Od rozpoczęcia Aktu III w VALORANCIE minęły dwa tygodnie. Wszyscy mieli więc dostatecznie dużo czasu, by zapoznać się z nową mapą, Icebox. W związku z tym ta wraz z nadchodzącą aktualizacją zostanie włączona do puli rankingowej.

Ale to dopiero wierzchołek nowości zawartych w nowym patchu. Przede wszystkim warto wspomnieć w tym miejscu o Skye, agentce, która przez ostatnie dni sprawdzana była na serwerach testowych, by teraz stać się dostępną dla wszystkich. Więcej na jej temat przeczytać można pod tym adresem. A co z pozostałymi bohaterami? Cóż, nie mamy zbyt dobrych informacji dla fanów Cyphera. Szpieg otrzymał bowiem sporego nerfa, w wyniku używane przez niego kamera oraz potykacze staną się nieaktywne po jego śmierci. Na drugim biegunie znalazła się natomiast Killjoy, którą obdarzono kilkoma ciekawymi buffami związanymi m.in. z czasem odnawiania poszczególnych umiejętności.

O ile jednak zmiany agentów nie dotknąć wszystkich, tak modyfikacje ekonomii już jak najbardziej. Od teraz mniej premiowana będzie bardziej zachowawcza gra, gdyż bonus za przeżycie rundy bez podłożenia Spike'a (atakujący) lub też jego rozbrojenia (broniący) wiązać się będzie z mniejszym bonusem finansowym niż dotychczas. Nie możemy też nie wspomnieć o funkcji, której wielu wyczekiwało. Od teraz w VALORANCIE będzie można wreszcie zmienić model postaci na leworęczny – posłuży nam do tego odpowiednia opcja w ustawieniach. Co ciekawe, zmiana ręki będzie widoczna nie tylko dla nas, ale również i dla obserwujących nas z boku graczy.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji

Aktualizacje agentów

  • Skye
    • Skye zasila grono agentów VALORANT
    • Skye będzie dostępna także w oficjalnych wydarzeniach esportowych (np. w First Strike) po 2 tygodniach w kolejce rankingowej
  • Breach
    • Czas pełnego błysku zwiększony z 1,75 do 2 sekund
  • Cypher
    • Po śmierci Cyphera kamera szpiegowska zostaje wyłączona i ujawniona
    • Po śmierci Cyphera potykacz zostaje wyłączony i ujawniony
  • Killjoy
    • Bot alarmowy i działko dezaktywują się, jeśli Killjoy znajdzie się w odległości ponad 40 metrów od nich. Zbliżenie się na mniej niż 40 metrów ponownie aktywuje jej małych towarzyszy
    • Zmniejszono czas odnowienia działka po podniesieniu z 20 na 10 sekund
    • Zmniejszono odległość, z której można wykryć bota alarmowego z 9 na 7 metrów
    • Zmniejszono czas odnowienia bota alarmowego po podniesieniu z 20 na 7 sekund
    • Zmniejszono odległość, z której można wykryć nanorój z 5 na 3,5 metra
    • Zwiększono obrażenia nanoroju z 40 pkt/s na 45 pkt/s
    • Obrażenia są zadawane zauważalnie płynniej i szybciej, kiedy postać znajduje się w zasięgu działania nanoroju (zamiast 10 pkt co ¼ sekundy jak dotychczas)

Aktualizacje gry rankingowej

  • Icebox pojawia się w rotacji map gier rankingowych
    • Icebox będzie dostępny także w oficjalnych wydarzeniach esportowych (np. w First Strike) po 2 tygodniach w kolejce rankingowej
  • Krótszy czas oczekiwania w kolejce nierankingowej dla graczy z najwyższą rangą
    • Podjęliśmy kroki, by rozwiązać problem elitarnych graczy dotyczący długiego czasu oczekiwania w kolejce gier nierankingowych. Badamy także możliwości skrócenia tego czasu w kolejkach dla wszystkich podstawowych trybów
  • Dodano lokalizację aktywnego serwera gry na ekranie ładowania we wszystkich trybach
  • Wynik bitwy uwzględnia teraz asysty bez zadania obrażeń

