W styczniu 2018 roku, rosyjski gigant internetowy – Mail.ru – wykupił wszystkie akcje ESForce Holding za sto milionów dolarów. Teraz właściciel spółki zamierza połączyć ją z Modern Pick Entertainment, które zajmuje się wydawaniem gier.

Obecnie ESForce jest właścicielem jednej esportowej drużyny – Virtus.pro. W ostatnich latach firma zarządzała także SK Gaming oraz miała prawa marketingowe do marki Natus Vincere. SK zostało sprzedane na początku bieżącego roku do Mercedes-Benz i 1. FC Köln, natomiast Na`Vi zakończyło współpracę z rosyjską spółką już pod koniec 2017. Prócz tego ESF było również organizatorem turniejów z cyklu EPICENTER, zwierzchnikiem rosyjskiego portalu z treściami esportowymi Cybersport.ru, studia RuHub oraz moskiewskiej Yota Areny.

Mail.ru posiada w Modern Pick Entertainment łącznie 3% udziałów i przekaże tej spółce 51% aktywów ESForce. Szacuje się, że połączone firmy będą łącznie warte aż 350 mln dolarów. W umowie znalazł się trzyletni okres ochronny, pozwalający na zwrócenie akcji do wcześniejszego właściciela w przypadku nieosiągnięcia zakładanych celów finansowych.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wejść w ten nowy biznes razem z Modern Pick, silnym partnerem, który współpracuje z takimi markami jak między innymi ZDF czy RedBull – powiedział Vladimir Nikolsky, dyrektor operacyjny grupy Mail.ru. – Jesteśmy zadowoleni z postępu dokonanego przez ESForce od czasu przejęcia, ale widzimy większe możliwości dla biznesu, który jest częścią większego ekosystemu – dodał.

Modern Pick jest singapurską firmą założoną w 2017 roku, która skupia się na wytwarzaniu gier niezawierających przemocy, głównie wyścigowych. Spółka ma swoje biura również na terenie Europy – w Barcelonie i Londynie, a Mail.ru dzięki fuzji ma mieć możliwość dotarcia do większej liczby europejskich sponsorów i szansę pokazania swojej działalności wydawniczej globalnym reklamodawcom.