fot. Riot Games

Aktualizacja VALORANTA 1.07 – zmiany m.in. u Sage i Killjoy, możliwość powtórzenia gry

Od czasu ostatniej aktualizacji VALORANTA minęło półtora tygodnia. Riot nie zapomniał jednak o graczach i dziś zaprezentował nowy update, który wprowadza zmiany u aż pięciu bohaterów! Oczywiście nie wszystkie one są znaczące, ale mimo wszystko i tak znajdą się rzeczy, które zmienią nieco sposób gry. Weźmy np. taką Sage, której tempo leczenia wyraźnie spadło – i to zarówno w przypadku opatrywania ran sojuszników, jak i u samej siebie, chociaż w tym drugim wypadku modyfikacja jest jeszcze bardziej odczuwalna. Pierwszych poprawek doczekała się też Killjoy, czyli najnowszy z agentów. W tym wypadku twórcy nieco znerfili granat Nanorju, który odpowiednio wykorzystany był naprawdę śmiercionośną bronią.

Pochylono się również nad broniami – i tak Shorty i Judge zostały osłabione, z kolei wzmocnienie otrzymał Vandal, by stać się równorzędnym konkurentem dla Phantoma. Nowością jest opcja powtórzenia meczu, szczególnie przydatna w momencie, gdy jeszcze podczas pierwszej fazy kupowania jeden z członków drużyny opuści serwer, co dotychczas skazywało nas na granie 4v5 lub też szybkie poddanie się. Od teraz będzie można wrócić do meczowej kolejki bez żadnego negatywnego wpływu na MMR. Na koniec warto też wspomnieć o usprawnieniach dla trybu obserwatora, który zyskał dodatkowe funkcje.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji

Aktualizacja agentów

  • Sage
    • Zmniejszono ilość leczonych obrażeń ze 100 pkt co 5 sekund do 60 pkt co 5 sekund
    • Zmniejszono ilość leczonych obrażeń na sobie ze 100 pkt co 5 sekund do 60 pkt co 10 sekund
    • Rozmiar Spowalniającej Kuli zmniejszony o 30%
    • Koszt Kuli Bariery zmniejszony z 400 pkt do 300 pkt
    • Umocnienie bariery: ściana tworzy się z 400 punktów zdrowia, a po 3 sekundach opóźnienia wartość ta rośnie do 800 punktów zdrowia
  • Killjoy
    • Obrażenia Nanorju od teraz są zadawane z niewielkim opóźnieniem
    • Zmniejszono obrażenia Nanorju na sekundę z 60 do 40 pkt
    • Dodano efekty wizualne, by łatwiej było dostrzec granat na ziemi. Nieco zwiększono zasięg dźwięku w ukryciu
    • Strzała Zwiadowcza Sovy już nie ujawnia Działka
    • O wiele skuteczniej Działko ostrzeliwuje ostatnią znaną pozycję przeciwnika
  • Viper
    • Toksyczną Zasłonę można teraz umieścić podczas fazy zakupów przez bariery odrodzeń
    • Toksyczna Zasłona rozpościera się o wiele szybciej do pełnej długości od rozpoczęcia formowania
    • Rozpad na wszystkich umiejętnościach związanych z dymem nie działa już na sojuszników
    • Po użyciu Gniazda Żmij obszar jego działania widoczny jest na minimapie całej drużyny
  • Breach
    • Błyski niewidoczne na ekranie dostosowują się działaniem do pozostałych błysków i w bardziej agresywny sposób wywołują minimalne oślepienie
    • Zwiększono liczbę ładunków Rozbłysku z 2 do 3
    • Skrócono czas odpalenia Rozbłysku z 0,6 do 0,5 sekundy
    • Opóźnienie detonacji pomiędzy eksplozjami Kaskadowego Tąpnięcia zmniejszono z 0,3 do 0,255 sekundy
    • Ogłuszenie sprawia, że gracze korzystający z lunety przestają z niej celować i chwilowo nie mogą ponownie z niej skorzystać
  • Sova
    • Zaktualizowano fizykę peleryny Sovy, dzięki czemu rzadziej będzie powiewać poza jego obszarem trafienia
    • Dopracowano dłonie Sovy w widoku pierwszoosobowym, by ich dokładność nie odbiegała od pozostałych agentów

