STS
Rell, Żelazne Dziewczę – League of Legends
fot. Riot Games

Patch 10.25 już w LoL-u! Wraz z nim Rell oraz dziesiątki zmian bohaterów i przedmiotów

Jest i on. Dzisiaj globalnie na serwerach League of Legends pojawił się najnowszy patch oznaczony numerem 10.25. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym tygodniu, po informacjach ze strony Marka Yettera – jest on ogromny, więc przyszykujcie się na niekrótką lekturę. W obecnym presezonie pewnego rodzaju tradycją stało się większe opisywanie zmian przedmiotów niżeli bohaterów. To logiczne, […]

Jest i on. Dzisiaj globalnie na serwerach League of Legends pojawił się najnowszy patch oznaczony numerem 10.25. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym tygodniu, po informacjach ze strony Marka Yettera – jest on ogromny, więc przyszykujcie się na niekrótką lekturę.

W obecnym presezonie pewnego rodzaju tradycją stało się większe opisywanie zmian przedmiotów niżeli bohaterów. To logiczne, biorąc pod uwagę liczbę nowości w zakresie itemów, jaka pojawiła się wraz ze startem presezonu. Nie inaczej jest tym razem, chociaż masę czempionów również czeka szereg zmian – o tym wszystkim przeczytacie poniżej.

O czym jeszcze warto wspomnieć zanim zanurkujecie w listę konkretnych zmian? Chociażby o Rell, ostatniej postaci, która zostanie dodana na Summoner’s Rift w tym roku. Wszystkie szczegóły na jej temat znajdziecie pod tym linkiem. Dodatkowo, do gry wraca Nexus Blitz, zaktualizowany został sklep z przedmiotami jak i czat w grze, a także gry rankingowe. Naturalnie jak co aktualizacje, dodano też nowe skórki. Tym razem są one z kolekcji Wojowniczej Królowej i Prastarej Kniei. Oraz finalnie, jak co aktualizacje, naprawiono masę błędów.

Osłabieni Bohaterowie

W kwestii osłabionych bohaterów wprowadzany na oficjalne serwery patch mało różni się od zeszłotygodniowej zapowiedzi Marka Yettera. Dosyć konkretnie dotknięci zostali Amumu, Jhin, czy Kayn, jedne z najmocniejszych obecnie postaci.

  • Amumu
    • Mniejszy przyrost many z 60 do 40 punktów (czyli anulowanie wzmocnienia z patcha 10.23)
    • Histeria (E):

      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 75–175 do 75–155 punktów (mniejsze na wyższych poziomach)
    • Klątwa Smutnej Mumii (R):

      • Krótszy czas trwania ogłuszenia ze stałych 2 sekund do 1,5–2 sek.
  • Annie
    • Płonąca Tarcza (E):
      • Mniejsza dodatkowa prędkość ruchu z 30-60% na 20-50%
  • Fizz
    • Mniejszy przyrost many z 57 na 37 punktów co poziom
  • Jhin
    • Tańczący Granat (Q):
      • Mniejsze skalowanie minimalnych obrażeń z 45–75% AD do 35–65% AD
  • Kayle
    • Mniejsza odporność na magię z 34 do 30 punktów
    • Gwieździste Czaroostrze (E):

      • Mniejsze skalowanie obrażeń biernych z 25% AP do 20% AP
  • Kayn
    • Mniejszy pancerz z 38 do 35 punktów
    • Koszące Cięcie (Q):

      • Mniejsze obrażenia podstawowe z 75–155 na 65–145 punktów
      • Dłuższy czas odnowienia z 6–4 do 7–5 sekund
  • Morgana
    • Udręczony Cień (W):
      • Mniejsze obrażenia na sekundę z 12–60 na 12–52 punktów
  • Samira
    • Chojracki Impuls (bierna):
      • NOWE: Umiejętność utrzymuje w powietrzu tylko podrzuconych już przeciwników
    • Smykałka (Q):

      • Mniejsza kradzież życia ze 100% do 66%
    • Piekielny Spust (R):
      • Mniejsza kradzież życia ze 100% do 66%

Wzmocnieni bohaterowie

Przyszedł mocno wyczekiwany potężny buff Anivii. Froggen i cała reszta ulubieńców lodowego bohatera będą zdecydowanie zachwyceni zmianami. Poza nią masa bohaterów dostaje dodatkowe wzmocnienia, jako że wciąż wielu z nich nie potrafi się odnaleźć na Summoner’s Rifcie po wprowadzeniu presezonu.

