Soraka Czarodziejka Gwiazd
fot. Riot Games

Soraka, bo leczy… za bardzo. Nerfy jej i Sony oficjalnie zapowiedziane w patchu 10.4

„Szukajcie, a znajdziecie; kołaczcie, a otworzą wam; narzekajcie, a znerfią” – czytamy w księdze Merilla. No i faktycznie Riot Games postanowił przyjrzeć się sile Soraki i Sony na górnej alei, a co ważniejsze, coś na tę siłę zaradzić. Opublikowany wczoraj opis patcha 10.4 od razu przywitał wszystkich słowami „Uniemożliwiamy dalsze istnienie Sonie i Sorace w górnej alei, ponieważ są tam mocno przegięte.” To jednak tylko część zmian – zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami League of Legends czeka również wiele zmian w dżungli, mających na celu poszerzenie wachlarza bohaterów wybieranych w roli dżunglerów.

Osłabienia

Zacznijmy od osłabień, bo choć nie różnią się one w większym stopniu od tego, co opisywaliśmy wcześniej, warto sobie przypomnieć, jakie w ogóle zmiany postanowił wprowadzić Riot Games. Jeśli jakimś cudem ominęliście tytuł i pierwszy akapit tego artykułu, to zaznaczmy jeszcze raz dla pewności – nerfy pojawią się między innymi u Sony i Soraki, aby ograniczyć wybory tych postaci na topa, jednocześnie nie ujmując im siły jako wspierające. Oprócz tego wyraźniejsze osłabienia pojawiły się też u Apheliosa, natomiast jeśli chodzi o zmniejszenie sił spoza panteonu bohaterów, to warto wyszczególnić tu Idealne Wyczucie Czasu – będzie droższe i dostępne po późniejszym czasie (chyba, że będziecie aktywni na mapie).

  • Aphelios
    • Nowość teraz można zobaczyć obie bronie na pasku zdrowia
    • Zmniejszono gwarantowane resety ataków po trafieniu Calibrum z 2 do 1
    • Zmniejszono liczbę ataków wieżyczki Crescendum z 4 do 3. Wieżyczka będzie także otrzymywać nie 2, a 3 punkty obrażeń z zasięgowych ataków oraz 4, a nie 2 punkty obrażeń z umiejętności obszarowych
    • Zmniejszono zasięg Warty W Świetle Księżyca (R) z 1600 do 1300 jednostek
  • Aurelion sol
    • Zmniejszono dodatkowe obrażenia zadawane przez aktywną gwiazdę Astralnej Ekspansji (W) z 50% do 40%
  • Singed
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 610 do 580 pkt
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 37 do 34 pkt
  • Sona (Top)
    • Zwiększono koszt many Hymnu Odwagi (Q), Arii Wytrwałości (W) i Pieśni Prędkości (E) o 25 pkt
    • Nowość Hymn Odwagi (Q), Aria Wytrwałości (W) i Pieśń Prędkości (E) zwracają 30 punktów many, jeśli Sona zagwarantuje aurę sojusznikowi
  • Soraka (Top)
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono podstawowe zdrowie z 529,04 do 535 pkt
      • Zmniejszono przyrost zdrowia co poziom z 78 do 74 pkt
      • Zwiększono podstawową manę z 350,8 do 375 pkt
      • Zmniejszono przyrost many co poziom z 60 do 40 pkt
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia od ataku z 50,04 do 50 pkt
    • Deszcz Gwiazd (Q)
      • Zmniejszono samoleczenie Soraki po użyciu Deszczu Gwiazd (Q) z 60-140 (+50% mocy umiejętności) do 40-80 (+30% mocy umiejętności)
      • Zmniejszono czas trwania Odmłodzenia (Q) z 5 do 2,5 s (teraz będzie równe czasowi trwania bonusu do szybkości ruchu)
      • Zwiększono koszt many Deszczu Gwiazd (Q) z 40-60 do 60-80
      • Zmniejszono bonus do szybkości ruchu po trafieniu rywala Deszczem Gwiazd (Q) z 15-35% do 10-20%
    • Astralne Natchnienie (W)
      • Nowość – kiedy pod wpływem Odmłodzenia (Q), maksymalny koszt zdrowia będzie zredukowany o 40-100%
      • Zwiększono Wartość leczenia zwiększona z 80-200 pkt do 80-220 pkt
  • Runy z drzewka Legendy
    • Zwiększono liczbę stworów potrzebnych do uzyskania ładunku legendy z 20 do 25
  • Stoper
    • Zwiększono koszt z 600 do 650 sztuk złota
  • Idealne Wyczucie Czasu
    • Zwiększono czas oczekiwania na załadowanie Stopera z 10 do 14 minut (redukowane o 2 minuty za każde zabójstwo lub asystę)
    • Usunięto zmniejszanie czasu odnowienia Anioła Stróża, Kamiennej Płyty Gargulca i Klepsydry Zhonyi

