Po tygodniu testów aktualizacja Playerunknown's Battlegrounds oznaczona numerem 9.2 znalazła się na serwerach publicznych. A to oznacza, że do gry zawitał szereg zmian, które bez wątpienia odcisną swoje piętno na kolejnych meczach.

Weźmy na przykład strzelanie z pojazdów. Dotychczas prowdzić ogień mogli jedynie pasażerowie, jednak od teraz taką możliwość otrzymał także bezbronny dotychczas kierowca. Ten bowiem będzie mógł prowadzić ostrzał za pomocą wybranych pistoletów. W związku z tym ten rodzaj broni również doczekał się poprawek, dzięki którym podstawowe pukawki mają stać się wreszcie jakkolwiek użyteczne – do tej pory bywało z tym różnie. A skoro już wspomnieliśmy o pojazdach, to nie można pominąć nowego, terenowego motocyklu, który dostępny będzie na wszystkich mapach za wyjątkiem Karakinu i respawnować się będzie zamiast części dostępnych dotychczas jednośladów.

Lekkiego przemodelowania doczekało się Vikendi. Arena ta dotychczas pełna była pomniejszych domostw, których liczba zdaniem twórców była po prostu zbyt duża, dlatego też niektóre osiedla zostały zwyczajnie usunięte. Ma to pomóc w prowadzeniu bardziej otwartej walki i unikaniu nadmiernego chowania się w budynkach, zwłaszcza w późniejszych etapach meczu. Co znaczące, PUBG doczekał się w końcu tak podstawowych opcji społecznościowych, jak tekstowy czat drużynowy w lobby oraz wyszukiwanie drużyny. Do gry dodano także drugą przepustkę, Battle Bride, która w przeciwieństwie do klasycznego Battle Passa nie posiada misji i leveluje się wraz ze zdobywaniem PD.

Nowy pojazd: motocykl terenowy

  • Motocykl terenowy to nowy, jednomiejscowy motocykl
  • Pojawia się na wszystkich mapach oprócz Karakin
  • Jest dostępny w meczach standardowych, niestandardowych i w trybie szkoleniowym

Cechy

  • Świetne przyspieszenie i prędkość maksymalna 130 km/h
  • Zawieszenie terenowe zapewnia świetne właściwości jezdne na nierównym terenie w porównaniu z innymi pojazdami
  • Doskonała zwrotność, możliwość rozłączenia sprzęgła podczas korzystania z hamulca w celu zablokowania automatycznej skrzyni biegów i wykonywania ostrych skrętów przy utrzymaniu obrotów silnika i pędu
  • Dodano możliwość pochylania i odchylania motocykla klawiszami Shift i Ctrl podczas przyspieszania i hamowania

Nowy element gry: strzelanie z pozycji kierowcy

  • Kierowcy pojazdów mogą teraz wyjmować broń boczną, strzelać i przeładowywać przy zachowaniu pełnej kontroli nad kierowaniem pojazdem
    • Kiedy kierowca przeładowuje broń, sterowanie pojazdem reaguje nieco słabiej
  • Funkcja strzelania z pozycji kierowcy jest dostępna we wszystkich pojazdach z wyjątkiem łodzi i BRDM

Przeróbka celowania w pojazdach

  • Widok kierowcy i pasażera w czasie celowania jest teraz silnie stabilizowany. Kamera nie będzie się obracać z obrotami pojazdu
  • Kamery TPP kierowcy i pasażera zostały przesunięte bliżej postaci dla ułatwienia celowania i zwiększenia dokładnoś
  • Kąty celowania są ograniczone widocznością i umiejscowieniem gracza w stosunku do innych pasażerów
    • Na przykład nie można celować prosto w górę w pojeździe z dachem albo celować do tyłu na dwumiejscowym motocyklu, jeśli za graczem siedzi pasaż
  • Kamera nie będzie przewracać się na bok, kiedy pojazd będzie się obracał lub przewróci się na dach
  • Poniżej znajdziecie listę broni działającej na pozycji kierowcy
    • Deagle
    • P18C
    • P1911
    • P92
    • R1895
    • R45
    • Skorpion
    • Pistolet sygnałowy
    • Obrzyn. Obrzyna mogą używać tylko kierowcy pojazdów typu motocyklowego

Wyważenie broni: pistolety

Wszystkie pistolety

  • Zwiększono mnożnik obrażeń od strzału w głowę z 2,0 do 2,1
  • Zwiększono mnożnik obrażeń od strzału w kończynę z 1,0 do 1,05
  • Zmniejszono mnożnik odchylenia celu (celowanie jest teraz dokładniejsze)
    • Zwiększono mnożnik odchylenia wskaźnika laserowego z 0,3 do 0,5. Ma to zrównoważyć zmianę wymienioną powyżej, żeby pistolety były ogólnie bardziej celne, ale nie polegały całkowicie na wskaźniku laserowym
    • Zwiększono odchylenie w pozycji leżące z 0,6 do 0,8 (mniejsza celność w pozycji leżącej)
  • Zwiększona prędkość ruchu podczas celowania lub w ADS
    • Zwiększono mnożnik szybkości ruchu przy celowaniu z 1,8 do 2,0
    • Zwiększono mnożnik szybkości ruchu w trybie ADS z 1,6 do 2,0
  • Zwiększona celność podczas ruchu
    • Zwiększono minimalną prędkość odniesienia przy odchyleniu w ruchu (prędkość, poniżej której odchylenie w ruchu nie jest nakładane) z 160 do 200
    • Zwiększono stabilizację ruchu w trybie ADS (mniejsze kołysanie broni wywołane ruchem): rewolwery (R1895, R45): z 0,2 do 0,9, pistolety: z 0,2 do 0,8, pistolety automatyczne (Glock, Skorpion): z 0,2 do 0,7

