Ojejku, już dwunasta! Co? Godzina? Nie, absolutnie, mowa o dwunastej aktualizacji w tym sezonie League of Legends (wyłączając hotfixy). Po raz kolejny w tym roku Riot Games postanowił zmodyfikować swoją sztandarową produkcję, tym razem nie tylko usprawniając i umniejszając siłę bohaterów, ale też nieco koloryzując pole bitwy w większym niż dotychczas stopniu. Warto też przejrzeć sekcję poświęconą runom i czarom przywoływacza, żebyście będąc w grze, nie zdziwili się na przykład, że Duch teraz może trwać nawet kilkanaście sekund dłużej niż dotychczas.

Osłabienia

Ale zacznijmy od postaci, a dokładnie od złych wieści dla niektórych graczy. Grono osłabionych bohaterów nie jest co prawda bardzo liczne, lecz warto zapoznać się z ciosami nerf hammera, zwłaszcza jeśli lubicie grać Cassiopeią, Yasuo lub Fiddlestickem na linii. Tak więc bez zbędnego przedłużania, oto przed wami osłabienia w patchu 10.12:

  • Cassiopeia
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 575 do 560 pkt.
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 20 do 18 pkt.
    • Zwiększono podstawową odporność na magię z 30 do 34 pkt.
  • Fiddlesticks
    • Zmniejszono obrażenia zadawane stworom z Obfitego Żniwa (W) z 60% do 50%
  • Trundle
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 616,28 do 616 pkt
    • Zmniejszono podstawową manę z 281,6 do 281 pkt
    • Zmniejszono podstawową regenerację many z 7,508 do 7,5 pkt
    • Zmniejszono szybkość poruszania się na Zamarzniętym Terytorium (W) z 30-50% do 20-52%
  • Varus
    • Zmniejszono przyrost obrażeń od ataku na poziom z 3,11 do 3 pkt
    • Zmniejszono przelicznik AD od czasu naciągania Przebijającej Strzały (Q) z 1,1 (+ 1,65 obrażeń od ataku przy maksymalnym napięciu łuku) do 1 (+ 1,5 obrażeń od ataku przy maksymalnym napięciu łuku)
  • Yasuo
    • Zmniejszono podstawowe zdrowie z 523 do 490 pkt.
    • Zwiększono tarczę zapewnianą przez Drogę Wędrowca ze 100-510 do 115-525 pkt.
    • Zwiększono czas odnowienia Ściany Wichru (W) z 26-18 do 30-18 s

Wzmocnienia

Nieco szersza (o całą jedną postać) jest grupa usprawnionych bohaterów. Szczególną uwagę należy tu zwrócić na Volibeara, u którego hotfix z 1 czerwca okazał się niewystarczający. Nie tylko podbito część jego podstawowych statystyk oraz współczynników umiejętności ostatecznej, ale też poprawiono jego funkcjonalność, przyspieszając animacje i dodając kilka efektów do jego pierwszej umiejętności. Oprócz tego buffem mogą pochwalić się Akali, Senna, Brand, Viktor oraz Xayah.

  • Akali
    • Zwiększono obrażenia zadawane przez Technikę Pięciu Cięć (Q) z 25-125 (+65% od obrażeń ataku oraz 60% od mocy umiejętności) do 30-130 (+65% od obrażeń ataku oraz 65% od mocy umiejętności)
  • Brand
    • Zwiększono przywracanie many za eliminację podpalonego przez umiejętność bierną celu z 6-18 do 20-40 pkt.
  • Senna
    • Zwiększono szansę na wygenerowanie duszy po eliminacji z 1,67% do 8,33%
    • Naprawiono błąd, przez który animacja trafienia krytycznego trwała za długo
  • Viktor
    • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności dla autoataku po Wyssaniu mocy (Q) z 55 do 60%
    • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności dla tarczy zyskiwanej z Wyssania mocy (Q) z 15% do 20% (po ewolucji z 24% do 32%)
  •  Volibear
    • Zwiększono podstawowy przyrost many z 40 do 50 punktów
    • Zwiększono podstawowy przyrost zdrowia z 85 do 90 punktów
    • NOWOŚĆ – atak wzmocniony Grzmiącym Uderzeniem (Q) skaluje się od teraz z prędkością ataku
    • NOWOŚĆ – nie można już przerwać ataku wzmocnionego Grzmiącym Uderzeniem (Q) efektami kontroli tłumu po rozpoczęciu jego animacji
    • Zmieniono czas działania wyłączenia wież Zwiastuna Burzy z 2-6 sekund do 3-5 sekund
    • Zwiększono środkowy obszar Zwiastuna Burzy (R) z 250 do 300 jednostek
    • Zwiększono obrażenia podstawowe Zwiastuna Burzy (R) z 250-700 pkt do 300-700 pkt
  • Xayah
    • Zwiększono obrażenia zadawane z Nawałnicy Piór (R) z 100-200 do 125-375 pkt.

