Hucznie zapowiadany patch 10.12 w Teamfight Tactics w końcu wchodzi na serwery. Główną atrakcją jest oczywiście dodanie 14 nowych jednostek i niespotykanych dotąd klas i pochodzeń postaci. Szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj, a w tym tekście zajmiemy się szeregiem pozostałych zmian, których jest całe mnóstwo.
System rankingowy
Wprowadzenie najnowszej aktualizacji delikatnie zresetuje Waszą pozycję w drabince rankingowej. Każdy gracz zostanie przeniesiony o jedną dywizję niżej, a osoby z kręgu mistrzowskiego i wyżej spadną do Diamentu IV. Ponadto przez pierwsze pięć gier rankingowych każdy zawodnik będzie chroniony przed stratą punktów. Oprócz tego każdy, kto zakończył pierwszą połowę sezonu rankingowego w Złocie lub wyżej, otrzyma darmową Małą Legendę.
Galaktyki
10.12 nie wprowadza do gry żadnych nowych Galaktyk, zmienia natomiast procentową szansę na wylosowanie ich. Poniżej możecie zobaczyć, jak prezentują się konkretne wartości liczbowe:
- Mniejsze Legendy – 10% gier
- Neekowersum – 10% gier
- Średnie Legendy – 10% gier
- Superzagęszczona galaktyka – 10% gier
- Sektor wymiany – 10% gier
- Skarbiec – 10% gier
- Gromada gwiazd – 10% gier
- Galaktyczna zbrojownia – 10% gier
- Zwykła galaktyka – 20% gier
Różne zmiany w jednostkach
- Liczba jednostek trzeciej kategorii w puli: 16 ⇒ 18
- Jednostki dwugwiazdkowe i pierwszej kategorii sprzedają się za pełną ich wartość w złocie. Pozostałe sprzedają się za jedną sztukę złota mniej niż ich pełna wartość. Przykład: jednostki 2-gwiazdkowe trzeciej kategorii sprzedacie teraz za osiem sztuk złota, nie pięć.
- Szansa na wypadnięcie jednostek poszczególnych kategorii na poziomie czwartym: 60/30/10/0/0% ⇒ 55/30/15/0/0%
- Szansa na wypadnięcie jednostek poszczególnych kategorii na poziomie dziewiątym: 10/15/25/35/15% ⇒ 10/15/30/30/15%
- Kayn nie będzie już dawać przedmiotów składanych ze Szpatułki, jeśli nie posiadasz jednostek danego typu na planszy.
- Pomoc Neeko zadziała teraz, nawet jeśli w puli nie ma już klonowanej jednostki.
Cechy i pochodzenie
- Mistrzowie Miecza: 30/55/100% ⇒ 30/70/100% szansy na następne dwa ataki
- Osiłki: 350/650 ⇒ 350/600 dodatkowego zdrowia
- Leczenie Astralnych: 15/35/60% ⇒ 15/40/99% zadanych obrażeń
- Dodano Chronomistrz (8): 0,75 sekund
- Cyborgi: 350/700 ⇒ 350/600 dodatkowego zdrowia i 35/70 ⇒ 40/80 obrażeń od ataku
- Liczba potrzebnych jednostek Mrocznych Gwiazd do uzyskania bonusu: 3/6/9 ⇒ 2/4/6/8. Dodatkowe obrażenia jednostek Mrocznych Gwiazd: 20/25/30 ⇒ 8/16/24/32. Dodatkowo bonus będzie przyznawany nie tylko wtedy, gdy zginie jednostka Mrocznych Gwiazd, ale każda.
