Prace nad reworkiem Fiddlesticksa oraz Volibeara trwają w najlepsze, jednakże nie oznacza to, że projektanci League of Legends zapomnieli o pozostałych postaciach, które ostatnich większych poprawek doczekały się dawno, dawno temu. Na forum jednej z najpopularniejszych gier z gatunku moba pojawił się wpis projektanta bohaterów na temat nadchodzących zmian odnośnie do Wukonga. Jak się okazuje modyfikacje te wcale nie będą należały do tych z kategorii kosmetycznych, bo Małpi Król doczeka się szeregu udoskonaleń dla każdej ze swoich umiejętności.
Wcześniej Riot Games nie zapowiadał, że odświeżona wersja Wukonga pojawi się na serwerach przed 2020 rokiem, jednakże teraz wiemy już, że zmodyfikowany Małpi Król już niebawem trafi na serwery testowe, a jego finalna postać będzie dostępna w oficjalnym kliencie gry już pod koniec bieżącego roku. Co zatem postanowiono zmienić w bohaterze, który w LoL-u pojawił się już przeszło osiem lat temu?
- Umiejętność pasywna – Wukong otrzymuje sporą dawkę odporności, kiedy znajdzie się blisko przynajmniej trzech przeciwników. Dodatkowo uzyska on bonusowy zasięg na kolejny podstawowy atak po użyciu jakiejkolwiek ze swoich umiejętności
- Miażdżący Cios (Q) – Zmniejszona liczba obrażeń fizycznych, ale od teraz będzie zadawać bonusowe magiczne obrażenia, które wyleczą Wukonga. Pasywnie Wukong i jego klony nakładają na cel znaki, które zwiększą zadawane obrażenia o pewien procent
- Przynęta (W) – Wukong znika i doskakuje do najbliższego celu, zostawiając za sobą klona. Widoczna przez parę sekund nieruchoma atrapa będzie atakować bliskie cele, zadając 50% obrażeń Wukonga (nakłada efekty podstawowych ataków). Doskok będzie można wykorzystać do przeskoczenia małych ścian
- Cios Nimbu (E) – Teraz stworzy klony, które również doskakują do najbliższych celów, maskując prawdziwy cel Wukonga. Klony są traktowane jako normalne jednostki, więc będą mogły zablokować umiejętności oraz zostać namierzone
- Cyklon (R) – Superumiejętność Wukonga będzie można anulować wcześniej poprzez użycie innej umiejętności
Projektanci Wukonga tłumaczą powyższe zmiany tym, że chcą uatrakcyjnić Małpiego Króla dodatkowymi stylami gry, nie niszcząc przy tym jego potencjału w roli zabójcy. Jednym ze stylów będzie z pewnością nieco bardziej pancerny, polegający na walkach drużynowych typowy wojownik, który wykorzysta w pełni swoją wytrzymałość i możliwość wyleczenia się, aby mieć więcej okazji na ogranie rywali w walce. Warto także dodać, że Wukong będzie teraz bardziej polegał na wprowadzaniu przeciwników w błąd dzięki nowemu klonowi i mechanice doskoku.