Na serwery League of Legends wkroczyła kolejna aktualizacja, tym razem oznaczona numerem 10.5. Najnowszy patch ma wyeliminować problem zerowej farmy na górnej alejce, zwiększyć wywieranie dużego wpływu toplanerów na rozgrywkę, a także osłabić dominujących w ostatnim czasie wszelkie rozgrywki Ornna i Setta. Oprócz tego pojawi się także kilka innych interesujących zmian w przedmiotach oraz nowe skórki z serii Czarnego Mrozu.
Osłabienia
A skoro już o osłabieniach Ornna i Setta wspomnieliśmy, to warto wspomnieć, że nie będą to byle jakie zmiany. Wszak projektanci gry z Riot Games zdecydowali się naprawdę solidnie uderzyć w najmocniejsze dotychczas strony obu czempionów, wobec czego możemy spodziewać się spadku częstotliwości ich pojawiania się w profesjonalnych rozgrywkach. Wymieniona dwójka nie jest jednak samotna w kręgu osłabionych bohaterów, bo w tym zacnym gronie znaleźli siętakże Amumu, Bard, Blitzcrank oraz Rammus. Poniżej prezentujemy wszystkie szczegóły na temat zrealizowanych zmian:
- Amumu
- Zwiększono czas odnowienia Klątwy Smutnej Mumii (R) ze 130/115/100 s do 150/125/100 s
- Bard
- Zmniejszono dodatkowe obrażenia za każde 5 dzwonków z 15 pkt. do 12 pkt.
- Blitzcrank
- Zmniejszono pancerz z 40 do 37 pkt.
- Ornn
- Zmniejszono obrażenia aktywowanej kruchości umiejętności biernej z 12-20,5% maksymalnego zdrowia celu na poziomach 1-18 do 10-18% maksymalnego zdrowia celu na poziomach 1-18
- Zmieniono poziom wymagany do automatycznego ulepszenia mistrzowskich przedmiotów z 12. do 13. poziomu
- Zmieniono poziomy wymagane do ulepszania przedmiotów sojuszników z 13., 14., 15. i 16. poziomu do 14., 15., 16. i 17. poziomu
- Rammus
- Zmniejszono skalowanie prędkości ataku z 0,656 jedn. do 0,625 jedn. (podstawowa prędkość ataku pozostaje niezmieniona)
- Sett
- Zmniejszono pancerz z 37 do 33 pkt.
- Zmniejszono regenerację zdrowia z 8 do 7 pkt.
- Zmniejszono przyrost regeneracji zdrowia z 0,75 do 0,5 pkt.
- Zmniejszono czas działania spowolnienia Końca przedstawienia (R) spowolnienia celu i wszystkich wrogów w polu rażenia z 1,5 s do 1 s
- Naprawiono błędne rejestrowanie asyst. Sett teraz poprawnie otrzymuje asystę, gdy cel zginie, będąc pod wpływem przygwożdżenia
Wzmocnienia
Od jakiegoś czasu Riot Games rozpieszcza graczy pod względem wzmocnień, gdyż tych w każdej kolejnej aktualizacji znajdujemy naprawdę sporo. Tym razem najważniejsze modyfikacje wprowadzono do wachlarza umiejętności Kai'Sy, Sivir oraz Neeko, które powinny być teraz znacznie silniejsze niż w ostatnich paru tygodniach. Mniej znaczących, lecz wciąż pomocnych zmian możemy szukać również u Alistara, Gravesa, Kayna, Lissandry oraz Sony. Poniżej przedstawiamy wszystkie szczegóły na temat wzmocnień postaci:
- Alistar
- Zwiększono podstawowe zdrowie z 575 do 600 pkt.
- Zmieniono umiejętność bierną (Triumfalny Ryk) tak, aby po zużyciu ładunków Triumfu Alistar mógł zyskać nowe natychmiast, a nie po 3 sekundach
- Graves
- Zwiększono odporność na magię z 30 do 32 pkt. oraz przyrost odporności na magię na poziom z 1 do 1,25 pkt.
