Ależ to zleciało. Dopiero co Sezon 10. w Playerunknown's Battlegrounds startował, a tymczasem zbliżamy się do jego nieubłaganego końca. Z tej okazji twórcy opublikowali aktualizację oznaczoną numerem 10.3 – ostatnią, która będzie mieć liczbę "10" z przodu.

A to oznacza, że mamy coraz mniej czasu, by skorzystać z rzeczy, które ostatni sezon ze sobą przyniósł. Chodzi tutaj zarówno o dedykowaną przepustkę, jak i specjalną mapę Haven. Nie oznacza to jednak, że dzisiejszy update przygotowuje nas tylko do rozpoczęcia nowej odsłony rozgrywek rankingowych, bo ponadto przynosi on ze sobą kilka ciekawych zmian. Z tych ucieszą się fani pierwotnych odgłosów niektórych broni, którzy teraz będą mogli w ustawieniach przełączać się pomiędzy zremasterowanymi a klasycznymi dźwiękami. Znaczących poprawek doczekał się także Karakin – mapa ta zyskała lepsze oświetlenie oraz nowy wariant warunków pogodowych. Warte odnotowania są też zawsze mile widziane w przypadku PUBG modyfikacje związane z wydajnością samej produkcji. Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji prezentujemy poniżej:

System wyboru dźwięku broni

  • Jak już pisaliśmy w grudniowym liście od deweloperów, mamy przyjemność wprowadzić do gry system wyboru odgłosów broni. Funkcja ta daje graczom wybór pomiędzy pierwotnymi i zremasterowanymi wersjami odgłosów niektórych broni. Obsługiwane bronie:
    • M249
    • M416
    • Kar98k
    • SKS

Ulepszenia Karakin

  • Ulepszenia oświetlenia na Karakin
    • Mapa Karakin otrzymała dopracowane oświetlenie, co poprawiło ogólną jakość oświetlenia i dało każdemu obszarowi odrębny nastrój i odcień
  • Ogólne poprawki na mapie poprawiające wrażenia z gry
  • Dodano wariant pochmurnej pogody na Karakin, co jeszcze bardziej urozmaica klimat i atmosferę mapy

Wyrzucanie bezczynnych graczy w trybie szkoleniowym

  • Podobnie jak w drużynowym deathmatchu, w trybie szkoleniowym bezczynni gracze będą usuwani z sesji po 10-sekundowym ostrzeżeniu
    • Wyrzuceni gracze otrzymają komunikat zawierający powód usunięcia
  • Bezczynni gracze z trybu szkoleniowego, którzy zajęli miejsce w kolejce trybu rywalizacji w naszym systemie podwójnego dobierania graczy, będą usuwani z sesji trybu szkoleniowego, ale pozostaną w kolejce trybu rywalizacji

Wspólne emotki z członkami drużyny

  • Zsynchronizujcie emotki z graczami w promieniu 15 metrów wokół waszej postaci lub w lobby głównego menu
    • Możecie przerwać emotkę w dowolnej chwili, niezależnie od osoby, która ją zaczęła
    • Widok swobodny jest obsługiwany przy wykonywaniu emotek tylko w trybie TPP
  • Każdą emotkę i maksymalną liczbę graczy, którzy mogą się do niej przyłączyć, można sprawdzić w głównym menu w „PERSONALIZACJA > „Emotki”
  • W trakcie wykonywania emotki niemożliwe są inne interakcje, takie jak przeskakiwanie obiektów czy podnoszenie przedmiotów

Ulepszone korzystanie ze sklepu

  • Poprawiono komunikaty dotyczące G-Coin w czasie zakupów, żeby gracze dobrze rozumieli wartość ich zakupu G-Coin
    • Wcześniej dodatkowe G-Coin były wliczane w łączną kwotę. Teraz dodatkowe G-Coin są też wyświetlane jako osobna kwota
  • Dodano filtr walut
    • Można sortować i przeglądać przedmioty z podziałem na BP i G-Coin

Zakończenie Sezonu 10

  • Mapa Haven będzie dostępna do końca Sezonu 10. Korzystajcie z niej, dopóki można!
  • Przepustka Survivor: Breakthrough kończy się 24 marca o 03:00 CET. Po tym czasie będziecie mieć dwa tygodnie na odebranie wszystkich nagród i skorzystania ze sklepu z kuponami
  • Od podanej daty nie będziecie jednak mogli już kupić ani użyć żetonów poziomów, kupić przepustki Survivor Premium ani zaliczać misji
  • Jeśli chodzi o sezon rankingowy, informacje na ten temat zostaną podane w odrębnym ogłoszeniu

