Wielkimi krokami zbliżają się mocno oczekiwane Mistrzostwa Świata w League of Legends, które zaczną się za niecały miesiąc, 25 września. Wraz z datą startu najważniejszego turnieju w roku, do gry wchodzą finalne poprawki i aktualizacje, które nie zmieniają za dużo. Koniec końców, zespoły cały sezon przyzwyczajają się do danej mety, dlatego znaczne zmienianie jej przed samymi Worldsami nie byłoby najrozsądniejsze. Dlatego też zapowiedziany przez Marka "Scruffy'ego" Yettera patch 10.18 jest jednym z tych mniejszych.

Osłabienia

Nerfy dotykają najpopularniejszych obecnie bohaterów, zwłaszcza tych w profesjonalnej rozgrywce. Są jednak one na tyle małe, że nie powinny mieć większego wpływu na taktyki zespołów, wszak każdy z osłabionych bohaterów wciąż powinien być używalny i przydatny na najwyższym poziomie rozgrywek.

  • Sett
    • Hart Gladiatora (pasywna):
      • Zmniejszony przelicznik siły ataku drugiego uderzenia z 5-90 (+15 całkowitej siły ataku) na 5-90 (+50% podstawowej siły ataku).
    • Mobilizacja (Q):
      • Zmniejszone obrażenia z 10-50 (+1-5% max. zdrowia; +1% na 100 całkowitej siły ataku) na 10-50 (+2-3,6% na 100 całkowitej siły ataku).
  • Ashe
    • Zmniejszona podstawowa siła ataku z 61 na 59.
  • Shen
    • Zmniejszona tarcza z Bariery Ki z 70-121 na 60-111.
  • Galio
    • Wichry Wojny (Q):
      • Obniżono obrażenia tornada z 80-220 na 70-210.
  • Kog'maw
    • Zmniejszone zdrowie otrzymywane co poziom z 90 na 85.
    • Zmniejszono pancerz otrzymywany co poziom z 3,5 na 3,25.

Wzmocnienia

Nie wszytko można tu nazwać wzmocnieniami, wszak Ahri i Kayle zostały mocno przerobione. Ich nowe wersje posiadają zarówno buffy jak i nerfy, chociaż deweloperzy gry oficjalnie uznają to za wzmocnienia. Poza tym do LoL-a wejdą małe usprawnienia Jarvana czy Rumble'a, jednakże wątpliwe jest, aby na stałe wprowadziły te postacie do profesjonalnych zmagań.

  •  Ahri
    • Zmniejszona regeneracja zdrowia z 6,5 na 5,5.
    • Kradzież Esencji (Nowa umiejętność pasywna):
      • Po trafieniu wrogów kilkoma zaklęciami następne trafienie uleczy Ahri.
    • Ogniki (W):
      • Nowe Użycie Ogników dostarczy dodatkową prędkość poruszania się na 1,5 sekundy o wartości 40%.
      • Nowe Ogniki zadają 200% obrażeń stworom poniżej 20% zdrowia.
      • Zwiększony czas odnowienia z 9-5 na 10-6.
      • Zwiększony koszt many z 40 na 55.
      • Ogniki będą głównie atakować stwory posiadające mało zdrowia. 
  •  Kayle
    • Promienny Wybuch (Q):
      • Nie przywraca many przy uderzeniu bohatera.
    • Astralne Błogosławieństwo (W):
      • Zwiększony koszt many z 70-100 na 90-130.
    • Gwieździste Czaroostrze (E):
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności z 8 na 8-6.
      • Zmniejszony koszt many z 50-70 na 0.
      • Zwiększona prędkość pocisku z 2000 na 5000.
  •  Jarvan IV
    • Cios Smoka (Q):
      • Zwiększone podstawowe obrażenia z 80-240 na 90-250.
  • Rumble
    • Ogniopluj (Q):
      • Zwiększone maksymalne obrażenia z 175-315 na 180-340.
  • Miss Fortune
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2,25 na 3%.
    • Szybki Krok (W):
      • Zwiększona maksymalna prędkość z 50-90 na 55-95.
  • Twitch
    • Skażenie (E):
      • Zwiększony przelicznik mocy umiejętności co ładunek z 20% na 33,3%.
    • Walę na Oślep (R):
      • Zmniejszony spadek obrażeń co jednostkę z -10% i co najmniej 40% na -5% co jednostkę i co najmniej 70%.
  • Xin Zhao
    • Z Wiatru Grom (W):
      • Zwiększone podstawowe obrażenia cięcia z 30-70 na 40-80.
      • Zwiększone podstawowe obrażenia pchnięcia z 30-170 (+75% siły ataku) na 40-180 (+80% siły ataku).

Inne

W patchu 10.18 zostanie osłabiona także jedna z najpopularniejszych run, Opiekun. Wartość przyznawanej przez nią tarczy spadnie z 90-250 (+25% mocy umiejętności; +12% zdrowia) na 90-250 (+15% mocy umiejętności; +9% zdrowia). To dosyć mocne uderzenie dla tanków, którzy używają mocy umiejętności, wszak teraz nie powinni mieć takiej przeżywalności.

Należy pamiętać, że nie są to ostateczne zmiany. Aktualizacja League of Legends 10.18, która w kolejnym tygodniu powinna zawitać na serwerach, może się odrobinę różnić w pewnych aspektach, jednak nie powinna znacząco odbiegać od tego, co dziś przedstawiono.