Epic Games jak zwykle nie próżnuje. Dziś została udostępniona nowa aktualizacja sztandarowego tytułu tego wydawcy. W najnowszej aktualizacji Fortnite'a dla fanów przygotowano nową krainę ze świata Borderlands oraz Bańkosłonę. Zmianon uległ również tryb kreatywny oraz kampania Ratowanie Świata, a duża liczba zawartych w nich nowości z pewnością ucieszy wszystkich graczy.

Fortnite X Chaos (Battle Royale)

Dla fanów najpopularniejszej gry Epic Games z pewnością największe znaczenie będzie miała nowa współpraca Fortnite x Chaos. W pobliżu Oazy Odpoczynku utworzył się portal prowadzący do krainy przypominającej do złudzenia Pandorę. Co więcej obowiązują tam dokładnie te same zasady co na oryginalnej planecie. Wraz z trybem przygotowano również wiele rozmaitych dodatków kosmetycznych. Na graczy będzie czekać również niesamowita oprawa graficzna, a jeśli przez pewien czas nie otrzyma się obrażeń, pojawi się chroniąca osłona. Dla szukających przygód przygotowano również darmowy zestaw wyzwań, po wykonaniu których można uzyskać wiele ciekawych nagród.

Bańkosłona (Battle Royale)

fot. Epic Games/Fortnite

W Fortnicie pojawił się również nowy rzadki przedmiot – Bańkosłona. Po aktywacji tworzy utrzymującą się przez pół minuty bańkę, która zatrzymuje pociski i chroni przed wybuchami. Nie można się jednak całkowicie odprężyć, gdyż zawsze inny zawodnik może do niej wejść i zacząć strzelać. Pociski wystrzelone ze środka również nie przenikają na zewnątrz, a sam twór ma 400 HP, po utracie których po prostu przestaje istnieć.

Zestaw budowli z Pandory (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Nowa współpraca Epic dotknęła również tryb kreatywny! Od dzisiaj do dyspozycji fanów gry dostępne jest sporo gotowców i galerii z motywami z Pandory. Dzięki temu gracze będą mogli tworzyć znakomite, ciekawe twory rodem wprost z uniwersum Borderlands.

Wyschnięta wyspa (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Dla wielbicieli własnych minigier i budowli przygotowano również nową wyspę, która została nazwana... wyschniętą wyspą. Po spojrzeniu na grafikę ją pokazującą można bez problemu stwierdzić, że tytuł ten jest trafny. Epic zaserwowało zawodnikom pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami inspirowany podobnym regionem z trybu battle royale.

Łączność (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Brakowało wam urządzeń łączności w trybie kreatywnym? A może wcale nie wiedzieliście, że były one wam potrzebne? W dzisiejszej aktualizacji pojawiły się nowe przedmioty dające nowe możliwości na zorientowanie się w sytuacji. Skorzystajcie z głośnika oraz komunikatów w interfejsie, aby komunikować się z innymi graczami!

Pochodnie i pistolety z latarką (tryb kreatywny)

fot. Epic Games/Fortnite

Badanie ukrytych zakątków na mapie już nigdy nie będzie tak trudne. To wszystko dlatego, że do trybu kreatywnego zawitały pochodnie oraz pistolet z latarką, która skutecznie rozjaśni wszystkie ciemności. Pukawka korzysta z lekkich nabojów i zadaje 26 punktów obrażeń przy trafieniu w ciało oraz 52 przy strzale w głowę. Żagiew nie nadaje się natomiast do walki i jest przedmiotem rzadkim.

Wątek fabularny „Długa droga do domu” (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

Miłośnicy Ratowania Świata również nie mogą czuć się zawiedzeni. Do gry zawitał nowy wątek fabularny, w którym zderza się przeszłość i przyszłość co grozi zagładą czasoprzestrzeni. Podczas przechodzenia piętnastu misji można odkryć losy Ray, Larsa, Dennisa oraz Neda, a ukończenie zadania zapewni wiele ciekawych nagród, w tym złoto, talony okolicznościowe, nowe legendarne bronie dystansowe i nowego Budowniczego.

Kilofy kosmetyczne (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

W szafce pojawiła się możliwość personalizacji kilofów. Od teraz można korzystać z dowolnego stylu tego przedmiotu odblokowanego poprzez postęp w grze lub zdobytego w battle royale. Oczywiście działa to również na odwrót – kilofy z Ratowania Świata dostępne będą też w najpopularniejszym trybie w grze.

