Pierwsza aktualizacja League of Legends po pojawieniu się przedsezonowych zmian już niebawem pojawi się na oficjalnych serwerach. Parę dni temu informowaliśmy o tym, które z postaci zostaną osłabione, a które wzmocnione, jednakże teraz dowiedzieliśmy się już szczegółowych informacji na temat poszczególnych modyfikacji. Co ciekawe, oprócz bohaterów, zmianom ulegną także dwie z kluczowych run, czyli Zdobywca oraz Prototyp: Wszechkamień, a także Herold Riftu.

Wzmocnienia

Zacznijmy od niezbyt skomplikowanych wzmocnień, których wkrótce doczekają się Karma, Rammus, Amumu oraz Sivir. W przypadku pierwszej z wymienionych postaci mamy do czynienia z nieco bardziej efektywną tarczą po użyciu Inspiracji (E), bo ta będzie pochłaniać od 80 do 200 punktów obrażeń w zależności od poziomu umiejętności. Jeśli zaś chodzi o Rammusa, to zmianom uległ czas odnowienia jego Rozwścieczającej Prowokacji (E), który będzie wynosić 12-10 sekund (na podstawie poziomu). Ponadto Pancerznik otrzyma także więcej punktów zdrowia wraz z uzyskaniem kolejnego poziomu, gdyż przyrost ten wzrósł do 95 jednostek. Skróceniem czasu odnowienia umiejętności cieszyć może się także Amumu, którego Rzut Bandażem (Q) będziemy mogli używać o dwie sekundy szybciej już po dodaniu pierwszego punktu tej umiejętności. Sivir uzyskała natomiast niezbyt imponujące wzmocnienie, bo zwiększono jej podstawowe obrażenia od ataku o 2 punkty.

Większych wzmocnień możemy z kolei szukać wśród Yuumi oraz Brauma, których projektanci LoL-a chcą dostosować tak, aby były używane również w normalnych rozgrywkach, a nie wyłącznie przez profesjonalistów. Zmiany dotyczące Yuumi znajdziecie w tym artykule, natomiast w przypadku Brauma zmodyfikowano podstawowe statystyki oraz dwie z jego umiejętności. Poniżej przedstawiamy wszystkie zmiany dotyczące Serca Freljordu:

Podstawowe statystyki:

  • Zdrowie: 540 punktów + 87 punktów na poziom > 540 punktów + 98 punktów na poziom
  • Regeneracja zdrowia: 8 punktów + 1 punkt na poziom > 8,5 punktu + 1 punkt na poziom

Stań za Mną (W):

  • Czas odnowienia zmniejszony z 14-10 sek. do 12-8 sek.
  • Koszt many zmniejszony z 50-70 do 40 na każdym poziomie umiejętności
  • Pancerz oraz odporność na magię gwarantowana sojusznikowi zwiększona z 10-25 punktów + 10-16% bonusowego pancerza/odporności na magię Brauma do 10-26 + 12% bonusowego pancerza/odporności na magię Brauma
  • Pancerz oraz odporność na magię gwarantowana Braumowi zwiększona z 10-25 punktów + 10-16% bonusowego pancerza/odporności na magię Brauma do 10-26 + 36% bonusowego pancerza/odporności na magię Brauma

Lodowość szczelina (R)

  • Podstawowe obrażenia zwiększone z 150-350 do 150-450 na podstawie poziomu umiejętności
  • Podrzucenie pierwszego trafionego celu skaluje się teraz na podstawie dystansu od Brauma od 0,25 sekundy do 1-1,5 sekundy na wszystkich poziomach. Każdy inny trafiony cel zostanie podrzucony na 0,25 sekundy

Osłabienia

Największych osłabień w zbliżającym się wielkimi krokami patchu 9.24 doczeka się Senna, o której pisaliśmy więcej szczegółowych informacji pod tym adresem. Oprócz najnowszej bohaterki w uniwersum League of Legends Riot postanowił złagodzić również Ryze'a, Kassadina, Akali oraz Garena. Pierwszy z wymienionej czwórki będzie teraz zadawał mniejsze obrażenia Przeciążenia (Q), bo będą one wynosić 65-165 pkt, a nie 80-180 pkt jak dotychczas. Kassadin z kolei będzie musiał poradzić sobie z dłuższym czasem odnowienia Sfery Nicości (Q), bo ten będzie niebawem wynosić 11-9 sekundy w zależności od poziomu. Poza tym Piekielne Ostrze (W) Kassadina będzie przywracało tylko 4-6% brakującej many, a nie 4-8%. Co do Akali, to hitbox jej Techniki Pięciu Cięć (Q) za postacią został usunięty, natomiast sama umiejętność na piątym poziomie zada 133% obrażeń stworom, a nie 125% jak do tej pory. Ostatnim bohaterem, w którego wymierzono mniejsze osłabienia, jest Garen. Osąd (E Garena) będzie teraz zadawał o wiele mniej obrażeń, a one same będą nakładane na przeciwnika rzadziej.

Kluczowe Runy

Najbardziej znienawidzona kluczowa runa w aktualnym patchu, czyli Zdobywca, zostanie znacząco okrojona, a szczególnie w przypadku postaci zasięgowych. Te będą bowiem leczyć się o zaledwie 8% zadanych obrażeń (dotychczas było to 15%), a na dodatek wzmocnienie Zdobywcy będzie trwało nie osiem, a sześć sekund. Oprócz tej runy w następnej aktualizacji zmodyfikowany zostanie także Prototyp: Wszechkamień z drzewka Inspiracji. W jego przypadku wprowadzony zostanie specjalny system wybierający daną runę na podstawie warunków:

  • Wylosowanie Drapieżnika jest bardziej prawdopodobne, gdy jesteśmy daleko od przeciwników i mniej prawdopodobne, gdy walczymy z pobliskimi rywalami
  • Wylosowanie Mrocznych Żniw jest bardziej prawdopodobne, gdy znajdujemy się blisko przeciwników z niskim poziomem zdrowia
  • Wylosowanie Nawałnicy Mieczy jest bardziej prawdopodobne, gdy znajdujemy się blisko przeciwników z niskim poziomem zdrowia oraz budujemy przedmioty z obrażeniami od ataku i dodatkową szybkością ataku
  • Wylosowanie Zdobywcy jest bardziej prawdopodobne, gdy ty i twoi przeciwnicy mają dużo punktów zdrowia. Dodatkowo szanse są zwiększone, jeśli nie gramy postacią zasięgową
  • Wylosowanie Zwinnych Nóg jest bardziej prawdopodobne, gdy posiadamy niski stan zdrowia i poziom naszej postaci jest niższy niż 9.
  • Wylosowanie Lodowcowego Ulepszenia jest bardziej prawdopodobne, jeśli posiadamy lodowcowy przedmiot gotowy do użycia
  • Wylosowanie Przywołania Aery jest bardziej prawdopodobne, jeśli posiadamy możliwość leczenia lub użycia tarczy, a obok nas znajduje się sojusznik z niskim poziomem zdrowia

Herold Riftu

Ponadto Herold Riftu w aktualizacji oznaczonej numerem 9.24 będzie zadawać o wiele więcej podstawowych obrażeń, bo te będą teraz wynosić o 500 jednostek więcej niż dotychczas, czyli 2000. Niemniej Riot zdecydował się również zmodyfikować przyrost obrażeń na podstawie poziomu Herolda, zmniejszając je ze 175 do 125 punktów.