Rewolwery (R1895, R45)

  • Zmniejszono mnożnik odchylenia w ruchu z 1,7 do 1,4
  • Zwiększono minimalną prędkość odniesienia przy odchyleniu w ruchu (prędkość, poniżej której odchylenie w ruchu nie jest nakładane) z 160 do 250

R1895

  • Zwiększono obrażenia z 62 do 64
  • Zwiększono szybkostrzelność z 150 strz./min do 300 strz./min.
  • Znacznie zmniejszono odchylenie w ruchu (ponieważ nie można zamontować wskaźnika laserowego, więc domyślnie jest o wiele bardziej celny) z 1,5 do 0,6
  • Zwiększono szybkość animacji odrzutu

R45

  • Zwiększono obrażenia z 55 do 65

P92

  • Zmniejszono obrażenia z 35 do 34
  • Zwiększono szybkostrzelność z 444 strz./min do 600 strz./min.

P1911

  • Zwiększono obrażenia z 41 do 42

Deagle

  • Zwiększono szybkostrzelność z 240 strz./min do 300 strz./min.
  • Zwiększono szybkość animacji odrzutu, żeby odpowiadała nowej szybkostrzelności

Obrzyn

  • Zmniejszono bazową skalę wzoru odrzutu z 1,45 do 1,2
  • Zmniejszono skalę rozrzutu z czokiem (mniejszy rozrzut) z 0,85 do 0,8
  • Zwiększono mnożnik obrażeń od strzału z 15 metrów z 0,5 do 0,55

Skorpion

  • Można teraz korzystać z powiększonego magazynka QD

Inne

Poprawka obliczeń obrażeń od lawy

  • Ulepszono metodę obliczania obrażeń nakładanych w pobliżu lawy
    • Teraz obrażenia od lawy są nakładane precyzyjniej, kiedy gracze stykają się z powierzchnią lawy
  • Kanistry wybuchają teraz w zetknięciu z lawą
    • Oprócz tego rozlana benzyna w zetknięciu z lawą będzie się zapalać

Przepustka Battle Bride

  • Specjalna strona
    • Ścieżka postępów przepustki Battle Bride ma tylko wersję premium, dostępną po zakupie
  • Postępy
    • W ramach przepustki Battle Bride nie ma misji
    • Postępów dokonuje się, zdobywając PD w czasie gry. Maksymalny poziom, dający wszystkie nagrody, to poziom 15
    • W tej przepustce nie można użyć kuponów z poziomami. Można jednak kupić każdy poziom za G-Coin.
  • Przepustka Battle Bride będzie dostępna od 18 listopada do 16 grudnia, od końca prac serwisowych na serwerach głównych do rozpoczęcia następnych
    • Okres przepustki Battle Bride trwa 28 dni od zakupu

Interfejs i doświadczenie użytkownika

Nowa funkcja: znajdowanie drużyny

  • Znajdowanie drużyny konfiguruje się automatycznie na podstawie ustawień trybu gry, widoku i języka
  • Ustawienie mikrofonu określane jest automatycznie po sprawdzeniu, czy macie podłączony sprawny mikrofon
    • Wejście głosowe musi być włączone i niewyciszone
    • PUBG musi też mieć dostęp do mikrofonu
  • Wyszukiwanie i odkrywanie graczy w funkcji znajdowania drużyny opiera się na regionie, w którym gracie
    • Na liście znajdowania drużyny będą widoczni gracze z tymi samymi ustawieniami trybu gry i widoku
    • Podczas znajdowania drużyny w trybie rywalizacji wyświetlani będą tylko gracze z podobną rangą

Nowa funkcja: system czatu w lobby

  • Możecie teraz rozmawiać z członkami drużyny na czacie tekstowym w lobby
  • Spam i obraźliwe słowa są automatycznie filtrowane
  • Można zgłaszać graczy za obraźliwy język, spam i reklamy
  • Uwaga: czat będzie na razie dostępny tylko w wersji PUBG na PC

Widoczność PUBG ID

  • Kiedy zabijecie innego gracza, ofiara zobaczy wasze PUBG ID
  • PUBG ID będzie też widać w death cam i podczas oglądania innych graczy
  • Oprócz tego PUBG ID będzie wyświetlane podczas przeglądania statystyk innych graczy

