wpisał ponownie.

Tryb obserwatora

  • Podczas obserwowania meczu gracza kamera automatycznie podąża teraz za tym graczem. Poprawki błędów i ulepszenia

Wersja na urządzenia mobilne

  • Funkcja automatycznego strzału będzie aktywować się przy celowaniu w pojazdy.
  • Dodano opcję pozwalającą na zwiększenie liczby wierszy komunikatów o likwidacji w zmieniaczu układu interfejsu.
  • Przeciąganie i upuszczanie elementów z paska szybkiego dostępu w trakcie skoku jest już możliwe.
  • Pozycja przycisku dopalacza Burzolotu X-4 na Androidzie została zmieniona, by zapobiec przypadkowemu używaniu przycisku „Home”.
  • Formowanie oddziału jest już dostępne.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Opóźnienia w interakcji podczas korzystania z pól szybkiego dostępu zostały usunięte.
  • Ikony broni są teraz prawidłowo wyświetlane na pasku szybkiego dostępu.
  • Naprawiono nieprawidłowo działające suwaki w zakładce strefy neutralnej w opcjach kontrolera.
  • Zmiany w automatycznym strzelaniu:
    • Bronie półautomatyczne strzelają teraz prawidłowo.
    • Zwiększono opóźnienie zdobywania strzelb.
  • Podczas korzystania ze znacznika trajektorii lotu dynamitu jest on teraz wyświetlany prawidłowo.
  • Nie można już jeździć na tyrolkach poza ich punktami końcowymi.
  • Uruchomienie automatycznego biegu po skoku z busa bojowego nie wymaga już więcej niż dwóch dotknięć ekranu.
  • Licznik czasu odnowienia na przyciskach dopalacza w pojazdach jest już wyświetlany poprawnie.
  • Kamera nie trzęsie się już przy wsiadaniu gracza do Burzolota X-4.
  • Lewy wirtualny drążek nie staje się już niewidoczny przy wychyleniu w lewo lub prawo i wciskaniu przycisku strzału.
  • Przycisk zbieraka w interfejsie jest już widoczny.
  • Poręcz schodów w Przyjemnym Parku nie przenika już przez drzwi.
  • Numery wariantów na ekranie podglądu są częściowo zasłonięte przez przycisk „X”.
  • Następujące elementy stroju Miraż są już wyświetlane poprawnie:
    • Motyle skrzydła
    • Poświata przy oczach
  • Naprawiono błędy w efektach wizualnych kilofu Widow’s Bite.
  • Licznik czasu odnowienia wyświetla się przez krótki czas przy przesiadaniu się gracza na inne miejsce w armacie.
  • Przywrócono ikonę interakcji kilku przedmiotom jednorazowym.
  • Podczas otwierania ekwipunku nie wyświetla się już komunikat „Sygnał wejściowy zablokowany”.
  • Strzałki sklepu wyświetlają się już poprawnie na iPhonie XS Max.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Dodano wyspę łąkową, która ma wymiary 105x105 pól, jest płaska i pokryta trawą.
  • Poprawiono wygląd centrów kreatywnego i Placu zabaw.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Trawa na wyspach nie ciemnieje już w pobliżu wody.

Rozgrywka

  • Dodano opcję rotacji drużyn. Sprawia ona, że gracze zmieniają drużyny.
    • Wyłączona, Co rundę, Co drugą rundę.
    • Używajcie jej w grach typu „Atakuj i broń”, by dać waszym graczom szansę gry po obu stronach.
  • Do ustawień latania w grze dodano nowe opcje.
    • Sprint podczas lotu – określa, czy można korzystać ze sprintu w grach z włączonym lataniem.
    • Szybkość lotu – określa prędkość, z jaką można latać w tych grach, w których jest to możliwe.
  • Do ustawień gry dodano opcję „Wyjście poza granice”, która powstrzyma graczy przed opuszczaniem granic wyspy w trakcie gier.
    • Wł., Wył. (Domyślnie: Wł.)
  • Dodano opcję limitów materiałów.
    • Brak, 100, 150, 200, 300, 400, 450, 500, 750, 999, 2000 (Domyślnie: 500)

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia gry nie były zapisywane z aktualizacji na aktualizację.
  • Ustawienia gry na wyspach nie będą się już resetować.
  • Obszar obrażeń pułapki z zatrutymi strzałkami będzie utrzymywać się po jej uruchomieniu.

