Fani League of Legends, wyciągamy zeszyciki i zapisujemy najważniejsze zmiany. Tak jest, oto opis pierwszej w tym roku aktualizacji. Riot Games nie zamierzało czekać i już w patchu z jedynką po kropce wprowadza liczne modyfikacje w bohaterach, a także w przedmiotach i runach. Tak więc nie traćmy czasu i przejdźmy do konkretów.
Bohaterowie
Pierwsza aktualizacja w roku wnosi spore zmiany w postaciach. Łącznie mniejszych lub większych poprawek doczekało się siedemnastu czempionów, a w większości z nich są to usprawnienia. Największe modyfikacje pojawiły się u Sylasa, u którego zmieniono... w zasadzie każdą umiejętność oraz bazowe statystyki. Warto również mieć na uwadze wzmocnienie Nami, której trzecia umiejętność będzie działała również przy używaniu czarów wybranego sojusznika oraz osłabienia najnowszego bohatera w puli – Apheliosa. To znaczy, najnowszego do teraz, gdyż w aktualizacji 10.1 pojawi się Sett.
- Aphelios
- Zmniejszono podstawową prędkość ruchu z 330 do 325 jednostek
- Zmniejszono podstawowe zdrowie z 530 do 500 punktów
- Zmniejszono obrażenia obszarowe Warty w Świetle Księżyca (R) przy trzymaniu Infernum wobec drugorzędnych celów ze 100% do 75%
- Aurelion Sol
- Zmniejszono podstawowe obrażenia gwiazd Centrum Wszechświata (bierna) z 16-120 na 12-120 punktów
- Azir
- Zwiększono obrażenia i czas trwania Zdobyczy Emperora (R) kolejno ze 150/250/450 do 175/325/475 punktów oraz z trzech do pięciu sekund
- Corki
- Zwiększono obrażenia Ognia Zaporowego (R) z 90/115/140 do 90/125/160 punktów
- Jax
- Poprawiono działalność Potęgi Mistrza (R) – od teraz poprawnie będzie korzystać z efektem Ostrza Gniewu Guinsoo
- Jayce
- Zwiększono obrażenia Porażającej Eksplozji (Q w formie Działa) z 55-305 do 55-330 punktów
- Kalista
- Zwiększono przyrost punktów życia co poziom z 89 do 100 punktów
- Zwiększono przyrost pancerza co poziom z 3,5 do 4 punktów
- Kassadin
- Zmniejszono podstawową prędkość ruchu z 340 do 335 jednostek
- Mordekaiser
- Zmniejszono czas działania i prędkość ruchu Nadejścia Ciemności (bierna) kolejno z pięciu do czterech sekund i z 3/6/9% na stałe 3%
- Nami
- Usprawniono działalność Błogosławieństwa Władczyni Przypływów (E) – od teraz będzie działało też z umiejętnościami
- Sejuani
- Zwiększono przyrost zdrowia co poziom z 95 do 100 punktów
- Zwiększono premię do pancerza i odporności na magię Gniewu Północy (pasywna) z 35 procent do 50 procent
- Zwiększono obrażenia Wiecznego Zamrożenia (E) z 40-200 do 40-240 punktów
- Sett
- Pojawi się w patchu 10.1
- Shyvana
- Usprawniono działalność Furii Córy Smoków (pasywna) – zabicie Starszego Smoka również będzie gwarantowało dodatkowy pancerz i odporność na magię (dotychczas były to tylko Smoki Żywiołów)
- Zabicie Smoka Powietrza zwiększy szybkość zdobywania furii o 10/20/30/40%
- Zwiększono obrażenia przeciw bohaterom oznaczonym przez Ognisty Podmuch (E) z 3,25% maksymalnego zdrowia do 3,75% maksymalnego zdrowia
- Sylas
- Podstawowe statystyki:
- Zmniejszono podstawowe zdrowie z 585 do 525 punktów, pancerz z 32 do 27 punktów i odporność na magię z 39 do 32 punktów
- Zwiększono przyrost zdrowia co poziom z 95 do 115 punktów, przyrost pancerza z 3 do 4 punktów i odporności na magię z 1,25 do 1,75 punktów
- Petrucytowa Eksplozja (Pasywna)
- Zwiększono skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 20% do 25%
