Powolne dodawanie nowych legend to jeden z najpoważniejszych zarzutów graczy wobec twórców Apex Legends. Od premiery produkcji osadzonej w uniwersum Titanfalla, która miała miejsce na początku lutego tego roku, w grze pojawiły się "tylko" dwie nowe postacie – Octane oraz Watson.
Wprowadzenie wcześniej wspomnianych legend było powiązane ze startem kolejnych sezonów w Apeksie. W filmie z serii EA Unplugged jeden z deweloperów gry, Drew McCoy, wyjaśnił, dlaczego studio nie wypuszcza nowych bohaterów tak często, jak życzyliby sobie sympatycy popularnego Battle Royale'a. Zgodnie ze słowami McCoya, stworzenie legendy od zera zajmuje od czternastu do osiemnastu miesięcy. Na proces twórczy składają się rzecz jasna wielogodzinne testy oraz optymalizacja gry. Pracownik Respawn Entertainment dodał także, że prace nad pierwszymi ośmioma postaciami rozpoczęły się w jednym momencie, stąd można wyciągnąć wniosek, że amerykańska firma zabrała się do dzieła na przełomie 2017 i 2018 roku.
McCoy odniósł się również do tematu przyszłych bohaterów i zapewnił, że studio ma na warsztacie szerokie grono postaci, a każda z nich co miesiąc osiąga pewien kamień milowy, przybliżający ją do ostatecznej wersji. Amerykanin nie zdradził jednak więcej szczegółów na temat polityki Respawn dotyczącej serwowania użytkownikom nowych legend. Pełne wypowiedzi McCoya oraz innych zaproszonych wydawców można znaleźć w poniższym filmie.