Ależ to zleciało. Dopiero co Sezon 10. w Playerunknown's Battlegrounds startował, a tymczasem zbliżamy się do jego nieubłaganego końca. Z tej okazji twórcy opublikowali aktualizację oznaczoną numerem 10.3 – ostatnią, która będzie mieć liczbę "10" z przodu.
A to oznacza, że mamy coraz mniej czasu, by skorzystać z rzeczy, które ostatni sezon ze sobą przyniósł. Chodzi tutaj zarówno o dedykowaną przepustkę, jak i specjalną mapę Haven. Nie oznacza to jednak, że dzisiejszy update przygotowuje nas tylko do rozpoczęcia nowej odsłony rozgrywek rankingowych, bo ponadto przynosi on ze sobą kilka ciekawych zmian. Z tych ucieszą się fani pierwotnych odgłosów niektórych broni, którzy teraz będą mogli w ustawieniach przełączać się pomiędzy zremasterowanymi a klasycznymi dźwiękami. Znaczących poprawek doczekał się także Karakin – mapa ta zyskała lepsze oświetlenie oraz nowy wariant warunków pogodowych. Warte odnotowania są też zawsze mile widziane w przypadku PUBG modyfikacje związane z wydajnością samej produkcji. Pełną listę nowości zawartych w aktualizacji prezentujemy poniżej:
System wyboru dźwięku broni
- Jak już pisaliśmy w grudniowym liście od deweloperów, mamy przyjemność wprowadzić do gry system wyboru odgłosów broni. Funkcja ta daje graczom wybór pomiędzy pierwotnymi i zremasterowanymi wersjami odgłosów niektórych broni. Obsługiwane bronie:
- M249
- M416
- Kar98k
- SKS
Ulepszenia Karakin
- Ulepszenia oświetlenia na Karakin
- Mapa Karakin otrzymała dopracowane oświetlenie, co poprawiło ogólną jakość oświetlenia i dało każdemu obszarowi odrębny nastrój i odcień
- Ogólne poprawki na mapie poprawiające wrażenia z gry
- Dodano wariant pochmurnej pogody na Karakin, co jeszcze bardziej urozmaica klimat i atmosferę mapy
Wyrzucanie bezczynnych graczy w trybie szkoleniowym
- Podobnie jak w drużynowym deathmatchu, w trybie szkoleniowym bezczynni gracze będą usuwani z sesji po 10-sekundowym ostrzeżeniu
- Wyrzuceni gracze otrzymają komunikat zawierający powód usunięcia
- Bezczynni gracze z trybu szkoleniowego, którzy zajęli miejsce w kolejce trybu rywalizacji w naszym systemie podwójnego dobierania graczy, będą usuwani z sesji trybu szkoleniowego, ale pozostaną w kolejce trybu rywalizacji
Wspólne emotki z członkami drużyny
- Zsynchronizujcie emotki z graczami w promieniu 15 metrów wokół waszej postaci lub w lobby głównego menu
- Możecie przerwać emotkę w dowolnej chwili, niezależnie od osoby, która ją zaczęła
- Widok swobodny jest obsługiwany przy wykonywaniu emotek tylko w trybie TPP
- Każdą emotkę i maksymalną liczbę graczy, którzy mogą się do niej przyłączyć, można sprawdzić w głównym menu w „PERSONALIZACJA > „Emotki”
- W trakcie wykonywania emotki niemożliwe są inne interakcje, takie jak przeskakiwanie obiektów czy podnoszenie przedmiotów
Ulepszone korzystanie ze sklepu
- Poprawiono komunikaty dotyczące G-Coin w czasie zakupów, żeby gracze dobrze rozumieli wartość ich zakupu G-Coin
- Wcześniej dodatkowe G-Coin były wliczane w łączną kwotę. Teraz dodatkowe G-Coin są też wyświetlane jako osobna kwota
- Dodano filtr walut
- Można sortować i przeglądać przedmioty z podziałem na BP i G-Coin
Zakończenie Sezonu 10
- Mapa Haven będzie dostępna do końca Sezonu 10. Korzystajcie z niej, dopóki można!
