Minionej nocy na oficjalnych serwerach League of Legends pojawiła się kolejna aktualizacja zawartości gry o numerze 10.8, która standardowo już wprowadziła kilka ważnych zmian wyważających oraz istotne modyfikacje w systemie zdobywania doświadczenia w dżungli. Wszystko to z całą pewnością znacząco wpłynie na to, jak wyglądać będą wszelkie rozgrywki LoL-a w najbliższych dwóch tygodniach, dlatego też warto zapoznać się z tym, co przygotowali projektanci gry z Riot Games.

Osłabienia

W gronie osłabionych bohaterów po raz kolejny znaleźli się Aphelios oraz Sett. Pierwszy z nich będzie teraz potrzebować nieco więcej czasu na to, by stać się silnym elementem danej kompozycji, a na dodatek nie będzie już posiadać darmowych 18% przebicia pancerza, które zostaną zastąpione punktami destrukcji. W przypadku Setta możemy za to mówić o nieco słabszym Sierpowym (W), którego podstawowe obrażenia zostaną zmniejszone o kilkadziesiąt punktów. Słabsi w patchu 10.8 będą również marksmani tacy jak Kalista czy Varus. Nerfy nie ominą także Mastera Yi oraz Senny.

  • Aphelios
    • Nowość Aphelios nie zyskuje już 3/6/9/12/15/18% przebicia dodatkowego pancerza, zamiast tego Aphelios zyskuje teraz 2/4/6/8/10/12 pkt. destrukcji z umiejętności pasywnej
    • Zmniejszono szybkość skalowania umiejętności Zdolności Broni (Q) z poziomów 1-9 do poziomów 1-13 (na poziomie 13. będą tak samo mocne, jak dawniej na poziomie 9.)
      • Skalowanie Strzału księżyca z obrażeniami od ataku z 0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,42-0,6 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
      • Skalowanie Rzezi z obrażeniami od ataku z 0,3 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,21-0,3 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
      • Skalowanie obrażeń Unieruchamiającego zaćmienia z 0,35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,26-0,35 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
      • Skalowanie obrażeń Fali zmierzchu z 0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,56-0,8 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
      • Skalowanie obrażeń Działka strażniczego z0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,35-0,5 (na poziomach 1-13) pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
  • Kalista
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 23 pkt. ⇒ 21 pkt.
    • Zmniejszono spowolnienie Rozdarcia (E) z 25/30/35/40/45% ⇒ 10/18/26/34/42%
  • Master Yi
    • Zmniejszono szybkość ataku zapewnianą przez Nieśmiertelnego (R) z 30/55/80% ⇒ 25/45/65%
  • Senna
    • Zmniejszono bierną szansę na pojawianie się dusz ze stworów, których Senna nie zabiła z 25% ⇒ 22%
  • Sett
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Sierpowy (W) z 90/120/150/180/210 pkt.  80/105/130/155/180 pkt.
  • Varus
    • Zwiększono czas odnowienia Łańcuchu Zepsucia (R) ze 110/90/70 sek. ⇒ 130/100/70 sek.

Wzmocnienia

Znacznie częściej na Summoner's Rift bez dwóch zdań będziemy teraz widywać Ashe, Tristanę oraz Xayah, bo to właśnie te trzy bohaterki zostały wzmocnione i na pewno staną się teraz topowymi wyborami dla botlanerów. Nie powinna nikogo dziwić także obecność Soraki na dolnej alejce, gdyż otrzymała ona kolejną dawkę buffów, mimo że od paru patchów ciągle jest wzmacniana. Silniejsi będą także Evelynn, Urgot, Orianna oraz Ryze.

  • Ashe
    • Zwiększono szybkość ataku zapewnianą przez Skupienie Tropicielki (Q) z 20/25/30/35/40% ⇒ 20/30/40/50/60%
  • Evelynn
    • Zwiększono obrażenia Kolca Nienawiści (Q) z 25/30/35/40/45 pkt. (maksymalnie 75/90/105/120/135 pkt.) ⇒ 30/35/40/45/50 pkt. (maksymalnie 90/105/120/135/150 pkt.)
  • Orianna
    • Zwiększono szybkość poruszania się oraz spowolnienie zapewniane przez Rozkaz: Dysonans (W) z 20/25/30/35/40% prędkości ruchu ⇒ 30/35/40/45/50% prędkości ruchu
    • Zwiększono skalowanie tarczy Rozkazu: Chroń (E) z 0,4 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,5 pkt. mocy umiejętności
  • Ryze
    • Zwiększono podstawowe zdrowie z 570,48 pkt. ⇒ 575 pkt.
    • Zwiększono podstawowy pancerz z 21,552 pkt. ⇒ 22 pkt.
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 55,04 pkt. ⇒ 56 pkt.
    • Zwiększono szybkość ruchu zapewnianą przez Przeciążenie (Q) 20/25/30/35/40% przy zużyciu 2 run ⇒ 28/32/36/40/44% przy zużyciu 2 run
  • Soraka
    • Zwiększono podstawową manę z 375 pkt. ⇒ 425 pkt.
    • Zmniejszono koszt many Deszczu Gwiazd (Q) z 60/65/70/75/80 pkt. many ⇒ 45/50/55/60/65 pkt. many
  • Tristana
    • Zwiększono bonusowe obrażenia od ataku Ładunku Wybuchowego (E) z 50/70/90/110/130% dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 50/75/100/125/150% dodatkowych obrażeń od ataku
  • Urgot
    • Zmniejszono czas odnowienia Strachu Ponad Śmierć (R) ze 120/95/70 sek. ⇒ 100/85/70 sek.
    • Naprawiono Pogardę (E) – Naprawiono błąd powodujący, że Urgot nie otrzymywał dodatkowej prędkości ruchu podczas doskoku. Całkowity czas trwania efektu kontroli tłumu Pogardy wynosi teraz 1,5 sek., wliczając w to czas działania ogłuszenia i czas, jaki upływa, podczas gdy Urgot przerzuca wroga. Teraz ten czas zgadza się z tym, co chcieliśmy osiągnąć w patchu 10.6. (Opis Pogardy również pokazuje teraz poprawny czas działani
    • a efektu kontroli tłumu).
  • Xayah
    • Zmniejszono spadek obrażeń kolejnych trafionych piór przez Wezwanie Ostrzy (E) z 10% mniej obrażeń z każdym kolejnym piórem ⇒ 5% mniej obrażeń z każdym kolejnym piórem

Dżungla

Zaledwie tydzień temu Riot Games miało zamiar namieszać w dżungli poprzez zmniejszenie doświadczenia zdobywanego po eliminacji rywala przy asyście sojusznika oraz dodać bonus za eliminacje solowe. Ostatecznie jednak zmiany te nie trafiły na serwery, a zamiast tego postanowiono zwiększyć doświadczenie zyskiwane z obozów oraz wzmocnić sustain, który zapewniają przedmioty dla dżunglerów. Wszystko to oczywiście sprawi, że postacie typu Graves, Nocturne czy Udyr wrócą do mety, bo zwyczajnie farmienie będzie opłacalne.

  • Doświadczenie zdobywane z obozów zwiększone – 1,25 raza więcej PD na poziomach 9+  1,35 raza więcej PD na poziomach 9+ (około 10-13 dodatkowych PD za każdy obóz)
  • Sustain zapewniany przez przedmioty dla dżunglerów zwiększony o 50%, kiedy posiadamy poniżej 30% maksymalnego zdrowia