Bronie i przedmioty

  • Do zakładki przedmiotów jednorazowych w ekwipunku trybu kreatywnego dodano klejnot – kryształową lamę.
    • Użyjcie jej w połączeniu z generatorem przedmiotów i strefą punktowaną, by zaprojektować własny napad.
  • Strzelba bojowa
    • Półautomatyczna
      • Mieści 10 nabojów.
      • Wystrzeliwuje 9 śrucin na nabój. Obrażenia bazowe: 73/77/81 pkt.
      • Ma mały rozrzut i dużą szybkostrzelność.
      • Mnożnik trafienia w głowę: x1,7.
      • Przeładowuje 2 naboje naraz.
    • Dostępna w wariantach rzadkim, epickim i legendarnym.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Gracze nie pozostają już niewidoczni po likwidacji w czasie trwania efektów Bomby Cienia. Bomba Cienia została przywrócona do gry.

Narzędzia kreatywne i smartfon

  • Możecie teraz „sprintować” w czasie lotu, by poruszać się znacznie szybciej.
    • Jeśli chcecie przyspieszyć w locie, po prostu przytrzymajcie swój przycisk sprintu.
  • Dodano możliwość zmiany bazowej prędkości lotu.
    • Do wyboru są wartości x 0,5, x 1, x 1,5, x 2 i x 3 (Domyślnie: x 1).
    • Aby zmienić prędkość podczas lotu:
      • Na klawiaturze: należy wcisnąć klawisz C.
      • Na kontrolerach: należy wcisnąć przycisk krzyżaka w dół.
      • (Niedługo dodamy sterowanie na urządzeniach mobilnych – razem z kompletnie zmienionym schematem przełączania opcji!)
  • Zwiększono limit wyboru w funkcji wyboru wielu elementów – z 20 elementów do 100.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Pól budowli nie można już wklejać w powietrzu przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów, jeśli pola te nie opierają się na innych elementach.
  • Podczas korzystania z funkcji wyboru wielu elementów teksty „Obróć” i „Upuść” nie są już wyświetlane przy poruszaniu elementów wyrównanych do siatki.
  • Kierunek, w którym zostały obrócone banany, papryczki i grzyby nie resetuje się już przy wklejaniu.
  • Obiekty zaznaczone przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów nie są już resetowane, jeśli gracz próbuje zaznaczyć elementy w liczbie przekraczającej limit.
  • Obiekty nie są już przesunięte względem siatki przy próbie umieszczenia nieparzystej liczby jednostek przy użyciu funkcji wyboru wielu elementów.
  • Używanie funkcji wyboru wielu elementów na obiekcie znajdującym się poza wyspą nie pozwala już zmieniać wielkości obiektów na siatce.

Gotowce i galerie

  • Dodano 6 nowych gotowców z Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano 3 nowe galerie budynków z Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano galerię rekwizytów z Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano galerię samochodów z Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano galerię hologramów z Neo-Wykrzywionych.
  • Dodano chodniki z Neo-Wykrzywionych do galerii B ulicy.
  • Dodano drzewa z Neo-Wykrzywionych do galerii przyroda, drzewa.
  • Dodano kwiaty z Neo-Wykrzywionych do galerii przyroda, dżungla.
  • Dodano więcej elementów do galerii B ogólnych rekwizytów.

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Trawa nie przenika już przez rekwizyt „Pizzowy Piotruś”.
  • Kupki śmieci z galerii A ogólnych rekwizytów są już widoczne dla graczy korzystających z mobilnej wersji Fortnite.
  • Utwory „Elekt. jazda” i „Elektr. groove” powróciły do urządzenia radia z galerii wizualizatora.