Wzmocnienia

Po niesmacznej zupce w postaci nerfów czas zaserwować drugie danie, trochę wegetariańskie, bo znajdziemy poniżej dużo zielonego koloru. A mówiąc bardziej wprost – przejdźmy do wzmocnień. Tu bohaterów jest więcej, bo aż dziewięciu (i to nie wliczając tych, którzy doczekali się wzmocnień tylko w celach poprawienia ich pozycji jako dżunglerów). Wśród nich są Amumu, Gnar, Jayce, Udyr oraz Lux – choć w przypadku tej ostatniej pojawiło się również drobniutkie osłabienie.

Wypadałoby też napomknąć o Pożodze, która została dodana do trzech przedmiotów związanych (pod względem nazewnictwa i nie tylko) z ogniem. Teraz będziemy mogli częściej oglądać kręgi ognia na Summoner’s Rifcie i to nie tylko po wyborze bohaterów ziejących lub używających żaru. Wprowadzając te wzmocnienia Riot liczy na gorące wyprzedaże tych przedmiotów. Jeśli jesteście wyczerpani takimi słabymi żartami opartymi na żarze, to mamy złą wiadomość, bo Wyczerpanie będzie trwało teraz pół sekundy dłużej. Pełną listę wzmocnień możecie znaleźć poniżej:

  • Amumu
    • Zwiększono szybkość doskoku z Rzutu Bandażem (Q) z 1350 do 1800 jednostek.
    • Zmieniono – Klątwa Smutnej Mumii (R) powstrzymuje teraz wszelkie doskoki; czas odnowienia zmniejszony ze 150-100 sekund do 130-100 sekund
  • Caitlyn
    • Zwiększono dodatkową prędkość ataku na pierwszym poziomie z 10% do 20%
  • Garen Garen (bruiser)
    • Zwiększono współczynnik zadawanych obrażeń od ataku Rozstrzygającego Uderzenia (Q) z 40 do 50%
    • Zmieniono – od teraz Odwaga (W) gwarantuje dodatkowe 10% pancerza oraz odporności na magię po osiągnięciu maksymalnego bonusu za zabijanie wrogów
    • Zwiększono tarczę otrzymywaną z Odwagi (W) z 10% maksymalnego zdrowia do 70-170 pkt (+20% od bonusowych punktów zdrowia)
  • Gnar
    • Zwiększono szybkość poruszania się w formie Mega Gnara z 325 do 335
    • Zwiększono bonusowy współczynnik obrażeń od ataku Gnar! (R) z 20 do 50% oraz współczynnik obrażeń od mocy umiejętności z 50% do 100%
  • Jayce
    • Zwiększono podstawową manę z 357,2 na 375 pkt i jej przyrost co poziom z 37 do 45 pkt
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Ku Niebiosom! / Porażająca Eksplozja (Q) z 45-220 do 55-255 pkt
  • Lux (Support)
    • Zwiększono podstawowe obrażenia zadawane przez Związanie Światłem (Q) z 70-250 do 80-260 pkt
    • Zmniejszono skalowanie obrażeń Związania Światłem (Q) z mocą umiejętności z 70% do 60%
    • Zmniejszono czas odnawiania Związania Światłem (Q) z 13-9 s do 11-9 s
    • Nowość – od teraz Lux może używać Błysku podczas rzucania Ostatniej Iskry (R)
  • Rammus Rammus
    • Zwiększono podstawową szybkość ataku z 0,625 do 0,656 pkt oraz skalowanie prędkości ataku z 0,625 do 0,656 pkt
  • Sylas
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Smagnięcia Łańcuchem (Q) z 40-100 do 40-120 pkt.
  • Udyr
    • Nowość – Udyr będzie teraz otrzymywać 5% całkowitego czasu odnowienia (czas między zmianą stylu) za każdego zabitego Smoka Powietrza
  • Słoneczna Peleryna
    • Nowość – Pożoga – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 26-43 pkt + 5% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  • Zaklęcie: Żar
    • Nowość – Pożoga – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 12-29 pkt + 4% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  • Żar Bami
    • Nowość – Pożoga – kolejna umiejętność unieruchamiająca zada 6-23 pkt + 2% bonusowych punktów zdrowia oraz utworzy ognisty wybuch, który zadaje obrażenia wokół ciebie (czas odnowienia wynosi 10 sekund)
  • Wyczerpanie
    • Zwiększono czas trwania z 2,5 s do 3 s
  • Pęd fazowy
    • Zwiększono okienko czasu między atakami z 3 do 4 sekund oraz szybkość poruszania się dla postaci niezasięgowych z 25-40% do 30-50%
  • Nawałnica Mieczy
    • Zwiększono okienko czasu między atakami z 2 do 3 sekund oraz czas odnowienia poza walką z 4 do 8 sekund poza lub w trakcie walki
  • Niezachwiany
    • Naprawiono – teraz rzeczywiście gwarantuje 10% odporności na spowolnienia za każdy odnawiający się aktualnie czar przywoływacza
  • Prototyp: Wszechkamień
    • Nowość – nie będzie przyznawał Do Ataku ani Zdobywcy jako pierwszej rundy

