Piętnasta aktualizacja w tym sezonie League of Legends już pojawiła się na serwerach. Nie zabrakło oczywiście zmian w umiejętnościach i statystykach bohaterów, które mają na celu balans rozgrywki, ale to nie wachlarz postaci jest głównym obiektem tego patcha. Mówiąc o 10.15, nie można przejść obojętnie wobec najnowszego wydarzenia w LoL-u, którym jest Festiwal Duchowego Rozkwitu, a razem z nim ponowne pojawienie się Nexus Blitz oraz debiut Lillii w grze.

Osłabienia

My jednak zaczniemy standardowo od balansu, a dokładnie od czempionów. Sześciu z nich ujęto nieco siły po obserwacji tego, co działo się na profesjonalnej scenie. Największy cios otrzymał Aphelios, zwłaszcza jeśli chodzi o połączenie jego Infernum z Huraganem Runaana. Na liście nerfów znaleźli się też m.in. Thresh, Lee Sin oraz Twisted Fate, a oprócz postaci osłabiono też Rozpieczętowaną Księgę Czarów poprzez uderzenie w jej czas odnowienia.

  • Aphelios
    • Crescendum (czakram):
      • Większe opóźnienie przed aktywacją wieżyczki z 0,25 do 0,35 sekundy
      • Mniejszy zasięg wieżyczki z 575 do 500 jednostek
    • Infernum (miotacz ognia):
      • Mniejsza liczba płomieni w stożku po trafieniu celu z Infernum:
        • po trafieniu krytycznym z 8 do 6
        • po trafieniu normalnym z pocisków Huraganu Runaana z 4 do 3
        • po trafieniu krytycznym z pocisków Huraganu Runaana z 8 do 5
      • Usuniętopociski Huraganu Runaana nie będą już zadawały obrażeń jednostkom, przez które przenikną, nim napotkają swój cel
      • Mniejszy zasięg stożka z pocisków Huraganu Runaana o 100 jednostek
  • Fiddlesticks
    • Obfite Żniwa (W):
      • Mniejsza wartość leczenia na stworach z 25% do 15%
  • Lee Sin
    • Osłona (W):
      • Dłuższy czas odnowienia z 12 do 14 sekund
  • Ornn
    • Mniejszy podstawowy pancerz z 36 do 33
  • Thresh
    • Mroczne Przejście (W):
      • Dłuższy czas odnowienia z 22–12 do 22–16 sekund
  • Twisted Fate
    • Wybierz Kartę (W):
      • Dłuższy czas odnowienia ze stałych 6 do 8–6 sekund
  • Rozpieczętowana Księga Czarów
    • Dłuższy czas odnowienia z 4 do 5 minut (ale każdy wybrany wyjątkowy czas przywoływacza będzie skracał czas odnowienia o 25 sekund zamiast 20, maksymalny czas będzie wynosił 150 s.)

Wzmocnienia

Po raz kolejny nieco dłuższa jest lista wzmocnień... choć w przypadku jednego z nich możemy nawet mówić o drobnym reworku. Swain doczekał się zmian zarówno w podstawowych statystykach, jak i czterech umiejętnościach, przy czym jedna z nich jest tą bierną. W porównaniu z planowanymi zmianami (o których możecie przeczytać tutaj) pojawiła się również kolejna pozycja na liście, a jest nią Rakan, u którego zmniejszono czas odnowienia umiejętności biernej. Jest też kilka innych modyfikacji w porównaniu z planami dotyczącymi 10.15, ale nie są one – poza wspomnianym Rakanem – aż tak znaczące.