Urządzenia

  • Do ekwipunku w trybie kreatywnym dodano menadżer potworów. Pozwala on zmieniać cechy potworów, które pojawiają się w generatorach potworów.
    • Należy użyć jednego menadżera potworów na każdy typ potwora, który ma być zmieniony.
    • Typy: bies, czerwony bies, brutal, czerwony brutal, dystansowy, megabrutal
    • Zdrowie: Domyślne, 1, 5, 10, 25, 50, 100, 200, 500, 1000, 2000, 5000
    • Punkty: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 50, 100
    • Obrażenia zadawane graczom: Żadne, Domyślne, 1, 2, 5, 10, 20, 25, 50, 100, 150, 200, 500
    • Obrażenia zadawane otoczeniu: Żadne, Domyślne, 1, 2, 5, 10, 20, 25, 50, 100, 150, 200, 500
  • Dodano nowe urządzenie: latającą platformę.
    • Można ją umieścić w dowolnym miejscu. Pozwala na budowanie w powietrzu.
    • Budując, najpierw umieszczajcie latającą platformę. Umieszczenie jej na istniejącej budowli może zniszczyć tę budowlę.
    • Znany błąd: korzystanie z narzędzia wyboru wielu obiektów na latającej platformie powoduje przy próbie umieszczenia w grze zniszczenie wszystkiego, co na niej zbudowano.
  • Dodano urządzenie: dmuchawę.
    • Unosi graczy w powietrze.
  • Do galerii wyzwań dodano boczek.
  • Dodano nowe opcje urządzenia obszaru punktowanego.
    • Dodano opcję „Drużyna”. Sprawia ona, że punkty za przynoszenie rzeczy do danej strefy może otrzymywać tylko określona drużyna.
      • 1–16 lub wszystkie (Domyślnie: wszystkie)
    • Dodano opcję zmiany akcentu kolorystycznego, co pomaga odróżniać od siebie różne urządzenia obszaru punktowanego.
      • Biały, błękitny, czerwono-pomarańczowy, złoty, zielone jabłuszko, fuksjowy, pomarańczowy, akwamarynowy, beżowy, fioletowy, neonowy zielony, modry, zielononiebieski, różowy, zielony (Domyślnie: zielononiebieski)
  • Dodano nowe opcje urządzenia celu.
    • Dodano opcję „Wyświetl obrażenia liczbowo”. Wskazują one, ile obrażeń otrzymuje uszkadzany cel.
      • Wł. Wył. (Domyślnie: Wył.)
    • Poprawiono pasek zdrowia urządzenia celu. Jego kolor pokazuje teraz, czy cel jest własny, czy wrogi (Własny oznaczany jest kolorem niebieskim, a wrogi – czerwonym).
  • Do wybuchowej beczki dodano nową opcję.
    • Dodano opcję „Pokaż obrażenia liczbowo”. Wskazują one, ile obrażeń otrzymuje uszkadzana beczka.
  • Wł., Wył. (Domyślnie: Wył.)
  • Dodano nową opcję monety.
    • Dodano opcję „Drużyna zbierająca”. Określa ona, która z drużyn może zebrać daną monetę.
      • Wszystkie, Drużyny 1–16 (Domyślnie: Wszystkie)

Poprawki błędów i ulepszenia

    • Paski zdrowia urządzeń celu będą teraz zawsze wyświetlać się poprawnie, zgodnie z wybranymi ustawieniami.
    • Generatory potworów powinny już ściślej trzymać się ustawienia „Licznik czasu fali” w przypadku niższych wartości.
    • Potwory pojawiające się na piaszczystej wyspie nie otrzymują już zawyżonych obrażeń od upadku.
    • Model urządzenia celu nie zmienia się już w model generatora po wyjściu i powrocie na wyspę.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Dopasowano kolor znaczników celów w grze, które trzeba atakować i których trzeba bronić, do kolorów odpowiadających im elementów interfejsu.
    • Własne cele oznaczone są kolorem niebieskim, a wrogie – czerwonym.
  • „Powalenia” w tabeli wyników zmieniono na „likwidacje”

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Jeśli nie ma remisu, dwie najlepsze drużyny znajdują się na właściwych miejscach w tabeli.
  • Kolumny tabeli pokazujące wyniki w czasie rzeczywistym aktualizują się poprawnie, gdy śledzone przez nie statystyki zmienią się pomiędzy meczami.
  • Domyślny typ interfejsu nie pokazuje już tekstu „Pozostało celów”, gdy na mapie nie ma żadnych urządzeń celu.
  • Tabela wyników rundy finałowej w grze ma teraz w tytule numer rundy, a nie tekst „Tabela wyników”.
  • Tabela wyników danej rundy pokazuje numer danej rundy w kontekście ogólnej liczby rund (Przykładowo: „Runda 2” to od teraz „Runda 2/3”).
  • Pasek zdrowia urządzenia celu nie znika już po odrodzeniu się.
  • Czarne paski na początku gry na konsolach Xbox One i Switch rozciągają się teraz na cały ekran.