  • Anivia
    • Większa prędkość pocisku ataku podstawowego z 1500 do 1600 jednostek
    • Błyskawiczny Mróz (Q):
      • NOWE: od teraz pocisk spowalnia wrogów, przez których przeniknie.
      • Zmiana czasu odnowienia z 10–8 sekund do 11–7 sekund (od teraz wolniej na pierwszych poziomach, ale szybciej na ostatnich)
      • Zmiana obrażeń przeniknięcia z 60–160 pkt. +45% AP do 50–130 pkt. +25% AP
      • Większe obrażenia wybuchu z 60–160 pkt. +45% AP do 70–210 pkt. +50% AP
      • Mniejszy koszt z 80–120 do 80–100 punktów many
    • Odmrożenie (E):
      • Większe obrażenia z 50–150 pkt. +50% AP do 60–180 pkt. +60% AP
      • Mniejszy koszt z 50–90 do stałych 40 punktów many
    • Burza Lodu (R):
      • Krótszy czas odnowienia ze stałych 6 sekund do 4–1 sekundy
      • Mniejsze obrażenia podstawowe z 40–80 do 30–60 punktów
  • Ekko
    • Rezonans Napędu Z (bierna):

      • Większe skalowanie obrażeń zadawanych stworom ze 150% na 250%
  • Gragas
    • Happy Hour (bierna):
      • Większe leczenie z 6% do 8% maksymalnego zdrowia
    • Pijacka Furia (W):
      • Krótszy czas odnowienia z 6 do 5 sekund
  • Irelia
    • Większe obrażenia od ataku z 63 na 65
    • Fala Ostrzy (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 12–8 do 11–7 sekund
  • Ivern
    • Zaklinacz Korzeni (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 14–10 do 12–8 sekund
    • Wybuchowe Nasiono (E):
      • Większe skalowanie tarczy z 80% AP do 90% AP
      • Krótszy czas odnowienia z 12–8 do 11–7 sekund
    • Stokrotka! (R):
      • Większa prędkość ataku Stokrotki z 0,623 do 0,7 jednostek
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q):

      • Większe skalowanie obrażeń z 30% AP do 35% AP
      • Mniejszy koszt z 20–44 do 20–40 punktów many
  • Lee Sin
    • Większy podstawowy pancerz z 33 do 36 punktów
    • Osłona (W):

      • Krótszy czas odnowienia z 14 do 12 sekund
    • Nawałnica (E):
      • Większe obrażenia podstawowe z 80–240 do 100–260 punktów (o 20 punktów na każdym poziomie)
  • Lulu
    • Lśniąca Lanca (Q):
      • Większe obrażenia podstawowe z 80–200 do 70–210 punktów
      • NOWE: Uderzenie przeciwnika oboma pociskami zadaje 25% więcej obrażeń
      • USUNIĘTO: Pociski nie zadają mniejszych obrażeń kolejnym trafionym celom
      • NOWE: Umiejętność zadaje 70% obrażeń stworom
  • Mordekaiser
    • Unicestwienie (Q):

      • Większe obrażenia przeciwko odizolowanym wrogom z 20–40% do 30–50%
  • Nasus
    • Wysysające Uderzenie (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 8–4 do 7,5–3,5 sekundy
  • Nidalee
    • Rzut Oszczepem (Q):
      • Większe podstawowe obrażenia włóczni – minimalne z 70–130 do 70–150, maksymalne z 210–390 do 210–450, skalowanie obu z AP nie uległo zmianie
      • Mniejszy koszt z 50–90 do 50–70 punktów many
    • Pierwotna Moc (E):
      • Mniejszy koszt z 60–120 do 50–90 punktów many
  • Pantheon
    • Mniejsza prędkość ruchu z 355 do 345 jednostek
    • Wola Śmiertelnika (bierna):
      • NOWE: Gdy Pantheon wróci do bazy używając Powrotu, zyskuje pięć ładunków
    • Kometarna Włócznia (Q):
      • Większy zwrot czasu odnowienia po szybkim wypuszczeniu z 50% do 60%
      • Mniejszy koszt many z 40 do 30 punktów
      • USUNIĘTO: od teraz nie spowalnia trafionych rywali
    • Skok z Tarczą (W):
      • Większe obrażenia podstawowe z 60–140 do 60–220 punktów
    • Natarcie Egidy (E):
      • USUNIĘTO: Nie blokuje już pocisków wież.
      • Mniejsze spowolnienie przy zmianie kierunków z 50% do 25%
      • NOWE: Kiedy Pantheon uderzy swoją tarczą, pochłania ładunki Woli Śmiertelnika, w zamian zyskując 60% prędkości poruszania się na 1,5 sekundy
    • Spadająca Gwiazda (R):
      • NOWE: zapewnia 10–30% przebicia pancerza
      • NOWE: włócznia, która ląduje przed Pantheonem, zadaje obrażenia i spowalnia wrogów na małym obszarze
  • Talon
    • Rozpruwanie (W):
      • Zwiększone obrażenia przy powrocie z 45-125 do 45-145
  • Warwick
    • Wieczny Głód (Bierna):

