Piętnasta aktualizacja w tym sezonie League of Legends już pojawiła się na serwerach. Nie zabrakło oczywiście zmian w umiejętnościach i statystykach bohaterów, które mają na celu balans rozgrywki, ale to nie wachlarz postaci jest głównym obiektem tego patcha. Mówiąc o 10.15, nie można przejść obojętnie wobec najnowszego wydarzenia w LoL-u, którym jest Festiwal Duchowego Rozkwitu, a razem z nim ponowne pojawienie się Nexus Blitz oraz debiut Lillii w grze.
Osłabienia
My jednak zaczniemy standardowo od balansu, a dokładnie od czempionów. Sześciu z nich ujęto nieco siły po obserwacji tego, co działo się na profesjonalnej scenie. Największy cios otrzymał Aphelios, zwłaszcza jeśli chodzi o połączenie jego Infernum z Huraganem Runaana. Na liście nerfów znaleźli się też m.in. Thresh, Lee Sin oraz Twisted Fate, a oprócz postaci osłabiono też Rozpieczętowaną Księgę Czarów poprzez uderzenie w jej czas odnowienia.
- Aphelios
- Crescendum (czakram):
- Większe opóźnienie przed aktywacją wieżyczki z 0,25 do 0,35 sekundy
- Mniejszy zasięg wieżyczki z 575 do 500 jednostek
- Infernum (miotacz ognia):
- Mniejsza liczba płomieni w stożku po trafieniu celu z Infernum:
- po trafieniu krytycznym z 8 do 6
- po trafieniu normalnym z pocisków Huraganu Runaana z 4 do 3
- po trafieniu krytycznym z pocisków Huraganu Runaana z 8 do 5
- Usunięto – pociski Huraganu Runaana nie będą już zadawały obrażeń jednostkom, przez które przenikną, nim napotkają swój cel
- Mniejszy zasięg stożka z pocisków Huraganu Runaana o 100 jednostek
- Mniejsza liczba płomieni w stożku po trafieniu celu z Infernum:
- Crescendum (czakram):
- Fiddlesticks
- Obfite Żniwa (W):
- Mniejsza wartość leczenia na stworach z 25% do 15%
- Obfite Żniwa (W):
- Lee Sin
- Osłona (W):
- Dłuższy czas odnowienia z 12 do 14 sekund
- Osłona (W):
- Ornn
- Mniejszy podstawowy pancerz z 36 do 33
- Thresh
- Mroczne Przejście (W):
- Dłuższy czas odnowienia z 22–12 do 22–16 sekund
- Mroczne Przejście (W):
- Twisted Fate
- Wybierz Kartę (W):
- Dłuższy czas odnowienia ze stałych 6 do 8–6 sekund
- Wybierz Kartę (W):
- Rozpieczętowana Księga Czarów
- Dłuższy czas odnowienia z 4 do 5 minut (ale każdy wybrany wyjątkowy czas przywoływacza będzie skracał czas odnowienia o 25 sekund zamiast 20, maksymalny czas będzie wynosił 150 s.)
Wzmocnienia
Po raz kolejny nieco dłuższa jest lista wzmocnień... choć w przypadku jednego z nich możemy nawet mówić o drobnym reworku. Swain doczekał się zmian zarówno w podstawowych statystykach, jak i czterech umiejętnościach, przy czym jedna z nich jest tą bierną. W porównaniu z planowanymi zmianami (o których możecie przeczytać tutaj) pojawiła się również kolejna pozycja na liście, a jest nią Rakan, u którego zmniejszono czas odnowienia umiejętności biernej. Jest też kilka innych modyfikacji w porównaniu z planami dotyczącymi 10.15, ale nie są one – poza wspomnianym Rakanem – aż tak znaczące.
- Caitlyn
- Większe podstawowe obrażenia od ataku z 62 do 64
- Większa prędkość ruchu z 325 do 330
- Gragas
- Pijacka Furia (W):
- Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 50% AP do 60% AP
- Wybuchająca Beczka (R):
- Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 70% AP do 80% AP
- Pijacka Furia (W):
- Irelia
- Ioniański Zapał (bierna):
- Większa prędkość ataku za każdy ładunek z 8–12% do 8–16%
- Ioniański Zapał (bierna):
- Rakan
- Zwariowane Skrzydła (bierna):
- Krótszy czas odnowienia z 40–16 do 40–14,5 sekund (zamiast zmniejszać się o 3 co drugi poziom, teraz będzie spadał o 1,5 z każdym poziomem, również przy 18.)
