Od ostatnich zmian dotyczących marksmanów w League of Legends zmieniło się wiele. To, czy modyfikacje te są na plus, czy też na minus, pozostawiamy własnej ocenie, jednakże nie ulega wątpliwości, że uwydatniły one braki wśród innych postaci lub kluczowych run. Projektanci rozgrywki postanowili przyjrzeć się niektórym z kwestii, które irytują graczy od jakiegoś czasu i znów dostosować siłę niektórych z bohaterów, zmodyfikować działanie paru run oraz czarów przywoływacza, a także wprowadzić kluczowe zmiany na mapie.

Osłabienia

O wiele słabszy w patchu 10.12 zdecydowanie będzie Yasuo, któremu nie tylko zabrano sporo podstawowego zdrowia, ale także znacząco zwiększono czas odnowienia jego Ściany Wichru (W). Te ciosy zrekompensować ma wzmocnienie tarczy zapewnianej przez umiejętność pasywną, ale trudno jest uważać to za szczególnie imponujący dodatek. Do grona znerfionych bohaterów dołączą w patchu 10.12 również Varus, Trundle, Cassiopeia oraz Fiddlesticks, którego swoją drogą wzmacniano zaledwie aktualizację wstecz.

  • Cassiopeia
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 575 do 560 pkt.
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 20 do 18 pkt.
    • Zwiększono podstawową odporność na magię z 30 do 34 pkt.
  • Fiddlesticks
    • Zmniejszono obrażenia zadawane stworom z Obfitego Żniwa (W) z 60% do 50%
  • Trundle
    • Zmniejszono szybkość poruszania się na Zamarzniętym Terytorium (W) z 30-50% do 20-52%
  • Varus
    • Zmniejszono przyrost ataku na poziom z 3,11 do 3 pkt
    • Zmniejszono przelicznik AD od czasu naciągania Przebijającej Strzały (Q) z 1,1 (+ 1,65 obrażeń od ataku przy maksymalnym napięciu łuku) do 1 (+ 1,5 obrażeń od ataku przy maksymalnym napięciu łuku)
  • Yasuo
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 523 do 490 pkt.
    • Zwiększono tarczę zapewnianą przez Drogę Wędrowca ze 110-510 do 130-530 pkt.
    • Zwiększono czas odnowienia Ściany Wichru (W) z 26-18 do 30-18 s

Wzmocnienia

Wprowadzony nie tak dawno temu do League of Legends zreworkowany Volibear okazał się być zwyczajnie średni. Nic więc dziwnego, że projektanci gry chcą ratować jego dobre imię i już parę dni temu wprowadzili hotfix mający na celu dodanie miśkowi nieco więcej siły. Czy zmiany te są wystarczające? Niezbyt, ale na pewno nie jest to pierwsza dawka buffów, które trafią w łapy Volibeara w najbliższym czasie. W patchu 10.12 możemy także spodziewać się wzmocnień skierowanych w stronę Akali, Branda, Viktora, Xayah oraz Senny jako AD Carry – a przecież zaledwie kilka aktualizacji temu Riot kompletnie wykluczył ją z tej roli za pomocą skutecznych nerfów.

  • Akali
    • Zwiększono obrażenia zadawane przez Technikę Pięciu Cięć (Q) z 25-125 (+65% od obrażeń ataku oraz 60% od mocy umiejętności) do 30-130 (+65% od obrażeń ataku oraz 65% od mocy umiejętności)
  • Brand (mid)
    • Zwiększono przywracanie many za eliminację podpalonego celu z 6-18 do 10-30 pkt.
  • Senna (ADC)
    • Zwiększono szansę na wygenerowanie duszy po eliminacji z 2 do 8,333%
    • Zwiększono zwiększanie prędkości ataku z 0,2 do 0,35 pkt.
  • Viktor
    • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności dla autoataku po Wyssaniu mocy (Q) z 55 do 60% 
    • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności dla tarczy zyskiwanej z Wyssania mocy (Q) z 15% do 20% (dla ewolucji z 24% do 32%)
  • Volibear (hotfix z 1 czerwca)
    • Zwiększono szybkość poruszania się podczas Grzmiącego Uderzenia (Q) z 10-30% do 15-35%
    • Zwiększono dodatkowe obrażenia z Rozszczepiacza Niebios (E) z 60-180 (+7-13%) do 80-200 (+11-15% maksymalnego zdrowia celu)
    • Zwiększono obrażenia z Rozszczepiacza Niebios na cele nie będące bohaterami o 50 pkt. na wszystkich poziomach
  • Xayah
    • Zwiększono obrażenia zadawane z Nawałnicy Piór (R) z 100-200 do 125-375 pkt.