        • Zwiększone dodatkowe obrażenia z 10-44 na 12-46 (na poziomach 1-18; +15% obrażeń od ataku; +10% mocy umiejętności)
        • POPRAWIONE: Poprawiono opis, który niepoprawnie informował, że wartość dodatkowych obrażeń Wiecznego Głodu wynosiła 8-42 zamiast 10-44, że wartość leczenia była równa obrażeniom zamierzonym zamiast zadanym, oraz że leczenie poniżej 25% zdrowia było zwiększone o 300% zamiast 250%
  • Wukong
    • Cios Nimbu (E):

        • NOWE: Zadaje 150% obrażeń stworom
  • Rengar
    • Bitweny Ryk (W):

        • Zwiększone leczenie od obrażeń otrzymanych od potworów z 75% na 100%
        • NOWE: Zadaje dodatkowe 65-130 obrażeń potworom
  • Taliyah
    • Utkana Salwa (Q):

        • Umiejętność zadaje teraz 100% obrażeń stworom po pierwszym uderzeniu
  • Twitch
    • Zasadzka (Q):
      • Zwiększona prędkość ataku z 30-50% na 40-60%
    • Beczka Jadu (W):
      • Zwiększona wartość spowolnienia z 25-45 na 30-50%
    • Walę na Oślep (R):
      • Zwiększone dodatkowa wartość ataku z 20-40 na 25-55
  • Seraphine
    • Zwiększone zdrowie co poziom z 80 na 90
    • Dźwięk Przestrzenny (W):
      • NOWE: Osobista tarcza Seraphine jest teraz silniejsza o 50% [wartość tarczy wynosi aktualnie 90-180 pkt. (zależnie od poziomu; +45% mocy umiejętności)]
  • Yasuo
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%
  • Yone
    • Zwiększona prędkość ataku co poziom z 2.5% na 3.5%

Ogólne zmiany przedmiotów

Przedmioty to największa zagwozdka w trwającym obecnie w LoL-u presezonie. To głównie za sprawą nowych kategorii itemów – mitycznych i legendarnych. Nic więc dziwnego, że najnowsza aktualizacja (ponownie) najwięcej zmian przynosi właśnie w kategorii przedmiotów.

  • Kolekcjoner
    • Zabójca Kontraktowy działa tylko na wrogich bohaterów
  • Muramana
    • Obrażenia Szoku aktywują się przy umiejętnościach zadających obrażenia fizyczne i przy atakach podstawowych
    • Ponownie dodano efekt wizualny gwiazdki, który pojawia się przy transformacji Manamune w Muramanę
  • Ostrze Gniewu Guinsoo
    • Od teraz zamienia szansę na trafienie krytyczne w obrażenia przy trafieniu, redukując szansę na trafienie krytyczne do 0%
  • Konwergencja Zeke’a
    • Mniejsze zdrowie z 300 na 250
    • Mniejszy pancerz z 30 na 25
    • Dłuższe działanie oznaczenia konwergencji z 4 na 8 sekund
    • Większe dodatkowe obrażenia konwergencji z 25-50 na 30-70
  • Naramiennik Poszukiwacza
    • Mniejsza moc umiejętności z 30 na 20

Przedmioty startowe do dżungli

Dosyć mała, ale za to konkretna zmiana dotknęła przedmiotów dla leśników.

  • Gradoostrze
    • Ataki podstawowe nie zadają już obrażeń od efektu „Spalenie przy trafieniu”
  • Żaronóż
    • Ataki podstawowe nie zadają już obrażeń od efektu „Spalenie przy trafieniu”

Przedmioty z trafieniem krytycznym

Gracze, którzy zazwyczaj wybierają pozycję strzelca mogą być zadowoleni. Sporo przedmiotów pod trafienie krytyczne zostało poprawionych na lepsze.