Inne

  • Poprawiono wizualnie składniki interfejsu poza grą, takie jak rozwijane menu i komunikaty systemowe, żeby wyglądały bardziej spójnie
  • W drużynowym deathmatchu wyłączony jest czat głosowy „WSZYSCY”
  • Podczas drużynowego deathmatchu w meczach niestandardowych i arcade kanał czatu głosowego „WSZYSCY” będzie wyłączony z powodu niewłaściwego użycia, które zakłócało grę

Wydajność

  • Poprawiono wydajność CPU przez optymalizację kosztu obliczeniowego postaci poza polem widzenia gracza
  • Uzyskano zwiększenie wydajności przez optymalizację renderingu mgły
  • Zminimalizowano zacięcia, które występowały podczas lotu samolotu na konsolach i komputerach o słabszej konfiguracji
  • Zoptymalizowano nadmierny czas ładowania podczas ładowania niektórych typów map w niestandardowych sesjach gry

Świat

Udogodnienia na Vikendi

  • Poprawiliśmy pierwszy okrąg, który miał tendencję do pojawiania się za bardzo na obrzeżach mapy. Bezpieczna strefa będzie teraz częściej występować w głębi wyspy
  • Usunęliśmy niewielkie obiekty utrudniające poruszanie się pojazdów wokół farm i pól
  • Zmniejszyliśmy liczbę zestawów domów i zmodyfikowaliśmy odstępy między zestawami domów, żeby w niebieskich strefach w późnych fazach gry nie było zbyt wielu budynków. Mamy nadzieję, że dzięki temu więcej będzie się dziać na otwartym terenie
  • Zmieniono duże obszary skaliste na środku mapy i skaliste wzgórza na wschód od cementowni, żeby dało się na nie dostać pieszo i pojazdami
  • Usunięto niewielkie obiekty nad rzeką, za którymi nie można było się schować, a które utrudniały graczom poruszanie się

Poprawki błędów

Rozgrywka

  • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli wejść do trybu rywalizacji FPP squad dopiero po ponownym uruchomieniu gry lub aktualizacji lobby
  • Powróciły brakujące drzewa wokół ruin Sanhoka
  • Naprawiono błąd, na skutek którego ekskluzywne przedmioty partnerów PUBG można było swobodnie zakładać i usuwać
  • Naprawiono błąd, na skutek którego widok kierowcy zmieniał się, gdy pasażer zmieniał siedzenia w trybie TPP
  • Naprawiono błąd, na skutek którego ustawienie pogodowe nie było dostępne w niektórych niestandardowych ustawieniach gry w War Mode
  • Naprawiono błąd, na skutek którego komunikat zmuszał graczy do powrotu do lobby podczas podwójnego dobierania graczy
  • Naprawiono błąd, na skutek ktorego ADS z bronią przesłoniętą przez pobliski obiekt powodował znaczne problemy z widocznością
  • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre bronie miały nieprawidłową odległość kolizji
  • Naprawiono błąd, na skutek którego wejście do pojazdu z przebitymi oponami wyświetlało nieprawidłowe informacje o stanie pojazdu
  • Naprawiono błąd, na skutek którego ruch postaci wyglądał nieprawidłowo, gdy postać kucała lub czołgała się
  • Naprawiono błąd, na skutek którego efekt lepkiej bomby był wyświetlany tylko w punkcie początkowym eksplozji
  • Naprawiono problem z renderowaniem postaci podczas wyposażania niektórych broni w chwyt
  • Naprawiono błąd, na skutek którego członkowie drużyny czasami nie pojawiali się w interfejsie użytkownika listy drużyn

Interfejs i doświadczenie użytkownika

  • Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs użytkownika nie jest wyrównany w menu „USTAWIENIA”
  • Naprawiono nadmierną prędkość rotacji postaci w menu dostosowywania, na którą miała wpływ wartość „Ogólne ustawienie czułości”
  • Naprawiono błąd, na skutek którego krawędzie ikony nagrody nie były podświetlane po kliknięciu na ekranie przepustki Survivor
  • Naprawiono błąd, na skutek którego „Skalowanie renderingu” jest wybierany jako opcja domyślna po wybraniu opcji „Pełny ekran” lub „W oknie”
  • Naprawiono literówkę w jednym z przedmiotów z przepustki Survivor
  • Naprawiono błąd wizualny wyświetlany u dołu strony G-Coin w niektórych rozdzielczościach
  • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nie mogli zastąpić misji
  • Naprawiono błąd, na skutek którego w trybie obserwatora, znaczniki nie były wyświetlane prawidłowo na minimapie
  • Naprawiono problem z animacją awansu i w interfejsie biegłości w przetrwaniu
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowego komunikatu systemowego podczas zapraszania wyrzuconego gracza z sesji niestandardowego meczu

Skórki i przedmioty

  • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli wyposażyć przedmioty z kategorii „OCZY” razem z Mundurem drużyny najemników
  • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nie mogli wyświetlić podglądu emotek po wybraniu skórek broni na stronie nagród przepustki Survivor
  • Naprawiono błąd, na skutek którego skórka Wredny mim – DBS była pokazywana nieprawidłowo w podglądzie
  • Naprawiono błąd, na skutek którego widżet społecznościowy był wyświetlany w zakładce „LABS”