Wydajność

  • Naprawiono błędy, które powodowały poważne zacinanie się gry po użyciu urządzenia Bariery, sekwencera muzycznego lub generatora deskolotek.
  • Poprawiono wydajność niektórych interakcji ze Smartfonem, by zredukować zacinanie się gry.

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Nowość: Gry Wojenne!
    • Odwiedźcie swoją burzową tarczę i sprawdźcie, jak długo wasze umocnienia wytrzymają napór niszczycielskich symulacji. Pojawią się one we wszystkich biomach, a w miarę postępów w sezonie zamierzamy dodawać kolejne. Pierwsza czwórka to:
      • Rozrzuceni – w wasz fort uderza tornado! Ta symulacja niszczy budowle i wyrzuca graczy oraz wrogów w powietrze.
      • Gorące punkty – plagą tej symulacji są szczeliny wulkaniczne i jeziora lawy wypływającej na powierzchnię. Magma niszczy budynki i zmienia wrogów w potwory ognia.
      • Odmowa – w trakcie tej symulacji wokół punktu obrony pojawia się coraz więcej szczelin. Nie zbliżajcie się do nich zanadto, bo będzie was to kosztować i zdrowie, i energię!
      • Strefa bezpieczeństwa – główna burzowa tarcza padła, wam zaś nie pozostało nic innego, jak korzystać z przenośnych generatorów tarczy. Nie wychylajcie nosa na zewnątrz… albo poczujecie burzę na własnej skórze. Wrogowie w pierwszej kolejności będą starać się niszczyć generatory, więc dobrze je chrońcie!
    • Przetrwanie każdej symulacji wymaga od graczy obrony bazy przez siedem minut. Przez kolejne siedem minut minut działać będzie losowy amplifikator.
      • Zbierajcie pojawiające się czasoprzyspieszacze, by skrócić czas trwania fali.
    • Gry Wojenne windują poziom trudności także dlatego, że wymagają ożywiania przez innych graczy. Jeśli wszyscy stracicie życie, przegracie Grę Wojenną, a to oznacza, że w trybie solo musicie przetrwać symulację na jednym jedynym życiu.
    • A jeśli i tego wam mało, skorzystajcie z jednego z dziewięciu nowych modyfikatorów rozgrywki, które zapewnią wam dodatkowe wyzwanie i nagrody. Do wyboru są:
      • Gęsta mgła – gęsta mgła ogranicza wam widoczność i powoduje, że wrogowie nie pojawiają się na minimapie.
      • Bliskie starcia – miejsca, w których pojawiają się potwory, znajdują się o wiele bliżej bazy.
      • Chmara pustaków – w tym wyzwaniu pojawiają się tylko podstawowe pustaki, lecz mają dużo wyższy poziom mocy.
      • Zakaz budowy – nie macie możliwości budowania, napraw i używania kilofów.
      • Mocne wybuchy – pustaki wybuchają przy likwidacji. Zniszczcie je, nim się zbliżą!
      • Koniec z pułapkami – wszystkie wasze pułapki są wyłączone i nie możecie ustawić żadnej z nich.
      • Pełny turnus – w tym wyzwaniu nie pojawiają się czasoprzyspieszacze.
      • Niespodzianka – symulacja Gier Wojennych jest wybierana losowo, a jej typ zmienia się w drugiej fali.
      • Rusz głową – rannych wrogów musicie wykańczać trafieniem w głowę!
    • Poziom trudności i nagrody za ukończenie Gier Wojennych są uzależnione od najniższego poziomu konta gracza w ekipie i zostają uśrednione, kiedy w misjach pomagają wam obcy gracze. To dlatego, by symulacje były wyzwaniem niezależnie od lokacji burzowej tarczy.
    • Gry Wojenne stają się tym trudniejsze, im więcej graczy wykonuje daną misję, zwiększając liczbę wrogów i poziom ich mocy.
  • Zadania wydarzenia Gry Wojenne!
    • Gry Wojenne w Fortnite rozpoczynają się zadaniami Obozu szkoleniowego Gier Wojennych! Dzięki nim gracze mogą poznać różne aspekty Gier Wojennych i zgarnąć przy okazji kilka świetnych nagród. Nauka może być fajna!
    • Każda symulacja Gier Wojennych to zadanie, które przy pierwszym ukończeniu daje wam talony okolicznościowe i unikatowy sztandar, byście mogli zaprezentować swoje osiągnięcia światu.
    • Każde wyzwanie Gier Wojennych to zadanie, które przy pierwszym ukończeniu zapewnia wam talony okolicznościowe.