Zmiany w runach

Interesująco zapowiadają się także potężne zmiany w dwóch kluczowych runach, a mianowicie chodzi tutaj o Drapieżnika oraz Opiekuna. Runy te przeszły swego rodzaju rework i co prawda nadal będą przypominać swoje aktualne wersje, jednakże projektanci LoL-a znacząco namieszali w systemie ich działania. Sporo w produkcji Riotu zmieni się także, kiedy na Summoner's Rift zapanują Piekielny lub Powietrzny Smok, bo od patcha 10.12 będą one powodować kilka dodatkowych metamorfoz na mapie.

  • Rift Piekielnego Smoka
    • Nowość Wybuchowa Szyszka obok Ponurnika oraz przed bocznymi bramami wyjścia z bazy
  • Rift Smoka Powietrza
    • Nowość prędkość poruszania się wewnątrz wichrowych stref zwiększona do 35%, kiedy jesteśmy poza walką
    • Nowość Rozkwit Wróżbity pojawia się przed bramami wyjścia z bazy oraz obok tribusha
  •  Duch 
    • Nowość przestraszy wrogów już w momencie ładowania superumiejętności
    • Zwiększono prędkość poruszania się z 28-45% do 20-40%
    • USUNIĘTO dwusekundowy czas zwiększania się bonusu
    • Zwiększono czas odnowienia ze 180 do 210 s
    • NOWOŚĆ każda eliminacja wydłuża czas trwania Ducha o 4-7 s
  •  Drapieżnik
    • Zmniejszono czas odnowienia ze 150-100 do 100-70 s
    • Zmniejszono obrażenia z 60-180 (+ 0,4 bonusowych obrażeń od ataku) (+0,25 obrażeń od mocy umiejętności) do 30-90 (+ 0,2 bonusowych obrażeń od ataku) (+0,1 obrażeń od mocy)
    • Zamiast gwarantować od 67,5% do 45% szybkości ruchu, teraz bonus ten będzie się zwiększać do 45% szybkości ruchu przez 1,5 sekundy, jeśli poruszamy się w kierunku oponentów
    • Nowość od teraz zadaje obrażenia i kończy się w momencie, gdy trafimy przeciwnego czempiona; oprócz tego efekt Drapieżnika będzie trwać tylko 10, a nie 15 sekund
    • USUNIĘTO czas odnowienia w momencie startu rozgrywki
    • USUNIĘTO czas aktywowania
  •  Niezachwiany 
    • Gwarantuje 10% nieustępliwości i odporności na spowolnienie, bonus zwiększa się do 30% na podstawie brakującego zdrowia (maksymalna wartość dostępna przy 30% zdrowia)
  •  Opiekun
    • Zwiększono zasięg ze 175 do 350 jedn. 
    • Nowość od teraz będzie aktywowane tylko, gdy sojusznik otrzyma 75-200 obrażeń w ostatnich 2,5 sekundy lub też otrzyma zabójcze obrażenia, a nie przy każdym możliwym trafieniu
    • Zwiększono tarczę z 70-150 do 80-200 pkt.
    • USUNIĘTO dodatkową prędkość ruchu
  •  Prędkość Zbliżeniowa
    • Od teraz zapewnia 7,5% prędkości poruszania się w kierunku spowolnionego lub unieruchomionego oponenta; Bonus ten podwaja się, gdy poruszamy się w kierunku rywala spowolnionego lub unieruchomionego przez nas
  •  Smak Krwi
    • Nowość Teraz posiada własną ikonę pokazującą, ile czasu brakuje do odnowienia

Przypominamy, że patch 10.12 do League of Legends trafi już za tydzień, 10 czerwca. Do tej pory wszystkie powyższe zmiany mogą ulec lekkim modyfikacjom.