Minionej nocy poznaliśmy wszystkich zwycięzców szóstej już gali The Game Awards. Podczas ogłaszania laureatów nie zabrakło także aspektów esportowych i to nie tylko w kategoriach ściśle esportowi poświęconym – także kilka gamingowych statuetek zgarnęły produkcje kojarzone z elektroniczną rywalizacją.

Ponownie doceniono gatunek battle royale – tytuł najlepszej gry rozwijającej się otrzymał bowiem Fortnite, podczas gdy Apex Legends zostało wybrane najlepszą produkcją multiplayerową. Powody do zadowolenia mają także twórcy serii Call of Duty. Najnowsze ich dziecko, czyli Modern Warfare, nagrodzone zostało statuetką za najlepszy projekt dźwięku, a przygotowana przez nich wersja na platformy przenośnie, czyli CoD: Mobile, okazała się najlepsza w swojej kategorii. Za najlepszą bijatykę uznano natomiast niezbyt popularne u nas w kraju, ale posiadające rozbudowaną esportową scenę Super Smash Bros. Ultimate. Z kolei dobrze znany fanom Counter-Strike'a Michael "shroud" Grzesiek, który od kilku lat zajmuje się już tylko streamowaniem, dostał nagrodę dla najlepszego kreatora treści.

Pełna lista nagród w sekcji "gry wideo" prezentuje się następująco:

  • Gra roku – Sekiro: Shadows Die Twice
  • Najlepsza reżyseria gry – Death Stranding
  • Najlepsza gra rozwijająca się – Fortnite
  • Najlepsza narracja – Disco Elysium
  • Najlepszy kierunek artystyczny – Control
  • Najlepsza muzyka – Death Stranding
  • Najlepszy projekt dźwięku – Call of Duty: Modern Warfare
  • Najlepszy występ – Mads Mikkelsen (Death Stranding)
  • Gra, która wywarła największy wpływ – Gris
  • Najlepsza gra niezależna – Disco Elysium
  • Najlepsza gra mobilna – Call of Duty: Mobile
  • Najlepsza gra VR/AR – Beat Saber
  • Najlepsza gra akcji – Devil May Cry 5
  • Najlepsza gra action-adventure – Sekiro: Shadows Die Twice
  • Najlepsza gra RPG – Disco Elysium
  • Najlepsza bijatyka – Super Smash Bros. Ultimate
  • Najlepsza gra rodzinna – Luigi's Mansion 3
  • Najlepsza strategia – Fire Emblem: Three Houses
  • Najlepsza gra sportowa/wyścigowa – Crash Team Racing Nitro-Fueled
  • Najlepsza gra multiplayer – Apex Legends
  • Świeża gra indie – ZA/UM (Disco Elysium)
  • Najlepsze wsparcie społeczności – Destiny 2
  • Najlepszy twórca treści – Michael "shroud" Grzesiek
  • Nagroda graczy – Fire Emblem: Three Houses

Jeśli zaś chodzi o statuetki przeznaczone dla esportu, to tutaj większość zgarnęło League of Legends i trudno się temu dziwić. Sama gra Riot Games otrzymała wyróżnienie dla najlepszego esportowego tytułu, zaś niedawne Mistrzostwa Świata w LoL-a wybrano najlepszym esportowym wydarzeniem roku. Ponadto uhonorowany został cały skład G2 Esports, którego członkiem jest m.in. Marcin "Jankos" Jankowski – Polakowi i jego kolegom przyznano nagrodę dla najlepszego zespołu kończącego się roku. Jednocześnie dobrze znana wszystkim fanom LoL-a Eefje "Sjokz" Depoortere, która podczas transmisji zajmuje się przeprowadzaniem wywiadów z zawodnikami, wygrała w kategorii "najlepszy esportowy konferansjer".

Tylko dwa tytuły przypadły w udziale przedstawicielom innych gier. Najlepszym esportowcem 2019 roku wybrano Kyle'a "Bughę" Giersdorfa, czyli mającego zaledwie 16-lat mistrza świata w Fortnite'a. Z kolei Danny "zonic" Sørensen, który doprowadził podległy Astralis skład CS:GO, do triumfów na obu tegorocznych Majorach, dostał statuetkę dla najlepszego trenera esportowego.

Pełna lista nagród w sekcji "esport" prezentuje się następująco:

  • Najlepsza gra esportowa – League of Legends
  • Najlepszy esportowy gracz – Kyle "Bugha" Giersdorf
  • Najlepsza drużyna esportowa – G2 Esports (League of Legends)
  • Najlepszy trener esportowy – Danny "zonic" Sørensen
  • Najlepsze wydarzenie esportowe – 2019 League of Legends World Championship
  • Najlepszy esportowy konferansjer – Eefje "Sjokz" Depoortere