    • Zarówno symulacje Gier Wojennych, jak i wyzwania, zawierają także zadania powtarzalne.
  • Zadania – Gry Wojenne: wyzwania dnia
    • Każdy dzień to nowe wyzwanie Gier Wojennych dla waszej burzowej tarczy. Jeśli chcecie je wykonać, musicie ukończyć określoną kombinację symulacji i wyzwania w określonej strefie.
    • W miarę postępów w grze i odblokowywania kolejnych stref, będziecie zyskiwać dostęp do pola wyzwania dnia Gier Wojennych w danej strefie – do maksymalnie 4 dziennie.
    • Ich ukończenie gwarantuje takie nagrody, jak talony okolicznościowe i złoto!
  • Aktualizacje zwiększające komfort korzystania z burzowej tarczy
    • Kiedy rozpoczynacie misję obrony burzowej tarczy lub misję Gier Wojennych, projekt waszego fortu zostaje zapisany. Po zakończeniu aktualnej misji burzowej tarczy wasz fort zostaje przywrócony do zapisanego stanu, włączając wszystkie budynki i pułapki (a także ich wytrzymałość) umieszczone przez was, nim misja się zaczęła. Wszelkie budynki lub pułapki, które zostały postawione po rozpoczęciu misji, znikną po zakończeniu misji.
  • Straż społeczna
    • Skorzystajcie z burzowej tarczy w dowolnej strefie i dołączcie do programu straży społecznej!
    • Pomóżcie innym graczom w obronie ich burzowej tarczy lub zmierzcie się z symulacjami Gier Wojennych w innej scenerii. Priorytetem tego zaktualizowanego systemu doboru graczy są misje burzowej tarczy.
    • Podobnie, jak to ma miejsce w przypadku trybu gry z innymi, te opcje doboru graczy łączą się z premią 20% do PD.
  • Przed rozpoczęciem misji obrony burzowej tarczy lub symulacji Gier Wojennych, gracze mogą wybrać opcję „Poczekaj na wsparcie”, co wymusi udział w misji co najmniej jednego obcego gracza.
  • Reorganizacja w Twine Peaks:
    • Misje w Twine Peaks są teraz ułożone linearnie. Ta struktura jest bardziej przejrzysta od poprzedniej.
    • Do każdego regionu Twine Peaks dodano nowe misje, by zapewnić większą ich różnorodność, a także kolejne okazje do zdobycia łupów.
    • Na każdym poziomie trudności dodano co najmniej jedną dodatkową misję grupową.
  • Zmniejszono częstotliwość PD zdobywanych w ramach nagród za misje na końcowym etapie Twine Peaks po to, by nagrody innego typu mogły pojawiać się częściej.
  • Zredukowano skalowanie wytrzymałości elementów otoczenia w misjach na końcowym etapie Twine Peaks, by nie przewyższało ono skalowania obrażeń zadawanych kilofem.
    • Strzelanie do rzutków!
    • W misjach pojawia się nowa atrakcja dodatkowa – strzelanie do rzutków! Sprawdźcie, ile glinianych gołębi dacie radę trafić!
  • Burze beta odchodzą na razie do lamusa, ale mogą powrócić w przyszłości.
  • Uproszczono harmonogram i limity misji alarmowych.
    • Misje alarmowe pojawiają się teraz tylko raz dziennie, o tej samej porze (o 2:00 czasu polskiego).
      • Same misje także resetują się według tego samego timera.
    • Misje alarmowe nie mają już 24-godzinnych limitów. Zamiast tego każda z misji widocznych na mapie może zostać ukończona raz dziennie.
    • Misje alarmowe, które już w danym dniu ukończyliście, będą oznaczone ptaszkiem. Oznacza to, że nie otrzymacie za ich ukończenie żadnych nagród dodatkowych, póki nie odświeżą się kolejnego dnia.
  • Zadania tygodniowe
    • Każdy gracz raz w tygodniu otrzyma zadanie ukończenia 10 misji alarmowych.
    • Po jego ukończeniu, będziecie mogli wybrać sobie w nagrodę sporą liczbę talonów okolicznościowych, złota lub materiałów do profitów.
    • Poziom trudności zadania i liczba nagród za jego ukończenie będą skalować się do poziomu waszej burzowej tarczy.
    • Jeśli tydzień dobiegnie końca, a wasze zadanie będzie częściowo ukończone, dokonane postępy zostaną przeniesione na kolejny tydzień (a nie zrestartowane wraz z nowym zadaniem).

