Nieco ponad miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Wukong wkrótce, podobnie jak Volibear i Fiddlesticks, doczeka się sporych zmian. I to nie byle jakich, bo Małpi Król ma zostać znacząco zmodyfikowany, aby wkrótce mógł wrócić na salony niczym prawdziwy monarcha. Od ogłoszenia pierwszych testowych zmian minęło już kilka tygodni, dlatego też projektanci postaci postanowili podzielić się ze społecznością kolejnymi nowinkami na temat progresu pracy nad zmianami Wukonga.

O zmianach, które w październiku wprowadzono na serwery testowe, możecie przeczytać więcej tutaj. Po paru tygodniach testów projektanci Riotu otrzymali wystarczająco dużą dozę informacji zwrotnych od miłośników Wukonga, wobec czego postanowili raz jeszcze przemyśleć, co muszą poprawić, by Małpi Król rzeczywiście miał szansę znów zaistnieć na Summoner's Rift. Zgodnie z informacjami, które zamieszczono na oficjalnym forum League of Legends, Riot planuje w najbliższym czasie dać Wukongowi więcej narzędzi do proaktywnych zagrywek podczas gry na linii, zwiększyć jego wytrzymałość w walkach, a także zmienić jego moc tak, aby był silniejszy w początkowej, a nie późnej fazie potyczki.

Jak się okazuje, aktualnie Wukong na serwerach testowych wygrywa zaledwie 42% ze swoich gier, jeśli nie został w nich zgładzony żaden Baron. Z kolei kiedy rozgrywka trwa dłużej niż 35 minut, to Małpi Król triumfuje w większości z nich, wobec czego Riot postanowił zmodyfikować zestaw jego umiejętności tak, aby rozbieżności te zostały wygładzone. Projektanci popularnej moby mają bowiem zamiar zwiększyć możliwości bohatera w początkowym etapie starcia, nie pozwalając przy tym, by dominował on później walki drużynowe poprzez swoją wbudowaną wytrzymałość oraz błyskawicznie zadawane ogromne obrażenia.

Dzięki opiniom zebranym od graczy na serwerze testowym Riot poznał największe bolączki Wukonga, a do niektórych z nich bez dwóch zdań należały wysokie koszta many oraz niezbyt satysfakcjonująca pasywa i superumiejętność. Projektanci rozgrywki zdecydowali zatem, że podrasują nieco obie umiejętności, a na dodatek pozwolą mu na jeszcze łatwiejszy doskok, udoskonalą klony, aby były bardziej przekonujące oraz dodadzą do całego zestawu tarczę przeciwko obrażeniom fizycznym. Poniżej prezentujemy aktualne zmiany testowane w ramach reworku Wukonga:

P – Kamienna Skóra:

  • USUNIĘTO – Wukong nie zwiększa już pancerza i odporności na magię za każdego pobliskiego wrogiego bohatera.
  • NOWE – Jeśli Wukong pozostaje niezauważony przez przeciwny zespół przez przynajmniej jedną sekundę, otrzymuje tymczasową tarczę przeciwko obrażeniom fizycznym na podstawie swojego maksymalnego zdrowia. Kiedy Wykong zostanie zauważony przez przeciwnika, tarcza ta znika po paru sekundach.

Q – Miażdżący Cios:

  • Koszt many zmniejszony do stałego 30 (wcześniej wynosił 40)
  • Czas odnowienia zmniejszony o jedną sekundę na każdym poziomie
  • NOWE – Koszt umiejętności zostanie zwrócony, jeśli zabijemy cel za jej pomocą

W – Przynęta:

  • Teraz błyskawicznie doskakuje w kierunku kursora gracza
  • Doskok można wykonać na 350 jednostek odległości, a jego prędkość wynosi 1200 jednostek. Nie da się za jego pomocą przeskoczyć przez ścianę
  • Klon jest teraz traktowany jako nieruchomy Czempion i będzie atakować najbliższych wrogów, traktując priorytetowo ostatniego przeciwnika, którego uderzył Wukong
  • Ataki klona zadają od 50-100% obrażeń od ataku Wukonga w zależności od poziomu umiejętności. Ataki klona nakładają również wszelkie efekty
  • Klon wygląda identycznie, jak animacja Wukonga na spawnie i zachowuje się tak, jakbyśmy wcisnęli przycisk "S"

E – Cios Nimbu:

  • Zasięg trzeciorzędnego celu znacznie się zwiększył
  • Teraz zadaje magiczne obrażenia zamiast fizycznych

R – Cyklon:

  • Tick rate zwiększył się do 0,25 sekundy z 0,5 sekundy (obrażenia zmniejszone o połowę na każdy tick, aby zrekompensować zmiany)
  • Zwiększone skalowanie obrażeń z 1,1 obrażeń od ataku do 1,25 obrażeń od ataku
  • Bonusowa prędkość poruszania się wynosi teraz stałe 30%, zamiast zwiększać się wraz z trwaniem umiejętności od 5 do 40%
  • Bonusowa szybkość ataku z E teraz wyłącza się, gdy użyjemy Cyklonu (R)
  • Wukong może teraz anulować R wcześniej poprzez użycie innej umiejętności lub ponowne kliknięcie R

Wbrew temu, co zapowiadano jeszcze parę tygodni temu – nowy Wukong najprawdopodobniej nie pojawi się na oficjalnych serwerach w tym roku. Wszystko dlatego, że powyższe zmiany trafią na serwer testowy dopiero w bliżej nieokreślonym dniu grudnia. Na ten moment Riot Games nie jest w stanie ujawnić dokładnej daty premiery zreworkowanego Wukonga.