fot. PUBG Corp.

Nowy sezon i odświeżona wersja Erangel wprowadzone na serwery testowe PUBG

Od ostatniej aktualizacji w PlayerUnknown’s Battlegrounds minął już miesiąc, ale producenci popularnego battle royale’a nareszcie przerwali ciszę, bo na serwerach testowych pojawiła się najnowsza łatka, tym razem oznaczona numerem 4.1. Dlaczego deweloperzy PUBG zdecydowali się odejść od nazywania aktualizacji hasztagiem oraz kolejnym numerkiem? Wszystko spowodowane jest tym, że do gry wprowadzono czwarty sezon, który podobnie jak wszystkie następne będzie tematyczny. Motywem przewodnim czwartego sezonu PUBG będzie spojrzenie na nieodkrytą historię gry, co oczywiście związane jest z odświeżeniem pierwszej mapy, Erangel.

Zmiany wizualne Erangel

W marcu bieżącego roku twórcy PUBG oficjalnie potwierdzili, że rozpoczęli prace nad nową wersją najstarszej mapy dostępnej w ich produkcji. Po kilku miesiącach projektowania, testów i wprowadzania zasugerowanych przez graczy poprawek nowa odsłona Erangel trafiła na serwery testowe. Producenci PUBG stworzyli od zera różne elementy terenu, ornamenty i budynki, a w niektórych lokacjach na mapie dodali także kilka nowych obiektów. W różnych miejscach na Erangel pojawiły się także okopy, ślady wybuchów, siatki maskujące czy nawet porzucone czołgi, natomiast aby dodatkowo uwydatnić klimat pobojowiska, wprowadzono również zapory na niektórych wybrzeżach. Ponadto dzięki opiniom graczy, którzy zechcieli testować odświeżoną wersję mapy, zmniejszono gęstość i nasycenie barw trawy oraz zmniejszono ogólną jasność. Poniżej prezentujemy kilka najważniejszych modyfikacji wizualnych na Erangel:

Zmiany w rozgrywce

Sezon czwarty w PUBG, oprócz modyfikacji wizualnych na Erangel, przynosi także ogrom zmian dotyczących balansu broni i pojazdów. Deweloperzy popularnego battle royale’a wyważyli znaczną większość broni oraz przedmiotów (także tych leczących i wspomagających), zachęcając przy tym graczy do dzielenia się swoimi opiniami, aby móc w miarę szybko zareagować, jeśli niektóre ze zmian będą przesadzone lub niewystarczające. Ponadto warto wspomnieć, że korektom uległa także eksperymentalna niebieska strefa na Erangel. Poniżej prezentujemy wszystkie szczegółowe modyfikacje, które wprowadzono w aktualizacji 4.1.

Aktualizacja wyważenia broni i przedmiotów

  • Obrażenia podstawowe Kar98k zwiększono z 75 do 79.
  • Obrażenia podstawowe na śrucinę z S12K zwiększono z 22 do 24.
  • Obrażenia podstawowe na śrucinę z obrzyna zwiększono z 20 do 22.
  • Obrażenia podstawowe na śrucinę z S686 i S1897 zwiększono z 24 do 26.
  • Zwiększono efektywne obrażenia na odległość wszystkich pistoletów maszynowych.
  • Nieco zwiększono mnożniki obrażeń pistoletów maszynowych:
    • Tułów 1,05 (wcześniej 1,0), kończyny 1,3 (wcześniej 1,25).
  • Zwiększono mnożniki obrażeń kuszy:
    • Tułów 1,4 (wcześniej 1.0), kończyny 1,2 (wcześniej 0,9).
  • Przybliżenie domyślnego celownika kuszy w trybie ADS zwiększono o 3%.
  • Mnożnik rozproszenia celownika laserowego pistoletów zmniejszono z 0,5 do 0,3 (strzały z pistoletów poza trybem ADS będą teraz po zamontowaniu lasera celniejsze o 70%).
  • Obrażenia podstawowe M24 zmniejszono z 79 do 75.
  • Obrażenia podstawowe Beryla M762 zmniejszono z 47 do 46.
  • Obrażenia podstawowe AKM i Grozy zmniejszono z 49 do 47.
  • Obrażenia podstawowe M416, G36, QBZ, SCAR-L i AUG zmniejszono z 43 do 41.
  • Maksymalny zasięg pocisku ze wszystkich strzelb zmniejszono z 1000 do 150 metrów.
  • Dodatek „kaczy dziób” rozrzuca teraz kule w pionie, a nie w poziomie.
  • Dla łatwiejszego celowania bełty z kuszy będą teraz zostawiać widoczną smugę.

