Ostatni patch w dziesiątym sezonie League of Legends staje się faktem! Aktualizacja 10.23 wprowadza nas w okres przedsezonowy, a wraz z nią na Summoner's Rift doświadczymy największej w historii gry renowacji systemu przedmiotów. Zobaczmy więc, jakie nowości przygotowali dla nas deweloperzy Riot Games.

Przedmioty

Aktualizacja sklepu nie jest niczym niespodziewanym. Od kilku miesięcy rioterzy ujawniali kolejne informacje dotyczące przedsezonu, przygotowując tym samym społeczność na nadchodzącą rewolucję. Nie będziemy tutaj szczegółowo opisywać każdego nowego przedmiotu (tych jest bowiem kilkadziesiąt), a raczej skupimy się na aspektach makro wprowadzanych zmian. Pełną listę nowych i zaktualizowanych itemów znajdziecie pod tym linkiem.

Przede wszystkim nowy sklep oznacza jego nowy interfejs. Według doniesień deweloperów nowy layout jest wygodniejszy, bardziej czytelny i przyjazny dla nowych graczy. W końcu nie będziemy musieli przebijać się przez dziesiątki rzędów proponowanego ekwipunku, by dotrzeć do pożądanego artefaktu. Proponowane buildy mają importować na bieżąco wybory przedmiotów stosowane przez graczy z najwyższym rankingiem, co spowoduje, że sklep będzie zawsze aktualny i rzetelny.

Każdy element wyposażenia będzie miał teraz określoną klasę. Najpotężniejsze, mityczne, będą definiować rozgrywkę i zapewnią unikalne bonusy kolejnym składanym przedmiotom. W danym momencie będzie można posiadać jeden mityczny item. Stopień niżej mamy przedmioty legendarne, a idąc niżej epickie, podstawowe i startowe. Trzy ostatnie klasy służą jedynie jako komponenty dla legendarnych i mitycznych.

Aktualizacje statystyk

Aktualizacja sklepu pociągnęła za sobą zmiany w statystykach. Od teraz skrócenie czasu odnowienia umiejętności nie będzie podawane w wartościach procentowych, a będzie wyrażane poprzez tzw. przyspieszenie umiejętności. Matematyka stojąca za nowymi przelicznikami jest dość zawiła, jednak to, co należy wiedzieć, to to, że teraz można przekraczać legendarne 40% skrócenia czasu odnowienia, a "przyspieszenie umiejętności" ma umożliwić łatwiejsze balansowanie rozgrywki.

Leczenie również ulega zmianie. Stara kradzież życia została podzielona na "kradzież życia" (leczenie z autoataków i efektów przy trafieniu) "fizyczny wampiryzm" (autoataki i umiejętności) oraz "wszechwampiryzm" (wszelkie źródła).

Trafienie krytyczne również czeka renowacja. Z racji na niezdrowe interakcje nowych przedmiotów ze starym trafieniem krytycznym obniżono jego podstawowe obrażenia z 200% do 175%.

Runy

Aktualizacja sklepu pociągnęła za sobą zmiany w statystykach... co z kolei wpłynęło na stare runy.

Wszystko, co dotyczyło cooldownów i leczenia musiało przejść renowacje. Zdobywca będzie teraz leczył mniej, za to zapewni więcej obrażeń, Legenda: Rodowód zagwarantuje mniej kradzieży życia, ale szybciej, a Transcendencja, Kosmiczna Przenikliwość i Pomysłowy Łowca zostały dostosowane do "przyspieszenia umiejętności".

Duża zmiana dotyczy Rozwoju Myśli, który teraz nie będzie dawał już horrendalnych wręcz ilości bonusowej many po zabójstwie. Od teraz gwarantuje on większą regenerację niebieskiego surowca po zaatakowaniu wrogiego bohatera i przywraca 15% brakującej many i energii w przypadku eliminacji oponenta.

Bohaterowie

W patchu 10.23 wyważenie bohaterów również podyktowane jest przedmiotami. Część postaci dostała więc lekko po nosie, ale w samej grze nie będzie to odczuwalne z racji na nowe interakcje.

W pierwszej kolejności zmiany dosięgły postaci opartych na trafieniu krytycznym. Senna, Jhin i Caitlyn bazowo będą miały nieco gorsze skalowanie obrażeń krytycznych. Z kolei Yone i Yasuo przy przekroczeniu progu 100% szansy na crita (o co z nowymi przedmiotami jest niezwykle łatwo) otrzymają dodatkowe obrażenia fizyczne.

Z kolei umiejętność Q Akali, Technika Pięciu Cięć, będzie teraz tańsza, by skompensować usunięcie Miecza-Rewolwera Hextech i zmiany w Rozwoju Myśli. Podobnie w przypadku Kayle, która dostała nieco lepsze skalowanie z mocą umiejętności na umiejętności pasywnej. Brak wyżej wymienionego przedmiotu zaboli także Katarinę, której umiejętności E i R, a także pasyw będą teraz nakładać efekty przy trafieniu.

Ornn i Viktor również nie uciekli aktualizacjom. Ornn będzie teraz wykuwać inne przedmioty niż dotychczas, co zagwarantuje mu dodatkowe statystyki defensywne. Viktor zaś pożegna się ze swoim Hexrdzeniem. Od teraz swoje umiejętności będzie ulepszał dzięki punktom zyskiwanym dzięki zabijaniu stworów i przeciwników.

Delikatne wyważenia gameplayowe dotyczą Branda, Seraphine, Twitcha, Amumu, Volibeara i Elise. Nie są to jednak zmiany na tyle duże, by specjalnie się nad nimi rozczulać. Brand i Amumu zostali odrobinę osłabieni, Elise, Twitch i Volibear ociupinkę wzmocnieni, a Seraphine będzie nieco lepsza na środkowej alei.

Sezonowe nagrody

Jak pewnie wiecie, za wbicie rangi Złota otrzymacie za darmo skórkę Zwycięskiego Luciana w pakiecie z samym bohaterem, jeżeli go nie posiadacie. Jeżeli jednak wspięliście się wyżej, do platyny, diamentu, czy Master Tieru, otrzymacie też chromy eksponujące wasze rankingowe osiągnięcia. Nagrody wpłyną na konta graczy 10 grudnia.

Zachęcamy do przeczytania całości patch notes'ów na oficjalnym deweloperskim blogu. Znajdziecie tam dokładne statystyki, liczby i wartości, a także zobaczycie nowe skórki, które zostaną dodane do gry. Przedsezon czas zacząć!