  • Potęga Wichury
    • Większe obrażenia z 55 na 60
    • Mniejszy czas odnowienia urwania wichury z 90 na 60 sekund
  • Tajfun
    • Większe obrażenia z 75 na 80
  • Złodziej Esencji
    • Większe obrażenia z 50 na 55
  • Zapał
    • Mniejszy koszt z 1200 na 1050 szt. złota
  • Ognista Armata
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
  • Widmowy Tancerz
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
  • Śmiertelne Przypomnienie
    • Mniejszy koszt z 2900 na 3000 szt. złota
    • Większe obrażenia z 30 na 40
  • Pozdrowienia Lorda Dominika
    • Większe obrażenia z 30 na 35
  • Ostrze Nieskończoności
    • USUNIĘTO: Ostrze Nieskończoności nie zapewnia już skalowania obrażeń trafienia krytycznego z szansą na trafienie krytyczne (maks. 40% przy 100% szansie na trafienie krytyczne)
    • NOWE: Teraz jeśli posiadacie co najmniej 60% szansy na trafienie krytyczne, Ostrze Nieskończoności zapewnia dodatkowe 35% obrażeń trafienia krytycznego

Mityczne przedmioty z maną

Tylko dwa przedmioty z maną zostały zaktualizowane, chociaż zmiany są minimalne.

  • Nawałnica Luden
    • Większe przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20 jednostek
    • Mniejsze przebicie odporności na magię z 10 na 6
  • Wieczna Zmarzlina
    • Większe przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20 jednostek

Mityczne przedmioty z destrukcją

To samo co o przedmitoach z maną można rzec o przedmiotach z destrukcją. Minimalne poprawki.

  • Mroczne Ostrze Draktharru
    • NOWE: Efekt spowolnienia przy trafieniu Mrocznego Ostrza Draktharru od teraz jest nakładany tylko atakami podstawowymi w zwarciu (tak jak przed patchem 10.23)
  • Zaćmienie
    • Mniejsza wartość tarczy wiecznie wschodzącego księżyca dla bohaterów walczących na dystans ze 100 (+30% dodatkowych obrażeń od ataku) na 75 (+20% dodatkowych obrażeń od ataku)

Przedmioty dla obrońców

Obrońcy zdecydowanie byli za mocno we wczesnym etapie gry, stąd też przedmioty zazwyczaj przez nich wybierane zostały potraktowane nerf hammerem.

  • Żar Bami
    • Większy koszt z 1000 na 1100 szt. złota
  • Słoneczna Egida
    • Mniejsze zdrowie z 450 na 350
  • Rękawica Mroźnego Ognia
    • Mniejszy zasięg pola ośnieżenia z 275 na 250 jednostek
    • Mniejszy efekt zwiększenia rozmiaru z 7,5% na 6%
  • Turbochemiczny Pojemnik
    • Krótszy czas działania spowolnienia superdoładowania z 2 na 1,5 sekundy

Przedmioty dla wspierających

Za to wspierający nie powinni mieć już takiego problemu z odpowiednim wyposażeniem się. Sporo itemów przez nich zakupywanych ma teraz obniżoną cenę.

  • Lustro ze Szkła Bandle
    • Mniejszy koszt z 365 na 265 szt. złota
  • Chemtechowy Skaziciel
    • Większy koszt z 450 na 550 szt. złota
  • Ognisty Trybularz
    • PRZEPIS: Bluźnierczy Bożek + Wzmacniająca Księga + Wzmacniająca Księga + 630 szt. złota
  • Kostur Płynącej Wody
    • PRZEPIS: Bluźnierczy Bożek + Wzmacniająca Księga + Wzmacniająca Księga + 630 szt. złota
  • Imperialny Mandat
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
    • Mniejsze obrażenia z 60-100 na 36-60
    • Większe obrażenia sojusznika z 60-100 na 90-150
  • Odnowienie Kamienia Księżycowego
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
    • Większe leczenie łaski gwiazd z 60-90 na 70-100
    • Mniejszy mnożnik leczenia łaski gwiazd podczas walki z 25% na sekundę (maks. 100%) na 12,5% na sekundę (maks.50%)
  • Naszyjnik Żelaznych Solari
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
    • Mniejsza wytrzymałość tarczy oddania z 250-420 na 230-385
  • Pieśń Bitewna Shurelyi
    • Mniejszy koszt z 2700 na 2500 szt. złota
    • Mniejsze dodatkowe obrażenia inspiracji z 40-60 na 35-55