Aktualizacja wyważenia pojazdów

  • Poprawiono sterowność pojazdów z napędem na tylną oś (buggy, Mirado, Rony, motocykl, motocykl śnieżny, skuter śnieżny, skuter, Tukshai).
  • Poprawiono stabilność zwykłych i trzymiejscowych motocykli.
  • Zwiększono prędkość maksymalną skutera z 90 do 105 km/h.
  • Znacznie poprawiono sterowność Buggy i zwiększono wytrzymałość kół Buggy o 50%.
  • Zwiększono prędkość maksymalną Buggy z 92/115 do 100/125 km/h (bez dopalacza/z dopalaczem).
  • Zwiększono liczbę PŻ UAZ-a z 900 do 1200.
  • Zwiększono liczbę PŻ Tukshai z 500 do 1000, a także zwiększono jego prędkość maksymalną z 70 do 85.
  • Zmniejszono liczbę PŻ Mirado z 1000 do 900.
  • Wszystkie motocykle zużywają teraz mniej więcej o 50% więcej paliwa niż wcześniej.
  • Zmniejszono przyspieszenie i mnożnik dopalacza Dacii. Prędkość maksymalna pozostanie bez zmian.
  • Prędkość Dacii i Mirado będzie zmniejszona o mniej więcej 15% podczas jazdy po nawierzchniach takich jak piasek, błoto, trawa czy ziemia.
  • Podczas jazdy dowolnym pojazdem po skalistej powierzchni tarcie będzie mniejsze o 10%, co utrudni panowanie nad pojazdem.
  • Wprowadzono modyfikatory obrażeń BRDM-2 zależne od trybu gry:
    • Zwiększono obrażenia otrzymywane w trybie solo o 80%.
    • Zwiększono obrażenia otrzymywane w trybie pary o 40%.
  • Wprowadzono nowe dźwięki buggy i Mirado.
  • Usunięto efekt wizualny użycia dopalacza, a na jego miejsce wprowadzono dźwięk silnika pracującego na wysokich obrotach.
  • Zwiększono stabilność celowania z wnętrza pojazdów.
  • Poprawiono widok z kamery FPP wewnątrz większości pojazdów.
  • Dodano automatyczne przyspieszanie w pojazdach (analogiczne do automatycznego biegania):
    • Automatyczne przyspieszanie można włączyć klawiszem =, tak jak automatyczne bieganie.
  • W BRDM-2 dodano mechanizm zamka:
    • Tylko członkowie drużyny będą mogli wsiąść do BRDM-2.
    • Kiedy wszyscy członkowie drużyny wyjdą z BRDM-2, pojazd się otworzy i będzie mógł do niego wsiąść każdy gracz.
  • Dodano funkcję dźwięku w samochodzie odtwarzającą zdefiniowaną muzykę we wnętrzu pojazdu:
    • Naciśnięcie F5 włącza lub wyłącza odtwarzanie, a F6 służy do zmiany muzyki. Głośność muzyki można zmieniać przy użyciu kółka myszy:
      • Tylko kierowca może korzystać z tej funkcji.
      • Dźwięk w samochodzie pozostanie włączony po wyjściu graczy.
      • Włączanie i wyłączanie dźwięku w pojeździe za każdym razem powoduje odtwarzanie losowej muzyki.
    • Muzyka automatycznie przestanie grać po odtworzeniu całego utworu.

Poprawki przedmiotów leczących i wspomagających

  • Przedmiotów leczących i wspomagających można teraz używać podczas chodzenia:
    • Postać będzie ograniczona do prędkości chodzenia.
    • Naciśnięcie klawisza „Użyj” lub „Bieg/przeskok” przerywa leczenie.
  • Bandaże będą teraz zużywane bez przerwy, dopóki gracz nie odzyska maksymalnie 75% zdrowia lub nie skończą mu się bandaże – nie będzie już trzeba ręcznie używać bandaży kilka razy:
    • Naciśnięcie klawisza „Użyj” lub „Bieg/przeskok” przerywa leczenie.
  • Apteczki już nie leczą obrażeń otrzymanych po rozpoczęciu leczenia:
    • Wcześniej po otrzymaniu obrażeń w trakcie 2-sekundowego okresu leczenia dodatkowe obrażenia były leczone, jeśli łączne odzyskane zdrowie nie przekraczało 75% maksimum.

Korekty niebieskiej strefy na Erangel

  • Zmniejszono rozmiary niebieskiej strefy we wczesnych fazach gry.
  • Skrócono czas oczekiwania na niebieską strefę we wczesnej i środkowej fazie.
  • Zmniejszono szybkość przemieszczania się niebieskiej strefy w niektórych środkowych i późnych fazach.
  • Skrócono czas oczekiwania na niebieską strefę w ostatniej fazie.

System dobierania graczy

Deweloperzy PUBG nareszcie przyjrzeli się także systemowi dobierania graczy, który zdecydowanie nie był w pełni zoptymalizowany, na co niejednokrotnie narzekali uczestnicy rozgrywek. Do gry dodano odświeżony system dobierania graczy, który pozwoli na nieco szybsze wejście do meczu w niektórych regionach. Co ciekawe, nowy system umożliwi także wyszukiwanie rozgrywek, w których znajdą się gracze z podobnymi wartościami pingu, dzięki czemu nie będziemy się już spotykać z problemami spowodowanymi różnicami wynikającymi ze słabego łącza.

Więcej szczegółowych informacji na temat aktualizacji o numerze 4.1 znajdziecie pod tym adresem.

Tagi: , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Liquid i cała reszta – IEM wraca do Chicago

Trzeci sezon Intel Grand Slam, którego stawką będzie (a jakże) okrągły milion dolarów, rozpocznie się już dziś. Pierwszym turniejem w jego ramach będz...