Mark Yetter, Lead Gameplay Designer dla Riot Games przychodzi do nas z kolejnymi nowościami. Tym razem poza drobnymi usprawnieniami dla kilku herosów otrzymaliśmy także potwierdzenie wprowadzenia naprawdę poważnych zmian dla takich postaci jak Viktor, Shaco czy Garen. Niemniej jest to zapowiedź aktualizacji i kilka rzeczy może jeszcze ulec modyfikacji.
Zacznijmy od tych nieco drobniejszych zmian. Na pierwszy ogień poszły umiejętności przypisane pod klawiszem Q dla takich postaci jak Pantheon czy Qiyana. Gniew Żywiołów oraz Ostrze Ixtal od następnej aktualizacji będą zadawały mniej podstawowych obrażeń (zmiana z 80-160 na 60-160). Podobna rzecz ma się z Kometarną Włócznią Pantheona. Ta również została osłabiona – zamiast od 75 do 235 obrażeń będzie zadawać od 75 do 215 podstawowych obrażeń.
Oberwało się także Blitzcrankowi. Ostatnie modyfikacje, które zwiększyły zasięg jego Q, bardzo się przyjęły, co zaowocowało wzrostem wskaźnika zwycięstw oraz coraz częstszym wybieraniem tego bohatera. Nie uszło to uwadze Rioterów, którzy zapewne nie chcieliby znowu mieszać przy zasięgu umiejętności, a postanowili jednak osłabić robota. Stąd też zredukowanie pancerza – bazowa wartość została zmniejszona z 44 na 40, a od teraz będzie on także otrzymywał 3,5 pancerza co poziom zamiast 4.
Przejdźmy do wzmocnień, bo te prezentują się nader ciekawie. Trafiony swego czasu "nerf hammerem" Naszyjnik Żelaznych Solari będzie znacznie efektywniejszy. Wartość otrzymywanej tarczy zależnej od poziomu bohatera dzierżącego ten przedmiot zmieni się – z wartości 45-300 na 130-300. Trochę miłości otrzymał także Ivern, który będzie postacią atakującą... tylko i wyłącznie na odległość. Podczas gdy zasięg jego ataków wynosił 125 (dla walki wręcz), tak zostanie zmieniony aż na 475 – stanie się tym razem pełnoprawną jednostką atakującą z dystansu. Do grona silniejszych postaci dołączy także Lissandra, która poza większa wartością podstawowego pancerza (wzmocnienie z 20 do 22) dostanie także zwiększone przeliczniki od mocy umiejętności – z 30 na 50% na pasywce i z 50 na 70% w przypadku Ścieżki Lodowca. Na samym końcu jest Varus, z podwyższonym startowym AD (z 59 do 61) i większą regeneracją many (z 7,34 do 8 jednostek co 5 sekund).
Prawdziwą wisienką na torcie są zmiany dla Shaco, Garena i Viktora. Część umiejętności tych postaci została znacznie podrasowana. Choć o Demonicznym Błaźnie mieliśmy już okazję napisać (a umiejętności od tamtej pory nie uległy większym korektom), tak Garen i Viktor zasługują na szersze rozpisanie.
9.20 Patch Preview with the changes. Small patch, though pretty needed stuff for a few champs that haven't had attention in a while.
Thread has full lists for Viktor, Shaco, and Garen. pic.twitter.com/icHgepmDqm
— Mark Yetter (@MarkYetter) October 2, 2019
Zacznijmy od Zwiastuna Maszyn. Viktor poza naprawą paru błędów doczeka się kilku interesujących poprawek:
- Jego umiejętność ostateczna będzie podążać za najbliższym rywalem po jego śmierci,
- Q zostanie zmienione, a dokładniej wartość tarczy – przelicznik 8% maksymalnej many + 0.15 AP zmieni się na 30-115 bazowej wartości tarczy + 0.15 AP,
- Burza Chaosu będzie mogła przemieszczać się przez przeszkody terenowe, ponadto będzie uderzać co sekundę (wcześniej dwie) i to sześć razy, a nie tylko trzy,
- Obrażenia co uderzenie zostaną zmienione ze 130/210/290 +85% AP na 65/105/145 + 45% AP,
- Bonus do prędkości ruchu przy ulepszeniu umiejętności ostatecznej zwiększy się z 20 do 25%.
A na sam koniec Garen! O wojowniku z Demacii wspomnieliśmy dłuższą chwilę temu, jednak jego ostateczny koncept uległ znaczącej przemianie.
Podstawowe statystyki
- Przyrost prędkości ataku co poziom zmieniony z 2,9% na 3%,
- Zdrowie – podstawowa wartość 616,28 + przyrost 84,25 co poziom zmieniona na 620 zdrowia + przyrost 84 co poziom.
Umiejętność pasywna
- Usunięto efekt, który nie zatrzymywał wzmocnionej regeneracji zdrowia, jeżeli zaatakowały nas nieepickie stwory,
- Regeneracja będzie wynosić 1,5 - 10,1% maksymalnego HP (bazując na poziomie postaci) co 5 sekund zamiast 2/8% (zmiana była na poziomach 6 i 11),
- Zamiast aktywować się po 9/4 sekundach, jej efekt będzie przerywany po 7 sekundach od ostatniego ataku.
Q - Rozstrzygające Uderzenie
- Od teraz będzie skalować się z prędkością ataku i będzie zachowywać się bardziej jako atak podstawowy.
W - Odwaga
- Zmiana wartości otrzymywanego pancerza i odporności na magię – z 0.33 (maksymalnie 50) do 0,25 co stack,
- Wcześniej umiejętność zapewniała 60% redukcji obrażeń i odporności na efekty kontroli tłumu przez pierwsze 0.75 sekundy. Aktualnie będzie zapewniać tarczę o wartości 10% maksymalnego zdrowia i 60% odporności na efekty kontroli tłumu przez pierwsze 0.75 sekundy.
E - Osąd
- Obrażenia będą zadawane co 7 razy (+1 dodatkowe uderzenie co każde 17% bonusowej prędkości ataku z przedmiotów i wyższych poziomów postaci),
- Każde uderzenie będzie zadawać 8/12/16/20/24 (+0-8 zależnie od poziomu bohatera) plus 32-40% całego AD,
- Bonusowe obrażenia – zmienione na 25% w przypadku odizolowanego celu,
- Zapewnia stacki na runie Zdobywca.
R - Demaciańska Sprawiedliwość
- Już nigdy nie będzie posiadać poprzedniej umiejętności pasywnej (Villain),
- Wzmocnienie – będzie zapewniać wizję na celu przez sekundę. Ma to zapobiec przypadkom, kiedy umiejętność ostateczna nie zadawała obrażeń w momencie, gdy cel znikał z pola widzenia,
- Obrażenia zostały zmienione – ze 175/350/525 + 28.6%/33.3%/40% brakującego zdrowia celu na 150/300/450 + 20/25/30% brakującego zdrowia celu. Ponadto zadawane obrażenia od teraz będą prawdziwymi, a nie magicznymi.
Nie zostało jednak podane, kiedy łatka wejdzie w życie. Prawdopodobnie będzie to ostatni patch przed końcem sezonu i możemy się go spodziewać mniej więcej w połowie listopada.