Nowe postacie w dżungli

Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdyby wybrać do dżungli Garena? Część z Was pewnie się nawet nie zastanawiała tylko wręcz lubowała się w tym wyborze. Od wprowadzenia patcha 10.4 będziecie mieli ku temu jeszcze większą możliwość (albo raczej Wasi współzawodnicy będą bardziej tolerancyjni, czyli nie będą od razu wychodzić z lobby), bo Garen jest jedną z postaci, które doczekały się wzmocnień właśnie do roli dżunglera. Oprócz jego i jego odwiecznego rywala, Dariusa, na tej liście znalazło się pięć innych imion, a więcej o nich przeczytacie poniżej:

  • Darius
    • Nowośćleczenie ze Zdziesiątkowania (Q) działa teraz także na duże potwory z dżungli
    • Nowośćpasywne krwawienie zadaje teraz 120% obrażeń stworom z dżungli
  • Diana Diana
    • Nowość – Ostrze Księżycowej Poswiaty (P) zadaje teraz 150% więcej obrażeń stworom z dżungli
  • Garen Garen
    • NowośćOsąd (E) będzie zadawać teraz 150% obrażeń niepotężnym stworom z dżungli
  • Gnar
    • Zwiększono obrażenia stworom z dżungli zadawane przez Hiperersiłę (W Mini Gnara) ze 100-300 do 300 pkt
  • Mordekaiser
    • Zwiększono maksymalne obrażenia umiejętności biernej przeciwko stworom z dżungli zwiększone z 15-100 do 25-120 pkt.
  • Talon
    • Nowość – umiejętność biernej działa teraz także na stwory z dżungli i zadaje 120% obrażeń
  • Zed
    • Nowość – obrażenia z umiejętności biernej zwiększone o 100% przeciwko stworom z dżungli (maksymalnie ze 120-360 do 200-500 pkt)

…i inni

To nie jedyne warte uwagi zmiany. W opisie pojawiła się również wzmianka o zmianie sposobu obliczania odporności na spowolnienia, która od teraz będzie się kumulowała multiplikatywnie. Mówiąc językiem bardziej przystępnym dla ludzi, procenty nie będą się dodawać, a będą obliczane na nowo, czyli jeśli zostaniecie spowolnieni dwa razy umiejętnościami spowalniającymi o 30%, to koniec końców będziecie się poruszać wolniej o 51%, a nie 60%, czyli mniej wolno, czyli szybciej, ale wciąż wolniej. Mówiąc jeszcze prościej – kumulowane spowolnienia nie będą już aż tak dotkliwe.

Lubicie grać na więcej niż jednym serwerze? Jeśli tak, to ten akapit dedykujemy Wam. W patchu 10.4 (ale nie od razu po jego wprowadzeniu) zniknie możliwość wyboru regionu, wskutek przejścia na unikalne nazwy użytkowników kont Riot Games. To tyczy się również serwerów Public Beta Environment.

Lubicie awarie? Hm, głupie pytanie, nikt nie lubi, chyba że ci, którzy je naprawiają, bo przynajmniej mają pracę. Nieważne, w każdym razie Riot stworzył nowy system do zgłaszania wszelkich usterek. Co będzie od Was wymagał – absolutnie nic, bo wszelkie dane będzie pobierał automatycznie. Po co więc o tym wspominamy? Bo gdybyście jednak nie chcieli zgłaszać awarii, nawet automatycznie, to wiedzcie, że możecie się wypisać.

I to w sumie tyle. Co prawda pojawiła się również sekcja „Naprawione błędy”, ale nie było tam nic odnośnie klienta gry, więc pewnie nic ciekawego. Ciekawe natomiast nadchodzą skórki do postaci, bo już wkrótce do grona bohaterów ze skinami z serii Krwawego Księżyca dołączą Master Yi, Katarina oraz Tryndamere. Splash arty tych skórek oraz więcej informacji dotyczących patcha 10.4 znajdziecie pod tym adresem.

Tagi: , , , , , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Pozdrowienia z Rosji, czyli 14. tydzień operacji Shattered Web i nowe misje

Za nami już trzynaście tygodni Operacji Shattered Web. Trzynaście tygodni pełne mniej lub bardziej wymagających, a czasami nawet irytujących misji, za...

>