- Zmniejszono koszt many To Koniec! (Q) z 60/65/70/75/80 do stałych 60 pkt.
- Zmniejszono czas odnowienia To Koniec! (Q) z 13/12/11/10/9 s do 12/11/10/9/8 s
- Kai'Sa
- Zwiększono liczbę pocisków Icathiańskiego deszczu (Q) z 10 do 12, zmniejszając przy tym skalowanie obrażeń z 0,4 do 0,25 pkt. mocy umiejętności
- Zwiększono podstawowe obrażenia Szperacza Pustki (W) z 20/45/70/95/120 (+0,6 pkt. mocy umiejętności) (+1,5 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) do 30/55/80/105/130 pkt. (+0,7 pkt. mocy umiejętności) (+1,3 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)
- Zwiększono skrócenie czasu odnowienia Szperacza Pustki (W) w przypadku trafienia bohatera z 50% do 70%
- Kayn
- Zwiększono tempo zyskiwania kul – od teraz zwiększa się nieustannie (co sekundę) po 5 minutach i przybiera stałą wartość w 13. minucie
- Zwiększono zanikającego w czasie spowolnienia Dotyku Ostrza (W) z 60 do 70%
- Lissandra
- Zwiększono skalowanie obrażeń Odłamka Lodu (Q) z 0,7 do 0,8 pkt. mocy umiejętności
- Neeko
- Zwiększono podstawowy przyrost prędkości ataku z 3 do 3,5% oraz skalowanie prędkości ataku z 0,645 do 0,670 jednostki
- Zwiększono skalowanie obrażeń Kolco-plączków (E) z 0,4 do 0,6 pkt. mocy umiejętności
- Zwiększono tarczę Skocznego Rozkwitu z 50/80/110 pkt. (+0,5 pkt. mocy umiejętności) do 75/100/125 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności)
- Sivir
- Zwiększono obrazenia od każdego trafienia Ostrza-bumerangu (Q) z 35/55/75/95/115 pkt. (+0,7/0,8/0,9/1/1,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 pkt. mocy umiejętności) do 35/50/65/80/95 pkt. (+0,7/0,85/1/1,15/1,3 pkt. całkowitych obrażeń od ataku) (+0,5 pkt. mocy umiejętności)
- Zwiększono minimalną prędkość ruchu Wielkich Łowów (R) z 20% do 20/25/30%
- Sona
- Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 45 do 49 pkt. oraz przyrost obrażeń od ataku z 2 do 3 pkt.
- Zwiększono własną prędkość ruchu po użyciu Pieśni Prędkości (E) z 10/11/12/13/14% do 20%
Zmiany w dżungli
Riot Games kontynuuje swoją kampanię wprowadzania nowych postaci do grona dżunglerów. Niemniej nie wszystkie dodane do tego towarzystwa czempiony dawały sobie radę w dżungli tak, jak tego od nich oczekiwano, wobec czego zespół wyważający siłę bohaterów postanowił wzmocnić nieco bardziej Dariusa, Mordekaisera i Poppy, które od teraz powinny być w stanie szybciej czyścić obozy w dżungli.
- Darius
- Zwiększono obrażenia od krwotoku przeciwko potworom ze 120% do 175%
- Mordekaiser
- Zwiększono maksymalne obrażenia od Nadejścia Ciemności przeciwko potworom z 25-110 pkt (poziomy 1-18) do 28-164 (poziomy 1-18)
- Poppy
- Zwiększono ograniczenie obrażeń od maksymalnego zdrowia uderzenia młotem przeciw jednostkom niebędącym bohaterami z 40/60/80/100/120 pkt. do 50/80/110/140/170 pkt.
Warto w tym miejscu wspomnieć także, iż od patcha 10.5 toplanerzy powinni mieć trochę większy wpływ na przebieg rozgrywki. Pomóc w tym mają modyfikacje statystyk i odporności dla zewnętrznych wież na górnej alejce. Oprócz tego zmianom uległo również kilka przedmiotów, które powoli wypadały z mety oraz tych przeznaczonych dla supportów. Więcej szczegółowych informacji na temat patcha 10.5 znajdziecie pod tym adresem.