STS
fot. Riot Games

Pechowa trzynastka dla sześciu postaci. Aphelios, Yuumi i inni osłabieni w patchu 10.13

Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawiła się kolejna aktualizacja, tym razem oznaczona numerem 10.13. Ten patch głównie koncentruje się na bohaterach – sześciu zostało osłabionych, zaś aż dziewięciu doczekało się wzmocnień. Oprócz tego pojawiły się również usprawnienia w niektórych przedmiotach oraz runach, a także naprawiono kolejne błędy w grze. Osłabienia Zacznijmy od bohaterów, […]

Minionej nocy na serwerach League of Legends pojawiła się kolejna aktualizacja, tym razem oznaczona numerem 10.13. Ten patch głównie koncentruje się na bohaterach – sześciu zostało osłabionych, zaś aż dziewięciu doczekało się wzmocnień. Oprócz tego pojawiły się również usprawnienia w niektórych przedmiotach oraz runach, a także naprawiono kolejne błędy w grze.

Osłabienia

Zacznijmy od bohaterów, którzy nie będą już tak silni, jak dotychczas. Pierwszy na liście (zapewne przez to, że jego imię zaczyna się od „A”) znajduje się Aphelios, o którego sile mogliście się przekonać jeśli nie na Summoner’s Rifcie, to oglądając profesjonalne europejskie rozgrywki. Poza nim oberwały też m.in. Syndra, Yuumi oraz Kalista. Do tego Riot Games postanowiło cofnąć niektóre z ostatnich zmian w runach i w efekcie osłabiło Zdobywcę oraz Opiekuna. Pełna lista nerfów prezentuje się następująco:

  • Aphelios
    • Zmniejszono przyrost obrażeń od ataku z 2,2 do 2 punktów
    • Zmniejszono obrażenia trafienia krytycznego ataku po użyciu Warty W Świetle Księżyca (R) z 50% do 20% dodatkowych obrażeń od ataku
  • Cassiopeia
    • Zmniejszono podstawową odporność na magię z 34 do 32 punktów
  • Kalista
    • Zmniejszono przyrost obrażeń od ataku z 4 do 3,5 punktów
  • Ornn
    • NOWOŚĆ – od teraz przedmioty zapewniające manę lub zdrowie stworzone dzięki Żywej Kuźni (bierna) dają teraz tylko pewien procent swojej wartości (po powrocie do bazy wartość ta osiąga sto procent)
  • Syndra
    • Zwiększono koszt Mrocznej Kuli (Q) z 40-80 do 60-80 punktów
  • Yuumi
    • Zwiększono koszt Ziuum (E) ze 100-160 punktów do 40-60 +15% maksymalnej many
  • Zdobywca
    • Zwiększono maksymalną liczbę ładunków z 10 do 12
    • Zmniejszono obrażenia adaptacyjne za każdy ładunek z 2-5 do 1,7-4,2 punktów
  • Opiekun
    • Zmniejszono wytrzymałość tarczy z 80-200 do 70-150 punktów
  • Taniec Śmierci
    • Zmniejszono przechowywane czystych obrażeń u bohaterów walczących z dystansu z 20% do 10%

Wzmocnienia

Przechodzimy do bardziej pozytywnych wieści. Pozytywnych na pewno dla fanów Gnara, Kog’Mawa czy Nunu, bo te postacie właśnie otrzymały więcej siły od deweloperów gry. Łącznie wzmocniono aż dziewięć postaci, choć w przypadku sporej ich części nie są to odmieniające rozgrywkę buffy. Cała lista wzmocnień w patchu 10.13 prezentuje się następująco:

  • Gnar
    • Zwiększono prędkość ataku po użyciu Hop (E w postaci Mini-Gnara) z 20-60% do 40-60%
    • Zwiększono czas działania premii do prędkości ataku z trzech do czterech sekund
  • Kog’Maw
    • Zwiększono skalowanie obrażeń Żrącej Plwociny (Q) z 50% AP do 70% AP
    • Zwiększono skalowanie obrażeń Żywego Pocisku (R) z 25% AP do 35% AP
  • Lucian
    • Zwiększono zasięg Przebijającego Światła (Q) z 900 do 1000 jednostek
  • Nocturne
    • NOWOŚĆ – od teraz Ostrza Cieni (bierna) będą aktywować się również przy atakach na potwory
  • Nunu
    • Zwiększono skalowanie obrażeń Gryzu! (Q) z 50% AP do 65% AP
    • Zwiększono skalowanie leczenia Gryzu! (Q) z 70% AP do 90% AP
    • NOWOŚĆ – od teraz tarcza po użyciu Zera Bezwzględnego (R) będzie skalowała się nie tylko z dodatkowym zdrowiem, ale też z mocą umiejętności (150% AP)
  • Rakan
    • Zwiększono obrażenia podstawowe Wielkiego Wejścia (W) z 70-270 do 70-290 punktów
  • Ryze
    • Zwiększono podstawową odporność na magię z 34 do 36 punktów
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 56 do 58 punktów
  • Vi
    • Zmniejszono czas odnowienia Niszczyciela Skarbca (Q) z 12-8 do 12-6 sekund
  • Yorick
    • Zmniejszono maksymalny zasięg Mglistej Dziewicy po użyciu Chluby Wysp (R) z 900 do 600 jednostek

Wyciszanie graczy w fazie picków i banów

Najnowsza aktualizacja to nie tylko próby balansu postaci, run czy itemów oraz naprawianie błędów. To również początek testów nowych funkcjonalności w kliencie gry, umożliwiających wyciszanie i zgłaszanie graczy już na poziomie wyboru bohaterów. Samo wyciszenie zablokuje wiadomości od irytującego Was zawodnika i będzie trwało również podczas gry. Zgłaszanie z kolei obecnie jest nie tylko funkcją testowaną, ale też testową. Obecnie ma ona za zadanie zebrać dane w celach znanych tylko samemu Riotowi. – Gdy eksperyment dobiegnie końca, wykorzystamy owe dane, aby zaplanować dalsze działania związane z tym rodzajem systemu kar – czytamy w opisie patcha.

Pełną listę zmian w aktualizacji 10.13 znajdziecie pod tym adresem.

Tagi: , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Jednak nie dziś, ale już niedługo. Wiemy, kiedy rankedy wrócą do VALORANTA

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom tryb turniejowy w VALORANCIE nie wystartował dzisiejszego poranka. A wszystko z powodu błędu, który Riot Games musiał...