Nie tak dawno temu poznaliśmy oficjalną datę startu oraz sponsora tytularnego czwartego sezonu Ultraligi. Wówczas pozostało jeszcze pytanie – co z drugim poziomem rozgrywek, o którego powstaniu pisaliśmy wcześniej? Na oficjalne ogłoszenie musieliśmy jeszcze nieco poczekać, ale dziś ujawniono najważniejsze informacje dotyczące drugiej dywizji Ultraligi.

Zastąpi ona dotychczasowy system promocyjny, w którym dwie najgorsze formacje z najwyższej – i jak dotąd jedynej – klasy rozgrywkowej walczyły z dwiema najlepszymi wyłonionymi na drodze otwartych eliminacji. Druga dywizja będzie działała podobnie, jak czołowa rodzima liga – osiem drużyn najpierw powalczy w fazie grupowej z rewanżami, a najlepsze formacje staną do walki w play-offach. Na tym podobieństwa jednak się kończą, bo do kolejnego etapu przejdą tylko cztery formacje zamiast sześciu, a dwie najlepsze z nich zapewnią sobie miejsce w nowym turnieju promocyjnym.

CZYTAJ TEŻ:
Już nie Ultraliga, a Alior Bank Ultraliga. Znamy oficjalną datę startu czwartego sezonu

Na chwilę obecną nie wiemy dokładnie, kto weźmie udział w drugiej dywizji Ultraligi, ale zgodnie z dzisiejszym ogłoszeniem będzie to sześć akademii wystawionych przez uczestników głównych rozgrywek. Dwa pozostałe miejsca wypełnią natomiast zespoły z dwóch otwartych turniejów kwalifikacyjnych, które odbędą się 8 oraz 11 czerwca. Sama faza grupowa drugiej dywizji wystartuje natomiast w czwartek 18 czerwca o godzinie 16:00.

Celem 2. Dywizji jest przyspieszenie rozwoju polskiej sceny esportowej poprzez zbudowanie struktur, które umożliwią pojawianie się nowych talentów. Poprzedni system promocyjny nie angażował do stworzenia niezbędnego dla rozwoju zaplecza.

Zmagania na niższym szczeblu będą też dobrą okazją dla młodych komentatorów – w przeciwieństwie do czołowej ligi LoL-a w Polsce każdy będzie mógł transmitować i komentować na swoim kanale rywalizację w ramach drugiej klasy rozgrywkowej. Tak więc jeśli lubicie zdawać na bieżąco relację z meczów za pomocą swojego głosu, już wkrótce będziecie mogli tego dokonać dla szerszej publiki, komentując mecze z udziałem rodzimych zawodników.