STS
fot. VALORANT

Nerfy Raze, zmiany u Sage i nie tylko. Patch 0.47+ już na serwerach VALORANTA

Ponieważ VALORANT wciąż jest w fazie beta testów, trudno oczekiwać, aby w każdym aspekcie gra działała tak jak należy. Jej twórcy ciągle więc poświęcają czas tym bardziej poważnym problemom (jak na przykład niesławne strzelanie przez kamerę Cyphera), ale nie tylko. Wczoraj na stronie gry pojawił się opis patcha, w którym oprócz naprawienia kilku usterek znalazło […]

Ponieważ VALORANT wciąż jest w fazie beta testów, trudno oczekiwać, aby w każdym aspekcie gra działała tak jak należy. Jej twórcy ciągle więc poświęcają czas tym bardziej poważnym problemom (jak na przykład niesławne strzelanie przez kamerę Cyphera), ale nie tylko. Wczoraj na stronie gry pojawił się opis patcha, w którym oprócz naprawienia kilku usterek znalazło się również miejsce dla wyważenia siły niektórych agentów.

Najwięcej uwagi poświęcono Raze, która zdaniem deweloperów była w pewnych kwestiach zwyczajnie za mocna. W efekcie postanowili nieco ująć jej siły, wprowadzając modyfikacje umiejętności, wliczając w to ich warstwę dźwiękową. Oberwało się między innymi Farbującym Granatom – od teraz Raze będzie miała do dyspozycji tylko jeden z nich, a do tego będzie potrzeba zdobyć dwa zabójstwa, aby na nowo go użyć. Ponadto wtórna eksplozja odłamków czasem następowała wcześniej niż powinna, czym również zajął się Riot. Najważniejszą zmianą w Raze jest jednak modyfikacja warstwy audiowizualnej jej zdolności. Bombowa Paka, Farbujące Granaty oraz Gwóźdź Programu od teraz będą łatwiej wykrywalne dla wrogów, a w przypadku tego ostatniego dotyczy to nie tylko samego wystrzału z wyrzutni rakiet, ale też użycia umiejętności. Ma to dać czas przeciwnikom czas na reakcję, co przy umiejętności zadającej śmiertelne obrażenia ma ogromne znaczenie.

Właśnie, a co z faktem, że Gwóźdź Programu zabija niezależnie od posiadanego zdrowia i osłony? Dla przeciwników takiego rozwiązania nie mamy dobrych wieści – Riot Games jest przekonane, że zadawanie śmiertelnych obrażeń przez niektóre zdolności ma sens. – Wartość zabójczych umiejętności polega na tworzeniu tymczasowych, niebezpiecznych obszarów, które zmuszą wrogów do zmiany położenia. Za ich pomocą można skutecznie usunąć kryjących się po kątach przeciwników lub wykurzyć ich z korzystnych miejsc, zmuszając tym samym do opuszczenia dającej im przewagę pozycji – stwierdził główny projektant VALORANTU, Trevor Romleski. – Nie spodziewamy się częstych zgonów z powodu zabójczych umiejętności, zwłaszcza wśród bardziej zaawansowanych graczy. Ponieważ wraz ze wzrostem świadomości uczestników walki rośnie szybkość ich reakcji na ten rodzaj umiejętności, z czasem atut tego rodzaju zdolności w postaci ich śmiercionośnego działania ustąpi miejsca bardziej specyficznym zastosowaniom – dodał.

Wróćmy jednak do tego, co zostało zmienione. A w zasadzie jeszcze nie co, lecz kto, bo oprócz Raze jeszcze jeden agent doczekał się modyfikacji. Mowa tu o Sage, która choć nie została zmieniona w aż tak dużym stopniu, to jej również poświęcono nieco uwagi. A mówiąc bardziej precyzyjnie, uwagę poświęcono jej Spowalniającej Kuli – dotychczas spowalniała ona tylko graczy przechodzących przez nią, więc kontrą na to mogło być ciągłe przeskakiwanie przez obszar jej działania. Jak się jednak z pewnością domyślacie po słowie „dotychczas”, zostało to naprawione. „Bunny hopping” nie będzie dłużej powstrzymywać przed efektami spowolnienia. To ma jednak swoją cenę – od teraz Sage ani jej kompani nie będą mogli usłyszeć wrogów przechodzących (lub przeskakujących) przez obszar działania Kuli.

Pośrednio zmodyfikowano też inną umiejętność Sage – jej barierę, która teraz będzie otrzymywać dwukrotnie więcej obrażeń od broni do walki wręcz. Podobnie sprawa ma się z innymi elementami możliwymi do zniszczenia, takimi jak podwójne metalowe drzwi na Havenie. – Gracze nie mieli wielu okazji do zwalczania Kuli Bariery Sage w trakcie rund ekonomicznych, np. podczas pierwszej rundy czy rundy po zmianie stron. Zamierzaliśmy dać graczom ryzykowną, ale w przypadku sukcesu opłacalną metodę interakcji z jej murem, jednocześnie umożliwiając zniszczenie go niezależnie od ekwipunku – stwierdził Romleski.

Na pozór drobne zmiany pojawiły się też na niektórych mapach. Zmieniono część luk na Bindzie, Havenie oraz Splicie, a na ostatniej z wymienionych przesunięto również kulę na główną część punktu B. Poprawiono też jakość rozgrywki, niwelując ograniczenia ruchu sieciowego, co powinni zauważyć gracze z wysoką liczbą klatek na sekundę.

Pełny opis patcha 0.47+ możecie znaleźć pod tym adresem.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Bądź szybszy dzięki całkowicie nowemu laptopowi Razer Blade Stealth 13

Firma Razer, wiodąca na świecie marka lifestyle'owa dla graczy, zaprezentowała dziś całkowicie nowego laptopa Blade Stealth 13, który wznosi rozgrywkę...