Patch 9.16 do League of Legends, o którym możecie przeczytać tutaj, przyniesie nam nowego, odświeżonego Pantheona. Teamfight Tactics również wzbogaci się i to o aż cztery nowe postaci, którymi zostaną Hexperci. Będą to bohaterowie, których specjalna umiejętność pozwoli nam zablokować używanie przedmiotów przez niektórych przeciwników, a szczegółowo wyjaśniliśmy wszystko tutaj. Nie są to jednak jedyne zmiany, które wejdą na serwery live w jutrzejszej aktualizacji.
Dogrywka w stylu Ultra Rapid Fire
Jedną z najciekawszych modyfikacji, spośród zawartych w patchu 9.16, jest dogrywka. Nastąpi ona, gdy do końca rundy żadna ze stron nie będzie w stanie pokonać drużyny przeciwnika. Będzie trwała 15 sekund i w jej czasie prędkość ataku oraz obrażenia od umiejętności zostaną zwiększone, a czas trwania efektów kontroli tłumu i leczenie znacznie obniżone. Ma to skutkować mniejszą liczbąremisów, dzięki czemu wyrównane walki rzadko będą kończyły się niekorzystnie dla obu stron.
Osiłki są mniej wytrzymałe, demony kradną manę
W najnowszej aktualizacji ponownie zmieniły się umiejętności poszczególnych grup bohaterów. Osiłki (Brawler) okazały się zbyt wytrzymałe, w związku z czym będą otrzymywać mniej zdrowia ze swojej cechy. Demony natomiast, zamiast niszczyć całą zebraną przez przeciwnika manę, otrzymają zdolność wysysania jej na własny użytek. Jest to jednak dużo mniejsza ilość, a zmiana ta wynikła z dużych problemów, jakie przeciw tej grupie napotykały drużyny bazujące na umiejętnościach. Ostatnim typem postaci, które zostały osłabione, są czarodzieje (Sorcerer). W ich przypadku nerf jest niewielki, gdyż odebrano im 5% dodatkowej mocy przy trzech jednostkach. Wzmocniono natomiast dzikich (Wild), szlachiców (Noble) oraz ninje poprzez zwiększenie statystyk, które otrzymywali dzięki swoim cechom.
Nowy Uciszacz, dłuższy efekt podpalenia
Nie tylko cechy uległy zmianom w patchu 9.16, ale również przedmioty. Największą z nich jest rework Uciszacza (Hush), dzięki któremu będziemy mieli 33% szans na uniemożliwienie przeciwnikowi zyskania many na 4 sekundy. Efekt podpalenia, wywoływany przez Morellonomicon i Czerwone Wzmocnienie będzie dwa razy dłuższy, natomiast Ostrze Nieskończoności zamiast 150% obrażeń od uderzeń krytycznych, zapewni aż 200%. Odkupienie będzie leczyć o 500 punktów więcej niż obecnie, co może się okazać przydatne przy dłuższych potyczkach, a czas trwania tarczy z Naszyjnika Żelaznych Solari zwiększono o 2 sekundy. Warto również wspomnieć o tym, że po patchu ładunek z Kosy Statikka będzie przeskakiwał na 3 cele zamiast 4, ale będzie zadawał 10 punktów obrażeń więcej. Jonowa Iskra i Plemienna zbroja zostały osłabione, jednak jest to związane z błędami w grze, które naprawiono również w przypadku Anioła Stróża. Poza tym może nastąpić sytuacja, gdy zamiast dwóch części składowych, wypadnie nam jeden kompletny przedmiot.
Poza tymi, które zostały wspomniane, wprowadzono wiele pomniejszych zmian w statystykach poszczególnych postaci, systemie gier rankingowych oraz obrażeniach otrzymywanych po przegranej walce, o których możecie przeczytać tutaj.