- Przepustka Survivor: Breakthrough kończy się 24 marca o 03:00 CET. Po tym czasie będziecie mieć dwa tygodnie na odebranie wszystkich nagród i skorzystania ze sklepu z kuponami
- Od podanej daty nie będziecie jednak mogli już kupić ani użyć żetonów poziomów, kupić przepustki Survivor Premium ani zaliczać misji
- Jeśli chodzi o sezon rankingowy, informacje na ten temat zostaną podane w odrębnym ogłoszeniu
Aktualizacja systemu reputacji
- Normalne mecze: opuszczenie gry w strefie startowej przed wejściem na pokład samolotu NIE wpłynie negatywnie na waszą reputację
- Mecze rankingowe: utracicie reputację opuszczając mecze rankingowe, nawet przed odlotem samolotu. Istnieją jednak wyjątki
- Możecie opuścić mecz rankingowy do 5 minut po (ale nie przed) startem samolotu bez utraty reputacji, w przypadku, gdy trafiliście na losowego członka drużyny, który następnie opuści mecz
- To samo dotyczy sytuacji, w których do gry nie dobrano ani jednego losowego członka drużyny po ustawieniu się w kolejce na rankingowy mecz
Wydajność
- Poprawiono wydajność na procesorach o małej liczbie rdzeni
- Zoptymalizowano potok metod obliczania oświetlenia, żeby poprawić wydajność
- Zwiększono wydajność CPU przez równoległe przetwarzanie obliczeń animacji postaci i fizyki pojazdów
- Zoptymalizowano przechowywanie modeli postaci w pamięci przez optymalizację pamięci podręcznej
- Zoptymalizowano zużycie pamięci i mocy obliczeniowej
- Zoptymalizowano wydajność CPU/GPU dzięki poprawionej logice tworzenia/usuwania postaci
- Wprowadzono optymalizacje, dzięki którym obiekty, takie jak meble czy schody, są normalnie widoczne w trybie ADS nawet ze średniej i dużej odległości
Poprawki błędów
- Rozgrywka
- Naprawiono błąd, na skutek którego respawn czasami nie działał poprawnie w trybie drużynowego deathmatchu
- Naprawiono błąd powodujący przenikanie Topu „Rączy renifer” przez kamizelkę (poziom 2) noszoną jednocześnie
- Naprawiono błąd powodujący przenikanie Maski strasznej czaszki przez Bluzę PGI.S
- Naprawiono błąd powodujący przenikanie koszulki Gen.G i pasa z torbą Madsy
- Naprawiono błąd, na skutek którego włosy postaci żeńskiej znikały podczas noszenia jednej z bluz z kapturem Shiba Crew
- Naprawiono problem powodujący przenikanie świątecznej kurtki
- Naprawiono błąd, na skutek którego obserwator nie mógł poprawnie zgłaszać innych graczy w meczu niestandardowym
- Naprawiono błąd, na skutek którego oglądanie transmisji na żywo nie działało poprawnie przy niektórych konfiguracjach
- Naprawiono błąd, na skutek którego transmisje na żywo czasami nie działały poprawnie
- Naprawiono błąd, na skutek którego prawy drążek kontrolera i pad kierunkowy czasami nie działały poprawnie podczas przeglądania ekwipunku
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre części pojazdu były zbyt blisko ziemi
- Naprawiono błąd, na skutek którego można było nosić jednocześnie hipnotyzujące okulary czarodzieja i inne rodzaje okularów
- Interfejs i doświadczenie użytkownika
- Naprawiono problem z przestarzałymi podpowiedziami do przycisków na ekranie ładowania
- Naprawiono błąd, na skutek którego podczas wybierania emotek w menu odtwarzany był niewłaściwy efekt dźwiękowy
- Naprawiono błąd, na skutek którego rozmiar postaci na ekranie ładowania przepustki Survivor 10.2 był zbyt duży
- Naprawiono problem z japońskim tłumaczeniem w systemie reputacji
- Naprawiono błąd, na skutek którego filtr nie działał podczas wpisywania zabronionego słowa po naciśnięciu klawiszy CTRL i Backspace przed wejściem na czat
- Naprawiono błąd, na skutek którego poziomy reputacji innych graczy nie były poprawnie wyświetlane
- Naprawiono błąd, na skutek którego liczba misji dziennych i tygodniowych nie odpowiadała rzeczywistej liczbie misji
- Naprawiono błąd, na skutek którego punkty z poprzedniego sezonu były wyświetlane nieprawidłowo
- Naprawiono błąd, na skutek którego ikona używanej broni była wyświetlana jako kierownica, gdy obserwator podążał za graczem strzelającym podczas jazdy
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre nazwy były wyświetlane w niewłaściwej pozycji, gdy obserwator przybliżał mapę
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre ikony w ekwipunku nie były wyświetlane prawidłowo
- Naprawiono błąd, na skutek którego główna sekcja strony wiadomości w pewnych okolicznościac nie wyświetlała się poprawnie
- Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs dodatków znikał podczas przełączania między siedzeniem kierowcy i pasażera, gdy okno ekwipunku było otwarte
- Naprawiono błąd, na skutek którego powiadomienie o wygaśnięciu miejsc na zestaw było ponownie wysyłane po zalogowaniu się do lobby