Pułapka: Nagłośnienie ścienne (Ratowanie Świata)

fot. Epic Games/Fortnite

Po wykonaniu zadania „Doświadczony podróżnik” z wątku „Pora ruszać w drogę” odblokowana zostanie nowa pułapka – nagłośnienie ścienne. Ogłusza ona mgielne potwory, podczas gdy pozostałe pustaki zmusza przez pewien czas do tańca.

Inne znaczące zmiany

Battle Royale

Bronie i przedmioty

  • Bańkosłona
    • Przedmiot rzadki.
    • Do znalezienia w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Działa przez 30 sekund.
    • Tworzy dużą bańkę, która zatrzymuje pociski i chroni przed wybuchami, jednak gracze wciąż mogą przez nią przechodzić.
      • Wewnątrz bańki można używać broni palnej i materiałów wybuchowych, lecz pociski ani wybuchy nie przenikają na zewnątrz.
      • Emiter bańki ma 400 pkt. wytrzymałości. Zniszczenie go powoduje wyłączenie bańki.
  • BRUTAL
    • Ikona BRUTALA na mapie jest już zawsze widoczna na mapie.
      • Ma to poprawić świadomość obecności i pozycji BRUTALA u wszystkich graczy w meczu.
    • Poniższe zmiany w BRUTALU zostały wprowadzone 22 i 23 sierpnia.
      • Zmniejszono maksymalną liczbę rakiet wystrzeliwanych przez BRUTALA w jednej salwie z 10 do 6.
      • Zmniejszono częstotliwość wystrzeliwania rakiet przez BRUTALA o 56%.
      • BRUTAL nie zapewnia już materiałów kierowcy ani strzelcowi po rozdeptaniu lub staranowaniu elementów otoczenia.
      • Przywrócono promień wybuchu rakiet BRUTALA do wartości pierwotnych.
        • W hotfixie z 22 sierpnia zmniejszyliśmy promień wybuchu o 42%. Ta zmiana jednak zdawała się szczególnie przesadzona i BRUTALOWI ze zmniejszoną liczbą rakiet i gorszą mobilnością zbyt trudno było trafiać cele. 23 sierpnia więc przywróciliśmy promień uszkodzeń (w trybach podstawowych) do wartości sprzed 22 sierpnia. Wciąż monitorujemy zmiany w BRUTALU, by zyskać pewność, że są zbieżne z naszymi celami.
          • Od wersji 10.20 te zmiany dotyczą także gier na Arenie i w turniejach.
      • Wydłużono czas odnowienia zrywu z 3 do 5 s.
      • Zmniejszono przyśpieszenie uzyskiwane po użyciu dopalacza w powietrzu o 33%.
      • Dostosowano częstotliwość występowania BRUTALI w 1, 2 i 3 fazie burzy w podstawowych trybach gry.
        • Uwaga: Te zmiany nie dotyczą częstotliwości występowania w grach na Arenie i w turniejach. Te wartości występowania znajdziecie w Informacjach o aktualizacji 10.10.
        • Burza – faza 1
          • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 5 do 6.
          • Zmniejszono szansę pojawienia się 0 BRUTALI z 29% do 14.3%.
          • Nowe szanse wystąpienia
            • 14.3% szansy na wystąpienie 0.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
            • 14,3% szansy na stworzenie 5.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 6.
          • Dawne szanse wystąpienia
            • 29% szansy na wystąpienie 0.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
            • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
            • 14,3% szansy na stworzenie 5.
        • Burza – faza 2
          • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 3 do 5.
          • Nowe szanse wystąpienia
            • 16,7% szansy na wystąpienie 0.
            • 16,7% szansy na wystąpienie 1.
            • 16,7% szansy na wystąpienie 2.
            • 16,7% szansy na wystąpienie 3.
            • 16.7% szansy na wystąpienie 4.
            • 16,7% szansy na wystąpienie 5.
          • Dawne szanse wystąpienia
            • 25% szansy na wystąpienie 0.
            • 25% szansy na wystąpienie 1.
            • 25% szansy na stworzenie 2.
            • 25% szansy na wystąpienie 3.
        • Burza – faza 3
          • Nowe szanse wystąpienia
            • 25% szansy na wystąpienie 0.
            • 25% szansy na wystąpienie 1.
            • 25% szansy na wystąpienie 2.
            • 25% szansy na wystąpienie 3.
          • Dawne szanse wystąpienia
            • 33% szansy na wystąpienie 1.
            • 33% szansy na wystąpienie 2.
            • 33% szansy na wystąpienie 3.
      • Zmniejszono koszt użycia tarczy strzelca z 200 do 75 jedn. materiałów.
      • Zwiększono wytrzymałość BRUTALA z 1000 do 1250 pkt.
  • Złomoszczelina
    • Przywrócono Złomoszczelinę we wszystkich trybach.
  • Usunięto z gry
    • Zmieniacz Burzy
    • Tommy gun
    • Karabin snajperski Zwiadowca Burzy