Aktualizacje trybów gry

  • Opcja „Rozegraj wszystkie rundy” dostępna jest teraz w opcjach lobby gry niestandardowej

Systemy gry

  • Aktualizacje zasad ekonomii
    • Atakujący, którzy przegrają, ale przeżyją całą rundę bez podłożenia Spike’a, otrzymają mniej kredytów (1000)
    • Obrońcy, którzy przegrają, ale przeżyją całą rundę po wybuchu Spike’a, również otrzymają mniej kredytów (1000)
    • Śmierć spowodowana wybuchem Spike’a nie wlicza się do statystyk ZZA
    • Dodano informacje na temat ekonomii w podpowiedzi widocznej po najechaniu kursorem na wykrzyknik obok komunikatu „Min. w następnej rundzie” w sklepie
  • Inne zmiany
    • Drobne usprawnienia wskaźnika błysku u obserwatorów
    • Nowa opcja dla obserwatorów: „Pokaż przypisania klawiszy graczy na minimapie”
    • Nowa opcja gry niestandardowej: „Rozegraj wszystkie rundy”. Obie drużyny rozgrywają pełne 12 rund jako atakujący i obrońcy, po czym (w razie konieczności) następuje dogrywka

Jakość rozgrywki

  • Gracze mogą korzystać z modelu widoku leworęcznego. Model widoku leworęcznego agenta można ustawić w widoku pierwszoosobowym w menu ustawień. Zmiana tej opcji będzie także widoczna u innych graczy w trakcie obserwacji
  • Teraz można wysłać bezpośrednią wiadomość, klikając nazwę znajomego na czacie zamiast wpisywania całego imienia
  • Gracze będący AFK lub tacy, którzy zmienili aktywne okno za pomocą kombinacji klawiszy Alt + Tab na dłużej niż 5 minut, będą widoczni w panelu społeczności jako „Zaraz wracam”
  • Dostosowano kolory drużyn, by w trakcie gry nie zmieniały się dla obserwatorów. (Dotychczas atakujący zawsze byli oznaczani na czerwono, a obrońcy na zielono)
    • Z perspektywy widza zmiana koloru drużyn w połowie gry była nieco myląca i powodowała pewne problemy dla nadawców, którzy musieli odpowiednio dostosowywać swoje nakładki. Ta zmiana zapewni widzom oraz organizatorom turniejów niezakłóconą w żaden sposób rozgrywkę
    • [BETA] Eksperymentalne wyostrzenie. To ustawienie graficzne przypadkowo zostało udostępnione z poprzednim patchem i zamierzaliśmy je usunąć, jednak wasze uwagi skłoniły nas do pozostawienia go. W związku z tym opcja ta wciąż będzie dostępna, jednak dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach domyślnych. Nie wiemy, kiedy zajmiemy się optymalizacją jej wydajności ani dalszymi zmianami, dlatego uznajcie ją za trwającą ciągle betę

Naprawione błędy

  • Naprawiono jedno ze zgłaszanych przez graczy źródeł utraty płynności w trakcie walki
  • Wciąż szukamy źródeł utraty płynności w trakcie walki, o jakich donoszą gracze po ostatnich patchach. Ten patch zawiera poprawkę jednej z najczęściej występujących usterek w trakcie walk. Mamy nadzieję, że dzięki temu wyeliminujemy ten problem u wielu z was. Jednocześnie wciąż pracujemy nad innymi kwestiami, jakie zauważyliśmy w waszych filmikach
  • Naprawiono błąd powodujący, że otrzymane zaproszenia do grupy były aktywne w panelu społeczności po ich odrzuceniu
  • Gracze nie widzą już położenia Spike’a po ponownym dołączeniu do gry
  • Naprawiono błąd powodujący, że zwłoki gracza mogły stwarzać problemy z kolizjami
  • Segmenty ściany Sage nie ulegają zniszczeniu, kiedy na ich szczycie zginie gracz
  • Naprawiono błąd powodujący wyłączenie kolejki dla wszystkich trybów, jeśli gracz zamknął klienta w trakcie odliczania po znalezieniu gry
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie odznaki rangi aktu na ekranie MVP poza kolejką rankingową