Aktualizacja systemu reputacji

  • Normalne mecze: opuszczenie gry w strefie startowej przed wejściem na pokład samolotu NIE wpłynie negatywnie na waszą reputację
  • Mecze rankingowe: utracicie reputację opuszczając mecze rankingowe, nawet przed odlotem samolotu. Istnieją jednak wyjątki
    • Możecie opuścić mecz rankingowy do 5 minut po (ale nie przed) startem samolotu bez utraty reputacji, w przypadku, gdy trafiliście na losowego członka drużyny, który następnie opuści mecz
    • To samo dotyczy sytuacji, w których do gry nie dobrano ani jednego losowego członka drużyny po ustawieniu się w kolejce na rankingowy mecz

Wydajność

  • Poprawiono wydajność na procesorach o małej liczbie rdzeni
  • Zoptymalizowano potok metod obliczania oświetlenia, żeby poprawić wydajność
  • Zwiększono wydajność CPU przez równoległe przetwarzanie obliczeń animacji postaci i fizyki pojazdów
  • Zoptymalizowano przechowywanie modeli postaci w pamięci przez optymalizację pamięci podręcznej
  • Zoptymalizowano zużycie pamięci i mocy obliczeniowej
  • Zoptymalizowano wydajność CPU/GPU dzięki poprawionej logice tworzenia/usuwania postaci
  • Wprowadzono optymalizacje, dzięki którym obiekty, takie jak meble czy schody, są normalnie widoczne w trybie ADS nawet ze średniej i dużej odległości

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Naprawiono błąd, na skutek którego respawn czasami nie działał poprawnie w trybie drużynowego deathmatchu
    • Naprawiono błąd powodujący przenikanie Topu „Rączy renifer” przez kamizelkę (poziom 2) noszoną jednocześnie
    • Naprawiono błąd powodujący przenikanie Maski strasznej czaszki przez Bluzę PGI.S
    • Naprawiono błąd powodujący przenikanie koszulki Gen.G i pasa z torbą Madsy
    • Naprawiono błąd, na skutek którego włosy postaci żeńskiej znikały podczas noszenia jednej z bluz z kapturem Shiba Crew
    • Naprawiono problem powodujący przenikanie świątecznej kurtki
    • Naprawiono błąd, na skutek którego obserwator nie mógł poprawnie zgłaszać innych graczy w meczu niestandardowym
    • Naprawiono błąd, na skutek którego oglądanie transmisji na żywo nie działało poprawnie przy niektórych konfiguracjach
    • Naprawiono błąd, na skutek którego transmisje na żywo czasami nie działały poprawnie
    • Naprawiono błąd, na skutek którego prawy drążek kontrolera i pad kierunkowy czasami nie działały poprawnie podczas przeglądania ekwipunku
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre części pojazdu były zbyt blisko ziemi
    • Naprawiono błąd, na skutek którego można było nosić jednocześnie hipnotyzujące okulary czarodzieja i inne rodzaje okularów
  • Interfejs i doświadczenie użytkownika
    • Naprawiono problem z przestarzałymi podpowiedziami do przycisków na ekranie ładowania
    • Naprawiono błąd, na skutek którego podczas wybierania emotek w menu odtwarzany był niewłaściwy efekt dźwiękowy
    • Naprawiono błąd, na skutek którego rozmiar postaci na ekranie ładowania przepustki Survivor 10.2 był zbyt duży
    • Naprawiono problem z japońskim tłumaczeniem w systemie reputacji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego filtr nie działał podczas wpisywania zabronionego słowa po naciśnięciu klawiszy CTRL i Backspace przed wejściem na czat
    • Naprawiono błąd, na skutek którego poziomy reputacji innych graczy nie były poprawnie wyświetlane
    • Naprawiono błąd, na skutek którego liczba misji dziennych i tygodniowych nie odpowiadała rzeczywistej liczbie misji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego punkty z poprzedniego sezonu były wyświetlane nieprawidłowo
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ikona używanej broni była wyświetlana jako kierownica, gdy obserwator podążał za graczem strzelającym podczas jazdy
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre nazwy były wyświetlane w niewłaściwej pozycji, gdy obserwator przybliżał mapę
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre ikony w ekwipunku nie były wyświetlane prawidłowo
    • Naprawiono błąd, na skutek którego główna sekcja strony wiadomości w pewnych okolicznościac nie wyświetlała się poprawnie
    • Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs dodatków znikał podczas przełączania między siedzeniem kierowcy i pasażera, gdy okno ekwipunku było otwarte
    • Naprawiono błąd, na skutek którego powiadomienie o wygaśnięciu miejsc na zestaw było ponownie wysyłane po zalogowaniu się do lobby