Rozgrywka

  • Pandora
    • W oazie w pobliżu Oazy Odpoczynku nadajnik szczeliny doprowadził do stworzenia portalu prowadzącego na Pandorę.
      • Część wspólnego projektu Fortnite X Chaos
      • Ta strefa szczeliny bardzo przypomina planetę Pandora. To nie jest jednak tylko model; obowiązują tam również te same zasady, co na oryginalnej planecie!
        • W tej strefie szczeliny gracze zaczynają odzyskiwać osłony 4 sekundy po odniesieniu ostatnich obrażeń.
      • Pandora będzie dostępna do 10 września.
  • Wykrzywione Miasteczko
    • Dodano przejezdne drogi, łączące miasteczko z okolicznymi wzgórzami.
      • Ma to służyć poprawieniu jakości gry podczas ostatnich kręgów na obszarze Wykrzywionego Miasteczka.
  • Przywrócono czas stawiania kolejnych struktur w turbobudowaniu z 0,05 s do 0,15 s.
    • Zmiana ma na celu wyrównanie szans przy zabudowywaniu się bez względu na opóźnienia.
    • Postawienie pierwszej struktury w turbobudowaniu pozostaje bez zmian.
  • Ruch burzy
    • Kurczące się strefy bezpieczne nie będą już się poruszać w późnych fazach meczu.
      • Uwaga: Ta zmiana nie dotyczy gier na Arenie i w turniejach.
      • Ta zmiana została wprowadzona 23 sierpnia.

Tryb kreatywny

Wyspy

  • Dodano pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem mapy Battle Royale.

Rozgrywka

  • Do opcji filtrów kamery dodano nowe ustawienie: Komiksowy.
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Niszczenie przy użyciu broni”.
    • Określa ona, jak mocno broń graczy uszkadza elementy otoczenia i budowle na mapie.
    • Brak, 10%, 25%, 50%, 75%, 100%, 125%, 150%, 175%, 200%, 300%, 400%, 500%, natychmiast (domyślnie: 100%)
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Uprawnienia edycji”.
    • Określa ona, kto może edytować podczas gry budowle wzniesione przez graczy.
    • Domyślne, każdy (domyślnie: domyślne).  Domyślne – gracze mogą edytować budowle wzniesione własnoręcznie lub przez towarzyszy z drużyny.  Każdy – każdy gracz może edytować budowle wzniesione przez dowolnego gracza.
  • Do opcji dołączania do trwającej gry w menu gry dodano nowe ustawienie: „Dołącz w następnej rundzie”.

Bronie i przedmioty

  • Dodano pistolet z latarką.
    • Umożliwia graczom obronę podczas przemierzania ciemnych zakamarków.
    • Przedmiot rzadki.
    • Korzysta z lekkich nabojów.
    • Obrażenia: 26.
    • Trafienie w głowę: 52.
    • 6,75 strzału na sekundę.
    • 16 nabojów w magazynku.
  • Dodano pochodnię.
    • Płonąca żagiew, którą można oświetlić sobie drogę.
    • Przedmiot rzadki.
    • Nie nadaje się do walki w zwarciu.