  • Caitlyn
    • Większe podstawowe obrażenia od ataku z 62 do 64
    • Większa prędkość ruchu z 325 do 330
  • Gragas
    • Pijacka Furia (W):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 50% AP do 60% AP
    • Wybuchająca Beczka (R):
      • Większe skalowanie obrażeń z mocą umiejętności z 70% AP do 80% AP
  • Irelia
    • Ioniański Zapał (bierna):
      • Większa prędkość ataku za każdy ładunek z 8–12% do 8–16%
  • Rakan
    • Zwariowane Skrzydła (bierna):
      • Krótszy czas odnowienia z 40–16 do 40–14,5 sekund (zamiast zmniejszać się o 3 co drugi poziom, teraz będzie spadał o 1,5 z każdym poziomem, również przy 18.)
  • Shen
    • Bariera Ki (bierna):
      • Większa tarcza z 50–101 do 70–121 punktów
  • Skarner
    • Kryształowe Cięcie (Q):
      • Zmiana obrażeń z 33–45% obrażeń od ataku do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu (przy drugim użyciu tej umiejętności z 33–45% obrażeń od ataku + 30% mocy umiejętności do 15% AD + 1–3% maksymalnego zdrowia celu + 30% AP)
      • Dłuższy czas trwania wzmocnienia z 4 do 5 sekund
      • Większy koszt z 10–14 do stałych 15 punktów many
    • Złamanie (E):
      • NOWOŚĆ – prędkość pocisku nie będzie już zmniejszać się po trafieniu przeciwników
  • Swain
    • Mniejsza prędkość ruchu z 335 do 325
    • Krwiożercze Stado (bierna):
      • Zmiana czasu odnowienia z 12–6 sekund do stałych 10 sekund, ale będzie skalował się ze skróceniem czasu odnowienia
      • Usunięto przywracanie many
    • Ręka Śmierci (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 10–4 do 9–3 sekund
      • Węższy stożek pocisków z 10 do 8 stopni
      • NOWOŚĆ – pociski będą przenikać przez bohaterów (nie będą się zatrzymywały po trafieniu pierwszego)
    • Wizja Imperium (W):
      • Większy zasięg ze stałych 3500 do 5500–7500 jednostek
      • Mniejsze obrażenia ze 100–300 do 80–240 punktów
      • Mniejszy koszt z 70–130 do 70–110 punktów many
    • Nigdyruch (E):
      • Zmiana czasu odnowienia z 13–9 do stałych 10 sekund
      • Mniejszy koszt z 60–80 do stałych 50 punktów many
  • Yuumi
    • Pac i Blok (bierna):
      • Zmiana przywracania many z 50–150 punktów do 25–100 + 8% maksymalnej many
      • Krótszy czas odnowienia z 20–8 do 18–6 sekund
  • Ostrze Złodziejki Czarów
    • Większa premia do regeneracji many z 25 do 50%
  • Lodowy Kieł
    • Większa premia do regeneracji many z 50 do 75%
  • Odłamek Prawdziwego Lodu
    • Większa premia do mocy umiejętności z 45 do 50 AP

Inne

W grze pojawiła się również nowa postać, a jest nią Lillia, Lękliwy Rozkwit. Po raz pierwszy oficjalne informacje o niej pojawiły się dwa tygodnie temu, a dziś dołączyła ona do grona bohaterów w sklepie. Jej zakup jednak nie jest na razie możliwy, więc na Summoner's Rifcie póki co jej nie zobaczycie. Możecie natomiast zobaczyć jej umiejętności, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, zapraszamy poniżej:

CZYTAJ TEŻ:
Lillia nową bohaterką w League of Legends. Zobacz zwiastun postaci i jej umiejętności

Zmiany pojawiły się również w kolejce rankingowej. Od teraz nie będzie ona tak restrykcyjna pod względem doboru kompanów i kręgach, w których się znajdują. Warto jednak mieć na uwadze, że "system wykorzystuje średnią ważoną, która skłania się ku graczom o najwyższych umiejętnościach" (cytat z opisu patcha, źródło na końcu artykułu). W praktyce więc łączenie Diamentów z Brązami może skończyć się bliżej Platyny niż Złota, mówiąc prościej.

Ponadto zmieniono nieco efekty wizualne u Ahri oraz Udyra, o czym pisaliśmy już jakiś czas temu. Zmiany te mają na celu poprawę czytelności oraz dostosowanie grafiki do dzisiejszych standardów.

Pełny opis patcha 10.15 znajdziecie pod tym adresem.