Blisko trzytygodniowa przerwa od zmian w Teamfight Tactics dobiegła końca. Minionej nocy na serwerach gry pojawiła się pierwsza w tym roku aktualizacja, oznaczona numerem 10.1. I podobnie jak w przypadku patcha League of Legends, ta również wnosi całkiem sporo zmian. Tak więc raz jeszcze, bez dłuższego wprowadzenia, zapraszamy do lektury.
Bohaterowie
Zaczynamy standardowo od postaci. Tych zmieniono jeszcze więcej niż w przypadku LoL-a, bo aż dziewiętnaście, a do tego dwie nowe zadebiutują w TFT. Są nimi zapowiedziane wcześniej Karma oraz Leona, wraz z którymi w grze pojawi się również nowe Pochodzenie – Księżyc. Zanim przejdziemy do zmian wśród innych postaci, przyjrzyjmy się nowym bohaterkom:
Karma
|
Leona
|
Czas zejść z Księżyca na ziemię i przyjrzeć się wszystkim innym zmianom w postaciach. Jak już wspomnieliśmy, aż dziewiętnastu bohaterów doczekało się modyfikacji i w zdecydowanej większości są to usprawnienia. Czyste buffy pojawiły się u trzynastu czempionów, a wśród nich są Aatrox, Jax oraz Warwick. Nie obyło się również bez nerfów – te dotknęły m.in. Amumu, Nami oraz Nocturne'a. Tak więc jeżeli nie byliście fanami konwergencyjnego blendera, możecie być zadowoleni... albo przynajmniej sfrustrowani w nieco mniejszym stopniu.
- Aatrox
- Zwiększono zdrowie z 700 do 800 punktów
- Zwiększono obrażenia umiejętności z 250/500/1000 do 300/600/1200 punktów
- Amumu
- Zmieniono czas ogłuszenia umiejętności ze stałych dwóch sekund na 1,5/2/5 sekund
- Zmniejszono obrażenia umiejętności ze 150/250/1337 do 100/200/1337 punktów
- Zwiększono początkową i maksymalną manę z 50/125 do 75/150 punktów
- Annie
- Zmieniono obrażenia od ataku Tibbersa ze 150/300/1000 na 125/350/1500 punktów
- Azir
- Zwiększono obrażenia piaskowych żołnierzy z 125/250/375 do 150/275/450 punktów
- Jax
- Zwiększono zdrowie z 650 do 700 punktów
- Zwiększono obrażenia od ataku z 50 do 55 punktów
- Malzahar
- Zwiększono obrażenia stworów z 30/60/90 do 40/70/100 punktów
- Master Yi
- Zwiększono dodatkowe obrażenia umiejętności z 50/75/500 do 75/100/500 punktów
- Nami
- Zmniejszono obrażenia umiejętności ze 150/250/350 do 100/200/300 punktów
- Neeko
- Zmniejszono maksymalną manę z 80 do 60 punktów
- Nocturne
- Zmniejszono prędkość ataku z 0,75 do 0,7 jednostki
- Zmniejszono obrażenia od ataku z 60 do 55 punktów
- Qiyana
- Zmniejszono czas działania ogłuszenia z 3/4/5 do 2,5/3,5/4,5 sekundy
- Zwiększono obrażenia umiejętności z 300/500/700 do 300/500/900 punktów
- Senna
- Zwiększono obrażenia zadawane przez sojuszników objętych efektem umiejętności z 15/30/55 do 15/40/65 punktów
- Skarner
- Zwiększono premię do prędkości ataku umiejętności z 30/65/100% do 50/75/100%
- Sivir
- Zmniejszono czas trwania umiejętności z siedmiu do pięciu sekund
- Syndra
- Zmniejszono maksymalną manę z 80 do 65 punktów
- Twitch
- Zwiększono współczynnik obrażeń po użyciu umiejętności ze 125/150/300% do 130/160/300%
- Varus
- Zwiększono obrażenia umiejętności z 225/450/675 do 225/450/800 punktów
- Vayne
- Zwiększono zdrowie z 500 do 550 punktów
- Zwiększono obrażenia umiejętności z 9/12/15% do 10/13/16% maksymalnego zdrowia celu
- Warwick
- Zmniejszono maksymalną manę z 150 do 120 punktów
- Zwiększono obrażenia umiejętności z 200/450/700 do 200/500/800 punktów
Przedmioty
Sporo zmian pojawiło się również w przedmiotach. Przede wszystkim wiele z nich trafiło na cmentarz i zostało zastąpione nowymi. Z inwentarza zniknęły Kusza Powtarzalna, Widmowy Tancerz oraz Kolczasta Kolczuga, których miejsca zajęły kolejno Ostatni Szept, Determinacja Tytana i Kamizelka Cierniowa. Rzecz jasna zmiana ta nie byłaby wiele warta, gdyby nie zmiany w efekcie danego itemu. Tak więc przejdźmy do konkretów:
- Czerwone Wzmocnienie
- Zmniejszono podpalenie z 20 do 18%
- NOWE: Determinacja Tytana
- W MIEJSCE: Widmowy Tancerz
- Przepis: Kamizelka Kolcza + Wygięty Łuk
- Efekt: Kiedy posiadacz zostanie trafiony albo wyprowadzi cios krytyczny, zyska jeden ładunek dwuprocentowej premii do obrażeń. Przy 50 ładunkach posiadacz dodatkowo rośnie i zyskuje 25-punktowy bonus do pancerza i odporności na magię. Przy starcie każdej rundy liczba ładunków resetuje się do zera.