Gotowce i galerie

  • Dodano 6 nowych gotowców:
    • Pandora, kompleks kontenerów
    • Pandora, stos „L”
    • Pandora, stos nadawczy
    • Pandora, schron-stodoła
    • Pandora, schron-dom
    • Pandora, schron-zajazd
  • Dodano 6 nowych galerii:
    • Pandora
    • Pandora, rekwizyty
    • Pandora, rekwizyty, duże
    • Pandora, kontenery
    • Pandora, kości i skały
    • Pandora, światła

Urządzenia

    • Dodano urządzenie generatora liczb losowych.
      • Losuje on liczbę z zakresu między dwoma wartościami, po czym ją wyświetla. Może on również przyznawać punkty lub zastosować wylosowaną wartość na przestrzeni obok siebie, co służy do aktywacji innych urządzeń.
      • Limit wartości 1: 0-99 (domyślnie: 1). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
      • Limit wartości 2: 0-99 (domyślnie: 6). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
      • Wygrywająca wartość: Jeśli wylosowana liczba jest wyższa od tej wartości, wygrywasz! Można użyć tej opcji w połączeniu z innymi lub wykorzystać ją do wysłania sygnału aktywacji.
        •  0-99 (domyślnie: 4)
      • Mnożnik wyniku: Mnoży wyświetlany wynik (i wartość wygrywającą) urządzenia; np. jeśli wylosujesz 5 z mnożnikiem x10, urządzenie wyświetli wartość 50.
        •  1-10 (domyślnie: 1)
      • Czas losowania: Określa, ile czasu trwa losowanie jednej liczby.
        •  Natychmiast, 1-30 s (domyślnie: 3 s)
      • Opóźnienie resetowania: Określa, ile czasu urządzenie odczeka po wylosowaniu liczby, zanim będzie można je aktywować ponownie.
        • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: brak).
      • Przyznawaj punkty: Określa sytuację, w której gracz aktywujący to urządzenie otrzyma punkty.
        • Nigdy, zawsze, przy wygranej, przy przegranej (domyślnie: nigdy)
      • Typ punktacji: Określa sposób przyznawania nagrody punktowej.
        • Dodaj, usuń, ustaw (domyślnie: dodaj)
          • Dodaj/usuń – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza o ustawioną liczbę punktów.
          • Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
      • Wartość punktowa: określa liczbę punktów przyznawanych graczowi.
        • Wynik losowania, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: wynik losowania)
      • Strefa: Określa, czy to urządzenie posiada strefę, a jeśli tak, z której strony panelu ona się znajduje. Po zakończeniu losowania zostanie podświetlone miejsce w strefie, zależnie od wylosowanej liczby. Podświetlone miejsce aktywuje aktywatory, sekwencery muzyczne, głośniki oraz inne generatory liczb losowych.
        • Brak, z przodu, z lewej, z prawej, z tyłu (domyślnie: brak)
      • Długość: długość strefy.
        • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: 4)
      • Szerokość: szerokość strefy.
        • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
      • Wysokość: wysokość strefy.
        • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
      • Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wł). Jeśli ta opcja jest wyłączona, urządzenie nadal można aktywować za pomocą sygnału, lecz gracze nie będą mogli użyć urządzenia.
      • Odtwarzanie dźwięku: określa, czy urządzenie ma odtwarzać dźwięki przy losowaniu, wygranej i przegranej.
        • Wył., wł. (domyślnie: wł.)
      • Drużyna: dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
      • Włączone: określa, kiedy urządzenie jest aktywne.
        • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
      • Aktywuj w fazie gry: rozpoczyna losowanie na początku ustawionej fazy gry.
        • Nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (domyślnie: nigdy)
      • Odbiorniki:
        • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Aktywuj przy transmisji od: rozpoczyna losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Anuluj przy transmisji od: Przerywa ewentualne trwające losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Nadajniki:
        • Po wygranej transmituj na: jeżeli wylosowana liczba „wygrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Po przegranej transmituj na: jeśli wylosowana liczba „przegrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Po wylosowaniu maksimum transmituj na: jeśli wylosowano najwyższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Po wylosowaniu minimum transmituj na: jeśli wylosowano najniższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano urządzenie menadżera wyniku.
      • Zapewnia ono punkty graczowi, który je aktywuje. Można je aktywować wyłącznie przy użyciu odbiorników – gracze nie mogą używać tego urządzenia bezpośrednio.
      • Wartość punktowa
        • Określa liczbę punktów przyznawanych przy pierwszej aktywacji tego urządzenia w danej grze.
          • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
      • Typ przyznawania punktów: Określa rodzaj wpływu tego urządzenia na wynik gracza, który je aktywował.
        • Dodaj, odejmij, ustaw, brak (domyślnie: dodaj)
          • Dodaj/odejmij – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza.
          • Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
