fot. Riot Games

Nowa mapa, zmiany w deathmatchu i kolejce rankingowej. Nadchodzi VALORANT 1.10

Nadchodzi Akt III! Przed nami kolejna odsłona rywalizacji w ramach VALORANTA, a to oznacza także nową aktualizację. Aktualizację oznaczoną numerem 1.10, wraz z którą na serwerach publicznych pojawi się kilka zapowiadanych już wcześniej zmian oraz nowa mapa.

I to właśnie od mapy zaczniemy. Icebox, bo tak została nazwana, przeniesie graczy do mroźnej tundry. Mnogość osłon oraz poruszania się między poziomami mają nadać walce większą nieprzewidywalność i, co za tym idzie, uatrakcyjnić ją. Niemniej na ten moment możliwe będzie testowanie areny włącznie w trybie nierankingowym. Po pierwsze dlatego, że mapa znajduje się obecnie, jak to ujął sam Riot, w fazie bety i jest jeszcze sprawdzana, a po drugie dlatego, że tryb rankingowy… został całkowicie wyłączony. Nie martwcie się jednak, bo ma to charakter tylko tymczasowy i jest związane z błędem, który twórcy znaleźli w najnowszym updacie. Gdy tylko ten zostanie naprawiony, rywalizacja o rangi powróci.

Wracając od nowości, te znalazły się również w deatmatchu. Przede wszystkim został on rozszerzony z 10 do 14 graczy i jednocześnie zwiększono też czas meczu oraz liczbę zabójstw potrzebnych do osiągnięcia zwycięstwa. A to wszystko z większą nagrodą w formie punktów doświadczenia, która za ukończenie DM-a wynosić będzie teraz 900 PD. Ponadto w grze znajdą się modyfikacje, o których Riot mówił już wcześniej. Chodzi tutaj przede wszystkim o zmiany w kolejce rankingowej i zmniejszenie różnicy poziomów z sześciu do trzech – dzięki temu starcia mają być bardziej wyrównane. Warto też wspomnieć o możliwości wyboru preferowanego przez nas serwera

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji

Aktualizacja map

  • Nowa mapa: Icebox
    • Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, mapa Icebox będzie dostępna w kolejce rankingowej od 27 października. Wcześniej, za sprawą patcha, mapa Icebox będzie pojawiać się częściej w grach nierankingowych
    • Dostosowano przyspieszenie urządzeń zaciskowych i tyrolek, by zapobiec nagłym zmianom kierunków (zmiana ta miała miejsce w ostatnim patchu, jednak informacja na ten temat nie znalazła się w jego opisie, ponieważ… moglibyście zacząć zadawać pytania o tyrolki)
    • Dodano oznaczanie broni podczas otrzymania trafienia w trakcie korzystania z urządzeń zaciskowych
    • Te zmiany mają na celu sprawić, by gracze korzystający z urządzeń zaciskowych i tyrolek nie mogli tak skutecznie unikać ostrzału podczas walki
  • Ascent, Bind
    • Na mapach Ascent i Bind poprawiono precyzję pola widzenia
    • W tym patchu podobną aktualizację mogą także otrzymać Haven i Split

Aktualizacje gry rankingowej

  • Można teraz wybierać preferowane serwery, co zwiększa szansę na grę w wybranym miejscu
  • Różnica rang w drużynach została ograniczona do 3 kręgów (wcześniej wynosiła 6). Zaostrzyliśmy także matchmaking rankingowy, by zmniejszyć różnicę poziomów
  • Od rangi Nieśmiertelny wzwyż klasyfikacja będzie uwzględniać tylko zwycięstwa, przegrane oraz to, jak bardzo zdecydowany był wynik meczu (czyli różnicę w liczbie wygranych lub przegranych rund), a nie indywidualne wyniki. Zamierzamy testować i obserwować tę zmianę w III akcie, aby później móc ją wprowadzić we wszystkich rangach

