Od jakiegoś czasu w League of Legends rola botlanerów lub też AD Carry nie była szczególnie satysfakcjonująca. Wszystko dlatego, że postacie, które docelowo przeznaczone były właśnie dla graczy tej pozycji, zwyczajnie stały się o wiele słabsze względem pozostałych, a przedmioty również nie pozwalały na rozwinięcie skrzydeł w rozgrywkach, przez co gracze czuli, że mają zbyt mały wpływ na przebieg meczu. To wszystko wkrótce ma się zmienić, bo Riot Games zapowiedziało ogrom modyfikacji, które mają za zadanie wzmocnić marksmanów.

Osłabienia

Zacznijmy jednak od osłabień, gdyż tych w nadchodzącym patchu oznaczonym numerem 10.11 będzie najmniej. Nieco gorszy niebawem będzie Graves, który znacząco skorzystał na ostatnich zmianach w systemie zdobywania doświadczenia w dżungli. Osłabień nie uniknął także Talon, dlatego też marksmani powinni być nieco spokojniejsi, gdyż jeden asasyn być może wypadnie wkrótce z mety. Większy czas odnowienia jednej z kluczowych umiejętności zauważymy chociażby u Syndry, natomiast mniejsze obrażenia ze swojego irytującego Zefiru zadawać będzie Janna.

  • Graves
    • Zmniejszono obrażenia pierwszego trafienia z To Koniec! (Q) z 35-100 (+100% bonusowych obrażeń od ataku) do 35-105 (+80% bonusowych obrażeń od ataku)
  • Janna
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Zefir (W) z 55-195 do 55-175 pkt.
  • Syndra
    • Zwiększono czas odnowienia Precz, Słabeusze (E) z 16-12 s do 18-14 s
  • Talon
    • Zwiększono koszt Noxiańskiej Dyplomacji z 30 do 40 pkt. many
    • Zmniejszono leczenie z Noxiańskiej Dyplomacji przy zabójstwie (Q) z 20-71 pkt. do 10-71 pkt. zdrowia (na podstawie poziomu bohatera)

Wzmocnienia

Wszyscy marksmani w League of Legends będą się cieszyć z dodatkowych 30 punktów zdrowia na samym początku rozgrywki, a na dodatek otrzymywać będą o 2 punkty zdrowia więcej na poziom niż dotychczas. To oczywiście poprawi przeżywalność poszczególnych postaci. Trochę lepszy będzie również Zapał, który będzie zapewniał o 2% więcej szybkości ruchu więcej, czyli w sumie 7%. O dwa oczka więcej pod względem szybkości poruszania się dodane zostaną zatem do Huraganu Runaana, Ognistej Armaty, Widmowego Tancerza oraz Kosy Statikka.

Oprócz tego czekają nas ważne zmiany wyważające dla Luciana, Kalisty, Tristany oraz Vayne, które mają pomóc im lepiej się skalować. Porządnego wzmocnienia możemy szukać również u Kai'Sy, która będzie miała większe obrażenia z Icathiańskiego Deszczu (Q) oraz większy zasięg swojej superumiejętności. Wzmocnień doczekali się również Hecarim, Gangplank, Fiddlesticks oraz Lux.

  • Fiddlesticks
    • Nowość przestraszy wrogów już w momencie ładowania superumiejętności
    • Zwiększono obrażenia zadawane stworom przez Obfite Żniwa (W) z 40-60%
  • Gangplank
    • Zwiększono przyrost szybkości ataku z 0,658 do 0,69
  • Hecarim
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Szału (Q) z 55-215 do 60-228, jednakże zmniejszono obrażenia zadawane stworom z 66 do 60%
  • Kai'Sa
    • Zwiększono przelicznik obrażeń od ataku Icathiańskiego Deszczu (Q) z 35 do 40%
    • Zwiększono zasięg Instynktu Zabójcy (R) z 1500-2500 do 1500-3000 jedn.
  • Kalista
    • Zwiększono bierne obrażenia zapewniane przez Strażnika (W) z 10-18% do 14-18% maksymalnego HP przeciwnika
    • Zmniejszono koszt many Strażnika (W) z 20 do 0
  • Lucian
    • Zwiększono bonusowe obrażenia drugiego automatycznego ataku z umiejętności biernej z 75% do 100%
  • Lux
    • Zwiększono czas trwania spowolnienia po wybuchu Świetlistej Osobowości (E) z 0,25 s do 1 s
  • Tristana
    • Zwiększono przyrost szybkości ataku z 0,656 do 0,679
  • Vayne
    • Zwiększono przelicznik obrażeń od ataku Akrobacji (Q) z 50-70% do 60-80%

Przypominamy, że patch 10.11 do League of Legends trafi już w czwartek, 28 maja. Do tej pory wszystkie powyższe zmiany mogą ulec lekkim modyfikacjom, jednakże już teraz możemy przygotować się na spore różnice w mecie.