          • Brak – nie zmienia aktualnego wyniku gracza, dzięki czemu urządzenie może służyć jako licznik.
      • Drużyna
        • Dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
      • Liczba aktywacji
        • Określa, ile razy można aktywować urządzenie, zanim przestanie ono reagować. Ustawioną wartość można zresetować za pomocą odbiornika „Resetuj przy transmisji od” nawet po osiągnięciu limitu.
          • Bez końca, 1-10 (domyślnie: bez końca)
      • Zmiana wartości punktowej
        • Za każdym kolejnym razem, gdy urządzenie zostanie aktywowane po pierwszym przypadku, liczba przyznawanych punktów zostanie zmieniona o ustawioną tu wartość. Umożliwia to stworzenie szeregu coraz większych lub coraz mniejszych nagród.
          • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
      • Minimalna liczba punktów
        • Określa minimalną wartość, do jakiej można zmniejszyć liczbę przyznawanych punktów przy użyciu opcji „Zmiana wartości punktowej”. Liczba przyznanych punktów nigdy nie zejdzie poniżej tę wartość, nawet jeśli wartość początkowa jest niższa.
          • -999, -500, -400, -300, -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: -999)
      • Maksymalna liczba punktów
        • Określa maksymalną wartość, do jakiej można zwiększyć liczbę przyznawanych punktów przy użyciu opcji „Zmiana wartości punktowej”. Liczba przyznanych punktów nigdy nie przekroczy tej wartości, nawet jeśli wartość początkowa jest wyższa.
          • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200, 300, 400, 500, 999 (domyślnie: 999)
      • Włączenie: decyduje, kiedy urządzenie jest aktywne. Wyłączone urządzenie nie może zostać aktywowane przez odbiorniki.
        • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
      • Widoczność w grze: wył., wł. (domyślnie: wył.)
      • Transmituj po osiągnięciu wyniku
        • Urządzenie nada transmisję, gdy przyzna ustaloną liczbę punktów.
          • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
      • Odbiorniki:
        • Aktywuj przy transmisji od: przyznaje punkty aktywującemu graczowi po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Włącz przy transmisji od
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Wyłącz przy transmisji od
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Resetuj przy transmisji od
          • Po otrzymaniu sygnału na określonym kanale urządzenie zostanie włączone, liczba przyznawanych punktów zresetowana do wartości ustawionej przez opcję „Wartość punktowa”, a liczba aktywacji wyzerowana.
            • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Zmień wartość przy transmisji od
          • Powoduje zmianę aktualnie przyznawanej liczby punktów o wartość z opcji „Zmiana wartości punktowej”, bez przyznawania punktów aktywującemu graczowi.
            • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Nadajniki:
        • Przy maksimum aktywacji transmituj na
          • Po aktywowaniu urządzenia tyle razy, ile wynosi wartość opcji „Liczba aktywacji”, wysyła sygnał na wybranym kanale.
            • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Po wysłaniu wyniku transmituj na
          • Po przyznaniu liczby punktów ustalonej przez opcję „Transmituj po osiągnięciu wyniku” wysyła sygnał na wybranym kanale.
            • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano urządzenie głośnika.
      • Po aktywacji odtwarza ono dźwięk słyszalny dla wszystkich w pobliżu.
      • Odgłos z głośnika: Określa, który dźwięk odtwarzać.
        • Brak, Akcent A, Akcent B, Akcent C, Odbicie A, Odbicie B, Koniec A, Koniec B, Porażka A, Porażka B, Wspomnienie, Koniec gry, Magia, Tajemnica A, Tajemnica B, Tajemnica C, Neutralny, Pozytywny, Nagroda A, Nagroda B, Przestrach A, Przestrach B, Sukces A, Sukces B, Sukces C, Niespodzianka A, Niespodzianka B, Zaskoczenie, Przejście A, Przejście B, Otwarcie, Zmycie (domyślnie: Akcent A)
      • Głośność: bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka (domyślnie: średnia)
      • Wytłumianie: Określa, jak daleko rozlega się dźwięk.
        • blisko, średnio, daleko, bardzo daleko, wyspa (domyślnie: średnio). Ustawienie „wyspa” oznacza, że dźwięk będzie słyszalny na całej mapie.
      • Zachowanie przy ponownej aktywacji: określa, jak urządzenie ma się zachować, jeśli zostanie aktywowane ponownie podczas odtwarzania dźwięku.
        • Ignoruj, uruchom ponownie (domyślnie: ignoruj)
      • Włączenie: decyduje, kiedy urządzenie jest aktywne. Wyłączone urządzenie nie może zostać aktywowane przez odbiorniki.
        • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
      • Aktywuj po trafieniu: określa, czy to urządzenie można aktywować przez uszkodzenie go.
        • Tak, nie (domyślnie: tak)
      • Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wył.)
      • Odbiorniki:
        • Aktywuj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
        • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
        • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
    • Dodano urządzenie komunikatów interfejsu.
