Riot Games od jakiegoś czasu stara się naprawić system zgłaszania graczy, którzy rujnują innym rozgrywki lub zwyczajnie są do bólu irytujący. Nie chodzi tutaj wyłącznie o toksyczność niektórych gagatków, ale także o wychodzenie z gier, sabotowanie meczów i inne tego typu zachowania. Producenci League of Legends zauważyli, że społeczność bez przerwy alarmuje i woła o pomoc, dlatego też postanowili wprowadzać kolejne usprawnienia, które mają za zadanie zmniejszyć liczbę denerwujących zachowań.

Patrząc na wyniki ostatnich badań dotyczących zachowań graczy w League of Legends, a także analizując działania obecnego systemu kar, Riot Games zdecydowało, że musi dokonać kilku bardzo ważnych zmian, o czym na blogu deweloperskim wspomniał Andrei "Meddler" Van Roon:

  • Zbytnio polegamy na zachowaniu przekraczającym granicę tego, co jest nie do przyjęcia, w pojedynczej grze. To znaczy, że dany gracz może naginać zasady ponownie w wielu kolejnych grach bez otrzymania kary. Musimy bardziej skupić się na ogólnym zachowaniu w wielu grach razem wziętych.
  • Nasze kary za AFK-owanie w dużym stopniu polegają na wykluczeniach z kolejki (np. gdy dany gracz wychodzi z fazy wyboru bohaterów). Powinniśmy częściej używać innych bardziej znaczących kar (czasowe bany) dla graczy, którzy często wychodzą z gier lub są AFK.
  • Nasze algorytmy wykrywania są zbyt proste, przesadnie bazujące na surowych liczbach śmierci na grę oraz zgłoszeń graczy. Musimy wziąć także pod uwagę kontekst, żeby lepiej interpretować poszczególne wybryki. Dla przykładu, gdy gracz wyjdzie z gry od razu po tym, jak głosowanie na poddanie się nie dojdzie do skutku, powinniśmy być pewni, że wyszedł z gry z premedytacją, nawet jeśli jego statystyki lub ostatnie zachowanie nie wykraczają poza normę. Kolejnym przykładem jest sytuacja, w której gracz pisze na czacie, że zamierza iść AFK lub feedować, a potem to robi – wówczas powinniśmy być bardziej surowi i pewni w karaniu takich graczy błyskawicznie, nawet jeśli nie odnotowaliśmy takich akcji w ich przypadku wcześniej.

Warto w tym miejscu wspomnieć również, że projektanci LoL-a chcą dodać do gry możliwość zgłaszania oraz wyciszania kolegów z drużyny jeszcze przed rozpoczęciem meczu, czyli w fazie wyboru bohaterów. Zmiany te planowo mają pojawić się w grze już w patchu 10.14 (czyli 8 lipca 2020 roku), jednakże Riot nie wyklucza, że prace nad nowym systemem mogą się przeciągnąć – wówczas zostaną wprowadzone 22 lipca 2020 roku, wraz z patchem 10.15.