- Dodatkowa prędkość ataku dla Infiltratorów: 50/75/120% ⇒ 40/70/120%
- Odporność na magię dla Mistyków: 35/105 ⇒ 50/125
- Zwiększono tarczę Protektorów: 25/30/40 ⇒ 30/40/55% całkowitego zdrowia
- Snajper (2): 15% ⇒ 10% dodatkowych obrażeń za każde pole. Dodano buff za cztery jednostki tego typu: 18% dodatkowych obrażeń za jedno pole
- Dodatkowe obrażenia magiczne dla Czarodziejów: 20/40/75 ⇒ 20/45/75%. Usunięto buff za osiem jednostek tego typu
- Ilość przyznawanej many dla Czarodziejek Gwiazd: 30/50 ⇒ 25/40. Dodano buff za dziewięć jednostek tego typu: 55 punktów many
- Dodatkowy pancerz Obrońców: 125/250 ⇒ 125/300. Dodano buff za sześć jednostek tego typu: 1000 pancerza
- Wzmocniono Mecha. Będzie bardziej wytrzymały i zada więcej obrażeń. W zamian za to Piloci Mecha będą po jego rozbiciu pojawiali się z 35% zdrowia
Balans jednostek – najważniejsze zmiany
Delikatne zmiany many, obrażeń i statystyk dotknęły ogromną ilość jednostek. Żeby nie zarzucać Was ścianą tekstu, skupimy się na kilku najważniejszych, natomiast kompletną listę zmian możecie znaleźć tutaj.
Najciekawiej prezentują się innowacje dotyczące jednostek piątej kategorii. Aurelion Sol będzie teraz zadawał mniej obrażeń swoimi pojedynczymi statkami, ale będą one wysysać manę z wrogów. Dodatkowo zacznie z maksymalną maną, co sprawi, że od razu puści w ruch swoją gwiezdną flotę. Podsumowując to wszystko, Aurelion Sol zada więcej obrażeń w pierwszych dziesięciu sekundach niż dotychczas, ale później te wartości będą spadały.
Ekko również doczekał się zmian. Teraz jego umiejętność zredukuje prędkość ataku przeciwników o połowę, ale nie będzie już zadawać obrażeń wszystkim rywalom. Ekko odbije się jedynie 5/7/20 razy. Ostatnią jednostką piątej kategorii ze zmianami jest Gangplank. Zmniejszono ulepszony obszar jego umiejętności i zabrano mu nieco początkowej many, za to zmniejszono ilość potrzebną do użycia Kanonady. Oznacza to, że pirat będzie potrzebował więcej czasu, by rzucić pierwszy ultimate, ale późniejsze użycia przyjdą mu nieco wcześniej.
Przedmioty
- Kradzież życia Krwiopijcy: 35%⇒40%
- Puchar Przychylności od teraz nazywa się Pucharem Potęgi i wzmacnia okoliczne jednostki o 30 mocy umiejętności na 20 sekund na początku walki
- Ostrze Śmierci: 30 ⇒ 25 obrażeń za ładunek
- Nowy efekt Pogromcy Olbrzymów – od teraz zada 20% dodatkowych nieuchronnych obrażeń. Jeśli przeciwnik ma więcej niż 1750 HP, bonus ten zwiększy się do 80%
- Miecz-Pistolet Hextech: 25% ⇒ 35% leczenia za obrażenia umiejętności
- Ostrze Nieskończoności: +100% obrażeń od ciosów krytycznych ⇒ +100% szansy na cios krytyczny i +20% obrażeń od ciosów krytycznych. Efekt nie kumuluje się.
- Brylantowa Rękawica: premia 20% szansy na trafienie krytyczne
- Echo Luden: od teraz nie będzie się skalować z liczbą gwiazdek noszącego, zawsze zada 200 punktów obrażeń przy trafieniu.
- Ognista Armata: od teraz nie pozwoli na spudłowanie ataku, zachowując dotychczasowe bonusy do zasięgu
- Czerwone Wzmocnienie: podpalenie za 25% maksymalnego zdrowia przez 10 sekund ⇒ 10% maks. zdrowia przez 4 sekundy
- Niebieskie Wzmocnienie zastąpiło Uścisk Serafina. Od teraz efekt nie kumuluje się.
- Plemienna Zbroja teraz da po prostu 1000 HP
To wszystkie zmiany w nadchodzącym patchu. Jeśli chcecie poznać oficjalny opis patcha, to koniecznie zajrzyjcie na blog deweloperski. Dajcie też znać, jak podobają Wam się zmiany i jak idą postępy w nowej, odświeżonej Galaktyce, bo od środy do końca obecnej rotacji nic już nie będzie takie, jak dotąd.