      • Urządzenie to umożliwia wyświetlanie komunikatów tekstowych w interfejsie u graczy, używając różnych stylów tekstu. Komunikaty mogą być wyświetlane w określonym czasie lub aktywowane przez aktywatory i odbiorniki. Na ekranie może być wyświetlany tylko jeden komunikat naraz, niezależnie od jego położenia.
      • Treść komunikatu
        • Pole tekstowe o długości do 80 znaków.
      • Drużyna
        • Wszystkie, 1-16 (domyślnie: wszystkie)
      • Czas od początku rundy
        • Komunikat zostanie wyświetlony po ustalonym czasie, licząc od momentu rozpoczęcia gry.
          • Brak, 1-10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s; 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (domyślnie: 10 s)
      • Czas wyświetlania
        • Decyduje, ile czasu komunikat będzie wyświetlany na ekranie.
          • 1-5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s, 60 s, na stałe (domyślnie: 5 s)
      • Styl tekstu
        • Domyślny, mały, duży, pogrubiony, bardzo duży, niebieski, niebieski pogrubiony, pomarańczowy, pomarańczowy pogrubiony, czerwony, czerwony obrys (domyślnie: domyślny)
      • Typ komunikatu
        • Określa ważność komunikatu. Komunikaty domyślne trafiają do kolejki razem z innymi komunikatami. Komunikaty krytyczne są wyświetlane od razu.
          • Domyślny, krytyczny (domyślnie: domyślny)
      • Odtwórz dźwięk
        • Wł., wył. (domyślnie: wł.)
      • Miejsce
        • Określa, w którym miejscu ekranu ma być wyświetlany komunikat.
          • Pośrodku na dole, pośrodku na górze, pośrodku z prawej (domyślnie: pośrodku na dole)
      • Widoczność podczas gry
        • Widoczny, ukryty (domyślnie: ukryty)
      • Odbiorniki
        • Pokaż przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
        • Ukryj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dokonano kilku zmian w urządzeniu zaawansowanego sterownika burzy.
      • Ogólnie staramy się uprościć korzystanie z zaawansowanego sterownika burzy i zaawansowanych nadajników burzy, by ułatwić graczom tworzenie własnych burz.
      • Dodano opcję „Stwórz burzę na początku gry”.
        • Czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
          • Tak, nie (domyślnie: tak)
      • Dodano opcję „Stwórz burzę przy transmisji od”.
        • Tworzy burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Dodano opcję „Zniszcz burzę przy transmisji od”.
        • Wyłącza sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Dodano opcję „Po zakończeniu fazy transmituj na”.
        • Po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Usunięto opcje ruchu fazy początkowej i faz końcowych – ich wykorzystanie w związku z nadajnikami burzy było niejasne. Naszym założeniem jest, by końcowe fazy burzy były ustawiane za pomocą nadajników burzy.
    • Dokonano kilku zmian w urządzeniu zaawansowanego nadajnika burzy:
      • Usunięto ustawienie „Nie zastępuj” ze wszystkich opcji – wszystkie wartości muszą być teraz konkretnie ustawione, dodaliśmy również wartości domyślne. Miało to na celu zredukowanie niejasności w temacie współdziałania nadajników burzy i generatora burzy.
      • Usunięto ustawienie „Brak” z opcji „Charakter ruchu”.
        • Decyduje, czy burza po wejściu w tę fazę ma przemieścić się do tego nadajnika, czy też w losowym kierunku.
      • Dodano nowe ustawienie opcji „Promień końcowy”: 0 m.
    • Dodano nowe opcje do generatora przedmiotów, panelu generatora przedmiotów oraz generatora przedmiotów do przechwycenia:
      • Po podniesieniu przedmiotu transmituj na
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano więcej ustawień do opcji „Czas trwania” w urządzeniu licznika czasu:
      • 6 minut, 7 minut, 8 minut, 9 minut, 11 minut, 12 minut, 13 minut, 14 minut
    • Dodano kilka opcji do urządzenia radia:
      • Odtwarzaj przed grą: nie, tak (domyślnie: nie)
      • Odtwarzaj podczas rozgrzewki: nie, tak (domyślnie: nie)
      • Odtwarzaj podczas gry: nie, tak (domyślnie: nie)
      • Odtwarzaj podczas zakończenia rundy: nie, tak (domyślnie: nie)
      • Odtwarzaj podczas zakończenia gry: nie, tak (domyślnie: nie)
      • Odtwórz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
      • Zatrzymaj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
    • Dodano więcej opcji do urządzenia wybuchowego:
      • Widoczność podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
      • Kolizja podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
      • Zderzaj się ze: wszystkim, tylko z brońmi (domyślnie: ze wszystkim)
      • Po eksplozji transmituj na: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Włącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Wyłącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Dodano nowe ustawienia opcji „Czas do detonacji od chwili rozpoczęcia gry”: 11, 13 i 14 minut.
    • Dodano nowe opcje urządzenia „Ekwipunek i ustawienia drużyny”.
      • Zakończ rundę przy transmisji od: Kończy aktualną rundę zwycięstwem tej drużyny.
      • Po Po likwidacji drużyny transmituj na: Nadaje transmisję w momencie likwidacji całej drużyny powiązanej z tym urządzeniem
    • Usunięto opcję z urządzenia celu.
      • Kolizja podczas gry: gdy widoczny
        • Ustawienie to powodowało problemy z wydajnością w sieci.