Aktualizacje trybu Deathmatch

  • Zwiększono liczbę graczy z 10 do 14
  • Zaktualizowano algorytm odrodzeń, by były one bezpieczniejsze. Po uporaniu się z pewnymi problemami technicznymi po naszej stronie jesteśmy w stanie obsłużyć do 14 graczy na serwerach z tickrate’em na poziomie 128. Przy 10 graczach bywało tak, że przez 10 czy 15 sekund nie miało się kontaktu z przeciwnikiem, co potrafiło odebrać frajdę z gry. Niekiedy odrodzenie następowało też zbyt blisko wrogów. Działo się tak, ponieważ musieliśmy sztucznie zwiększyć zagęszczenie stref odrodzenia z uwagi na mniejszą liczbę graczy. Ponieważ obecnie może walczyć ich więcej, podrasowaliśmy algorytm odrodzeń, by te odbywały się dużo bezpieczniej
  • Usunięto cykliczne „pulsowanie” — obecnie widoczne będzie ono tylko w momencie odrodzenia. Ponieważ na mapie może teraz przebywać nawet 14 graczy, pulsowanie zdaje się zupełnie zbędne. Zostawiamy jednak pojedynczy „puls” w momencie odrodzenia, by gracze mogli szybko rozeznać się w sytuacji i wrócić do walki, nie dając się zaskoczyć.
  • Zwiększono długość meczów do 40 zabójstw (poprzednio 30), a czas do 9 minut (poprzednio 6). Mieliśmy wrażenie, że rozgrywki są za krótkie, by odpowiednio się wczuć, zwłaszcza kiedy teraz na mapie może przebywać więcej graczy, dlatego nieco zwiększamy czas trwania i limit zabójstw.
  • Przeładowania po zabójstwie: Po każdym zabitym wrogu gracz otrzymuje automatyczne, błyskawiczne przeładowanie aktywnej broni (Ares i Odin odzyskują 30 nabojów). Przeładowywanie broni w Deathmatchu było nieco frustrujące, a po zwiększeniu liczby graczy konieczność przeładowywania broni to prawdziwe proszenie się o kłopoty.
  • Przyrost PD zwiększono z 500 do 900

Jakoś rozgrywki

  • Przepustka bojowa posiada teraz ulepszone wersje dla kolekcji Przepięciowej, w tym darmową ścieżkę dla Sheriffa Przepięciowego
  • Poprawiono działanie minimapy
  • W grach niestandardowych trybu turniejowego może teraz być maksymalnie 12 obserwatorów
  • Broń, o którą poproszono, można teraz sprzedać z powrotem w sklepie, a zwrócona kwota powróci do gracza, który spełnił daną prośbę
  • Obserwatorzy mogą teraz przytrzymać przycisk chodu w trybie kamery swobodnej, by zmniejszyć szybkość poruszania się (wysoka i niska prędkość może być dostosowana w menu ustawień)
  • Sygnały w grze mają teraz kolory odpowiednie dla drużyn u obserwatorów
  • Liczniki ultów Reyny i Phoenixa są poprawnie aktualizowane u obserwatorów
  • Tekst w widżecie aktualnie oglądanego celu został usunięty u obserwatorów
  • Wskaźnik błysku u obserwatorów ma nową grafikę
  • Dodano ustawienie celownika, umożliwiające zablokowanie jego koloru dla danej drużyny u obserwatorów
  • Gracze nie będą mogli już utknąć podczas schodzenia po linach przy wentylach w trakcie chodzenia (przy opuszczaniu wieży A)
  • Dodano nowy klawisz modyfikatora dla obserwatorów, by można przejść do kamery swobodnej przy zmianie oglądanego gracza (domyślnie to lewy Shift)
  • Interfejs postępu podkładania/rozbrajania jest teraz zawsze widoczny dla obserwatorów i pokazuje, który z graczy podejmuje dane działanie
  • Obserwatorzy nie widzą już wskaźników HUD-a oglądanego gracza (np. wskaźnika obrażeń) w kamerze swobodnej
  • Liczniki umiejętności działają teraz także u zabitych i obserwujących rozgrywkę graczy (np. czas trwania ulta Reyny i Phoenixa)

Zmiany społecznościowe

  • Gracze będą mogli dodawać i przeglądać notatki o znajomych. Do VALORANT przeniesione zostaną także notatki z League of Legends. Z poziomu VALORANT gracze będą mogli je edytować
  • Panel społeczności na krótką chwilę zatrzyma sortowanie, kiedy wejdzie się z nim w interakcję

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd na strzelnicy związany z modułem podkładania i rozbrajania, gdzie gracze nie mogli kupować umiejętności
  • Naprawiono różne błędy interfejsu użytkownika na strzelnicy, związane z modułem podkładania i rozbrajania, w tym błędny tekst komunikatu widocznego w trakcje fazy zakupów. Pasek postępu rozbrajania informuje teraz o osiągnięciu połowy czasu rozbrojenia
  • Naprawiono błąd powodujący, że wiadomości gracza były odfiltrowywane na czacie po ich wysłaniu
  • Naprawiono błąd powodujący, że okienko tekstowe nie znikało w trakcie gry
Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Kobiecy zespół wystąpi w profesjonalnej lidze Arena of Valor

Arena of Valor, znana w Chinach jako Honor of Kings, doczekała się właśnie pierwszego profesjonalnego kobiecego zespołu esportowego. Świeżo utworzona...