Poprawki błędów

  • Mega-alarm pojawia się już na każdej misji grupowej.

Interfejs

  • Do interfejsu z opisem wydarzenia w zakładce zadań dodano strzałki umożliwiające nawigację między różnymi wydarzeniami.
  • Przywrócono i zaktualizowano pakiety do wyboru w lamach rentgenowskich. Interfejs został zaktualizowany, by wybory kart w pakietach były lepiej widoczne w spisie przedmiotów.
  • Zaktualizowano ekran „Wszystkie statystyki”, by jego zawartość zmieniała się wraz ze zmianą członków drużyny.
  • Zaktualizowano ekran „Wszystkie statystyki”, by poprawione statystyki drużyny były podkreślane na niebiesko i pasowały do tekstu na ekranie z członkami ekipy.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że w sklepie wyświetlane były rozmazane grafiki.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał najeżdżanie kursorem na przedmioty i wchodzenie z nimi w interakcję przy użyciu myszy na konsoli PS4.
  • Głos „Tak/Nie” oddany przez ostatniego głosującego na dany cel gracza wyświetla się już poprawnie w okienku głosowania misji.
  • Gracze nie mogą już umieszczać ulepszonego przedmiotu w polu księgi kolekcji, jeśli oryginalnego schematu nie da się odzyskać dzięki recyklingowi. Przy próbie umieszczenia w danym polu kolejnego przedmiotu, wyświetlony zostanie komunikat o błędzie, co zapobiegnie zniszczeniu unikatowych schematów, np. Kręglarza.
  • Przedmioty oglądane w księdze kolekcji przy użyciu funkcji wyboru broni można teraz ulepszać i dodawać do ulubionych.
  • Teraz minimapa poprawnie wyświetla ważne informacje o misji po zamknięciu dużej mapy.
  • Teksty w menu nie zmieniają już gwałtownie rozmiaru, gdy gracz najeżdża kursorem na przyciski.

Wydajność

  • Zmniejszono częstotliwość zacinania się gry przy dołączaniu się graczy do meczu, w którym są już inni gracze.
  • Zredukowano czas wczytywania obiektów w strefie powiązany z używaniem deskolotki, efektami w rozgrywce i dźwiękami.
  • Poprawiono płynność renderowania interfejsu.
  • Zredukowano obciążenie związane z interakcją z przedmiotami z zadania.
  • Usunięto przyczynę poważnego zacinania się gry, związanego z wczytanymi zdolnościami.
  • Poprawiono wydajność renderowania na konsoli Xbox One.

Poprawki błędów

  • Rozwiązano problem powodujący zacinanie się dźwięku, gdy gracz otrzymywał powiadomienie o bezczynności.