- Zwariowane Skrzydła (bierna):
- Shen
- Bariera Ki (bierna):
- Większa tarcza z 50–101 do 70–121 punktów
- Bariera Ki (bierna):
- Skarner
- Kryształowe Cięcie (Q):
- Zmiana obrażeń z 33–45% obrażeń od ataku do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu (przy drugim użyciu tej umiejętności z 33–45% obrażeń od ataku + 30% mocy umiejętności do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu + 30% AP)
- Dłuższy czas trwania wzmocnienia z 4 do 5 sekund
- Większy koszt z 10–14 do stałych 15 punktów many
- Złamanie (E):
- NOWOŚĆ – prędkość pocisku nie będzie już zmniejszać się po trafieniu przeciwników
- Kryształowe Cięcie (Q):
- Swain
- Mniejsza prędkość ruchu z 335 do 325
- Krwiożercze Stado (bierna):
- Zmiana czasu odnowienia z 12–6 sekund do stałych 10 sekund, ale będzie skalował się ze skróceniem czasu odnowienia
- Usunięto przywracanie many
- Ręka Śmierci (Q):
- Krótszy czas odnowienia z 10–4 do 9–3 sekund
- Węższy stożek pocisków z 10 do 8 stopni
- NOWOŚĆ – pociski będą przenikać przez bohaterów (nie będą się zatrzymywały po trafieniu pierwszego)
- Wizja Imperium (W):
- Większy zasięg ze stałych 3500 do 5500–7500 jednostek
- Mniejsze obrażenia ze 100–300 do 80–240 punktów
- Mniejszy koszt z 70–130 do 70–110 punktów many
- Nigdyruch (E):
- Zmiana czasu odnowienia z 13–9 do stałych 10 sekund
- Mniejszy koszt z 60–80 do stałych 50 punktów many
- Yuumi
- Pac i Blok (bierna):
- Zmiana przywracania many z 50–150 punktów do 25–100 + 8% maksymalnej many
- Krótszy czas odnowienia z 20–8 do 18–6 sekund
- Pac i Blok (bierna):
- Ostrze Złodziejki Czarów
- Większa premia do regeneracji many z 25 do 50%
- Lodowy Kieł
- Większa premia do regeneracji many z 50 do 75%
- Odłamek Prawdziwego Lodu
- Większa premia do mocy umiejętności z 45 do 50 AP
Inne
W grze pojawiła się również nowa postać, a jest nią Lillia, Lękliwy Rozkwit. Po raz pierwszy oficjalne informacje o niej pojawiły się dwa tygodnie temu, a dziś dołączyła ona do grona bohaterów w sklepie. Jej zakup jednak nie jest na razie możliwy, więc na Summoner's Rifcie póki co jej nie zobaczycie. Możecie natomiast zobaczyć jej umiejętności, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zapraszamy poniżej:
CZYTAJ TEŻ: Lillia nową bohaterką w League of Legends. Zobacz zwiastun postaci i jej umiejętności |
Zmiany pojawiły się również w kolejce rankingowej. Od teraz nie będzie ona tak restrykcyjna pod względem doboru kompanów i kręgach, w których się znajdują. Warto jednak mieć na uwadze, że "system wykorzystuje średnią ważoną, która skłania się ku graczom o najwyższych umiejętnościach" (cytat z opisu patcha, źródło na końcu artykułu). W praktyce więc łączenie Diamentów z Brązami może skończyć się bliżej Platyny niż Złota, mówiąc prościej.
Ponadto zmieniono nieco efekty wizualne u Ahri oraz Udyra, o czym pisaliśmy już jakiś czas temu. Zmiany te mają na celu poprawę czytelności oraz dostosowanie grafiki do dzisiejszych standardów.
Pełny opis patcha 10.15 znajdziecie pod tym adresem.