Minionej nocy na oficjalnych serwerach League of Legends pojawiła się najnowsza łatka oznaczona numerem 9.20. Aktualizacja standardowo już nie dotyczyła wyłącznie popularnej moby, ale także autobattlera ze stajni Riot Games, gdzie po raz kolejny dokonano kilku ważnych zmian.
Producenci Teamfight Tactics postanowili usprawnić nieco proces osiągania kolejnych poziomów doświadczenia w grze, zmieniając wymagane punkty do awansowania na poziom piąty oraz dziewiąty. Od patcha 9.20 liczba punktów doświadczenia potrzebnych do uzyskania poziomu piątego będzie wynosić dziesięć, a nie jak dotychczas dwanaście. W przypadku poziomu dziewiątego zmiana jest nieco mniej znacząca, bo zamiast 70 punktów, będziemy potrzebować ich 66.
Zmiany dotknęły także częstotliwość wypadania poszczególnych kategorii bohaterów. Projektanci TFT zdecydowali się bowiem zmodyfikować szanse pojawiania się postaci dla poziomu ósmego oraz dziewiątego. Aktualnie będąc na ósmym poziomie możemy spodziewać się, że częściej będziemy widywać czwartą oraz piątą kategorię bohaterów, bo częstotliwość ich wypadania została nieco zwiększona. W przypadku poziomu dziewiątego najważniejszą zmianą jest fakt, iż od teraz mamy aż piętnastoprocentową szansę na pojawienie się bohatera piątej kategorii.
Modyfikacji doczekały się również niektóre przedmioty, a zwłaszcza te, które wprowadzono w poprzedniej aktualizacji. Ostrze Śmierci od teraz będzie zaczynać z jednym ładunkiem, a więc da nam 15 pkt. obrażeń do ataku. Ostrze Nieskończoności zostanie osłabione pod względem ilości obrażeń od trafień krytycznych, bo te będą wynosić teraz 125, a nie 150 procent. Czas działania Mroźnego Serca został z kolei zmniejszony z czterech do jednej sekundy. Wzmocnienia doczekało się natomiast Żywe Srebro, bo jego specjalność odnawiać będzie się o dwie sekundy szybciej. Ostatnim przedmiotem, który został zmodyfikowany w patchu 9.20 są Złodziejskie Rękawice. W ich przypadku zdecydowano się zmniejszyć średnią jakość połączeń przedmiotów.
W tej aktualizacji nie zobaczymy szczególnie znaczących zmian cech bohaterów, a raczej mniejszych modyfikacji wprowadzających nieco lepszy balans w grze. Od patcha 9.20 posiadając trzech zabójców będziemy mieć o 5% szansy na trafienie krytyczne mniej niż dotychczas, co z pewnością osłabi tę cechę w początkowej fazie rozgrywki. Nieco słabsi będą także Dzicy, bo ich bonus do prędkości ataku za każdy ładunek został zmniejszony o 2%. Wzmocnień doczekali się natomiast Strażnicy oraz Rewolwerowcy. Postacie takie jak Leona czy Braum otrzymają teraz większą premię do pancerza, Gunslingerzy będą za to cieszyć się dodatkowym strzałem w najlepszym możliwym ustawieniu.
Jeżeli czekaliście na jakieś ogromne modyfikacje dotyczące bohaterów, to niestety nie mamy dobrych wiadomości. Projektanci Teamfight Tactics wprowadzili w patchu 9.20 w większości kosmetyczne zmiany w statystykach poszczególnych postaci, a listę wszystkich z nich znajdziecie poniżej.
- Aatrox — pancerz: 25 punktów → 35 punktów
- Akali — prędkość ataku: 0,85 jednostek →0,8 jednostek
- Fiora — punkty zdrowia: 400 punktów → 450 punktów
- Gangplank — obrażenia od ataku: 55 punktów → 60 punktów
- Kai’Sa — prędkość rzucania zaklęć: 30/60/90% → 50/75/100%
- Kai’Sa — tarcza: 300/600/900 punktów → 400/700/1000 punktów
- Leona — punkty zdrowia: 750 punktów → 800 punktów
- Lucian — obrażenia umiejętności: 100/225/350 punktów → 125/250/375 punktów
- Poppy — punkty zdrowia: 800 punktów → 700 punktów
- Volibear — prędkość ataku: 0,6 jednostek → 0,65 jednostek