Już tylko tydzień dzieli nas od wprowadzenia kolejnej aktualizacji na serwery League of Legends, wobec czego Mark Yetter, główny projektant rozgrywki w Riot Games, postanowił podzielić się szczegółowymi informacjami na temat planowanych modyfikacji w grze. Okazuje się, że w najbliższym patchu oznaczonym numerem 10.6 zobaczymy zaledwie parę osłabionych postaci, podczas gdy wzmocnień doczeka się aż dwunastu bohaterów. Oprócz tego Riot zamierza także znacząco ulepszyć teleport ze szczególnym naciskiem na górną alejkę, ale o tym więcej powiemy w dalszej części artykułu.
Osłabienia
Ostatnie zmiany, które miały na celu uniemożliwienie Sennie jako marskmanowi rywalizacji jak równy z równym z każdym dostępnym czempionem na dolnej alejce, sprawiły, że aktualnie nie zabija ona stworów, ale nadal zadaje potężne obrażenia będąc wspierającym. Aktualnie jest ona zatem jednym z najmocniejszych wyborów na dole mapy i trudno się dziwić, że Riot zdecydował się znacząco osłabić jej umiejętność zbierania dusz. O wiele mniej efektywny będzie wkrótce także Aphelios, którego czeka kolejna solidna dawka nerfów. Nieco gorzej wypadać w najbliższym patchu będą także Garen, Darius oraz Shaco.
- Senna
- Zmniejszono przyrost obrażeń od ataku z 1 do 0,75 za każdą zdobytą duszę.
- Zwiększono czas odnowienia zbierania dusz z danego przeciwnika z 4 s do 6/5/4 s na poziomach 1/6/11
- Aphelios
- Zmniejszono wykradanie życia Severum z 8-25% do 3-20%
- Zmniejszono obrażenia Infernum przeciwko stworom z 45 do 30%
- Zmniejszono obrażenia mini-chakramu z 30-173% do 24-164%
- Garen
- Zmniejszono przyrost odporności na magię na poziom z 1,25 do 0,75 pkt.
- Zmniejszono skalowanie obrażeń krytycznych Osądu (E) z 50 do 33%
- Darius
- Zmniejszono dodatkowe obrażenia z Okaleczającego Ciosu (W) z 50-70% do 40-60%
- Zwiększono koszt many Okaleczającego Ciosu (W) z 30 do 40 pkt. oraz Pochwycenia (E) z 45 do 60 pkt.
- Shaco
- Zmniejszono obrażenia zadawane przez podstawowe ataki klona z 75% do 60%
Wzmocnienia
Jak już wspomnieliśmy, pula wzmocnionych w patchu 10.6 bohaterów jest naprawdę imponująca. Projektanci gry po raz kolejny ulepszają między innymi Sorakę, która jest na ich celowniku odkąd zaczęła dominować nie tę część mapy, którą powinna. Sporych wzmocnień możemy także doszukiwać się u Kindred, Xeratha czy też Urgota, którzy powinni wrócić na Summoner's Rift i najprawdopodobniej będą częściej wybierani. Modyfikacje otrzymają także Anivia, Kayn, Hecarim, Veigar, Draven, Morgana, Twisted Fate i Ryze.
- Soraka
- Zwiększono całkowite uzdrowienie Deszczu Gwiazd (Q) z 40-80 pkt. do 50-90 pkt.
- Zwiększono szybkość poruszania się po trafieniu Deszczem Gwiazd (Q) z 10-20 do 15-25%
- Anivia
- Zwiększono czas trwania oblodzenia Burzy Lodu z 2 do 3 s (teraz czas ten będzie równy efektowi Błyskawicznego Mrozu (Q))
- Nasus
- Przeniesiono wzmocnienia Nasusa na patch 10.7
- Urgot
- Zwiększono czas trwania spowolnienia Pocisku Zarażającego (Q) z 1 do 1,25 s
- Zwiększono czas trwania ogłuszenia Pogardy (E) z 0,75 do 1 s
- Kayn
- Zwiększono bierny przyrost zdobywania kul
- Kindred
- Zwiększono podstawowy przyrost obrażeń od ataku d 2,26 do 2,5 pkt.
- Zwiększono przywracane zdrowie Wilczego Szału (W) z 32-100 do 45-100
- Zwiększono leczenie Jagnięcego Spokoju (R) z 200-300 do 200-400 pkt.
- Hecarim
- Zwiększono czas trwania przerażenia po trafieniu Nawałnicą Cieni (R) z 0,75-1,5 s do 0,75 do 2 s na podstawie przebytego dystansu
- Xerath
- Zwiększono obrażenia zadawane wrogom będącym w centrum wybuchu Oka Zniszczenia (W) z 50 do 66,7%
- Zwiększono obrażenia Tajemnego Rytuału (R) z 200-280 pkt. (+43% obrażeń od pkt. mocy umiejętności) do 200-300 pkt. (+45% obrażeń od pkt. mocy umiejętności)
- Veigar
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Złowrogie uderzenie (Q) z 70-230 do 80-240 pkt.
- Draven
- Zwiększono szybkość poruszania się z Gorącej Krwi (W) z 40-60 do 50-70%
- Morgana
- Zwiększono podstawową szybkość poruszania się z 330 do 335 pkt.
- Zwiększono barierę Mrocznej Tarczy (E) z 60-300 do 80-300
- Twisted Fate
- Zwiększono przelicznik mocy umiejętności niebieskiej karty z 0,5 do 0,9 pkt. oraz czerwonej karty z 0,5 do 0,7 pkt.
- Ryze
- Zwiększono regenerację many na poziom z 0,8 do 1 pkt.
- Zwiększono obrażenia Runicznego Więzienia (W) z 80-160 do 80-200 pkt.
Gracze górnej alejki z pewnością będą bardzo zadowoleni ze zmian, które Riot ma zamiar wprowadzić względem teleportu. Często wybierany czar przywoływacza nie będzie już odnawiać się 360 sekund, lecz 480-240 sekund na podstawie poziomu bohatera. To oczywiście sprawi, że teleport nie będzie tak efektywny na początku gry, ale w późniejszych etapach każdy będzie musiał wystrzegać się flanek oraz splitpushów. Oprócz tego teleport będzie teraz zapewniać 3-sekundowy bonus do szybkości poruszania się o wartości 30-45% po teleportacji. Przypomnijmy, że patch 10.6 wkroczy na oficjalne serwery już 18 marca.