Bohaterowie

  • Do sklepu okolicznościowego dodaliśmy nowego bohatera!
    • To Czarny Rycerz Garridan, nowy mityczny Budowniczy!
      • Nowy profit drużynowy: Przesterowanie Kinetyczne
        • Przeładowanie Kinetyczne występuje o jeden raz więcej.
        • Wymaga 3 Budowniczych z co najmniej 3 gwiazdkami
      • Nowa zdolność: Szał Budowania
        • Zapewnia młot, który zdaje ogromne obrażenia fizyczne, a także zapewnia osłonę, redukującą obrażenia otrzymywane od przodu o 95%. Efekt trwa 16 s.
      • Standardowy profit: Rycerskie Uderzenie
        • Zwiększa siłę trafienia narzędzi o 33%.
      • Profit dowódcy: Rycerskie Uderzenie +
        • Zwiększa siłę trafienia narzędzi o 75%. Ponadto Szał Budowania może aktywować Przeładowanie Kinetyczne.
      • Znajdziecie go w sklepie okolicznościowym od 10 maja, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Przedstawiamy nowego dino-bohatera!
    • Paleo-Luna – nowy Dino-Ninja!
      • Standardowy profit: Pazury Jaszczura
        • Dodaje 5,5% aktualnego poziomu zdrowia do obrażeń broni białej.
      • Profit dowódcy: Pazury Jaszczura +
        • Dodaje 16,5% aktualnego poziomu zdrowia do obrażeń broni białej
        • .
      • Można ją zdobyć, grając w wątek fabularny „Historie nie z tego świata”.
  • Nowy profit drużynowy: Napad Nostalgii
    • Gracze otrzymują go przy zdobyciu któregokolwiek z dino-bohaterów.
    • Wymaga 2 dino-bohaterów
      • Usuwa całość osłony i zwiększa maksymalne zdrowie o 200%.
  • Poprawiono efekty graficzne Przesterowania Kinetycznego.

Poprawki błędów

  • Podczas korzystania z Ognia Zaporowego gracze nie otrzymują już nieplanowanej premii do obrażeń przy trafieniach w głowę.
  • Generowanie Granatów nie zlicza już tylko likwidacji z broni dystansowej.
  • Komandos-renegat na PS4 nie wygląda już jak Operator Ramirez.
  • Można już odprawić Króliczkę Penny.
  • Gracze nie mogą już leczyć się, przechodząc przez sojuszników z Syfonem Fazowym.
  • Instynkt Łowcy wysysa życie wyłącznie z ataków bronią białą.
  • Szarża nie odpycha już obrońców.

Bronie i przedmioty

  • Rożen Parowy – steampunkowa włócznia!
  • Włócznia do pchnięć na sporą odległość, o zwiększonych obrażeniach i sile trafienia.
  • Dostępna w sklepie tygodniowym od 10 maja, godz. 2:00 czasu polskiego, do 17 maja, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Poprawki błędów
    • Bronie nie wyrzucają już łusek nabojów przy strzałach energetycznych po zmianie jakości grafiki w ustawieniach.
    • Przeładowywanie 1 naboju działa już poprawnie.

Rozgrywka

Poprawki błędów

  • Efekty graficzne na graczach stojących w kałużach spowalniających są wyświetlane poprawnie.

Wrogowie

  • Blaster
    • Dodano nowe grafiki i animacje!
    • Blaster jest teraz bardziej odporny na przerwanie akcji i odrzucenie go przez siłę trafienia broni i pułapek.
    • Dostosowano celność ataku laserowego blastera.
    • Zredukowano liczbę blasterów, które mogą pojawić się w grze jednocześnie.
  • Trujące czachomiotki znowu działają po staremu i rzucają czaszkami jak należy.
    • Czachomiotki pojawiają się teraz rzadziej w strefach niższego poziomu – tak, jak przed wydarzeniem „Burza miłości”.

Grafika i animacja

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Naprawiono niewielką dziurę, która mogła pojawiać się na mapach jesiennego miasta.

Dźwięk

Poprawki błędów i ulepszenia

  • Dźwięki wskakiwania na deskolotkę nie odtwarzają się już głośniej.
  • Muzyka nie odtwarza się już od początku po zminimalizowaniu i zmaksymalizowaniu okna gry.
  • Dźwięki reanimacji medbota są już zgodne z ustawieniami głośności gracza.
  • Odgłosy uderzeń kilofa przy kilku zamachach są już odtwarzane poprawnie.
  • Do map jesiennego miasta dodano jesienną muzykę tła.
  • Poprawiono odgłosy produkcji i odpalania w misjach dostarczenia bomby.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w aktualizacji zawartości wersji 9.00, kliknij tutaj.