Ratowanie Świata

Misje i systemy

  • Odkryjcie możliwe przyszłe losy Ray, Larsa, Dennisa, a nawet Neda w wątku, w którym przeszłość zderza się z przyszłością!
    • Przejdźcie serię 15 zadań, których wykonanie zapewni wam złoto, talony okolicznościowe, nowe legendarne bronie dystansowe, a także nowego Budowniczego!
  • Quinn rusza w kolejną trasę w drugiej części jej „Piosenki na lato”!
    • W tym tygodniu Quinn kontynuuje podróż do stacji radiowej, by nadać swoją piosenkę na lato.
    • Zapoznajcie się z 1 częścią „Piosenki na lato”, zanim Quinn przygotuje się na kolejną porcję przygód.
    • Część 1 jest dostępna do 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
    • Część 2 będzie dostępna od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do możliwych zadań dnia dodano „Tępienie pustaków (pistolet maszynowy)”.
  • Zaktualizowano interfejs odznaki „Uratuj Ocaleńców”; teraz poprawnie pokazuje on wymagania do zdobycia srebrnej, złotej i platynowej odznaki (srebrna wymaga co najmniej 3, złota co najmniej 5, platynowa 9).
  • Wieża Radarowa teraz przyjmuje tylko tyle Bluglutu, ile potrzeba do wykonania dodatkowych skanów.
  • Zmniejszono skalowanie poziomu mocy pustaków między celami podrzędnymi w wątku „Pora ruszać w drogę”.
  • Teraz gwarantowana jest misja ewakuacji schronu w regionie Doliny Samowitości o poziomie mocy 64.
  • Zwiększono nagrody otrzymywane za wykonanie zadania kuli cienia.

Bohaterowie

  • Karbid stawia się na wezwanie i powraca do sklepu okolicznościowego!
    • Profit standardowy: Bzyk i Pstryk
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 13 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s
    • Profit dowódcy: Bzyk i Pstryk +
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 26 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s. Lewa i Prawa stają się kosmicznymi pistoletami, które wystrzeliwują odbijające się promienie laserowe, przebijające wrogów.
    • Dostępny w sklepie okolicznościowym od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Na scenę wchodzi Dennis Junior, nowy mityczny Budowniczy!
    • Profit standardowy: Szatkownica
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 11% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu (efekt zwiększa obrażenia o 50% oraz prędkość ataku w zwarciu o 32% i słabnie w ciągu 8 s).
    • Profit dowódcy: Szatkownica +
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 37% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit drużynowy: Wymiatanie Na Całego
      • WYMAGANIA: 2 Czadowych bohaterów.
      • Efekt Rockowego Riffu zwiększa również wskaźnik trafień krytycznych o 160 (ten efekt słabnie w ciągu 8 s) i leczy 73 pkt. bazowego zdrowia.
      • Można go zdobyć w wątku wydarzenia „Długa droga do domu”.
  • Rozwal konkurencję jako nowa Żołnierka – Breakbeatowa Tygrysica!
    • Profit standardowy: Bojowe Bity
      • Zlikwidowanie 10 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Bojowe Bity +
      • Zlikwidowanie 4 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Zostań gwiazdą jako nowa Budownicza – Power Popowa Penny!
    • Profit standardowy: Porwij Widownię
      • Likwidacje silnymi atakami mają 12,5% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Porwij Widownię +
      • Likwidacje silnymi atakami mają 40% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Przykuj uwagę jako nowa Rubieżniczka – Pokazowa Quinn!
    • Profit standardowy: Sub-Wafle
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 32% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Sub-Wafle +
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 100% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Studencki Hiro, nowy Ninja, zostaje zawodnikiem meczu!
    • Profit standardowy: Wytrącenie Piłki
      • Zlikwidowani wrogowie mają 7% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkęFutbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Wytrącenie Piłki +
  • Zlikwidowani wrogowie mają 23% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
  • Można go zdobyć z czadowej lamy.