Runy i czary przywoływacza

Zmiany pojawiły się również w niektórych runach, a wśród nich są Prędkość Zbliżeniowa (kim był ten Zbliżeniow?), Opiekun (kim był ten... a, nieważne) oraz Drapieżnik. Ponadto usprawniono działalność Ducha, czyli jednego z czarów przywoływacza, bo zdaniem osób odpowiedzialnych za balans w grze coraz mniej bohaterów miało z niego pożytek.

  • Duch
    • Zmniejszono prędkość poruszania się z 28-45% do 20-40%, ale teraz premia do prędkości ruchu przyznawana jest od razu, zamiast stopniowo zwiększana
    • Zwiększono czas odnowienia ze 180 do 210 sek
    • NOWOŚĆ – każda eliminacja lub udział w niej wydłuża czas trwania Ducha o 4-7 sekund
  • Drapieżnik
    • Zmniejszono czas odnowienia ze 150-100 do 100-70 s
    • Zmniejszono obrażenia z 60-180 (+ 0,4 bonusowych obrażeń od ataku; +0,25 obrażeń od mocy umiejętności) do 30-90 (+ 0,2 bonusowych obrażeń od ataku; +0,1 obrażeń od mocy umiejętności)
    • Zamiast gwarantować od 67,5% do 45% szybkości ruchu, teraz bonus ten będzie się zwiększać do 45% szybkości ruchu przez 1,5 sekundy, jeśli poruszamy się w kierunku oponentów
    • NOWOŚĆ – od teraz zadaje obrażenia i kończy się w momencie, gdy trafimy przeciwnego czempiona; oprócz tego efekt Drapieżnika będzie trwać tylko 10, a nie 15 sekund
    • USUNIĘTO czas odnowienia w momencie startu rozgrywki
    • USUNIĘTO czas aktywowania
  • Niezachwiany
    • Gwarantuje 10% nieustępliwości i odporności na spowolnienie, bonus zwiększa się do 30% na podstawie brakującego zdrowia (maksymalna wartość dostępna przy 30% zdrowia)
  • Opiekun
    • Zwiększono zasięg ze 175 do 350 jednostek
    • NOWOŚĆ – od teraz będzie aktywowane tylko, gdy sojusznik otrzyma 75-200 obrażeń w ostatnich 2,5 sekundy lub też otrzyma zabójcze obrażenia, a nie przy każdym możliwym trafieniu
    • Zwiększono tarczę z 70-150 do 80-200 pkt.
    • USUNIĘTO dodatkową prędkość ruchu
  • Prędkość Zbliżeniowa
    • Od teraz zapewnia 7,5% prędkości poruszania się w kierunku spowolnionego lub unieruchomionego oponenta. Bonus ten podwaja się, gdy poruszamy się w kierunku rywala spowolnionego lub unieruchomionego przez nas.
  • Smak Krwi
    • Nowość Teraz posiada własną ikonę pokazującą, ile czasu brakuje do odnowienia

Zmiany na Summoner's Rifcie

W tym sezonie League of Legends pole bitwy zmienia się zależnie od tego, który żywioł przejął kontrolę nad Summoner's Riftem. Jeśli jeszcze tego nie zauważyliście (o ile to możliwe), to Riot postanowił dodać jeszcze kilka kwiatków. A w zasadzie Szyszek, takich Wybuchowych, i Rozkwitów, takich... Wróżbity. Ale nie zawsze, oj nie – tylko jeśli do zgarnięcia będzie odpowiednio Dusza Smoka Piekielnego albo Podniebnego. Jakby tego było mało, gdy "wzmogą się podniebne wiatry", strefy owych wiatrów będą gwarantowały 35% prędkości ruchu zamiast 20% – o ile akurat nie będziecie z nikim walczyć.

Pełną listę zmian znajdziecie pod tym adresem.