Na oficjalnych serwerach League of Legends pojawiła się już najnowsza aktualizacja oznaczona numerem 9.19, na której rozegrane zostaną całe tegoroczne Mistrzostwa Świata. Ogrom zmian nie dotknął jednak tylko popularnej moby, ale również autobattlera ze stajni Riot Games. Do Teamfight Tactics wkroczyła bowiem nowa postać, spora dawka nowych przedmiotów oraz kolejne modyfikacje wyrównujące siłę poszczególnych cech oraz bohaterów.

Bohaterką, która w TFT pojawi się po raz pierwszy, jest Kai'Sa. Córa Pustki jak można się domyślić, będzie reprezentować mieszkańców Pustki. Oprócz tego Kai'Sa będzie cieszyć się korzyściami przysługującymi bohaterom z dwóch klas – zwiadowców oraz zabójców. Nowa postać w TFT będzie wyjątkowo silna nie tylko dlatego, że będzie kosztować aż 5 szt. złota, ale też ze wzgledu na swoją umiejętność, czyli Instynkt Zabójcy, który pozwoli Kai'Sie doskoczyć do najdalszej wrogiej jednostki, osłaniając się tarczą o wytrzymałości 300/600/900 pkt. i zyskując przy tym 30%/60%/90% prędkości ataku na 3 sekundy.

Do TFT trafiły także przedmioty, które pojawiły się na serwerach testowych już pod koniec sierpnia. Ostatecznie w grze pojawiło się dwanaście nowych przedmiotów, które bez dwóch zdań odmienią oblicze mety panującej na arenach.

Pełna lista nowych przedmiotów, które zostały wprowadzone do TFT w patchu 9.19

Rękawice Sparingowe

  • Nowy składnik: daje +10% szansy na trafienie krytyczne i +10% szansy na unik.
  • Kiedy przemienicie Rękawice Sparingowe w inny przedmiot, ich główne statystyki zmienią się na ofensywne (20% szansy na trafienie krytyczne) albo defensywne (20% szansy na unik). Rękawice Złodzieja i Rękawiczki będą jednak dawać zarówno szansę na trafienie krytyczne, jak i szansę na unik.

Rękawice Złodzieja
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Rękawice Sparingowe
  • Efekt: ten przedmiot zajmuje wszystkie trzy miejsca na przedmioty. Na początku rundy posiadacz tego przedmiotu otrzymuje kopie dwóch losowych przedmiotów.

Ręka Sprawiedliwości
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Łza Bogini
  • Efekt: na początku rundy posiadacz tego przedmiotu zyskuje albo zwiększenie obrażeń o 40%, albo efekt pozwalający na przywracanie sobie 40 pkt. zdrowia przy trafieniu.

Ostrze Nieskończoności
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + K.W. Miecz
  • Statystyki: 20% szansy na trafienie krytyczne
  • Efekt: +150% obrażeń trafień krytycznych

Brylantowa Rękawica
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Absurdalnie Wielka Różdżka
  • Efekt: twoje czary mogą trafiać krytycznie.

Żywe Srebro
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Płaszcz Negacji
  • Efekt: kiedy na posiadacza tego przedmiotu zostanie nałożony efekt kontroli tłumu, ten się go pozbędzie. 5 sek. odnowienia.

Lodowa Rękawica
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Kamizelka Kolcza
  • Efekt: przy uniku tworzy rozszerzalny obszar zmniejszający prędkość ataku o 35%.

Szpon Pułapka
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Pas Giganta
  • Efekt: na początku walki posiadacz tego przedmiotu zyskuje tarczę magii. Kiedy zostanie zniszczona, bohater, który ją zniszczył, będzie ogłuszony.

Kusza Powtarzalna
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Wygięty Łuk
  • Efekt: w momencie śmierci posiadacza przedmiot ten przeskakuje na sojuszniczego bohatera i daje dodatkowe 20% prędkości ataku i 20% szansy na trafienie krytyczne.

Rękawiczki
  • Przepis: Rękawice Sparingowe + Szpatułka
  • Efekt: posiadacz tego przedmiotu jest również Yordlem.
Nowe przedmioty powstające ze starych przepisów Ostrza Sprawiedliwości oraz Boskiego Mieczu

Ostrze Śmierci
  • Przepis: K.W. Miecz + K.W. Miecz
  • Efekt: po uzyskaniu zabójstwa lub asysty posiadacz tego przedmiotu zyskuje dodatkowe 15 pkt. obrażeń od ataku do końca walki (efekt ten kumuluje się w nieskończoność).

Pogromca Olbrzymów
  • Przepis: K.W. Miecz + Wygięty Łuk
  • Efekt: ataki posiadacza tego przedmiotu zadają dodatkowe obrażenia nieuchronne w wysokości 5% maksymalnego zdrowia wroga.

W przypadku zmian cech mamy do czynienia z całkiem sporym osłabieniem zabójców, gdyż na każdym z kolejnych poziomów (6. oraz 9.) będą posiadać nieco mniejsze procentowe szanse na trafienie krytyczne. Wszystko ze względu na wprowadzenie Kai'Sy do gry, dzięki której w późnej fazie rozgrywki zabójcy byliby po prostu zbyt silni. Słabsze od patcha 9.19 będą również Smoki oraz Smoczy Szpon, gdyż ich odporność na obrażenia magiczne została zmniejszona z 83% do 75%. Nerf hammer uderzył także w mroźnych, którzy będą ogłuszać na półtorej sekundy, a nie jak wcześniej na dwie, jednakże w zamian za to zwiększono szansę na ogłuszenie mroźnych w późniejszych etapach gry. Co ciekawe, po wprowadzeniu do gry Rękawiczek będziemy mogli uzbierać w sumie dziewięć Yordli, a wtedy szansa na uniknięcie ataku wzrośnie do 90%.

Ważnych modyfikacji doczekały się także postacie piątej kategorii, czyli Anivia i Miss Fortune. Pierwsza z nich będzie teraz zmniejszać prędkość ataku tylnej formacji wroga dzięki swojej umiejętności, a nie jak dotychczas losowego oponenta. Ponadto będzie ona atakować szybciej, a jej początkowa mana będzie wynosić 50 pkt, co pozwoli jej użyć swojego talentu już po paru atakach. Jeżeli zaś chodzi o Miss Fortune, to jej umiejętność często była bezużyteczna, gdy tylko MF atakowała najbliższego przeciwnika, który nie stał w linii z pozostałymi postaciami. Teraz Miss Fortune za pomocą swojej umiejętności będzie mierzyć do najdalej znajdującego się wroga, a jakby tego było mało zwiększono również jej siłę.

Więcej informacji na temat zmian zawartych w patchu 9.19 znajdziecie na oficjalnej stronie League of Legends.