Patch 9.24 miał być ostatnią aktualizacją w tym roku w League of Legends, ale twórcy gry postanowili dokonać jeszcze kilku poprawek przed końcem 2019. Wczoraj wieczorem Lead Gameplay Designer w Riot Games, Mark "Riot Scruffy" Yetter, opublikował listę zmian, których możemy się spodziewać w "mikropatchu" oznaczonym numerem 9.24b. Te będą dotyczyły nie tylko samych bohaterów, ale też przedmiotów oraz – w całkiem sporym zakresie – smoków.

Zacznijmy jednak od samych postaci. Wzmocnienie otrzyma pięciu czempionów – Alistar, Ezreal, Garen, Gnar oraz Graves. Nie będą to co prawda ogromne buffy, ale w większości przypadków z pewnością zauważalne w rozgrywce. Na przykład w przypadku Ezreala zostanie zwiększone skalowanie Mistycznego Strzału (Q) z obrażeniami od ataku, natomiast grający Gravesem będą mogli częściej używać Rozpędu (E). Poniżej prezentujemy pełną listę planowanych wzmocnień bohaterów:

  • Alistar
    • AD na poziom zwiększone z 3,62 do 3,75
    • Leczenie z Triumfalnego Ryku (Pasywna) zwiększone z 20-139 do 25-161
  • Ezreal
    • Skalowanie AD Mistycznego Strzału (Q) zwiększone ze 110% do 120%
  • Garen
    • Obrażenia Osądu (E) zwiększone z 0-6,6 do 0-8,2 na poziom
  • Gnar (w postaci Mega Gnara)
    • Skalowanie AD Daj Kamienia! (Q) zwiększone ze 120% do 140%
    • Obrażenia Łomotu (W) zwiększone z 25-105 do 25-145
  • Graves
    • Czas odnowienia Rozpędu (E) zmniejszony z 18-14 sekund do 16-12 sekund

Mniejsza jest liczba osłabionych bohaterów. Na niej znaleźli się Heimerdinger, Shaco oraz najnowsza postać w LoL-u – Aphelios. Tutaj akurat zmiany są bardziej dotkliwe, bo u każdego z wymienionych czempionów zmniejszono co najmniej dwa współczynniki. Dlatego od razu przejdźmy do konkretnej prezentacji potencjalnych nerfów:

  • Heimerdinger
    • Obrażenia pierwszej z Minirakiet Hextech (W) zmniejszone z 60-180 na 50-170
    • Obrażenia Granatu Burzy Elektronowej CH-2 (E) po ULEPSZENIU!!! (R) (czyli Granatu Elektrycznego CH-3X) zmniejszone z 150-350 (+75% AP) do 100-300 (+ 60% AP)
  • Shaco
    • Skalowanie obrażeń Zatrutych Sztyletów (E) zmniejszone z 80% do 70% w przypadku bazowego AD oraz z 60% do 55% AP
    • Koszt many Zatrutych Sztyletów (E) ujednolicony z 50-70 do 65 na każdym poziomie umiejętności
  • Aphelios
    • Obrażenia od oznaczenia przez Calibrum (karabinu) zmniejszone z 0,4 na 0,3 dodatkowego AD
    • Warta w Świetle Księżyca (R) przy trzymaniu Infernuma (miotacza ognia) zmniejszona z 0,4 na 0,25 dodatkowego AD
    • Zasięg eksplozji Warty w Świetle Księżyca (R) przy trzymaniu Infernuma (miotacza ognia) zmniejszona z 500 do 400 jednostek

Jeśli chodzi o inne zmiany w rozgrywce, to jak już wspomnieliśmy powyżej, dotyczą one przedmiotów oraz smoków. Co do inwentarza, wzmocnień doczekają się dwa itemy – Ząbkowany Sztylet oraz budowane z niego Ostrze Nocy. Sztylet ów zapewni 30 dodatkowych obrażeń od ataku zamiast tak jak dotychczas 25, a ponieważ Ostrze Nocy wykorzystuje w swoim przepisie Ząbkowany Sztylet, ono również otrzyma premię do AD.

Przechodzimy do najbardziej interesującej i najobszerniejszej sfery aktualizacji – smoków. Te w ostatnim czasie doczekały się solidnych zmian w związku z wprowadzeniem dodatku Żywioły Powstają, który nie tylko dokonał modyfikacji terenu na Summoner's Rift, ale też w buffach otrzymywanych po zabiciu smoków poszczególnych żywiołów. Buffy te w większości okazały się zbyt potężne i Riot postanowił zainterweniować. W jaki sposób – dowiecie się poniżej.

  • Smok Ognia (Infernal)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono premię do AD i AP z 5% na 4% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 16%)
    • Dusza Smoka:
      • Obrażenia eksplozji zmniejszone z 90 (+25% AD, 15% AP i 3% zdrowia) na 70 (+18% AD, 13,5% AP oraz 2,75% zdrowia)
  • Smok Ziemi (Mountain)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono dodatkowy pancerz i odporność na magię z 8% na 6% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 24%)
    • Dusza Smoka:
      • Zmniejszono tarczę z 225 (+20 AD, 15% AP i 15% zdrowia) na 200 (+18% AD, 13,5% AP i 13,5% zdrowia)
  • Smok Wody (Ocean)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono leczenie co pięć sekund z 3% brakującego zdrowia do 2,5% za każdego zabitego smoka tego żywiołu (maksimum będzie wynosiło 10%)
    • Dusza Smoka:
      • Zmniejszono leczenie z 180 (+40% AD, 25% AP i 10% zdrowia) w przeciągu trzech sekund na 160 (+36% AD, 22,5% AP oraz 9% zdrowia) w przeciągu czterech sekund
      • Zmniejszono odzyskanie many z 90 (+4%) w przeciągu trzech sekund na 80 (+3,5%) w przeciągu czterech sekund
  • Smok Powietrza (Cloud)
    • Dusza Smoka:
      • Zwiększono premię do prędkości ruchu po użyciu umiejętności ostatecznej z 40% na trzy sekundy do 50% na sześć sekund
  • Starszy Smok (Elder)
    • Wzmocnienie po zabiciu:
      • Zmniejszono długość trwania z 180 na 150 sekund
      • Zmniejszono obrażenia spalania z 90-270 na 75-225

Data wprowadzenia patcha 9.24b na chwilę obecną nie została oficjalnie ogłoszona, ale według Yettera powinniśmy się jej spodziewać mniej więcej w środku tygodnia.