Naprawione Błędy

  • KLIENT: Napis „Ta skórka jest już niedostępna” nie będzie się już pojawiał na początku wyboru bohaterów.
  • KLIENT: Okno czatu nie przeskakuje już w lewo podczas wyboru bohaterów.
  • KLIENT: Panel społeczności — po najechaniu myszką na znajomego karty ponownie prawidłowo wyświetlają rodzaj gry i bohatera, jeśli znajomy jest aktualnie w grze.
  • Ujednoliciliśmy ikonę, która pojawia się przy celach o obniżonych odpornościach.
  • Dubbing śmierci Renektona od teraz poprawnie odtwarza się we wszystkich językach.
  • Trafienie umiejętnością bierną — Petrucytową Eksplozją Sylasa poprawnie zalicza się do trafień atakami.
  • W — Ty i Ja! Yuumi od teraz poprawnie zaczyna się odnawiać, gdy bohaterka ta zostanie dotknięta efektami uroku lub podrzucenia.
  • Kula, którą trzyma Kosmiczny Pożeracz Vladimir, od teraz poprawnie pojawia się z powrotem po odrodzeniu.
  • W — Pływy Morskie Nami od teraz poprawnie zapewnia wrogom prędkość ruchu z umiejętności biernej — Spiętrzonych Fal.
  • Kilkukrotne zaatakowanie tego samego celu jako Bard, korzystając z Meepów z umiejętności biernej — Zewu Wędrowca, od teraz poprawnie nakłada ponownie Imperialny Mandat.
  • E — Wspinaczka Elise od teraz poprawnie wzmacnia efekty jej umiejętności biernej — Królowej Pająków.
  • Ikony Poświęcenia Przysięgi Rycerskiej, Linii Życia Łuklerza, Rozerwania Duszy Nocnego Żniwiarza, Ponaddźwiękowości Hextechowego Pasa Rakietowego i Oddania Naszyjnika Żelaznych Solari od teraz poprawnie wyświetlają się na pasku wzmocnień.
  • Kiedy Jhin jest wyposażony w Ostrze Gniewu Guinsoo i Huragan Runaana, pociski z jego czwartego strzału od teraz poprawnie zadają normalne obrażenia.
  • Paski zdrowia bohaterów poprawnie odzwierciedlają wytrzymałość tarczy nawet po aktywacji efektu biernego Zaćmienia na Krwiopijcy, gdy inna tarcza jest aktywna.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że dało się zresetować czas odnowienia innego przedmiotu, jeśli zamieniono go miejscami w ekwipunku z dopiero co aktywowanym Blaskiem.
  • Umiejętności, które wzmacniają atak podstawowy bohatera, od teraz prawidłowo aktywują Doładowanie Many przy atakowaniu potężnych potworów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasięg ataku Kayle niezamierzenie zwiększał się po rozwinięciu jej R — Boskiego Osądu.
  • Przywrócono współczynniki obrażeń od ataku E — Rozdarcia Kalisty do ich prawidłowych wartości.
  • Karthus może od teraz poprawnie aktywować Skupienie Horyzontalne za pomocą swojego Q — Zrównania z Ziemią.
  • Zabicie celu za pomocą Q — Przebicia Kalisty od teraz poprawnie przenosi wszystkie ładunki E — Rozdarcia z pierwotnego celu na następny cel.
  • Kalista nie może już aktywować Elektryzacji ani Pędu Fazowego dwoma atakami (E — Rozdarciem tuż po ataku podstawowym lub Q — Przebiciu). Teraz będą się one aktywować poprawnie po 3 osobnych atakach/umiejętnościach.
  • Poprawiono opisy wielu przedmiotów, by poprawnie odzwierciedlały właściwe wartości z gry w takich miejscach jak historia gier, ekran podsumowania rozgrywki itp.
  • Wskaźnik zasięgu Pożogi od teraz poprawnie powiększa się wraz z bohaterem (np. w przypadku Cho’Gatha).
  • W — Schronienie Ducha Shena nie blokuje już wszystkich umiejętności Katariny, które mają efekty przy trafieniu. Jej obrażenia pochodzące z samego zaklęcia powinny być zadane Shenowi.
  • Wszystkie pociski Huraganu Runaana od teraz poprawnie zadają obrażenia biernego efektu Krwiożerczej Hydry.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli użyć W — Salwy Ashe, gdy umiejętność ta odnawiała się, jeśli rozwinęli ją i użyli w tym samym momencie.
  • Białe płytki nie pojawiają się już pod stopami Zeda podczas Powrotu i animacji śmierci.
  • Małe Legendy mogą teraz zostać zapisane w wyborze ekwipunku w ARAM-ie, nawet jeśli jest to pierwsza gra po odblokowaniu Małej Legendy.
Tagi: , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

AVEZ, Wisła i Illuminar blisko play-offów Nine to Five, Izako Boars na skraju eliminacji

Przed nami trzeci dzień Nine to Five 7. Dzień, który dla części rodzimych formacji może być decydujący, bowiem trzy z nich są już o krok od awansu do...