- Zmniejszono zasięg z 400 do 300 jednostek
- Zwiększono liczbę kumulacji z dwóch do trzech ładunków
- NOWE: gwarantuje 60% dodatkowej prędkości ataku gdy się nie odnawia
- NOWE: jeśli obrany jako drugorzędny cel stwór ma mniej niż 25 punktów zdrowia, zostaje zabity
- Smagnięcie Łańcuchem (Q)
- Zwiększono czas odnowienia o jedną sekundę na każdym poziomie umiejętności
- Zmniejszono obrażenia przy uderzeniu łańcuchów o ziemię z 45-145 (+ 60% AP) na 40-100 ( + 40% AP)
- Zwiększono obrażenia przy wybuchu z 45-145 (+ 60% AP) do 60-240 (+ 80% AP)
- Zwiększono redukcję obrażeń wybuchu wobec stworów z 45% do 60%
- USUNIĘTO: Już nie spowalnia wrogów
- NOWE: Nie może być rzucone podczas Uprowadzenia (E)
- Królobójca (W)
- Zwiększono skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 65% do 85%
- Zmniejszono czas odnowienia z 14-12 sekund na 14-8 sekund
- Zwiększono koszt many z 40 do 70-110 punktów
- USUNIĘTO: Już nie resetuje podstawowego ataku Sylasa
- USUNIĘTO: Już nie zadaje większych obrażeń celom, których zdrowie wynosi mniej niż 40%
- ZMIANA: Wartość leczenia jest zwiększona zależnie od zdrowia Sylasa, maksymalnie o 100% jeśli jego poziom zdrowia wynosi 40%
- Ucieczka/Uprowadzenie (E)
- Zwiększono obrażenia Uprowadzenia (drugie użycie E) z 70-130 (+ 20% AP) do 80-280 (+ 100% AP) punktów
- Zmniejszono czas odnowienia ze stałych 14 sekund na 14/13/12/11/10 sekund
- USUNIĘTO: Już nie zapewnia tarczy chroniącej przed magicznymi obrażeniami
- USUNIĘTO: Już nie resetuje podstawowego ataku Sylasa
- Przejęcie (R)
- USUNIĘTO: Już nie resetuje podstawowego ataku Sylasa
- Podstawowe statystyki:
- Varus
- Zmniejszono czas odnowienia Przebijającej Strzały (Q) z 20-12 do 18-10 sekund
- Zmniejszono skrócenie czasu odnowienia przy wysadzeniu ładunków Rozkładu po użyciu Przebijającej strzały (Q) z czterech do trzech sekund
- Vi
- NOWE: Od teraz Vi będzie niepowstrzymana przez cały czas trwania działania Ataku i Podbicia (R)
- Zyra
- Zmiana: Wartość spowolnienia Korzennego Uścisku (E) po użyciu w pobliżu nasionka z 30% bez kumulacji na 25% z możliwością dwukrotnej kumulacji (jedna roślina może spowolnić tylko raz)
Więcej o zmianach w bohaterach w patchu 10.1 przeczytacie pod tym adresem.
Przedmioty
Choć wśród zmienionych bohaterów wspierający stanowią zdecydowaną mniejszość, Riot Games postanowił okazać im trochę miłości, usprawniając przedmioty supportów. I tak od patcha 10.1 Reliktowa Tarcza i Stalowe Naramienniki (oraz wszystkie pochodne przedmioty wyższego stopnia) będą zapewniały dodatkową regenerację zdrowia, zaś Widmowy Sierp i Ostrze Złodziejki Czarów analogicznie regenerację many. To jednak kosztem premii do obrażeń, mocy umiejętności oraz dodatkowego zdrowia. Więcej o zmianach w przedmiotach przeczytacie pod tym adresem.
Runy
Modyfikacji doczekały się również dwie runy – Zdobywca oraz Prototyp: Wszechkamień. W przypadku pierwszego z nich to tylko wizualne usprawnienia, dzięki którym będziemy mogli zobaczyć całkowite uzyskane leczenie przy najechaniu na ikonę runy na tablicy wyników. Inaczej sprawa ma się z Prototypem: Wszechkamień, bo on doczekał się delikatnego wzmocnienia – od teraz jego efekt będzie regenerował się wcześniej o dwie sekundy niezależnie od tego, czy gramy postacią walczącą w zwarciu, czy też atakującą z dystansu.
Pełny opis patcha 10.1 znajdziecie w tym miejscu.