Bronie i przedmioty

  • Czadowe lamy są już dostępne!
    • Zawierają 4 nowych Czadowych bohaterów oraz 5 broni-boomboksów!
    • Cena: 500 talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”
  • Dodano zestaw broni-boomboksów, do zdobycia w czadowych lamach:
    • Blaster Beatów: Karabin szturmowy o dużej sile trafienia, strzelający seriami po dwa pociski przebijające wrogów.
    • Crescendo: Snajperka, którą można podładować w celu zwiększenia obrażeń. Jej pociski przebijają trafionych wrogów.
    • Przebijacz Bębenków: Włócznia o wysokiej sile ataku i możliwości wykonywania pchnięć na sporą odległość.
      • Silny atak: Impuls Dźwiękowy – uderzenie włócznią o ziemię, które odrzuca pobliskich wrogów oraz chwilowo zwiększa obrażenia zadawane przez ciebie i pobliskich sojuszników. Efekt kumuluje się do 4 razy.
    • Mikrofon: Toporna pałka o doskonałych możliwościach odrzucenia.
      • Silny atak: Impuls Sprzężenia – Uderza mikrofonem w ziemię, rażąc falą dźwiękową wrogów przed sobą.
    • Woofer: Strzelba, która emituje impulsy dźwiękowe na obszarze średnich rozmiarów stożka, odrzucając trafionych wrogów.
  • Nowa pułapka, Nagłośnienie ścienne, jest już dostępna po wykonaniu zadania „Doświadczony podróżnik” z wątku „Pora ruszać w drogę”
    • Pułapka ta ogłusza mgielne potwory, a inne pustaki zmusza do tańca na pewien czas.
  • Zaktualizowano ikonę broni widoczną obok karty obrońcy, by zaznaczyć, czy może on korzystać z pistoletów maszynowych.
  • Ujednolicono i skrócono czas tworzenia wszelkich przedmiotów, niezależnie od ich klasy rzadkości.
    • Tworzenie broni trwa 5 sekund.
    • Tworzenie pułapek trwa 3 sekundy.
    • Tworzenie amunicji trwa 2 sekundy.
    • Tworzenie składników trwa 0,5 sekundy.
  • Obniżono koszt tworzenia schematu paneli leczących:
    • Zwykłe i niepospolite: 2 zioła, 4 kwiaty, 1 boczek.
    • Rzadkie: 3 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Epickie: 4 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Legendarne: 5 ziół, 6 kwiatów, 1 boczek.

Rozgrywka

  • Możliwość personalizacji kilofów jest już dostępna w szafce!
    • Wybierzcie dowolny styl odblokowany w ramach postępów w grze lub dowolny kilof zdobyty w trybie Battle Royale.
    • Możecie również używać w Battle Royale kilofów zdobytych podczas kampanii Ratowanie Świata – aby je odblokować, zalogujcie się do trybu kampanii.
    • Więcej informacji w wpisie na blogu Epic Games.
      • Uwaga: Usuwamy silny atak kilofów, gdyż nie pasuje do zbierania. Ta zmiana uwzględnia także dodanie podwójnych kilofów. Zmiana nie dotyczy Uderzenia Burzącego Rubieżnika.
  • Gry wojenne – Podwójne starcie: Zwiększono odporność na odrzucenie u złotych gruchotaczy, by nie można ich było trwale zablokować w miejscu przy użyciu pułapek zamrażających i paneli skokowych.

Aby zobaczyć pełną listę zmian w aktualizacji zawartości wersji 10.20, kliknij tutaj.