Zapowiadane od wielu tygodni zmiany dotyczące pozycji AD Carry w League of Legends nareszcie trafiły na oficjalne serwery produkcji Riot Games. Projektanci rozgrywki zdecydowali się nie tylko wzmocnić wszystkie postacie typu marksman, ale także poprawić nieco wydajność przedmiotów zapewniających dodatkową szybkość ataku, co z pewnością wpłynie na siłę dolnej alejki w najbliższych tygodniach. Oprócz tego we wprowadzonym już patchu 10.11 zobaczymy także zaprojektowanego na nowo Volibeara oraz kilka zmian wyważających.

Osłabienia

W przypadku osłabień nie mamy tak naprawdę wielu informacji do przekazania. Riot ewidentnie skupił się na wzmacnianiu znaczenia botlanerów, pomijając trochę kwestię osłabiania innych czempionów. Nieco gorsze w najbliższym czasie będą przynajmniej cztery postacie, a mianowicie Graves, Janna, Syndra oraz Talon. Pierwszy z nich sporo zyskał na ostatnich zmianach w systemie zdobywania doświadczenia w dżungli, dzięki czemu znów nieprzerwanie pojawia się na Summoner's Rift, dlatego też osłabiono mu skalowanie obrażeń z pierwszego trafienia z Q. Jeżeli zaś chodzi o Syndrę i Talona, to ich osłabienia nie wydają się aż tak drastyczne, chociaż dłuższy czas odnowienia oraz lekkie nerfy leczenia i kosztów many mogą nieco wpłynąć na moc obu bohaterów.

  • Graves
    • Zmniejszono skalowanie obrażeń pierwszego trafienia z To Koniec! (Q) z 1,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
  • Janna
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Zefir (W) z 55/90/125/160/195 pkt. ⇒ 55/85/115/145/175 pkt.
  • Syndra
    • Zwiększono czas odnowienia Precz, Słabeusze (E) z 16/15/14/13/12 sek. ⇒ 18/17/16/15/14 sek.
  • Talon
    • Zwiększono koszt Noxiańskiej Dyplomacji z 30 pkt. many ⇒ 40 pkt. many
    • Zmniejszono leczenie z Noxiańskiej Dyplomacji przy zabójstwie (Q) z 20-71 pkt. (poz. 1-18) ⇒ 10-70 pkt. (poz. 1-18)

Wzmocnienia

Jak już wspomnieliśmy powyżej, wszyscy marksmani w League of Legends będą silniejsi w patchu 10.11. Spowodowane będzie to zmianami dotyczącymi początkowej liczby punktów zdrowia oraz przyrostu punktów zdrowia na poziom. Od teraz marksmani będą cieszyć się z dodatkowych 30 punktów zdrowia na samym początku rozgrywki, a oprócz tego otrzymywać będą o 2 punkty zdrowia więcej na poziom niż dotychczas. Poza tym botlanerzy będą także bardziej zadowoleni z budowania przedmiotów, których podstawą jest Zapał, bo te będą teraz gwarantować o 2% więcej szybkości ruchu niż wcześniej.

Poza tym zobaczymy nieco bardziej rozbudowane zmiany wyważające dla pięciu marskmanów, gdyż takim ulegną Lucian, Kalista, Tristana, Kai'Sa oraz Vayne. W ich przypadku zwykłe zwiększenie liczby punktów zdrowia nie byłoby wystarczające, wobec czego Riot zdecydował się jeszcze bardziej udoskonalić ich możliwości. Sporych wzmocnień możemy również szukać u Fiddlesticksa oraz Lux, natomiast pomniejsze zmiany na plus zastosowano także u Gangplanka i Hecarima.

  • Fiddlesticks
    • Zwiększono czas do zmiany w kukłę  1 sek.  2 sek.
    • Nowość Przerażenie (Q) – Gdy Fiddlesticks udaje Kukłę, jego umiejętności powodują Przerażenie u wrogów.
    • Zmniejszono redukcję obrażeń przeciwko stworom z 60% ⇒ 40%
  • Gangplank
    • Zwiększono przyrost szybkości ataku z 0,658 ⇒ 0,69
    • Naprawiono błądBeczki Gangplanka wybuchające w łańcuchu nie zapewniają już wielokrotnie dodatkowych obrażeń Blasku
  • Hecarim
    • Zwiększono podstawowe obrażenia Szału (Q) z 55/95/135/175/215 pkt. ⇒ 60/102/144/186/228 pkt., jednakże zwiększono redukcję obrażeń przeciwko stworom z 33,3%  40%
  • Kai'Sa
    • Zwiększono przelicznik obrażeń od ataku Icathiańskiego Deszczu (Q) z 0,35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,4 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
    • Zwiększono zasięg Instynktu Zabójcy (R) z 1500/2000/2500 jedn. ⇒ 1500/2250/3000 jedn.
  • Kalista
    • Zwiększono bierne obrażenia magiczne znacznika duszy ze Strażnika (W) z 10/12/14/16/18% maksymalnego zdrowia celu ⇒ 14/15/16/17/18% maksymalnego zdrowia celu
    • Zmniejszono koszt many Strażnika (W) 20 pkt. many  Brak
  • Lucian
    • Zwiększono bonusowe obrażenia drugiego automatycznego ataku z umiejętności biernej z 75% ⇒ 100%
    • Naprawiono błąd powodujący, że ataki podstawowe Miotacza Światła nie były wyprowadzane, gdy cel znalazł się poza zasięgiem.
  • Lux
    • Zwiększono czas trwania spowolnienia po wybuchu Świetlistej Osobowości (E) z 0,25 sek. po otrzymaniu obrażeń od E2 ⇒ Dodatkowa 1 sek. po otrzymaniu obrażeń od E2
  • Tristana
    • Zwiększono przyrost szybkości ataku z 0,656 ⇒ 0,679
  • Vayne
    • Zwiększono przelicznik obrażeń od ataku Akrobacji (Q) z 50/55/60/65/70% całkowitych obrażeń od ataku ⇒ 60/65/70/75/80% całkowitych obrażeń od ataku

Jeżeli jesteście zainteresowani tym, co ma do zaoferowania zreworkowany Volibear, to zapraszamy do zapoznania się z poniższym wideo: