Zaledwie wczoraj informowaliśmy o wstępnych zmianach, jakie zamierza wprowadzić Riot Games do swojego opus magnum, czyli oczywiście League of Legends. Wkrótce po tym główny projektant rozgrywki LoL-a, Mark Yetter, podzielił się kolejnymi informacjami, tym razem już znacznie bardziej konkretnymi.

Osłabienia

Na liście nerfów pojawiło się pięć postaci, a najbardziej dotkliwe osłabienia otrzymali Bard oraz Wukong. W przypadku pierwszego z wymienionych szczególną uwagę poświęcono jego Ołtarzowi Opiekuna (W), ale rykoszetem oberwało się też Magicznej Podróży (E). Nieco inaczej zdecydowano się podejść do Wukonga, dla którego będą to notabene kolejne zmiany po wprowadzeniu jego reworka w patchu 10.6. Być może planowane modyfikacje w postaci zmniejszenia pancerza i obrażeń dwóch z jego umiejętności będą już wystarczające. A być może nie.

  •  Bard
    • Zmniejszono premię do prędkości ruchu Ołtarzu Opiekuna (W) z 50% ⇒ 30%
    • Zwiększono czas odnowienia Ołtarzu Opiekuna (W) z 12 ⇒ 14 sekund
    • Zwiększono czas odnowienia Magicznej Podróży (E) z 18-14 ⇒ 22-16 sekund
  •  Karthus
    • Zmniejszono prędkość ruchu z 335 ⇒ 325 jednostek
  •  Nami
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 489,32 ⇒ 475
    • Zmniejszono podstawową manę z 277,24 ⇒ 265
    • Zmniejszono pasywną prędkość ruchu z 60 ⇒ 45
  •  Trundle
    • Zwiększono czas odnowienia Zniewolenia (R) ze 100-60 ⇒ 120-80 sekund
  •  Wukong
    • Zmniejszono pancerz z 34 ⇒ 31
    • Zmniejszono obrażenia dodatkowe Miażdżącego Ciosu (Q) z 30-130 ⇒ 20-120
    • Zmniejszono obrażenia klona Wojowniczego Żartownisia (W) z 40-60% ⇒ 35-55%

Wzmocnienia

Nieco więcej uwagi poświęcono wzmocnieniom postaci. Te, choć nie są tak dotkliwe jak nerfy u niektórych czempionów, mogą przywrócić siłę bohaterom, których widujemy stosunkowo rzadko. Jednym z nich jest Kayn, który od wprowadzenia patcha 10.9 będzie mógł częściej używać swojego Koszącego Cięcia (Q), a do tego będzie sobie lepiej radził na linii, bo ta umiejętność będzie również zadawała dodatkowe obrażenia stworom. Usprawniono też Gnara w postaci Mega-Gnara, Lissandrę we wczesnej fazie gry, a delikatnych buffów doczekały się również m.in. Cho'Gath, Fiddle oraz Quinn.

  •  Cho'Gath
    • Zwiększono obrażenia Migbłystalnych Kolców (E) z 22-70 ⇒ 22-84
  •  Fiddlesticks
    • Zwiększono obrażenia Skoszenia (E) z 70-190 ⇒ 70-210 
  •  Gnar
    • Zwiększono skrócenie czasu odnowienia po podniesieniu głazu z Daj Kamienia! (Q w postaci Mega-Gnara) z 60% ⇒ 70%
    • Zwiększono obrażenia Miazgi (E w postaci Mega-Gnara) z 50-190 ⇒ 80-220
  •  Kayn
    • Zmniejszono czas odnowienia Koszącego Cięcia (Q) z 7-5 ⇒ 6-4 sekund
    • Nowość dodatkowe obrażenia z Koszącego Cięcia (Q) będą zadawane również stworom
    • Zmieniono spowolnienie Dotyku Ostrza z 70% ⇒ 90% gasnące z czasem
  •  Lissandra
    • Zmniejszono czas odnowienia Odłamka Lodu (Q) z 10-4 ⇒ 8-4
  •  Quinn
    • Zwiększono czas ograniczenia pola widzenia wroga z Oślepiającego Nalotu (Q) z 1,5 ⇒ 1,75 sekundy
  •  Krwawe Ostrze
    • Zmniejszono koszt skompletowania z 3100 ⇒ 3000 (przy posiadaniu wszystkich przedmiotów z przepisu 1100 ⇒ 1000)
    • Zwiększono premię do obrażeń ataku z 50 ⇒ 55

Należy pamiętać jednak, że to wciąż wstępne zmiany i pewne wartości mogą jeszcze ulec zmianie. Raczej trudno się jednocześnie spodziewać zupełnie nowych pozycji na liście, choć nic nie jest wykluczone. Przypominamy, że patch 10.9 pojawi się na serwerach LoL-a w środę 29 kwietnia.