Aktualizacje broni

  • Zaktualizowano rozchwianie celownika po trafieniu we wszystkich strzelbach. W przypadku oberwania w głowę ze strzelby rozchwianie celownika będzie niższe niż w przypadku wszystkich innych broni
  • Dostosowano oznaczanie w odległości powyżej 10 metrów we wszystkich strzelbach. Trafienie wroga z odległości większej niż 10 metrów poskutkuje inną wartością oznaczenia niż w przypadku standardowego oznaczenia. Nowe oznaczanie: 30% spowolnienia przez 0,5 sekundy i stopniowy powrót do zwykłej prędkości. Celem tych zmian jest usprawnienie starć z przeciwnikiem uzbrojonym w strzelbę oraz dopilnowanie, by strzelby zachowywały się w poprawny sposób. Przykładowo: oznaczanie lub rozchwianie celownika po trafieniu z większej niż standardowa odległości może się zakończyć zabiciem osłabionego wroga albo utrudnia walkę przeciwko broni, która powinna być zabójcza z bliska, a mniej śmiercionośna poza swoim efektywnym zasięgiem
  • Shorty — osłabienie. Odległość pierwszego spadku obrażeń zmniejszono z 9 do 7 metrów. Zaktualizowano mnożnik trafienia w głowę z 3x do 2x (teraz jest identyczny jak w broniach Judge i Bucky). Chcemy, by osoby korzystające z Shorty’ego musiały, poprzez nieznaczne zbliżenie się do celu, bardziej się postarać, by zdobyć zabójstwo
  • Judge — osłabienie. Zwiększono cenę z 1500 do 1600 kredytów. Chcemy sprawdzić, czy takie osłabienie tej broni, w połączeniu z innymi zmianami strzelb, wpłynie na rozgrywkę przeciwko niej. Będziemy się temu przyglądać i w razie konieczności wprowadzimy kolejne zmiany
  • Vandal — wzmocnienie. Zwiększono szybkostrzelność z 9,25 jedn. do 9,75 jedn. Zwiększono obrażenia z 39 do 40 pkt. Celem jest sprawienie, by Vandal mógł lepiej rywalizować z Phantomem. Wierzymy, że te bronie nie odstają zbytnio od siebie i mamy nadzieję, że te zmiany to podkreślą

Aktualizacja efektów wizualnych trafień

  • Potwierdzenie efektu wizualnego trafienia po stronie serwera będzie teraz pojawiać się w miejscu trafienia na ciele postaci i tej pozycji będzie się trzymać (dotychczas pojawiało się w danym miejscu w przestrzeni gry i tam zostawało). Mieliśmy problemy z przejrzystością rejestracji trafień, spowodowane przez graczy wchodzących w efekt wizualny trafienia (przykładowo: gracz kuca i głową nachodzi na miejsce efektu wizualnego wcześniejszego trafienia w ciało), co utrudniało dokładne namierzenie trafienia. Zmiana ta sprawi, że miejsce trafienia będzie dobrze widoczne nawet wtedy, gdy postać będzie się przemieszczać
  • Dodatkowo w miejscu trafienia pojawi się także efekt wizualny w postaci małej iskry, określany wstępnie przez klienta. Wraz ze zmianą związaną z tradycyjnym efektem wizualnym trafienia, chcieliśmy dodać informacje o pocisku, dzięki czemu gracz od razu zobaczy, w jakie miejsce trafił, by móc precyzyjnie prowadzić dalszy ostrzał. Myślcie o tym nowym efekcie wizualnym jak o usprawnionej smudze. Należy pamiętać, że tor pocisku jest wstępnie określany przez klienta. Kiedy widzicie ten efekt, NIE OZNACZA TO, że strzał został zarejestrowany po stronie serwera (podobnie jest ze smugami)
  • Kolor i kształt efektu wizualnego w postaci iskry zostały dostosowane tak, by przypominać kształtem efekt wizualny krwi. Kontekst: chcemy, by gracze mogli grać z dowolną z tych opcji bez poczucia, że któraś z nich zapewnia większą przejrzystość niż druga
  • Dostosowano rozmiar efektu wizualnego trafienia w głowę — krew i iskry zostały nieznacznie zmniejszone. Efekt wizualny trafienia w głowę, zwłaszcza na dużych odległościach, często zakrywał całą głowę postaci i sprawiał, że dalsze namierzanie gracza było przez to trudniejsze. Zmniejszyliśmy nieco ten efekt wizualny, by łatwiej było śledzić cel