- Echo Luden
- Wprowadzono skalowanie z gwiazdkami posiadacza – zmiana obrażeń magicznych ze stałych 150 do 120/160/200 punktów
- Jonowa Iskra
- ZMIANA: Od teraz jeśli wróg w zasięgu trzech pól rzuci zaklęcie, zostanie porażony i otrzyma obrażenia magiczne o wartości 200% jego maksymalnej many (usunięto stary efekt)
- NOWE: Kamizelka Cierniowa
- W MIEJSCE: Kolczasta Kolczuga
- Przepis: Kamizelka Kolcza + Kamizelka Kolcza
- Efekt: Neguje dodatkowe obrażenia ciosów krytycznych. Posiadacz tego przedmiotu zadaje 80/120/160 (zależnie od poziomu gwiazdek) punktów obrażeń magicznych wszystkim sąsiadującym wrogom w momencie otrzymania obrażeń od ataku podstawowego
- Kosa Statikka
- Wprowadzono skalowanie z gwiazdkami posiadacza – od teraz będzie zadawała 80 punktów obrażeń magicznych 3/4/5 wrogom
- Lodowa Rękawica
- ZMIANA: Od teraz następny atak podstawowy po rzuceniu zaklęcia zamraża cel na 1,5 sekundy (usunięto stary efekt)
- Morellonomicon
- Zmniejszono podpalenie z 20 do 18%
- Mroźne Serce
- ZMIANA: Od teraz prędkość ataku pobliskich wrogów zostaje zmniejszona o 40% (kumulowanie zwiększa zasięg, ale nie spowolnienie, usunięto stary efekt)
- Naszyjnik Żelaznych Solari
- Wprowadzono skalowanie z gwiazdkami posiadacza – od teraz będzie osłaniał sojuszników w zasięgu dwóch pól w tym samym rzędzie przez osiem sekund przed 250/275/300 punktami obrażeń
- NOWE: Ostatni Szept
- W MIEJSCE: Kusza Powtarzalna
- Przepis: Rękawice Sparingowe + Wygięty Łuk
- Efekt: Pancerz przeciwnika zostaje zmniejszony o 90% na trzy sekundy w momencie trafienia go ciosem krytycznym
- Uciszacz
- Zmniejszono szansę na aktywację z 25 do 20 procent
- Żywe Srebro
- ZMIANA: Od teraz posiadacz będzie zawsze niewrażliwy na efekty kontroli tłumu (usunięto stary efekt)
Klasy/Pochodzenia
Najmniej aktualizacji pojawiło się w Klasach oraz Pochodzeniach. Spośród tych pierwszych zmiany dotknęły tylko Druidów, których zdrowie od tego momentu będzie regenerowało się szybciej. Co do Pochodzeń, to trzy z nich doczekały się przeróbek – Światło, Ocean oraz Cień. Zebranie w drużynie większej liczby Świetlistych zwiększy prędkość ataku innych bohaterów tego Pochodzenia w jeszcze większym stopniu. Cieniści z kolei od teraz będą mieli jeszcze większy procent obrażeń dodatkowych, a jedyny, w dodatku drobniutki, nerf pojawił się u Oceanicznych – przy zebraniu dwóch bohaterów tego pochodzenia wszyscy będą regenerować 10 punktów many, zamiast tak jak dotychczas 15.
Pełny opis patcha TFT możecie znaleźć pod tym adresem.