Aktualizacje gry rankingowej

  • Powtórzenie gry: jeśli gra rozpocznie się w konfiguracji 4 na 5 (lub dysproporcja będzie jeszcze większa), gracze będą mieli możliwość zakończenia rozgrywki i dołączenia do kolejki na nowo. Jeśli któryś z graczy zostanie rozłączony na starcie gry (na początku fazy zakupów) i będzie niedostępny przez całą pierwszą rundę, można będzie rozpocząć głosowanie nad powtórzeniem gry na początku drugiej rundy, wpisując na czacie /remake. Wszyscy połączeni gracze w drużynie, w której zapoczątkowano głosowanie, mogą oddać głos za powtórzeniem gry. Wszyscy muszą też zagłosować za, aby głosowanie było pomyślne. Głosowanie za powtórzeniem gry będzie trwać przez całą fazę zakupów, a jeśli nie zakończy się pomyślnie, wygaśnie. Jeśli głosowanie zakończy się sukcesem i gra zostanie powtórzona, żaden z głosujących graczy nie dostanie PD i nie zmieni się ich MMR za tę grę. Nie będzie ona także widoczna w historii gry. Wszyscy rozłączeni gracze, którzy nie brali udziału w głosowaniu, muszą się liczyć ze zmianą MMR i karą jak za opuszczenie meczu
  • Zaktualizowano wygląd rang aktu dla lepszego rozróżnienia wygranych w zależności od kręgu rangi. W wiadomości dotyczącej ograniczeń zmieniono słownictwo, które mogło wprowadzać w błąd graczy potrzebujących rozegrać więcej gier nierankingowych do odblokowania rozgrywek rankingowych. Dzięki temu będzie jasne, że Deathmatch i Gorączka Spike’a nie wliczają się do odblokowania gier rankingowych.

Jakość rozgrywki

  • Obserwatorzy mogą włączać linie celowania u graczy (domyślny klawisz: R)
  • Obserwatorzy mogą zmieniać widoczne obrysy drużyn (domyślnie: H — wszystkich, J — sojuszniczych dla oglądanego gracza, K — wrogich dla oglądanego gracza, L — żadnych)
  • Znaczniki zwłok widoczne przy wyłączonych zwłokach dostosowują się do ustawień dla daltonistów
  • Porządek skrótów klawiszowych służących do wyboru graczy przez obserwatorów nie zmienia się już w trakcie dogrywki
  • Obserwatorzy mogą teraz widzieć pieniądze oglądanego gracza w HUD-zie
  • Dodano ustawienie pozwalające wyłączyć interfejs w grze (Ogólne -> Ukryj interfejs w grze)
  • Dodano ustawienie pozwalające wyłączyć celownik (Celownik -> Wyłącz celownik)
  • Obserwatorzy mogą wyłączyć ręce postaci widoczne w pierwszej osobie. (Ogólne -> Ukryj broń w widoku pierwszoosobowym)
  • Obserwatorzy mogą przełączać kolor celownika danej drużyny w menu ustawień (Ogólne -> Ustaw kolor drużyny jako kolor celownika)
  • Zwiększono liczbę klatek poprzez wykorzystanie wielowątkowości do różnych efektów wizualnych (np. Podniebny Dym Brimstone’a i Kaskadowe Tąpnięcie Breacha)
  • Dla każdego, kto chciałby ukryć swoją tożsamość w grze, dodaliśmy poniższe funkcje: Ukryj moją nazwę przed graczami spoza mojej grupy (widoczna będzie nazwa agenta). Ukryj nazwy innych graczy spoza mojej grupy (widoczna będzie nazwa agenta)
  • Usprawnienia efektów wizualnych znaczników trafień (szczegóły znajdują się w poświęconej temu tematowi sekcji)

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w sytuacji, gdy obie drużyny próbowały rozpocząć głosowanie za poddaniem, drużyna, która zainicjowała je jako druga, nie mogła głosować
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podpowiedź dotycząca rangi aktu wyświetlała się wyłącznie w języku angielskim, nawet jeśli wybrano inny język
Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

esportsLAB dostało 4 miliony złotych. Wśród inwestorów m.in. Michał Pazdan

Startup esportsLAB, który wspomagał x-kom AGO podczas ubiegłorocznych obserwacji zawodników CS:GO, otrzymał kolejne dofinansowanie. Tym razem na wspar...